h i r d e t é s
Összes oldal:
732044408
Napi oldal:
28330
Jelenleg:
1418
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Miskolc Rallye után Szombathelyre vándorlunk majd. Markó Tibor és csapata nevéhez idén fűződik először ez a verseny. Május 19-ig lehet nevezni: ha valaki még bizonytalan, annak íme egy kis előzetes:
- Nincs már túl sok a versenyig. Hogy álltok a szervezéssel? - Jól. De kezdjük az elején. Nem olyan régen, március közepén derült ki hivatalosan, hogy a Marco Racing Team Kft., vagyis a mi csapatunk rendezheti ezt a versenyt. A változás csupán a "gazda" nevét érinti, hiszen nagyjából ugyanaz a csapat vesz majd részt a verseny lebonyolításában, mint tavaly. Természetesen a kellő tájékozódást követően kezdődött meg a munka, gőzerővel készülünk a feladatra. Manapság már a megvalósítás aktív szakaszában járunk. Van már kiírásunk, kialakult az idei verseny útvonala - egy kisebb módosítás történt ugyan is a múlt héten -, meg vannak a pályák, az engedélyek, van még mit csinálnunk, dolgozunk a megvalósításon.
- A Marco Racing Team szolgál idén újdonságokkal is? - Igen. Az első, és legfontosabb újítás, hogy mivel ez a verseny lesz, ahol talajt vált a mezőny, és aszfaltról murvára térnek át, szervezünk egy tesztet. Biztosítunk majd egy pár kilométeres lehetőséget minden érdeklődőnek, hogy kipróbálhassák autóikat, a beállításokat a versenyzők. Erről a további információk a verseny honlapján lesznek megtalálhatóak pár nap múlva. A verseny, a pályák jellege már mindenki számára ismert. Van, akinek ez tetszik, akad, akinek nem. Több új helyszín is felvetődött idén, és végül két teljesen szűz terület is bekerült a programba. A többi öt viszont az elmúlt négy évben szerepelt már a programban.
- Mi is tudhatjuk, hogy milyen pályák lesznek? - Természetesen! Az első nap négy helyszín lesz, a második nap három, a többi pedig - még mindig - az itiner átvételekor derül ki.
- Nem vagy valami bőbeszédű ezzel kapcsolatban… Miért? - Tudom a gyorsok nevét akár fejből, puska nélkül is, de: a tavalyi versenyünkön, a Nyirád Rallye-n elkezdtünk valamit, amit szeretnénk továbbvinni. Ez pedig nem más, mint a pályabejárás lehetőségeinek szigorú szabályozása, korlátozása és maximális ellenőrzése. Ezek az intézkedések nem a versenyzők ellen, hanem a verseny tisztaságáért, az esélyegyenlőségért születtek tavaly, és a versenyzői társadalom irányából érkező meglepően nagyszámú pozitív visszajelzés megerősítette a szigor létjogosultságát. Másrészt az utak tulajával kötött szerződésünk sem hagy túl nagy mozgásteret, sőt.
Hallottam már, hogy megy a "matekolás" körzővel és térképpel a kézben. Most kérem a komplett versenyzői társadalmat, hogy 3-ra mindenki tegye le a körzőket és a tollakat, és a dolgozatokat adják előre: teljesen felesleges légvonalban számolgatni, hogy mi lehet tizenakárhány kilométerre az akármitől. Nem fognak rájönni. :)
Annyit már elmondtam, hogy zömében olyan pályák szerepelnek majd, amiket már megismerhettek a korábbi években, de fogalmuk nem lesz a számolgatás után, hogy egy adott pálya melyik irányból lesz, hol lesznek a lassítók… Ezért felesleges. Szeretnék mindenki megnyugtatni és hangsúlyozni, hogy nem azért titkoljuk, mert szörnyű a minőségük - ugyanis ezt is hallottam már.
Aki szereti a Szombathely Rallye-t azért, mert nem esik szét rajta az autója, az most sem fog csalódni.
- Képzeld el, hogy beszélgettem Historic-os pilótákkal, és volt, aki azt mondta, hogy nagyon sajnálja, hogy ők nem jöhetnek a Szombathelyre, mert ez annyira jó minőségű murva, hogy ezt még számukra is vállalható volna… Te biztos jobban tudod, hisz elég sokat járkálhattál arrafelé mostanában: milyen minőségűek ezek a szakaszok? - A magyar murvák átlagánál egy picit finomabb, ami itt van, és kevésbé veszi igénybe az autót, de azért nyilván itt sem autópályáról beszélünk. Hab a tortán, hogy tempósságuk okán kevésbé esnek szét a pályáink a verseny alatt. Egyébként meglepve hallom, hogy a Historic-osok így nyilatkoztak, és örülök is neki. Megragadva a lehetőséget, azt tudom üzenni nekik, hogy a Baranya Kupán gőzerővel készülünk arra, hogy Magyarországon a Historic történetében először egy komolyabb, nemzetközi versenyt hozzunk össze, amiben ők is segíthetnek, úgyhogy hegyezzék a vasakat, mert várom őket nagy szeretettel augusztus elején Komlóra.
- Jól hallottam, hogy a város szívében rajtolhat a mezőny? - Igen, a város egyik legpatinásabb részén, a főtéren kapott helyet a rajtceremónia, ahol az ORB mezőnye mellett a Rallye2 is szerephez jut. Fontosnak tarom, hogy az utánpótlás is egy tetszetős programot kapjon, hisz évek óta nem járt itt a mezőnyük. Úgyhogy a pénteki program velük kezdődik: ők mutatkozhatnak be elsőként idén a szombathelyi közönségnek a rajtdobogón.
- Most, hogy kezdesz megnyílni: árulj el, kérlek részleteket a programról! :) - Egye fene… :) A Rallye2 a rajtdobogó után nagyon örül majd, hogy parc fermébe állhat, elzárjuk előlük a versenyautóikat, hogy ezzel elősegítsük, hogy a pilóták remegő jobb lába kordában maradjon - egész szombaton, amikor is az ORB mezőnye elkezdi a versenyzést, nem is túl korán, kilenc órakor. Rájuk ezen a napon négy gyors vár két körben, de közben a Rallye2 versenyzői elkezdik a pályabejárást, úgyhogy több szálon futnak majd az események. Vasárnapra összeér a két dolog, és együtt versenyez majd a két mezőny: először az első osztály, utánuk a Rallye2 távozik a parc ferméből, viszonylag korán, hét óra körül. Ezen a napon három helyszín vár a versenyzőkre, szintén két körben. Majd, ha ezt is teljesítették, ismét visszatérünk a város szívébe, a főtérre ahol a díjkiosztóval egybekötött célceremóniával koronázzuk meg a hétvégénket.
- Erdészeti utakon zajlik majd a verseny: lesznek nézők elől elzárt szakaszok? - Lesznek, de nem komplett szakaszok. A tempó miatt kénytelenek vagyunk bizonyos részeket elzárni a nézők elől, és ezt szigorúan is vesszük majd. De mivel tényleg csupán kilométerekről beszélünk, alapvetően azt mondhatjuk, hogy nézőbarát verseny lesz. Fontos az is, hogy minden ingyenes a nézők számára, sehol nem kérünk "sokezret", és keveset sem tőlük. Készülünk olyan anyaggal is, ami kifejezetten nekik, a nézőknek segít majd a tájékozódásban, és számukra ajánl majd jól megközelíthető, látványos nézői pontokat, parkolókat. De pont azért, mert erdészeti és védett utakon halad a verseny egy része, itt speciális előírásokat kell betartani, úgyhogy például ezúton kérem őket, hogy tüzet ne gyújtsanak, és ami a legfontosabb: nőjünk már fel végre, és ne legyen fáradtság a saját szemetünket elrakni. Elkeserítő, ahogy egyes nézők az erdőt hagyják maguk után a versenyek végén … És hozzá kell tennem gyorsan, hogy ez sok esetben befolyásolhatja a magyar rali jövőjét, azt, hogy milyen pályákat kapnak meg a rendezők. Kérek mindenkit, hogy amit hozott magával az erdőbe, azt vigye is el - legalább az első kukáig, vagy konténerig. Előre is köszönöm, köszönjük!
Ez a hír most jelenik meg 7026. alkalommal
|