Szombathelyi kesztyűsök
kizárták őket, mert nem volt homológ kesztyűjük
2008-06-25
interjúk • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732043663
Napi oldal:
27585
Jelenleg:
946
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Szombathelyen példát statuáltak...
Három versenyzőpárost is kizártak, mert nem volt náluk homológ kesztyű. Ha már nem versenyezhették végig a versenyt, akkor úgy gondoljuk, "jár nekik" egy interjú...



Ördögh Mixi jókedvűen és pozitívan fogadta a tényt... és talán irónikusan is...

- Nem hallottam még olyat, hogy téged kizárjanak egy versenyről…
- Mindenből van olyan, hogy "először"…

- Mi történt?
- Sajnos itthon felejtettem a kesztyűmet. A gépátvételen nem nézték meg, én pedig nem vettem észre, csak a rajt előtt. Akkor már nem tudtam mit csinálni. De ott volt a kocsiban a régi tűzálló kesztyűm, ami ugyan lejárt homológ, de tűzálló. Azt felvettem, és elindultam abban. Aztán sajnos a nyolcadik gyorsasági szakasz rajtjában a technikai bizottság ellenőrizte a kesztyűmet. Meglátták, hogy nem jó, és a rajtban elvették a menetlevelemet, azt mondták, tolassak vissza, mert ki vagyok zárva.

- Hogy esett?
- Nézd, biztos, hogy közrejátszott a Pethő Tyutyu autója kigyulladt, és így próbáltak intézkedni, de az is lehet, hogy nem ez motiválta őket. Ettől függetlenül egy percig nem vitatkoztam, mert a szabályokban le van írva, hogy a rajttól a beíróig a teljes felszerelésben kell tartózkodni az autóban, és sajnos az enyém így nem volt szabályos.

- De egyébként van tűzálló kesztyűd?
- Hogyne lenne, egy gyönyörű szép piros, vadonatúj kesztyűm van! Az volt a baj, hogy a párom, már kedden összekészítette a cuccomat, és sem ő nem vette észre, hogy kimaradt a kesztyű, sem én.

- Van benned düh, vagy harag?
- Abszolút nem, teljesen szabályosan jártak el. Semmi probléma nincs. Így legalább megmaradt az Escort Veszprémre, saját lábán haza tudott jönni. De tényleg, nincs baj.

- Milyen gyakran jár le egy tűzálló cucc homológizációja?
- Ötévente.

- Mi változik ötévente? Miért kell újat venni?
- Ha nem így lenne, miből élnének a versenyfelszerelés-gyártó cégek? Meg különben is, hogy képzeltük mi, hogy ilyesmi nélkül mentünk az elmúlt ötven évben gondmentesen? Így legalább az ember szépen fel van öltözve a legnagyobb nyári melegben, folyik róla a víz, és azért csak jobban néz ki egy agyonizzadt ember, mint egy száraz… Meg valahogy fokozni kell az infarktus veszélyét, mert az nem lehet, hogy örökké versenyezzek… De komolyan. Nézd, én nem járok templomba, de mélyen hiszek. Biztos vagyok benne, hogy ezt a főnök akarta, hogy így legyen, és valami sokkal rosszabbtól védett meg… Úgyhogy szálka nélküli a dolog, így volt jó.




Trencsényi Józsefet is kizárták a Szombathely Rallye-n. Szintén kesztyű miatt. Pedig neki még jó kesztyűje is volt. A hangsúly az "is"-en van…

- Hogy történt a kizárás?
- Kizárt a technikai bizottság, mert kétesélyes kesztyűt láttak a kezemen. Én nem fogadtam el a véleményüket, és emiatt úgy döntöttek, hogy a biztonsági ruházat nem megfelelő volta miatt kizártak. Nekem mindösszesen egy decemberben lejárt kesztyűt láttak a kezemen, ami miatt kizártak. Nem fellebbeztem, mert megnyugtattak, hogy utána úgyis elveszik az eredményemet,.

- Ezek szerint nem értettél egyet. Szerinted homológ a kesztyűd?
- Nem, nekik is elmondtam, hogy két darab kesztyű volt az autómban. Volt egy teljesen új, amit bemutattam az ellenőröknek később, és volt bent egy valóban, decemberben lejárt kesztyű is. Azt nem fogadták el, hogy magát a gyorsot a jóban vezettem végig, majd a beíróban levettem, és felvettem a régit, mert szerelni akartunk, és mivel sáros verseny volt, nem akartam az újat összekenni. Egyébként mindig van nálam egy plusz kesztyű, pont azért, hogy ne a koszossal kelljen összefogdosnom utána a kormánykereket, meg a kocsit belül. A vizsgálat már a kesztyűcserém után volt. Behívtak az első nap végén este, és közölték, hogy kizártak. Elmondtam az észrevételeimet, de nem vették figyelembe. Azt mondták, mehetek vasárnap, ha fellebbezek, de mivel a következő 72 órában döntenek, nagyon valószínű, hogy akkor is kizárnak és elveszik az eredményemet, mert precedenst akarnak csinálni a ruházat-kérdésből, lévén már Miskolcon is sok gond volt ezzel. Én feltettem nekik a kérdést, hogy akkor 10-20 ezer forintos bírsággal megúszták a versenyzők, most nem érzik-e súlyosnak, hogy egy kesztyű miatt kizárnak? Azt válaszolták, hogy ez most súlyosabb, mert a miskolci volt a figyelmeztetés. Nekem egyébként sosem volt ruházati problémám, és akkor fontos megjegyezni, hogy most is ott volt nálam a tuti kesztyű. Ez az ellenőrzés egyébként a hatodik gyors után volt, és a következő után megint ellenőriztek, akkor már rendben találták a ruházatomat, lévén bemutattam mindkettőt.

- Amikor megnézték, és nem volt jó, be tudtad mutatni az újat?
- Nem, mert műszaki problémám volt, éppen forrt a hűtővizem, és mennem kellett, hogy lehűtsem. Nekem ez az egész nem ért annyit, hogy a motorom ott helyben tönkremenjen. Gondoltam, a következőn, ahol tudtuk, hogy újra ellenőrzés lesz, majd rendezzük a kérdést. Kifejezetten megkértem, hogy nézzék meg, bemutattam mindkettőt, és akkor már rendben volt. De felesleges magyarázkodni, mert kizártak, nem fellebbeztem. Meg egyébként is a verseny után elutaztam egy hétre, és nem tudtam volna a meghallgatásra elmenni, és a távollétemben döntöttek volna, így nem volt értelme.

- Milyen a szád íze?
- Legszívesebben nem mennék többet Magyarországon. Egy húszezer forintos kesztyű miatt egy milliós költségvetésű versenyzésbe szóljanak bele… Ráadásul úgy, hogy harmadik hellyel kezdtem a Szombathely Rallye-t. Szóval én túl szigorúnak tartom, amit most rám mértek. Még, ha egy tűzálló ruha, vagy sisak, akkor azt megértem, de egy kesztyű? Ami a navigátoron például amúgy sincs? Akkor…? Legalább tizenöt versenyzőtársamat tudom, aki kesztyű nélkül versenyez. Van kesztyűje, de nem tudja elviselni magán. Miért jobb, hogy a beíróban még rajta van, utána pedig az az első dolga, hogy levegye? Ehhez képest nekem kettő is volt, egy lejárt és egy homológ, és mindkettőt bemutattam. Én azt gondolom, hogy nagyon rosszindulatú volt a hozzáállásuk, de semmiképpen nem sportbarát.

- Veszprémben indulsz?
- Még nem döntöttem el, mert megmondom őszintén, elég rossz a szám íze emiatt. 




Bujdos Miki idén Szombathelyen indult először az öregecske Subaruval.  Ő nem viselte olyan jól, mint Ördögh Mixi, sőt…

- Mi történt Szombathelyen?
- Ruházatellenőrzés volt, és kiderült, hogy a kesztyűnk nem homológ. Ezért az első nap utolsó gyorsaságiján már nem rajtolhattunk el.

- Nem is tudtad, hogy nem homológ a kesztyűd?
- Nem, mert együtt vettem a ruhával, és szentül meg voltam győződve, hogy homológ a kesztyű is.

- Milyen a szád íze?
- Nagyon rossz, mert tudom, hogy az egész miért történt. Valahol meg is értem, hogy be kell tartani a szabályokat. Miskolcon volt ez az ominózus probléma, hogy rengeteg embernek nem volt jó a ruházata, és megbüntették őket X ezer forintra. Az nem tetszett a versenyzőknek, ezért kitalálták, hogy az így nem jó. Úgyhogy most már nem pénzbüntetés van, hanem azonnali kizárás. Csak én úgy érzem, hogy ez a kesztyű-dolog nagyon mondvacsinált,  hogy találjunk valami indokot, hogy kössünk bele a versenyzőkbe. A Mixit senki nem úgy ismeri, hogy egy nagyon törvénysértő versenyző volna, és őt is kizárták.

- Azt akarod mondani, hogy szerinted nincs arányban a bűn a büntetéssel?
- Igen, mert azt elismerjük, hogy vétettük a szabály ellen. Ha azt mondják, hogy a következő szervizparkból nem engednek ki, ha nincs homológ kesztyűm, azt megértem. De nem mérlegeltek. Csak azt mondták, nem homológ, nem felel meg a versenyzésre, és kizárnak. És azért egy kesztyű nem egy sisak, vagy öv, vagy egy ruha, ami miatt jogosnak érezném. Ez abszolút nem versenyzőbarát hozzáállás. Ha visszaeső lennék, azt is megérteném.

- Mi lehetne a megoldás?
- Valamennyire lehetne mérlegelni. Mert ha azt mondom, hogy egy sisakról van szó, az tényleg van olyan biztonsági felszerelés, hogy szigorúnak kell lenni. Persze, ez is az, mert hozzátartozik a ruházathoz, de mérlegelni kéne. Az a legbosszantóbb, hogy a szabályt az egyik versenyen így értelmezik, a másikon úgy. Miskolcon pénzbüntetés volt, itt kizárás. Nem érzem, hogy következetesek lennének.

- Veszprémben azért indultok?
- Nem, nincs kedvünk.

Ez a hír most jelenik meg 6252. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k