A Honvéd Dream Team, a Gepárdok csapata túl van az első megmérettetésen: a Tereprali OB első futamán. Az utóbbi hónapokban csak erre készültek, tanultak, és eldőlt, kinek mi lesz a szerepe a csapatban. A Dream Team pilótája, Bálint Zoli mesélt az élményeikről.
- Kinek, mi lett az úgymond posztja a csapatban?
- Hatan vagyunk, hatan tanultunk. A navigátor Honfi Barnabás lett, a négy szerelő Gazdag Ákos, Szenáki László, Borisz György és Halmai Gábor, és a pilóta én lettem. Volt egy három hónapos felkészítő folyamat, ahol vezetéstechnikát, navigációt tanultunk, és volt úgynevezett műhelytevékenység is - a vizsganapon dőlt el, a teljesítettek alapján, hogy, ki mit fog csinálni, ki miben a legjobb.
- Te hogy érzed:
mindenki megtalálta a helyét a csapatban?
- Azt gondolom, hogy igen, és a hétvégén mindenki tökéletesen teljesített. De azt is érzem, hogy mindannyunkban benne van, hogy a saját területén továbbfejlődjön a továbbiakban.
- Milyen volt először versenyre menni, és elrajtolni?
- Nagyon vártuk már. A célunk a vasárnapi célba érkezés volt - ez szerintem elég jól sikerült. Voltak bíztató eredményeink, de a legfontosabb az volt, hogy végigérjünk, így szerezve minél több tapasztalatot.
- Hogy sikerültek a szakaszok?
- A végén a hetedik helyen értünk célba, illetve voltak szakaszeredményeink, amik nem voltak rosszak: abszolút hatodik időt is sikerült jönnünk.
- Azok, akik a felkészülésetekben segítettek, mennyire elégedettek az eredménnyel?
- A felkészülés alatt nagyon sok segítséget kaptunk a vezetéstechnikában Benyó Miklóstól, és a szakmai felkészülésünkben, valamint az autó versenyképessé tételében pedig Keresztesi Pétertől - köszönet nekik érte! Rajtuk kívül természetesen Palik Lászlónak is köszönhetjük ezt az eredményt. Szerintem nagyon jó úton haladunk, hogy még jobb eredményt érhessünk el a év során - de egészen biztos, hogy nem lesz könnyű a feladatunk, mert nagyon erős a mezőny.
- A tréning, az a három hónapos felkészülés arra kellett, hogy a szerepek eldőljenek. De vége is van a tanulásnak, vagy a versenyek között azért még tanultok továbbra is?
- Ez folyamatos. A felkészülés a versenyek között is zajlik valamilyen szinten - ezért is bízunk benne, hogy később még sikeresebb versenyeink lehetnek.
- A következő verseny előtt ülsz még autóban?
- Ezt most még nem tudom megmondani, de nagyon bízom benne, hogy lesz még rá lehetőségem.
- Korábban amatőr futamokon indultál Ladával. Mi az, amit a terepralihoz mondjuk újra kellett tanulnod?
- Jöttek az emlékek folyamatosan vissza - hiszen például volt egy első féltengelytörésünk a verseny során, és olyan lett az élmény, mintha Ladát vezettem volna, hátsókerék-hajtással. De azt gondolom, hogy aki jól megtanul egy régebbi technikával - adott esetben egy Ladával - annak nem okozhat problémát egy olyan jó kis technika, mint a mi Nissanunk. Ezen kívül egyébként technikai zűrünk nem volt, de kalandunk az annál inkább: megtréfált minket ez a törés, ami miatt sokszor pörögtünk...
Amit már most tapasztalok, az az, hogy nagyon fontos, hogy az ember jól lásson a pályán. Itt - szemben a ralival - nem lehet előtte bejárni a pályát, és elsőre kell jól menni. Fontos jól látni: észrevenni, kikerülni dolgokat, vagy adott esetben helyes nyomot keresni. Ez a későbbiek szempontjából is fontos tanulság: egy katonának, egy külföldi, hadműveleti területen ugyanilyen lényeges ez az előre látás, csakúgy, mint az, hogy mindkettőt a technika megóvásával kell tennünk.
- Könnyű elhinni már most, hogy lehet, vagy lesz ebből Dakar - vagy korai még erről beszélni?
- Szerintem ne tekintsünk ennyire előre, egyelőre a magyar bajnokság a legfontosabb, de ha minden így megy tovább, és jók lesznek az eredmények, akkor elképzelhető, persze.
- A ti munkátok a katonaság - hogy fogadják a csapatot a kollégák, most, hogy túl vagytok az első megmérettetésen?
- Szépen lassan azért híre megy a Dream Team-nek: egyre többen hallanak rólunk a Honvédségen belül is. Nem titkolt célunk, hogy az itt szerzett tudást és tapasztalatot átadjuk majd a Magyar Honvédségnél szolgáló katonáknak - amint a Palik Racing Team-nél töltött időszakunk letelik.