ismételten sajnálattal veszem tudomásul, hogy csakis kitérő, lekezelő reakciót kaptam Öntől, amit válaszként semmiképp sem értékelhetek.
Ebből számomra mindössze annyi jön le, hogy a 2-es és 3-as kérdéskörben felvetett állításaimat NEM TUDJA CÁFOLNI, a saját igazát NEM TUDJA ALÁTÁMASZTANI. Tehát az AMTOSZ jelen helyzetben megítélésem szerint nem felel meg a szakszövetség vagy az országos sportági szövetségi státusznak. Ebből adódóan az 1-es kérdésben felvetett kérdéskörben az AMTOSZ JELENLEG NEM JOGOSULT előzetes írásbeli hozzájárulást adni a versenyzés során fokozott veszéllyel járó tevékenységek folytatására (veszélyes üzem), és a versenyeik lebonyolítása esetén azok autóval végzendő sporttevékenységéhez SZÜKSÉGES az MNASZ engedélye és hathatós segítsége a különböző hivataloknál az engedélyeztetések ügyében.
A többi kérdésemet ezek után már nem is boncolgatnám igazán. Akár a régóta vesszőparipájaként emlegetett AMTOSZ gépkönyvezésről vagy másról. Se technikai szabályaik nincsenek mind a mai napig, se a bajnoki rendszer kiírása nincs meg, nincs technikai bizottságuk, nincs működési kódexuk, nincs semmijük. Persze ezért kell bérbe venni az MNASZ technikai bizottságának személyzetét, szaktudását, infrastruktúráját. Pedig milyen hangzatos mondatok voltak 1-2 hónapja ebben a témában is. Mi pedig naivan ettük szavát, mint disznó a darát…
És ez csak a jéghegy csúcsa… Beszélhet itt mindenféle bíróságról, tárgyalásról, meg jogerős határozatról… A tények attól még tények maradnak a jelenlegi helyzetben, hogy semmire nem tudott érdemi cáfolatokkal szolgálni a pórnépnek. Az utóbbi időben Öntől volt zajos minden fórum, hintette a port az emberek szemébe, húzgálta a mézesmadzagot előttünk, a túrás társadalom előtt, hogy minden milyen szép lesz, mehetünk külön utakon az MNASZ-től versenyezni. De számomra mostanra kiderült, hogy Ön vaktölténnyel puffogtat. Semmilyen eddigi állítását, ködösítését nem tudta eddig sem és nem tudja jelenleg sem száraz tényekkel, dokumentumokkal alátámasztani. Ergo minden mondata ezek után hiteltelen, és csak ismételni tudom magam: megpróbált a ralitúrás világ előtt a megmentő képében tetszelegni (persze közben Ön az MNASZ-t is okosítja naponta), de mindez csak egy öncélú és exhibicionista ember próbálkozása volt az önmegvalósításra és egy kis megbecsülésért és éljenzésért…
Becsapva érzem magam (mint gondolom így egyre többen), mert elhitette velünk és Ivánnal is, hogy majd Ön megoldja a gondokat… De nem baj, ebből is okulunk. Mi, rajongók és versenyzők azt – ami egyébként is köztudott, de jó lenne hinni benne -, hogy megváltó nem létezik. Remélem, Mészáros Iván is leszűri azt, hogy nem kell arra hallgatni, aki magát megváltónak hirdeti. Egyben megtalálja a megoldást arra (remélhetőleg már Ön nélkül), hogy mi versenyezhessünk nyugodtan. Ha kell, akkor az MNASZ-szel együttműködve és annak támogatása és felügyelete mellett, csak legyenek már végre biztosan versenyek és rend hosszú távon!!!
Azért remélem, hogy amikor Mészáros Iván egyszer kiáll majd elénk, és elmondja az igazat, akkor is oda mer majd állni Iván mellé, és a szemünkbe néz…
Sziasztok! Mészáros Iván vagy Lódoki vagy valami illetékes. Dobjatok már valami infót az RTE gépkönyvezésekkel kapcsolatban. Lesz vagy nem lesz? Mikor lesz? Hol lesz? Tájékoztassatok már minket, a versenyzőket Velem együtt még szerintem jó páran bedtuk a licenc igényeket 2014-re az RTE-AMTOSZ-hoz. De hát most akkor minek licenc ha gépkönyvezés meg nincs, vagy nem lesz. Mindig csak a közlemények jönnek itt a duenon is meg az rte.hu-n is hogy majd lesz, most elmarad, egyhetet tolódik stb. De mikor lesz már konkrét fix időpont és helyszín? Március közepe van elméletileg egy hónap mulva kezd a bajnokság a Tatabánya rallye-val, tehát az első verseny időpontja mindjárt itt van, ideje lenne már gépkönyv a versenyautókra. Mielőbbi tájékoztatásotokat előre is köszönöm. Üdv! Zsolti
Ez a minden bíró mindenből ötös volt csak egy szöveg. Ma már inkább kapcsolati tőkén keresztül lehet bírónak bekerülni, és nagyon sokféle bíró van karakterre, képességre, habitusra és látásmódra nézve. Nem kell ezt (sem) fetisizálni.
Végre ebben a sz.ros világban foglalkozzon már mindenki a saját dolgával! Ne az legyen az elsődleges,hogy azt nézzük,hogy lehet a másiknak keresztbetenni!
Csinálja Iván az AMTOSZ-t,az MNASZ meg próbáljon ettől jobbat csinálni, versenyzőközpontúbbat, hozza vissza a 2000-es évek előtti miliőt és akkor nem lesz miről vitázni!
Gyerekek itt van március közepe és sz.rt sem tudni még.
Lehet itt mindent mondani,hogy így bíróság meg úgy bíróság,de annyi kérdőjel van meg veszekedés,hogy ez pont nem tesz jót a sportnak mindegy,hogy fog-e működni az AMTOSZ vagy MNASZ vagy mittumén már micsoda.
Mindenki kezdjen el söprögetni a saját háza táján, ott legyen a legjobb, csináljon a másikétól jobbat,legyen biztonság,legyen tervezhetőség,legyen színvonal és a versenyzői társadalom majd el fogja dönteni,hogy ki lesz a nyerő.
Hagyjuk már ezt az Ő azt mondta,hogy,de Ő azt mondta ez itt egy paragrafus az ott egy bekezdés...ez FIA az meg lánya....
Ennyi energiát fordítanának arra,hogy a sz.rból kihozzák ezt a sportot nem kellene itt bíróságra sem menni...
Tiszta vicc ami már itthon megy!
Remélem ezzel senkit nem bántottam meg,de egyszerűen hihetetlen,hogy ilyen megvilágosultak vagyunk...hihetetlen!
Rosszak a törvényi hivatkozásaid. Nem országos sportági szakszövetség, hanem sportági szövetség, ami országos jelleggel működik.
A sporttörvény 28. §-a vonatkozik rá és az alábbi feltételeknek kell megfelelni:
a) sportágában szakszövetség nem működik, továbbá
b) sportágában legalább három földrészről, tizenöt tagországgal sportági nemzetközi szakszövetség és legalább öt éve világ- vagy Európa-bajnoki versenyrendszer működik,
c) a b) pont szerinti sportági szakszövetség tagja,
d) legalább a sportágában tevékenykedő tíz sportszervezet taggal rendelkezik, és versenyrendszerében rendszeresen legalább száz - versenyengedéllyel rendelkező - versenyző vesz részt,
e) legalább három éve folyamatosan országos jellegű versenyrendszert működtet,
f) szerepel az illetékes bíróság egyesületi nyilvántartásában, és alapszabályán kívül rendelkezik az e törvényben és a külön jogszabályokban megállapított, a szakszövetségek részére kötelezővé tett szabályzatokkal.
highand!
Nem voltak a Próféta kérdései annyira bonyolultak, igazán válaszolhatnál azokra.
Nyugodtan elővezetheted a jogi érveidet itt is, hiszen -a Te jóvoltodból- már szinte a tárgyalóteremnek érzem ezt a fórumot.
sajnálattal olvastam kérdéseimre adott nyúlfarknyi válaszát, hiszen azt érdemi válasznak erős jóindulattal sem lehet minősíteni. A feltett 5 kérdés egyikére sem válaszolt, mindössze egy pökhendi élcelődést sikerült kicsikarnia magából, miszerint felvetésem mindvégig téves és támadjam meg. Kit, mit támadjak meg?! Nem ez volt a célja kérdéseimnek, tudjon olvasni a sorok között…
Reménykedtem, hogy érdemi választ és cáfolatot kapok a lenti triviális kérdésekre. Sajnos beigazolódtak gondolataim, hogy hirtelen felindulásból ennyire fogja futni Öntől... Hónapok óta osztja az észt a rally-s társadalom körében a fórumokon, hivatkozik mindenre, frázisokat puffogtat és csak ködösít. Beállítja magát a magyar rallysport megmentőjeként és a világ észosztójának hirdeti magát előttünk, „sötét” halandók előtt.
Azt gondolom, hogy itt van a lehetősége arra, hogy bebizonyítsa mindannyiunk előtt, hogy az általam felvetett kérdésekre TÉNYSZERŰEN, TÖRVÉNYI ÉS JOGSZABÁLYI RENDELKEZÉSEKET, RENDELETEKET ÉS TÖRVÉNYEKET pontosan megjelölve vagy pontosan IDÉZVE is megcáfolja az állításaimat. Ön illetve Önök hivatkoznak hónapok óta a létjogosultságukra és jogaikra az általam már idézett törvényi bekezdésekre, melyeket én mindössze felsoroltam, és azok alapján e percben ÉN nem látom igazoltnak az Ön eddigi állításait.
Kérem, vegyen erőt magán, és támassza alá vélt vagy valós igazát, miszerint az általam felvetett dolgok hibás ténymegállapításon alapulnak, és semmilyen módon nem állják meg a helyüket.
Azt gondolom, hogy a rally-t szerető emberek az Ön ilyen mértékű „közszereplése” után igazán megérdemlik, hogy valós tényekkel igazolja eddigi állításait és egyben cáfolja meg az enyémeket. Ha ez sikerül Önnek, akkor teljes mértékben megkövetem Önt és természetesen elnézését kérem.
De mindaddig, amíg ezt nem teszi meg vagy ez mégsem sikerül Önnek, akkor azt gondolom, hogy teljes joggal tekinthetek-tekinthetünk Önre ezután egy hiteltelen, öncélú és exhibicionista emberként. Sajnos szavai annyit sem fognak érni, mint egy lyukas 2 forintos… Látta a 15 perc hírnév című filmet ? Nézze meg, és tanuljon belőle!
Egyben remélem, el tud majd számolni a lelkiismeretével akkor is, ha ne adj Isten kiderül, hogy az Ön által megálmodott és állítólagosan létrehozott AMTOSZ mégiscsak egy lufi, és szerencsétlen Mészáros Ivánt bevitte a málnásba. Aminek persze nem csak Ő, hanem a teljes túrás társadalom fogja meginni a levét… Nézzen majd tükörbe…
Előttem lévőhöz szolnék , Azért próbál egyezkedni Iván az MNASZ- el, mivel sokfelől hallottuk , hogy az MNASZ kapcsolatai révén kiadta"parancsba" a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak,hogy csak is kizárólag MNASZ Gépkönyvel, Vo kiterjesztéssel és teljesítménymérési jegyzőkönyvvel lehessen műszakiztatni versenyautókat..és mivel tavaly ezt már eljátszotta az MNASZ , így hatalmával visszaélve lépett egy ilyet az NKH felé... Iván pedig csak próbál dűlőre jutni velük korrekt módon ,(jut-is, marad is módon) és mint ahogy a levélből kitűnik tökre nem kapott választ rá ismét...
Őszintén megmondva szerintem az MNASZ sz@rik attól hogy ha az Amtosz megkapja a gépkönyvezési és műszakiztatási jogokat, amik gyakorlatilag már megvannak, akkor nem lesz ember fia aki majd az MNASZ nél fog gépkönyveztetni mindenféle lehetetlen dolgok követelésével, meg előírásával !
( Vo kiterjeztés, meg sok tízezrekért kiváltott homológlap, meg teljesítménymérés meg viddéventeműszakira mert azt muszály, meg köss biztosításokat a semmiért meg sorolhatnám.. )
Tisztelt Mészáros Iván elnök úr, és tisztelt Butkai Csaba tanácsadó úr!
Szeretném Önök felé az alábbi kérdéseket feltenni:
1. Önök azt állítják, hogy a 2004. évi I. törvény a sportról (továbbiakban: Sporttörvény) X. Fejezet, A SPORTRENDEZVÉNYEK SZERVEZÉSE, A szervezés feltételei rész - 65. § (4.) bek. alapján Önök jogosultak előzetes írásbeli hozzájárulást adni a versenyzés során fokozott veszéllyel járó tevékenységek folytatására (veszélyes üzem), és a versenyeik lebonyolítása esetén azok autóval végzendő sporttevékenységéhez nem szükséges MNASZ engedély, elég az Önöké. (Ugye ezt hangoztatják mindenhol. Lásd II. Mafi Emlékverseny - Lódoki)
Idézem a törvényi szöveget:
„Kizárólag a szakszövetség, vagy az országos sportági szövetség előzetes írásbeli hozzájárulásával tartható olyan sportrendezvény, amelynek résztvevői a versenyzés során fokozott veszéllyel járó tevékenységet folytatnak (veszélyes üzem). A szakszövetség, vagy az országos sportági szövetség a hozzájárulását nem tagadhatja meg, ha a sportrendezvény lebonyolítása a sportág hazai és nemzetközi versenyszabályzatában, valamint egyéb szabályzataiban meghatározott biztonsági előírásoknak megfelel, és megtartása a sportág versenyrendszerének (bajnokság) működtetését nem veszélyezteti.”
Fentiek alapján feltételezhető, hogy akkor az AMTOSZ szakszövetség vagy országos sportági szövetség státusznak felel meg.
2. Ezek alapján fentiekben említett törvény III. Fejezet, AZ ORSZÁGOS SPORTÁGI SZAKSZÖVETSÉGEK ÉS MÁS SPORTSZÖVETSÉGEK; A sportszövetségek típusai rész - 20. § (4.) bek. szerint országos sportági szakszövetség csak olyan sportágban hozható létre:
„a) amely a Nemzetközi Olimpiai Bizottság által elismert sportág, vagy
b)59 amelyben a sportág nemzetközi szövetségét felvették a Nemzetközi Sportszövetségek Szövetségébe (Sportaccord).”
vagy (5.) bek. szerint „Szakszövetségnek a (4) bekezdésben foglaltakon túlmenően csak olyan sportszövetség minősülhet, amelynek:
a) legalább tíz, az adott sportágban tevékenykedő sportszervezet a tagja,
b) legalább három éve folyamatosan országos versenyrendszert (bajnokságot) működtet,
c) versenyrendszerében rendszeresen legalább száz fő, sportági versenyengedéllyel rendelkező sportoló vesz részt.”
Ugye az AMTOSZ:
4a, nem NOB által elismert sportágat képvisel
4b, nincs nemzetközi szövetsége az autós-motoros biatlon tájékozódási sportágnak, így a Sportaccord tagja sem lehet
5a, van 10 tagja jelenleg az AMTOSZ-nak ? (Ugye itt figyeljünk, hogy ki lehet tagja a Sporttörvény szerint egy országos sportági szakszövetségnek…)
5b, nincs minimum 3 éve folyamatosan országos versenyrendszere az AMTOSZ-nak, hiszen 2013-ban került mindössze bejegyzésre a szövetség, semmilyen bajnoki rendszere nem volt még ennek az újonnan született sportágnak.
5c, ez a pont OK, mindig van minimum 50 páros egy RTE futamon. Ami persze ugye nem biatlon futam volt. Tehát igazából ez a pont sem teljesül.
„21. § (1)60 A szakszövetséget a Fővárosi Törvényszék hatáskörrel és kizárólagos illetékességgel külön jogi személy típusként veszi nyilvántartásba.
(2)61 A szakszövetség jogosult elnevezésében a „magyar” megjelölés, továbbá Magyarország címerének és zászlajának használatára. A szakszövetség a Civil tv. szabályai alapján közhasznú szervezetnek minősíthető.”
Az AMTOSZ-t a Szolnoki Törvényszék jegyezte be Pk. 60040/2013/7/I. határozati számon, nem pedig a Fővárosi Törvényszék, ahogyan azt egy szakszövetségnek előírja a Sporttörvény fenti paragrafusa.
Fentiekből egyesével is tisztán adódik (de összességében hatványozottan), hogy az AMTOSZ biztosan nem lehet országos sportági szakszövetség.
3. A Sporttörvény 65. § (4.) bek. (fent már idézve) szerint még országos sportági szövetségként adhatna az AMTOSZ írásbeli engedélyt veszélyes üzemre. Az országos sportági szövetség meghatározása fent említett Sporttörvény 28. § (2) bek. határozza meg, miszerint:
„A szakszövetségnek az e törvényben és a külön jogszabályokban meghatározott feladatait az országos sportági szövetség akkor láthatja el, ha nem felel meg a 20. § (4)-(5) bekezdésében meghatározott feltételeknek és:
a) sportágában szakszövetség nem működik, továbbá
b) sportágában legalább három földrészről, tizenöt tagországgal sportági nemzetközi szakszövetség és legalább öt éve világ- vagy Európa-bajnoki versenyrendszer működik,
c) a b) pont szerinti sportági szakszövetség tagja,
d) legalább a sportágában tevékenykedő tíz sportszervezet taggal rendelkezik, és versenyrendszerében rendszeresen legalább száz - versenyengedéllyel rendelkező - versenyző vesz részt,
e) legalább három éve folyamatosan országos jellegű versenyrendszert működtet,
f)90 szerepel az illetékes bíróság egyesületi nyilvántartásában, és alapszabályán kívül rendelkezik az e törvényben és a külön jogszabályokban megállapított, a szakszövetségek részére kötelezővé tett szabályzatokkal.”
Akkor nézzük:
a, ez rendben, az autós-motoros biatlon sportágnak nincs szakszövetsége, ezt fent kitárgyaltuk.
b, nincs minimum 3 földrészen 15 országban tagországa ennek a sportnak nemzetközi szakszövetséggel, hiszen ezt a sportágat most sikerült feltalálni Magyaroszágon. Tehát ez nincs meg. Természetesen minimum 5 éve megrendezett VB- vagy EB sorozat sincs autós-motoros biatlon tájékozódási sportágban. Ez a pont nem teljesült.
c, nem teljesül, nem tagja az AMTOSZ nemzetközi autós-motoros biatlon tájékozódási szakszövetségnek
d, jelenleg van 10 tagja jelenleg az AMTOSZ-nak ? (Ugye itt figyeljünk, hogy ki lehet tagja a Sporttörvény szerint egy országos sportági szakszövetségnek…)
e, nincs minimum 3 éve folyamatosan országos versenyrendszere az AMTOSZ-nak, hiszen 2013-ban került mindössze bejegyzésre a szövetség, semmilyen bajnoki rendszere nem volt még ennek az újonnan született sportágnak.
Fentiekből egyesével is tisztán adódik (de összességében hatványozottan), hogy az AMTOSZ biztosan nem lehet országos sportági szövetség sem.
Így a 2-es és 3-as pontok kitárgyalása után ismételten szeretném megkérdezni Önöket, hogy mi alapján gondolják, hogy az AMTOSZ jogosult előzetes írásbeli hozzájárulást adni a versenyzés során fokozott veszéllyel járó tevékenységek folytatására (veszélyes üzem), és a versenyeik lebonyolítása esetén azok autóval végzendő sporttevékenységéhez?
Fentiek szerint Önök autóval történő sporttevékenységükhöz mindenképp a fenti pontok egyikének megfelelő MNASZ-től kénytelenek előzetes írásbeli hozzájárulást kérni, hiszen erre Magyarországon továbbra is csak az MNASZ jogosult.
4. Értem, hogy a vonatkozó jogszabályok szerint (az Önök véleménye alapján) az AMTOSZ által kiállított gépkönyvvel mehet a versenyautó az NKH-hoz vizsgázni. Ez eddig rendben is lenne. De szeretném megtudni, hogy milyen technikai szabályok alapján állítanak ki gépkönyvet, milyen technikai bizottság állítja azt ki, milyen működési kódexszel, milyen átalakítási műbizonylatok mellékelésével? Ugye a homológlap megfelelő lenne, csak ugye az FIA standard, aminek az AMTOSZ nem tagja, így nem is adhat ki FIA standard dokumentumot sem. Csak az MNASZ, hiszen Ő az egyedüli FIA tag Magyarországon. Akkor ezek szerint ebben a kérdésben is az MNASZ segítségére szorulnak?
5. Ki jelenleg az AMTOSZ valós elnöke? Az Ön által a duen.hu-n is közzétett 140224_AMTOSZ_kivonat.pdf dokumentum szerint az AMTOSZ elnöke Mészáros István, míg a duen.hu megjelentetett 140306_AMTOSZ_level_az_MNASZ_Elnokenek.pdf dokumentumban Ön nevezi magát az AMTOSZ elnökének, és azt úgyis látta el kézjegyével. Akkor ki jogosult jelen pillanatban az AMTOSZ Elnökeként bármilyen szervvel megállapodni, tárgyalni?
Amennyiben bárhol nem tisztán vagy érthetően fogalmaztam, úgy előzetesen is elnézésüket kérem, nem állt módomban senkit becsapni vagy félrevezetni, csak a tisztánlátás elve vezérelt. Egyben kérem, hogy amennyiben a csatolt szövegek (törvény) általam való értelmezése hibázik, úgy javítsanak ki.
Segítő közreműködésüket és mihamarabbi válaszukat a fenti kérdések tisztázásában előre is köszönöm mások (akiket érdekel mindez) nevében is!
Mészáros Iván levelének olvasása után továbbra sem
értem, hogy ha az AMTOSZ gépkönyvei minden törvényi
feltételnek megfelelnek a műszaki vizsgához, akkor mi a
fittyfenének kell egyezkedni az MNASZ-szel?
Azt sem akaródzik értenem, hogy ha az AMTOSZ mint önálló
sportszövetség minden törvényi feltételnek megfelel, akkor
miért kérdés, hogy az MNASZ tervez e lépéseket az
AMTOSZ rendezvényei ellen? Nem tök mindegy?
Az MLSZ sem akadályozhatja a kézilabda szövetség
rendezvényeit csak azért, mert a kézilabdát is labdával
játszák! Nemde?
Itt valami számomra sántít.
Bízom benne hogy ez csak az MNASZ részéről egy nyilatkozat, és az AMTOSZ kiáll eddigi tervei mellett és meg is valósítja, ezáltal semmilyen kötődése nem lesz az MNASZ-hez.