Szombathely Rallye nélkül...
visszalépett a rendező
2007-12-11
információ • Rally & Racing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732019157
Napi oldal:
3079
Jelenleg:
1921
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Margó György és csapata több éve rendezi a Szombathely Rallye-t.
Néhány napja eldőlt: 2008-ban ez a verseny egész biztosan nem szerepel majd a versenynaptárban. Az okokról beszélgettünk.


Eddig is csak kérdőjellel szerepelt a versenynaptár tervezettben

- Két olyan fontos ok van, ami befolyásolta a rendezést, és ami miatt az a döntés született, hogy elmarad. Az egyik, egy mezei financiális ok. Az alapállásunk mindig az, hogy legyen a versenynek egy fő támogatója, és induljon el a szervezés. A főtámogatóval a szerződést november végéig meg szoktuk kötni, hisz ez alapvető, már ha csak a megjelenéseket, a reklámokat, és a szervezés több pontját nézzük. Erre az évre több támogató is jelentkezett, de a legtöbbel nem tudtunk megállapodni. Egy volt, aki azt mondta, őt érdekli ez a murva-verseny, és nagyon szívesen lenne a szponzor. Tulajdonképpen alapszinten meg is állapodtunk. Majd egyet kértünk, hogy november 30-ig kössük meg a szerződést. Egyrészt, mert ez adja meg a támogatás komolyságát, másrészt ez felénk is egy elvárás, hogy ne kerüljön olyan verseny bejelentésre, ami már a bejelentés pillanatában úgy látszik, hogy nem biztos a rendezés. Na most, ezzel a főtámogató-jelölttel nem tudtunk megállapodni november 30-ig. Ezért elálltunk a rendezéstől - támogatottság hiányában. Ez lenne az egyik ok.

A másik dolog a pályák és a rendezés lehetőségek kérdése volt. Ehhez azt kell tudni, hogy ezen a területen igen jó murva pályák álltak a rendelkezésre, amik az Őrségi Nemzeti Park kezelése alá esik. Ebben az évben, az engedély kiadása után egy hónappal, - egy fellebbezés révén -, a Minisztérium visszavonta az engedélyt. Ezzel nagyon nehéz helyzetbe kerültünk, hisz kisebb területen, rosszabb minőségben kellett megrendeznünk a versenyt. A verseny után elmentünk, és tárgyalni próbáltunk a Nemzeti Parkkal, de mert egy nagyon jelentős állami átszervezés van a nemzeti parkoknál, és igazából nem volt, kivel tárgyaljunk.

Most született egy döntés, hogy ennek az átszervezésnek az eredményeképpen úgy néz ki, hogy a korábban engedélyezett és utóbb visszavont esetben talán újra lehetőség nyílik a már jól ismert és elfogadott pályák használatára. De mivel a szakértők, és a magunk véleménye szerint sem fog az átszervezés véget érni 6-9 hónapon belül, ezért a pályák függősége volt a másik ok, ami miatt azt mondtuk, hogy pihentessük a rendezvényt a 2008-as évben.

- Mi volt a Minisztérium oka a visszavonásra? Csak a természetvédelem?
- Igen. A teljes eljárás három mondatban az volt, hogy a hatóság kiadta az engedélyt, majd a Nemzeti Park Igazgatósága megfellebbezte a hatóság engedélyét. Ehhez joga volt, lévén az ő területéről van szó, és a Minisztérium másodfokon helyt adott a fellebbezésnek. És a hatósági engedélyt visszavonta. Ez az egész a verseny előtt kettő hónappal indult, és tulajdonképpen a verseny előtt egy hónappal még nem is tudtuk biztosan, hogy mehetünk-e arra, amerre szeretnénk, vagy sem. Így például két tervet kellett készítenünk, egyet arra az esetre, ha meglesz, egyet arra, ha nem lesz meg az engedély. És végül a kettőből a rosszabbat tudtuk megvalósítani, mert nem kaptuk meg az engedélyt.

- Nem ismerem olyan behatóan a környéket, mint adott esetben Ön, de a közelben nincsenek hasonló adottságú pályák, utak, ahol lehetne versenyt rendezni a Nemzeti Park elkerülésével?
- Nagyon sok helyen jártunk, de igazából olyan pályák, amelyek a sportszakmai szempontoknak is megfelelnének, tehát vannak benne kanyarok, vannak benne bukkanók, és elérik egy rali pálya színvonalát, olyanok nincsenek. Erdőgazdasági utak vannak, ahol a legnagyobb kihívást egy 3 kilométer egyenes után egy derékszögű kanyar jelenti. Ezek alkalmatlanok a színvonalas versenyhelyszínnek.

- Az egyesületük az ország más területén nem gondolkodott még verseny rendezésében?
- De igen. Az az igazság, hogy több felé is nézelődtünk, de azt azért tudni kell, hogy egy ilyen rendezvénynek a szervezése, főleg, ha első versenyről van szó, az körülbelül kettő és fél - három évet is igénybe vehet. A kapcsolatok kiépítése, a kórházak, önkormányzatok, rendőrség, útkezelővel való kapcsolattartás nem egy olyan egyszerű feladat, amit olyan nagyon gyorsan le lehet rendezni. Nekünk talán szerencse lesz az, ha a korábbi szabályzat visszaállna majd talán, amivel a rendezők jobb kondíciók közé kerülnének, értem az alatt azt, hogy egy verseny ne csak murvapályán bonyolódjon, hanem lehessen egy murva-nap és egy aszfalt nap. Ugyanis nagyon nehéz 130-140 kilométer murvagyorsaságit azon út-, és tulajdonviszonyokon keresztül, amelyek ma Magyarországon vannak.

- És mi van, a versenyzők nem fogják ezt túlságosan kedvelni, hogy egyik nap murvára, másnap aszfaltra kell majd építeni az autót és kétféle autó beállítással kell majd készüljenek?
- A versenyzők kívánságára van ez most, hogy egyféle beállítással versenyezzenek egy hétvégén. De szerintem, ha a versenyzők kívánságai dominálnának, előbb-utóbb nem lennének versenyek. A versenyzőknek egyet kell szem előtt tartani: Persze, fontos, amit ők gondolnak, de vannak tőlük független körülmények, amiket, ha nem vesznek tudomásul, akkor ide fogunk eljutni.

- Összegezve tehát az elkövetkezendő években azért várható, hogy lesz Szombathely Rallye?
- Lent voltunk most, majd bejelentettük, hogy nem lesz 2008-ban, de mindenkit biztosítottunk arról, hogy szeretnénk a következő évben újra megrendezni ezt a versenyt. Azt is elmondtuk, hogy a Nemzeti Parktól sok függ, és én most úgy látom, hogy az átszervezést követően ismét partner lesz abban, hogy az ő területén legyenek a pályák, és akkor a világon semmi akadálya nincs, mert ott egy nagyszerű, komplex murvaversenyt lehet rendezni, ha az engedély és a támogatás is meg lesz. A város maximálisan jól áll hozzánk, ő is sajnálja, hogy elmarad, de megérti a nehézségeinket. Tehát ezt az egy évet muszájból kihagyjuk, de nem mondunk le semmiről és tartjuk a kapcsolatot egy esetleges 2009-es Szombathely Rallye érdekében.


 

Ez a hír most jelenik meg 6512. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k