Szomszédolás
Béres Józsika újra Egerben
2009-02-27
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069399
Napi oldal:
53321
Jelenleg:
1635
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Lassan már-már hagyomány, hogy ha Eger Rali, nem csak az hazai bajnokság első futama, hanem az a futam, ahol Béres Józsikát, a "Kisbérest" is láthatja az őt szerető magyar közönség. Így lesz ez idén is: először őt hívtam fel az egri indulók közül...

- Hogy állsz az egri készüléssel?
Egyáltalán milyen autóval látunk majd?
- Nehéz most még megmondani, egyelőre úgy néz ki, hogy azzal a S2000-es Peugeot-val, amivel már tavaly is mentem a prágai ralisprinten.


- Mi a másik alternatíva, és mitől függ, hogy melyikkel jössz?
- A másik lehetőség a tavalyi, szintén S2000-es Punto, de megmondom őszintén, jobban szeretném a Peugeot-t. Igaz, nem mentem vele sokat, de amennyit igen, az sokkal jobban tetszett, mint a Punto.

- Amelyik autóval jössz majd Egerbe, egész évben azzal mész majd?
- Igen.

- Miben más ez a két kocsi?
- A Peugeot motorikusan erősebb, mint a Punto volt, ez a legnagyobb különbség. Sokkal pontosabban lehet vezetni, mert a futóműve is jobb a Peugeot-nak, mint a Fiat-nak volt. Ezt persze egyelőre csak így érzem, mert egy gyorsot mentem a Peugeot-val Prágában, de az alapján ezek az érzéseim. Igazából az Eger Ralin fog majd eldőlni, hogy valójában melyik is a jobb.

- Amikor legutóbb kérdeztelek, azt mondtad, nagy baj vele, hogy nincs végsebessége. Most már elég régóta mész már S2000-es autóval: mennyire lehet ezt például vezetéstechnikával kompenzálni? Hogy lehet többet kihozni abból a kocsiból?
- A jó autót könnyű megszokni, még akkor is, ha hiányzik a végsebessége. Meg lehet növelni ezt a 160 körüli végsebességet 170-180-ra, de ezt az a gyenge motor nagyon megérzi, főleg a kanyarok utáni kigyorsításokban. Ott nagyon sokat lehet veszíteni vele. Ezért sokat be kell vele vállalni, míg mondjuk egy N-es autóval, ha picit lassabban is lehet menni ugyanabban a kanyarban, az egyenesen visszahozza a hátrányt. De mivel nálunk nincsenek igazán hosszú gyorsok, mint Egerben, vagy Ózdon, így a szlovák bajnokságban ez nem akkora gond, oda tökéletes ez az autó. Nem tudom mi lesz majd Egerben, de remélem, jobb lesz, mint tavaly volt.

- Nem vágysz vissza a kisebb kategóriás, de kiforrottabb autókba?
- Bármennyire is gyengék a S2000-es autók, azért gyorsak, és meg lehet velük verni az N-es autókat. De megmondom őszintén, a S1600-as autóval jobban szerettem menni. Nem tudom, miért, de az nagyon a szívemhez nőtt - az Ignis is, de főleg a Renault. De a S2000-esek a mi pályáinkon gyorsabbak tudnak lenni náluk: egy 15 kilométeres gyorson tudtunk javulni 15-25 másodpercet is, ami azért nagyon sok. Tavaly pont az egri futam volt az első S2000-es futamom, és most már elmondhatom, hogy egy év alatt összebarátkoztunk. Mondjuk a jó autóval nem nehéz...:)

- Milyen céllal érkezel Egerbe?
- Játszani leginkább. Szeretnék valami jó helyezést elérni, de elég nehéz lesz, mert nagyon sok jó pilóta van Magyarországon. Egy biztos: a szlovák bajnokságban igyekszem nyerni.

- Idén ott indulsz csak?
- Igen, úgy néz ki. Két verseny lesz Magyarországon, aminek nagyon örülök, Egerben és a Salgó Ralin. Bár, ha rajtam múlna, minden hétvégén Magyarországon versenyeznék... Nagyon szeretek ott menni, és nem is csak a pályák miatt, hanem a versenyzők miatt is. Ezen kívül egyelőre semmi biztosat nem tudok, de szívesen mennék például a Barum Rally-n, vagy néhány magyar futamon. Majd meglátjuk.

- A világon mindenütt gazdasági válság van. Ez a magyar autósportot is érinti: nálatok mi a helyzet?
- Magyarországon a rali még mindig sokkal jobb helyzetben van, mint nálunk. Itt 30-40 autó indul egy-egy futamon, nálatok pedig azért 100 körüli nevező van egy versenyen. Ez még akkor is sokkal jobb, ha sok a kisebb kategóriás, például Zsiguli - én, ha versenyen vagyok, legszívesebben azokat nézem...:) Két éve mondjuk még ennél is rosszabb volt itt a helyzet, de akkor a Tempus a bajnokság hóna alá nyúlt, akkor úgy tűnt, javulnak a dolgok. Azonban idén azt hiszem, megint visszaesik a válság miatt - és ez ellen nem lehet mit tenni. Kevesen váltanak licenszet, mert mindenkinek nagyon nehéz - kíváncsi vagyok, hogy Eger Ralira hányan jönnek majd.

Ez a hír most jelenik meg 6259. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k