Szárnyak kibontva!
A Honvéd Dream Team az első megmérettetés után
2009-05-04
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732087805
Napi oldal:
71727
Jelenleg:
2203
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A Honvéd Dream Team, a Gepárdok csapata túl van az első megmérettetésen: a Tereprali OB első futamán. Az utóbbi hónapokban csak erre készültek, tanultak, és eldőlt, kinek mi lesz a szerepe a csapatban. A Dream Team pilótája, Bálint Zoli mesélt az élményeikről.

- Kinek, mi lett az úgymond posztja a csapatban?
- Hatan vagyunk, hatan tanultunk. A navigátor Honfi Barnabás lett, a négy szerelő Gazdag Ákos, Szenáki László, Borisz György és Halmai Gábor, és a pilóta én lettem. Volt egy három hónapos felkészítő folyamat, ahol vezetéstechnikát, navigációt tanultunk, és volt úgynevezett műhelytevékenység is - a vizsganapon dőlt el, a teljesítettek alapján, hogy, ki mit fog csinálni, ki miben a legjobb.

- Te hogy érzed:
mindenki megtalálta a helyét a csapatban?
- Azt gondolom, hogy igen, és a hétvégén mindenki tökéletesen teljesített. De azt is érzem, hogy mindannyunkban benne van, hogy a saját területén továbbfejlődjön a továbbiakban.

- Milyen volt először versenyre menni, és elrajtolni?
- Nagyon vártuk már. A célunk a vasárnapi célba érkezés volt - ez szerintem elég jól sikerült. Voltak bíztató eredményeink, de a legfontosabb az volt, hogy végigérjünk, így szerezve minél több tapasztalatot.

- Hogy sikerültek a szakaszok?
- A végén a hetedik helyen értünk célba, illetve voltak szakaszeredményeink, amik nem voltak rosszak: abszolút hatodik időt is sikerült jönnünk.

- Azok, akik a felkészülésetekben segítettek, mennyire elégedettek az eredménnyel?
- A felkészülés alatt nagyon sok segítséget kaptunk a vezetéstechnikában Benyó Miklóstól, és a szakmai felkészülésünkben, valamint az autó versenyképessé tételében pedig Keresztesi Pétertől - köszönet nekik érte! Rajtuk kívül természetesen Palik Lászlónak is köszönhetjük ezt az eredményt. Szerintem nagyon jó úton haladunk, hogy még jobb eredményt érhessünk el a év során - de egészen biztos, hogy nem lesz könnyű a feladatunk, mert nagyon erős a mezőny.

- A tréning, az a három hónapos felkészülés arra kellett, hogy a szerepek eldőljenek. De vége is van a tanulásnak, vagy a versenyek között azért még tanultok továbbra is?
- Ez folyamatos. A felkészülés a versenyek között is zajlik valamilyen szinten - ezért is bízunk benne, hogy később még sikeresebb versenyeink lehetnek.

- A következő verseny előtt ülsz még autóban?
- Ezt most még nem tudom megmondani, de nagyon bízom benne, hogy lesz még rá lehetőségem.

- Korábban amatőr futamokon indultál Ladával. Mi az, amit a terepralihoz mondjuk újra kellett tanulnod?
- Jöttek az emlékek folyamatosan vissza - hiszen például volt egy első féltengelytörésünk a verseny során, és olyan lett az élmény, mintha Ladát vezettem volna, hátsókerék-hajtással. De azt gondolom, hogy aki jól megtanul egy régebbi technikával - adott esetben egy Ladával - annak nem okozhat problémát egy olyan jó kis technika, mint a mi Nissanunk. Ezen kívül egyébként technikai zűrünk nem volt, de kalandunk az annál inkább: megtréfált minket ez a törés, ami miatt sokszor pörögtünk...
Amit már most tapasztalok, az az, hogy nagyon fontos, hogy az ember jól lásson a pályán. Itt - szemben a ralival - nem lehet előtte bejárni a pályát, és elsőre kell jól menni. Fontos jól látni: észrevenni, kikerülni dolgokat, vagy adott esetben helyes nyomot keresni. Ez a későbbiek szempontjából is fontos tanulság: egy katonának, egy külföldi, hadműveleti területen ugyanilyen lényeges ez az előre látás, csakúgy, mint az, hogy mindkettőt a technika megóvásával kell tennünk.

- Könnyű elhinni már most, hogy lehet, vagy lesz ebből Dakar - vagy korai még erről beszélni?
- Szerintem ne tekintsünk ennyire előre, egyelőre a magyar bajnokság a legfontosabb, de ha minden így megy tovább, és jók lesznek az eredmények, akkor elképzelhető, persze.

- A ti munkátok a katonaság - hogy fogadják a csapatot a kollégák, most, hogy túl vagytok az első megmérettetésen?
- Szépen lassan azért híre megy a Dream Team-nek: egyre többen hallanak rólunk a Honvédségen belül is. Nem titkolt célunk, hogy az itt szerzett tudást és tapasztalatot átadjuk majd a Magyar Honvédségnél szolgáló katonáknak - amint a Palik Racing Team-nél töltött időszakunk letelik.


Ez a hír most jelenik meg 2641. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k