A BP-Ford World Rally Team állt az élre ismét a versenyzők mezőnyében a Szardinia Rally után, miután Marcus Grönholm felálhatott a dobogó legfelsőbb fokára. Bár a verseny során a finn csak az első napon, rövid időre élvezhette az elsőséget, mert a gátló sérülése miatt Loeb az utolsó szakaszon elé tudott kerülni.
Egyébként a nyitó néhány szakaszon meglepő eredmény született, ami legalább egy kicsit felkavarta az állóvizet. Jari-Matti Latvala három szakasz erejéig vezetett, de később az eltört felfüggesztés miatt ki kellett állnia. Az igazsághoz azonban hozzá tartozik, hogy az elsőnek rajtolók hátrányból indultak, mivel ők takarították a homokkal borított utat a többiek előtt. Ennek köszönhetően Loeb és Hirvonen is csak a második, már a letisztított felületen zajló körben tudták a tőlük megszokott eredményt hozni. Petter Solbergnek ismét ígéretesen indult a napja, de a hátsó fék hibája megakadályozta a jó eredmény megtartását, és a hatodik helyre csúszott.
A második napon már a megszokott sorrend szerint alakultak az eredmények. Loeb-öt üldözte Grönholm, akinek erre a napra is jutott bosszúság. Egy jobb hátsó defekt miatt duplájára nőtt a különbsége Loebtől. Hiába próbált délután javítani, jelentős változást nem tudott produkálni. A harmadik helyen, mint általában Hirvonenék futottak, kellő távolságban Hening Solbergtől, aki később viszont helyet cserélt Dani Sordoval, egy megpördülésben elvesztegetett idő miatt. A második napra beállt sorrenden drasztikus változást sehogy sem tudtak volna véghez vinni a versenyzők, mivel mindenki elég nagy távolságra volt egymástól.
Ám mégis váratlan eseménnyel indult a harmadik nap. A versenyt vezető Loeb elbúcsúzott az aranyéremtől, sőt a versenytől is. Egy ugrató után lecsúszott az útról, és eltört a felfüggesztés. Megpróbált ugyan tovább menni, de nem sikerült. Ezzel eltűntek a felhők Grönholm feje felől, kockáztatás nélkül az első helyre került, méghozzá karrierje során a 27. alkalommal, de Olaszországban most először. Hirvonen a mai hat szakaszból három alkalommal volt a leggyorsabb, ezzel bebiztosította helyét, de Loeb kiesésének köszönhetően a vártnál egy hellyel előrébb végzett. A Ford az idén Norvégia után, másodszor szerezte meg a dobogó két legfelsőbb fokát. A harmadik helyre Dani Sordo futott be, ezzel némileg csökkentette a Citroen veszteségét, legalább is, ami az összetett állást illeti. Hening Solbergnek így nem sikerült visszafordítani a tegnap délelőtti állást. Az ötödik helyre Petter Solberg hozta a Subarut.
A bajnokság állása egyéniben ismét felcserélődött Grönholm javára, aki hét ponttal vezet Loeb előtt. Hirvonen négy ponttal marad el a franciától. A Ford megerősítette elsőségét, 11 ponttal áll a tabella elején, maga mögé utasítva a Citroent.
A folytatásra a hónap legvégén, Görögországban kerül sor, ahol ismét murván mérkőznek a csapatok.
A VB pontverseny állása az olasz futam után:
1.M.Grönholm - 55pont.
2.S.Loeb - 48p.
3.M.Hirvonen - 44p.
4.D.Sordo - 28p.
5.P.Solberg - 20p.
H.Solberg - 20p.
Gyártók rangsora:
1.BP-Ford World Rally Team - 99pont
2.Citroen Total World Rally Team - 78p.
3.Stobart M-Sport Ford Rally Team - 37p.
4.Subaru World Rally Team - 34p.
5.OMV Kronos Citroen World Rally Team - 25p.
Összefoglalónk az ALCAR Agrogumi Kft. támogatásával készült: