RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Szobi nagyon élvezi
legutóbb Nürburgringen versenyzett
2008-07-20
interjú • OXXO Racing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710430069
Napi oldal:
180330
Jelenleg:
2154
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Szobi Balázs a vártnál is jobban szerepel a kamionos EB sorozatban. Legutóbb a Nürburgringen volt verseny, ahonnan ugyan nem sok ponttal, de annál több tapasztalattal érkezett haza a magyar versenyző.

Hogyan készültetek erre a hétvégére? Köztudott hogy a nürburgringi versenynek nagy hagyománya van és hatalmas az érdeklődés ezen a versenyen.
A csapat már múlt hét kedden elkezdte a németországi versenyre való felkészülést, ugyanis a hétvégi két versenynapot egy vezetéstechnikai teszt és egy sajtónap előzte meg.
A vezetéstechnikai tesztnapon megprobáltunk olyan beállítást belőni  a kamionon,  amely a nürburgring-i pályára alkalmas.

Mi történik a sajtónapon?
A sajtónap csütörtökön volt, ahol annak rendje és módja szerint a sajtó képviselőit kellett vinni a Nürburgring-en. Ez három órás és nagyon hasznos feladat volt, hiszen a sajtónapnak nem (csak) az a célja, hogy a sajtósokat kiszolgálják, hanem, hogy a versenyzők kihasználják ezt az időt tanulásra, feltérképezzék a pályát, ismerkedjenek az ívekkel, hogy megtanulják, hogyan kell közlekedni, körözni a pályán, hogy kitapasztalják annak nyomvonalait.

A legnagyobb hagyománnyal bíró versenynek tényleg fergeteges a hangulata?
Hihetetlen volt kétszázezer ember előtt versenyezni, sosem éltem még át hasonlót. Az emberek imádják ezt a versenyt és azt a felhajtást ami ezzel jár. Össze van kötve egy fesztivállal zenei sátrak bulik  nagyon jó a hangulat. Nagyon nagyon jó lenne ha Magyarországon is történne hasonló, biztos vagyok benne hogy hatalmas érdelkődés kísérné. A 80-as években már volt hazai pályán kamionverseny.
Remélem egyszer részem lehet benne.

A vezetéstechnikai tesztnapot hasznosnak értékelted?
Nagyon hasznos volt, nagyon sok mindent kell még tanulnom.A célunk a tesztnappal az volt hogy egy tapasztalt pilótával együtt tesztelünk aki segít a kamiont beállítani és tanácsokkal is ellát.Ő volt Jochen Hahn -jelenleg 4. a bajnokságban.Megvizsgálta a kamiont és azt mondta hogy nagyon jó  szerkezetű minden rendben van vele. Mindketten mentünk köröket a kamionnal és csak minimális különbség volt köztünk.Egyik gondom a gyorsulás volt erre kaptam jó pár tippet hogy a különböző pályán hogy tudok jobban gyorsulni. Továbbá alkalmam  volt gyakorolni a ballábas fékezést is, mert ez új dolog. Ez a módszer más autóknál jól működik ám a versenykamionnál a vegyes fékezés új dolog - egyszer jobb lábbal kell fékezni, egyszer bal lábbal - nagyon vegyes a dolog és nagyon fel kell nőni ehhez a feladathoz .Légfék sokkal érzékenyebb mint a rendes fék.Tanácsokat kaptam még azzal kapcsolatban is hogy hogyan kell kihasználni a szélsebességet valamint a futómű és stabilizátor beállításokhoz kaptunk útmutatást.

Mi történt a versenyen?
Hol esett, hol sütött, hol csak simán borús volt az ég . Nagyon érdekes és erőt próbáló volt a pálya, mert előfordult, hogy a pálya egyik részén több milliméter csapadék állt a burkolaton, ám volt olyan rész is ami majdnem kopp száraz volt. A pályán belül is nagyon kellett vigyázni, hiszen a különböző szárazságú burkolaton másképp kellett alkalmazni a féket.A Nürburgring-i pályának van egy érdekessége, hogy a célegyenes végén a jobbos kanyar picit lejt , és ha az eső esik, akkor a féktávolság nem 150-nél van, hanem 250-nél de még ennek tudatában sem sikerültek rendesen a befordulások.
Így történt meg az, hogy az egyik kanyarban befordultam és ennek a forgásnak köszönhetően pozíciót vesztettem, így a szombati kvalifikációs futamot a 15. helyen zártam
A délelőtti kvalifikációs futamot az esti 13 körös cup race követte, hogy az első jobbos kanyarban egy orosz versenyző nekem ütközött, aminek következtében defektet kaptam és így a hátralevő 12 kört defektes gumikkal kellett megtennem. Sikerült megtartania pozíciómat és így defekttel is a 15. helyen zártam a szombati cup race-t .
Szombaton EB pontszerzés nem volt, de igazából a cél az volt, hogy a T.R.I.P.A Challenge 2008-ra pontot szerezzek, és a második helyet megtartsam Ez megtörtént, és nagyon boldog vagyok.
Vasárnap is a 15.helyet sikerült megszereznem.

Mikor lesz a következő futam és hogyan készültök rá?
Legközelebb 5 hét múlva lesz futam csehországban de nem pihenéssel fogjuk tölteni az időt, A szünet alatt a fiúk a szentendrei telephelyen a kamiont és az azt szállító szerelvényt veszik kezelésbe és fejlesztik, hiszen rengeteg tennivaló akad.

Várunk minden érdelkődőt aki szeretne kilátogatni a versenyre, lehetősége lesz rá, további információt a www.oxxoracing.hu honlapon találhatnak.

Belsőfelvétel az Albacete-i versenyről

Ez a hír most jelenik meg 4954. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k