|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Patkó Gergő szereti az újdonságokat! A Szilveszter Rallye-n kipróbál egy programot, aminek asegítségével írja fel a pályabejáráson az itinert, majd innen is olvassa fel éles körülmények között. Gergő, hogy és mikor találkoztál először az iCodriver alkalmazással? Régóta próbálom kitalálni, hogy milyen méretű itiner füzet lenne a legideálisabb a diktáláshoz, de valahogy az A/5-ös méret kicsi, az A/4 nagy, ráadásul a papír vastagság meg a felülete sem mindegy nem beszélve arról, hogy oldalról lapozós legyen, vagy mint a vázlatfüzet felfelé. Ha végre találtam egy fajtát, ami tetszett az meg mikor legközelebb mentem a papírboltba, közölték velem, hogy olyan már nincs.
Szóval nyáron mikor nézelődtem, egyszer egy honlapon rátaláltam az iCodriver alkalmazásra és meg is néztem pár videót a használatáról, de nem voltam biztos abban, hogy én ezt szeretném kipróbálni, főleg nem élesben, versenyen.
Aztán most egy másfél hónapja felvettem a kapcsolatot az ötletgazdával, azóta is sokat beszélgettünk, mondtam neki én is pár ötletet és bele is varázsolja majd azokat a következő frissítésbe.
Természetesen feltelepítettem az iPad-re, a felmerült kérdéseimre meg is kaptam tőle a válaszokat, így még közelebb kerültem ahhoz, hogy fél élesben is kipróbáljam. Így a Szilveszter Rally-n idén talán elsőként Magyarországon iPad-ből fogok navigálni ifj. Érdi Tibinek.
Mit szólt hozzá, amikor előálltál az ötleteddel?
Mivel rengeteg időt töltöttünk el együtt idén "összezárva", és sokszor beszéltem az ötleteimről, fejlesztésekről, neki tetszett a gondolat. Mindketten úgy gondoljuk, hogy ez a verseny egy nagyon jó alkalom és lehetőség erre is.
Mit tud egy ilyen program azon kívül, hogy az itinert feljegyzed bele, illetve onnan diktálod?
Nézzük szépen sorban: először is összehangoljuk a verseny órájával. A rajtban ugyanúgy, mint a Rallywatchoknál indíthatjuk manuálisan az időt, vagy a következő percre. Tehát a rajt előtti percben bármikor indíthatjuk, visszaszámol nekünk, és az a mi rajtidőnkben fogja automatikus elindítani, a célban pedig mi állítjuk meg azt.
Természetesen az etapidőt is elkezdi visszafelé számolni nekünk, így bármikor kontrollálhatjuk, hogy mennyi időnk van még a megadott kilométerre.
A gyorsasági hosszától függően paraméterezhetjük, hogy milyen távolságonként szeretnénk split pontokat elhelyezni, így ha másodszor teljesítjük az adott gyorsaságit, meg tudjuk mondani a pilótának, hogy mennyivel vagyunk gyorsabbak, lassabbak az előző körhöz képest. Ugyanolyan gyorsan lehet bele írni, viszont a javítás esztétikusabb, a törlés, javítás nagyon gyors és praktikus.
Használható szövegkiemelő (sárga), lehet írni kékkel, pirossal és az alap, hogy feketével írunk. Gyorsasági szakasz módban viszont zöld színnel bármikor belejavíthatunk, így látjuk mi az új információ.
Megadhatjuk a gyorsasági hosszát is, így láthatod, hogy mennyi van még vissza a célig.
Felírás közben van két méterszámlálónk, amit nullázhatunk, így a gyorsasági szakaszra kijelölt itiner jelek mérése és az össztávolság követése is egyszerű.
Miben látod az előnyét egy ilyen alkalmazásnak?
Nincs szükség több füzetre, ami a sok utazgatásnál talán könnyebb, praktikusabb és egy helyen vannak az itinerek. Én el szoktam rakni mindegyik itinerfüzetemet, na ezek tárolása már komoly fejtörést okoz!
Nem tudsz duplán lapozni, ami szintén egy hibalehetőség kizárása, és nincs korlátod a sorok számában, tehát a program addig adja az új sort, amíg szükségünk van rá, tehát nem tud betelni.
Azt már említettem, hogy a javítások esztétikusabbak, nem kell átírogatni...stb.
A gyorsasági szakaszokon készült itinerek küldhetők, nyomtathatók, tehát ha valaki esetleg attól tart, hogy megáll az iPad, akkor elő tudja venni a papír alapú jegyzetét.
Létrehozhatók bajnokságok, versenyek, így később könnyen előkereshetők az itinerek, azokhoz pedig külön jegyzeteket rögzíthetünk, hogy mikor, kivel, milyen autóval versenyeztünk.
Csak iOS-en működik a program?
Igen az iCodriver alkalmazást csak iOS-re fejlesztették, mert sokkal megbízhatóbb, stabilabb, mint az androidos operációs rendszer. Természetesen a fejlesztő leszűkítette a felhasználható eszközök tárát az iPadre, de az ő elmondása szerint tökéletesen működik az első generációs iPad-en is és az iPad miniken is.
Fontos, hogy GPS csak a 3 vagy 4G-s modellekben található, így csak ezekben működnek azok a funkciók, amik koordináták meghatározásához kötöttek, pl. gyorsaságin hátralévő kilométer számítása, split time, és maga a gyorsasági térképes megjelenítése. Itinerfüzetként tökéletesen használható GPS nélkül is.
Azt tudjuk, hogy vannak fizetős és ingyenes alkalmazások is az áruházakban, mennyit kell fizetnünk, ha szeretnénk kipróbálni?
A különbség a fizetős és nem fizetős alkalmazás között, hogy jelenleg a nem fizetős alkalmazásban maximum 10 különböző gyorsasági jegyzeteit tudjuk eltárolni, valamint csak a gépen engedi tárolni a file-okat, nem engedi exportálni. Ahogy már említettem, a készített itiner kiküldhető e-mail-ben az IPadről PDF formátumban, és az nyomtatható. A fizetős program ára 60 euró.
Nem tartasz a használatától, mi van ha lefagy, lemerül a gép, vagy az alkalmazás?
A fejlesztő, 2012 óta használja az iCodriver alkalmazást, és az ő elmondása szerint tökéletesen működik, nem fagy meg a program, nyugodtan ajánlja mindenkinek bizalommal. Az iCodriver alkalmazás használatával nyerték meg a dél-amerikai rali bajnokságot egy R4-es EVO X-el, és az applikáció fejlesztését is versenykörülmények között tesztelték. Most már én is nyüstölöm, szinte minden nap, jó pár hete, de nem sikerült még összeakasztanom, lefagyasztani, de ez mondjuk nem nagyon kell bemutatni az almás eszközök használóinak.
Gondolkodtam az akkumulátor lemerülésén is, de ha azt nézem, hogy csak gyorsaságin használom GPS-el és egy magyar bajnoki futam összideje egy és háromnegyed óra vagy kettő akkor nem szabad, hogy lemerüljön az eszköz, főleg, ha két napról beszélünk.
Versenyzés közbeni sajnos még nincs tapasztalatom, ezért arról még nem tudok beszámolni, de a Szilveszter Rally után szívesen elmondom a tapasztalataimat.
Ez a hír most jelenik meg 3959. alkalommal
címkék: iCodriver
2015.12.28-29.
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.10.04-08.
részletes infóink 2024.10.06.
részletes infóink 2024.10.11-13.
részletes infóink 2024.10.25-27.
részletes infóink 2024.06-2024.11.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |