Szél Attila már otthon
az egri baleset után
2008-04-10
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732043953
Napi oldal:
27875
Jelenleg:
1139
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Szél Attila megsérült az egri futamon. A szervizparkban aknába (és nem ra) lépett, és csúnyán eltört a bokája. Az otthon lábadozó Elnökségi tagok hívtam fel:

Azt hallottam kényszerpihenőn vagy… Mi történt?
Ha autóval lettem volna, akkor azt mondanám: egyszerű versenybaleset.
Szombat este az egri szervizparkban a VIP sátor környékén mentünk az autónk felé, a sötét, az eső és egy lefedetlen csatornanyílás úgy hozta, hogy sikerült belelépnem, aminek következtében szilánkos bokatörésem lett és most mindenféle drótok és csavarok tartják össze a bokámat és a sípcsontomat.
6 hétig erőteljesen ágyhoz kötött állapotban leledzek.

Nyugtass meg! Amikor meggyógyulsz, ugyanúgy fogsz tudni futni a bűnözők után, ahogy eddig is tetted?
Azt ígérték, hogy szépen meg fog gyógyulni, némi fájdalom és idő és minden rendben lesz…

Mesélj egy kicsit Szél Attiláról azoknak, akik nem ismernek.
Amit általánosságban lehet tudni Rólad, hogy az MNASZ Elnökségi tagja vagy és még azt tudják Rólad sokan, hogy civilben keménykezű rendőr…
Civilben nem vagyok civil, hanem rendőr vagyok. A Baranyai Rendőr-főkapitányságon az egyik bevetési osztályt vezetem alezredesi rangfokozattal. Világéletemben a rendőri pályafutás köthető hozzám.

Aki nem ismerne, annak mondanám: Te vagy az a nagyon kemény kezű, de következetes rendőr, aki Baranyában nem szereti, ha a versenyzők gyorsan mennek. És talán Neked köszönhető, hogy az utóbbi években ez a "sebességláz" mintha csökkent volna…
Ez így van, de azt gondolom, hogy ez nem az én szerepemen múlik kizárólag.
Én is versenyzőként kezdtem, tudom, hogy mit jelentenek a tréningek. Sajnos a másik oldalon kötelezettségeim vannak. Ha azt akarom, hogy Mecsek Rallye-k legyenek, akkor bizonyos szabályokat be kell tartani, tartatni, ugyanis a város vezetése, a rendőri vezetés és a lakosság csak ezekkel a feltételekkel járul hozzá, hogy itt évről évre pécsi verseny lehessen.
Amikor pár évvel ezelőtt a versenyzőkkel szemben kicsit keményebben léptem fel, akkor már nagyon elszaladt a ló és muszáj volt ezt tenni, de azt gondolom, hogy a versenyzők nagy része ezt megértette. Nem szabad néhány renitens miatt se Pécsen és máshol sem a versenyzőtársadalmat büntetni. Úgy érzem, hogy a versenyzők morálja nagyon sokat javult és sokkal kevesebb probléma van, mint korábban volt.

Azt szokták mondani, hogy érdemes a legnagyobb hangút magunk mellé állítani és akkor könnyebb lesz az életünk… Így kerültél az MNASZ Közelébe? :)
Lehet, hogy ebben van valami…
Jelen Pista kért fel anno, hogy segítsek a verseny megrendezésében, civilként is. Aztán amikor olyan helyre kerültem a rendőrségen belül, akkor már az én feladatom volt a verseny rendőri biztosítása és ezzel a munkával elégedett volt az akkori szakágvezető, Kokó is. Megkérdezte, hogy nem akarnám e kamatoztatni a tudásomat és a tapasztalatomat a többi versenynél is. Nagy örömmel elfogadtam a felkérést és onnantól kezdve a Rallye Bizottsággal dolgoztam, mint a versenyek biztonságáért felelős ember.

Korábban láthattunk a DACIA előfutó autókban, ahol, ha jól tudom, az volt a feladatod, hogy átnézd, minden rendben van e a pályákon a gyors elindítása előtt is.
A versenyek biztonsága és az előfutó autók feladata nagymértékben összefügg. Az már csak egy kiegészítő dolog volt, hogy a biztonsági megfigyelés mellett lehetőségem nyílott arra, hogy Kanyik Anti csapatában előfutóként szerepelhessek. Nagy élmény volt ez, hiszen minden tét nélkül autózni lezárt pályán nagyon jó dolog, persze egy pillanatra sem elfelejtve a biztonsági feladatokat. És nagyon profi emberekkel dolgozhattam, akiktől nagyon sokat lehetett tanulni. Minden tekintetben le a kalappal Kanyik Anti és csapata előtt, mint ahogy Tóth Gili előtt is! Nagyon szerettem csinálni.
Meggyőződésem, hogy hiányzik ez a mostani rendezvényekről, bár ezzel a rendezők többsége nem ért egyet.
Egy szervezet csapat, aki biztonságosan végigmegy a gyorsaságik előtt és tudja, hogy mikre kell odafigyelni az nagyon fontos része egy verseny megrendezésének.

Most nem előfutóként, de van szereped az MNASZ-ben.
Mi a feladatod az Elnökségben?
Az, hogy az Elnökség tagja lettem, szinte egy véletlen momentum.
Annak idején Kokóék jelöltek Elnökségi tagnak, Ugyanakkor megkeresett a másik oldal is, hogy Ők is elégedettek a munkámmal és jelölnének. Aztán a végére úgy alakult, hogy egyszer csak ott találtam magam az Elnökségben. Nagy megtiszteltetésnek tartom és úgy éreztem nem illik visszautasítani. Talán így még többet tudok tenni a rallyért.
Az Elnökségen belül én vagyok a rally referense.
Ugyanakkor most már kívülről, én látom el az összes verseny RSB biztonsági megfigyelői feladatokat. Ezt talán azért jó, mert ha ugyanaz a szem nézi meg a rendezvényeket, akkor az érték ítélete egységesebb. Másrészt pedig egy külső ember, aki nem tagja a Rallye Bizottságnak, az kevésbé befolyásolható az értékelésben.
Elnökségi tagként sokat harcolok, ami talán nem látszik így kívülről. Amit az Elnökségen keresztül lehet vinni támogatásban, anyagilag, szabályalkotásból a rallye javára, azért én komolyan szoktam küzdeni. Csak hogy mást ne említsek, a szombathelyi  pályázat vagy bizonyos díjak átvállalása az Elnökségi büdzséből az RSB-t segítve… Meg kell küzdeni mindenért, hiszen minden területnek van gazdája és mindenki szeretne a saját területén belül minél több mindent elérni. Sokszor vitázunk, de így van ez jól.

Mielőtt bárki valamit félreértene. Nem kívánnék negatívumot állítani a balesetemmel kapcsolatban a rendező felé. Igaz, hagyott magaután kívánalmakat a szervizpark, de nagyon szorgalmasan betemettek tizenvalahány ilyen aknát. Az már csak az én "ügyességem" hogy sikerült rátalálnom az egyetlen fedetlenre…
Nem kell ezért okot és felelőst keresni. Így jártam. Miskolcon már nagyon szeretnék ott lenni és a feladatomat ellátni. Biztos, hogy még gipszben, de valamelyik barátom mellett a jobb1-ben. Mindenképp ott szeretnék lenni és tartani a kapcsolatot a versenyzőkkel.

Amikor én idekerültem az MNASZ-hez, akkor még  alig ismerték a nevem, de miért is ismerték volna. Amatőr versenyeken indultam, több kevesebb sikerrel.
Rendőrként már többen ismertek és nem mindenki pozitívan…
Azóta igyekszem azon lenni, hogy többen megismerjék a nevemet. És nem öncélból, hanem azért, hogy tudják, próbálok segíteni bárkinek.
Azt gondolom, az Elnökségnek, a Rallye Bizottságnak és minden vezetőnek az a feladata, hogy a versenyzőket, a versenyzőinket kiszolgálja és segítse. Erről szól a Szövetség, erről kell szólnia a vezetésnek. Ha engem bárki meglát, bármilyen panaszát elmondhatja és mindig megpróbálok segíteni.

Azt hiszem, most egy kicsit Magaddal kell foglalkoznod és a gyógyulásoddal.
Otthon vagy már, otthon tudsz pihenni?
Szerdán hoztak haza. Hálás köszönetem Szilviéknek és a RESCUE TEAM-nek, akik hazahoztak. Az egri kórházban négy napot töltöttem, nagyon jó szintű ellátás mellett.
Miután stabillá vált az állapotom már itthon vagyok a lakásomon és itt próbálok minél hamarabb "lábra állni".

Nagyon fontosnak érzem, hogy megköszönjem azoknak, akik kerestek személyesen, telefonon a baleset után, azt a törődést, érdeklődést, amit tanúsítottak. Nem számítottam erre a nagymértékű szeretetre, nagyon jó érzés volt, hálás köszönet érte mindenkinek!

Gyógyulást és Miskolcon várni fogunk!!
Köszönöm, hogy felhívtál!

Ez a hír most jelenik meg 5496. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k