h i r d e t é s
Összes oldal:
732019157
Napi oldal:
3079
Jelenleg:
1921
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Margó György és csapata több éve rendezi a Szombathely Rallye-t. Néhány napja eldőlt: 2008-ban ez a verseny egész biztosan nem szerepel majd a versenynaptárban. Az okokról beszélgettünk.
Eddig is csak kérdőjellel szerepelt a versenynaptár tervezettben
- Két olyan fontos ok van, ami befolyásolta a rendezést, és ami miatt az a döntés született, hogy elmarad. Az egyik, egy mezei financiális ok. Az alapállásunk mindig az, hogy legyen a versenynek egy fő támogatója, és induljon el a szervezés. A főtámogatóval a szerződést november végéig meg szoktuk kötni, hisz ez alapvető, már ha csak a megjelenéseket, a reklámokat, és a szervezés több pontját nézzük. Erre az évre több támogató is jelentkezett, de a legtöbbel nem tudtunk megállapodni. Egy volt, aki azt mondta, őt érdekli ez a murva-verseny, és nagyon szívesen lenne a szponzor. Tulajdonképpen alapszinten meg is állapodtunk. Majd egyet kértünk, hogy november 30-ig kössük meg a szerződést. Egyrészt, mert ez adja meg a támogatás komolyságát, másrészt ez felénk is egy elvárás, hogy ne kerüljön olyan verseny bejelentésre, ami már a bejelentés pillanatában úgy látszik, hogy nem biztos a rendezés. Na most, ezzel a főtámogató-jelölttel nem tudtunk megállapodni november 30-ig. Ezért elálltunk a rendezéstől - támogatottság hiányában. Ez lenne az egyik ok.
A másik dolog a pályák és a rendezés lehetőségek kérdése volt. Ehhez azt kell tudni, hogy ezen a területen igen jó murva pályák álltak a rendelkezésre, amik az Őrségi Nemzeti Park kezelése alá esik. Ebben az évben, az engedély kiadása után egy hónappal, - egy fellebbezés révén -, a Minisztérium visszavonta az engedélyt. Ezzel nagyon nehéz helyzetbe kerültünk, hisz kisebb területen, rosszabb minőségben kellett megrendeznünk a versenyt. A verseny után elmentünk, és tárgyalni próbáltunk a Nemzeti Parkkal, de mert egy nagyon jelentős állami átszervezés van a nemzeti parkoknál, és igazából nem volt, kivel tárgyaljunk.
Most született egy döntés, hogy ennek az átszervezésnek az eredményeképpen úgy néz ki, hogy a korábban engedélyezett és utóbb visszavont esetben talán újra lehetőség nyílik a már jól ismert és elfogadott pályák használatára. De mivel a szakértők, és a magunk véleménye szerint sem fog az átszervezés véget érni 6-9 hónapon belül, ezért a pályák függősége volt a másik ok, ami miatt azt mondtuk, hogy pihentessük a rendezvényt a 2008-as évben.
- Mi volt a Minisztérium oka a visszavonásra? Csak a természetvédelem? - Igen. A teljes eljárás három mondatban az volt, hogy a hatóság kiadta az engedélyt, majd a Nemzeti Park Igazgatósága megfellebbezte a hatóság engedélyét. Ehhez joga volt, lévén az ő területéről van szó, és a Minisztérium másodfokon helyt adott a fellebbezésnek. És a hatósági engedélyt visszavonta. Ez az egész a verseny előtt kettő hónappal indult, és tulajdonképpen a verseny előtt egy hónappal még nem is tudtuk biztosan, hogy mehetünk-e arra, amerre szeretnénk, vagy sem. Így például két tervet kellett készítenünk, egyet arra az esetre, ha meglesz, egyet arra, ha nem lesz meg az engedély. És végül a kettőből a rosszabbat tudtuk megvalósítani, mert nem kaptuk meg az engedélyt.
- Nem ismerem olyan behatóan a környéket, mint adott esetben Ön, de a közelben nincsenek hasonló adottságú pályák, utak, ahol lehetne versenyt rendezni a Nemzeti Park elkerülésével? - Nagyon sok helyen jártunk, de igazából olyan pályák, amelyek a sportszakmai szempontoknak is megfelelnének, tehát vannak benne kanyarok, vannak benne bukkanók, és elérik egy rali pálya színvonalát, olyanok nincsenek. Erdőgazdasági utak vannak, ahol a legnagyobb kihívást egy 3 kilométer egyenes után egy derékszögű kanyar jelenti. Ezek alkalmatlanok a színvonalas versenyhelyszínnek.
- Az egyesületük az ország más területén nem gondolkodott még verseny rendezésében? - De igen. Az az igazság, hogy több felé is nézelődtünk, de azt azért tudni kell, hogy egy ilyen rendezvénynek a szervezése, főleg, ha első versenyről van szó, az körülbelül kettő és fél - három évet is igénybe vehet. A kapcsolatok kiépítése, a kórházak, önkormányzatok, rendőrség, útkezelővel való kapcsolattartás nem egy olyan egyszerű feladat, amit olyan nagyon gyorsan le lehet rendezni. Nekünk talán szerencse lesz az, ha a korábbi szabályzat visszaállna majd talán, amivel a rendezők jobb kondíciók közé kerülnének, értem az alatt azt, hogy egy verseny ne csak murvapályán bonyolódjon, hanem lehessen egy murva-nap és egy aszfalt nap. Ugyanis nagyon nehéz 130-140 kilométer murvagyorsaságit azon út-, és tulajdonviszonyokon keresztül, amelyek ma Magyarországon vannak.
- És mi van, a versenyzők nem fogják ezt túlságosan kedvelni, hogy egyik nap murvára, másnap aszfaltra kell majd építeni az autót és kétféle autó beállítással kell majd készüljenek? - A versenyzők kívánságára van ez most, hogy egyféle beállítással versenyezzenek egy hétvégén. De szerintem, ha a versenyzők kívánságai dominálnának, előbb-utóbb nem lennének versenyek. A versenyzőknek egyet kell szem előtt tartani: Persze, fontos, amit ők gondolnak, de vannak tőlük független körülmények, amiket, ha nem vesznek tudomásul, akkor ide fogunk eljutni.
- Összegezve tehát az elkövetkezendő években azért várható, hogy lesz Szombathely Rallye? - Lent voltunk most, majd bejelentettük, hogy nem lesz 2008-ban, de mindenkit biztosítottunk arról, hogy szeretnénk a következő évben újra megrendezni ezt a versenyt. Azt is elmondtuk, hogy a Nemzeti Parktól sok függ, és én most úgy látom, hogy az átszervezést követően ismét partner lesz abban, hogy az ő területén legyenek a pályák, és akkor a világon semmi akadálya nincs, mert ott egy nagyszerű, komplex murvaversenyt lehet rendezni, ha az engedély és a támogatás is meg lesz. A város maximálisan jól áll hozzánk, ő is sajnálja, hogy elmarad, de megérti a nehézségeinket. Tehát ezt az egy évet muszájból kihagyjuk, de nem mondunk le semmiről és tartjuk a kapcsolatot egy esetleges 2009-es Szombathely Rallye érdekében.
Ez a hír most jelenik meg 6512. alkalommal
|