A Szardínia Rallye-val a félidejéhez érkezett a 2007-es rally VB, mely egyben
az FIA Junior Bajnokság harmadik állomása is. A latin területek után ismét
Európában mérkõzik a mezõny, mielõtt kezdetét venné a majd két hónapos nyári
szünet.
Ezen a hétvégén a gyönyörû, ám sokat követelõ mediterrán szigeten, Szardínián
tûnnek fel a versenyzõk és autóik. Miután Ciprus és Törökország kimaradt az idei
versenynaptárból és csak Szardínia és Görögország maradt csak, mint mediterrán
murvás verseny, viszont mind a kettõ kemény próbatétel hírében
áll.
Szardínián a finom homok alatt kemény, köves talaj bújik meg, amit az
elöl rajtolok nagyrészt le is söpörnek.
Az utak jelentette nehézségekhez az idõjárás is hozzájárul a maga módján,
hiszen a meglehetõsen magas hõmérséklet nem csak a versenyzõknek, de a gumiknak
is nagy kihívást jelent.
A szigeten az utóbbi 3 évben rendeznek versenyt, ami a híres San Remo-i
futamot váltotta fel. A pár évnyi tapasztalat azonban nem sokat segít a
párosoknak, mivel a rendezõk a korábbi évekhez képest alaposan megváltoztatták
az útvonalat. A verseny több, mint felén új pályákon száguldoznak. A szakaszok
vegyes képet alkotnak, szûk, rossz minõségû utak váltakoznak szélesebb,
tempósabb részekkel. A rendezõ megpróbálták kiiktatni a legdurvább
gyorsaságikat, de még így is maradt bõven mivel küzdeni. Ez az egyik
leggumikoptatóbb helyszín, ahol ha ráadásul még meleg is van, nagyon sok fog
múlni a gumiválasztáson, de nagyon fontos a pontos itiner is. A kilenc különbözõ
gyorsaságin kétszer megy keresztül a mezõny a három nap alatt, és így csaknem
350 kilométer lesz a mért szakaszok hossza.
A verseny központja az idén is a Costa Smeralda-i
régióban fekvõ Olbia, de a rajt és cél ceremónia Európa egyik legexkluzívabb
kikötõjében, Porto Cervoban zajlik majd.
Az idei eredmények alapján a gyártók versenyét a Ford vezeti 9 ponttal, míg
egyéniben a Citroenes Loeb áll az élen három pontos elõnnyel Grönholm
elõtt.
Elõzetesünk az ALCAR Agrogumi Kft. támogatásával
készült: