Tabletről itinert olvasni - iCodriver
iPadre írja és onnan is olvassa az itinert Patkó Gergő
2015-12-17
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
731842297
Napi oldal:
35550
Jelenleg:
1521
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

tabletrol_itinert_olvasni_-_icodriver_1

Patkó Gergő szereti az újdonságokat! A Szilveszter Rallye-n kipróbál egy programot, aminek asegítségével írja fel a pályabejáráson az itinert, majd innen is olvassa fel éles körülmények között.

Gergő, hogy és mikor találkoztál először az iCodriver alkalmazással?
Régóta próbálom kitalálni, hogy milyen méretű itiner füzet lenne a legideálisabb a diktáláshoz, de valahogy az A/5-ös méret kicsi, az A/4 nagy, ráadásul a papír vastagság meg a felülete sem mindegy nem beszélve arról, hogy oldalról lapozós legyen, vagy mint a vázlatfüzet felfelé. Ha végre találtam egy fajtát, ami tetszett az meg mikor legközelebb mentem a papírboltba, közölték velem, hogy olyan már nincs.
Szóval nyáron mikor nézelődtem, egyszer egy honlapon rátaláltam az iCodriver alkalmazásra és meg is néztem pár videót a használatáról, de nem voltam biztos abban, hogy én ezt szeretném kipróbálni, főleg nem élesben, versenyen.
Aztán most egy másfél hónapja felvettem a kapcsolatot az ötletgazdával, azóta is sokat beszélgettünk, mondtam neki én is pár ötletet és bele is varázsolja majd azokat a következő frissítésbe.
Természetesen feltelepítettem az iPad-re, a felmerült kérdéseimre meg is kaptam tőle a válaszokat, így még közelebb kerültem ahhoz, hogy fél élesben is kipróbáljam. Így a Szilveszter Rally-n idén talán elsőként Magyarországon iPad-ből fogok navigálni ifj. Érdi Tibinek.
 
Mit szólt hozzá, amikor előálltál az ötleteddel?
Mivel rengeteg időt töltöttünk el együtt idén "összezárva", és sokszor beszéltem az ötleteimről, fejlesztésekről, neki tetszett a gondolat. Mindketten úgy gondoljuk, hogy ez a verseny egy nagyon jó alkalom és lehetőség erre is.
 
Mit tud egy ilyen program azon kívül, hogy az itinert feljegyzed bele, illetve onnan diktálod?
Nézzük szépen sorban: először is összehangoljuk a verseny órájával. A rajtban ugyanúgy, mint a Rallywatchoknál indíthatjuk manuálisan az időt, vagy a következő percre. Tehát a rajt előtti percben bármikor indíthatjuk, visszaszámol nekünk, és az a mi rajtidőnkben fogja automatikus elindítani, a célban pedig mi állítjuk meg azt.
Természetesen az etapidőt is elkezdi visszafelé számolni nekünk, így bármikor kontrollálhatjuk, hogy mennyi időnk van még a megadott kilométerre. 

 
A gyorsasági hosszától függően paraméterezhetjük, hogy milyen távolságonként szeretnénk split pontokat elhelyezni, így ha másodszor teljesítjük az adott gyorsaságit, meg tudjuk mondani a pilótának, hogy mennyivel vagyunk gyorsabbak, lassabbak az előző körhöz képest. Ugyanolyan gyorsan lehet bele írni, viszont a javítás esztétikusabb, a törlés, javítás nagyon gyors és praktikus.
Használható szövegkiemelő (sárga), lehet írni kékkel, pirossal és az alap, hogy feketével írunk. Gyorsasági szakasz módban viszont zöld színnel bármikor belejavíthatunk, így látjuk mi az új információ. 
Megadhatjuk a gyorsasági hosszát is, így láthatod, hogy mennyi van még vissza a célig. 
Felírás közben van két méterszámlálónk, amit nullázhatunk, így a gyorsasági szakaszra kijelölt itiner jelek mérése és az össztávolság követése is egyszerű. 
 
Miben látod az előnyét egy ilyen alkalmazásnak?
Nincs szükség több füzetre, ami a sok utazgatásnál talán könnyebb, praktikusabb és egy helyen vannak az itinerek. Én el szoktam rakni mindegyik itinerfüzetemet, na ezek tárolása már komoly fejtörést okoz!
Nem tudsz duplán lapozni, ami szintén egy hibalehetőség kizárása, és nincs korlátod a sorok számában, tehát a program addig adja az új sort, amíg szükségünk van rá, tehát nem tud betelni. 
Azt már említettem, hogy a javítások esztétikusabbak, nem kell átírogatni...stb.
A gyorsasági szakaszokon készült itinerek küldhetők, nyomtathatók, tehát ha valaki esetleg attól tart, hogy megáll az iPad, akkor elő tudja venni a papír alapú jegyzetét.
Létrehozhatók bajnokságok, versenyek, így később könnyen előkereshetők az itinerek, azokhoz pedig külön jegyzeteket rögzíthetünk, hogy mikor, kivel, milyen autóval versenyeztünk.

 
Csak iOS-en működik a program?
Igen az iCodriver alkalmazást csak iOS-re fejlesztették, mert sokkal megbízhatóbb, stabilabb, mint az androidos operációs rendszer. Természetesen a fejlesztő leszűkítette a felhasználható eszközök tárát az iPadre, de az ő elmondása szerint tökéletesen működik az első generációs iPad-en is és az iPad miniken is. 
Fontos, hogy GPS csak a 3 vagy 4G-s modellekben található, így csak ezekben működnek azok a funkciók, amik koordináták meghatározásához kötöttek, pl. gyorsaságin hátralévő kilométer számítása, split time, és maga a gyorsasági térképes megjelenítése. Itinerfüzetként tökéletesen használható GPS nélkül is.
 
Azt tudjuk, hogy vannak fizetős és ingyenes alkalmazások is az áruházakban, mennyit kell fizetnünk, ha szeretnénk kipróbálni?
A különbség a fizetős és nem fizetős alkalmazás között, hogy jelenleg a nem fizetős alkalmazásban maximum 10 különböző gyorsasági jegyzeteit tudjuk eltárolni, valamint csak a gépen engedi tárolni a file-okat, nem engedi exportálni. Ahogy már említettem, a készített itiner kiküldhető e-mail-ben az IPadről PDF formátumban, és az nyomtatható. A fizetős program ára 60 euró.

 
Nem tartasz a használatától, mi van ha lefagy, lemerül a gép, vagy az alkalmazás?
A fejlesztő, 2012 óta használja az iCodriver alkalmazást, és az ő elmondása szerint tökéletesen működik, nem fagy meg a program, nyugodtan ajánlja mindenkinek bizalommal. Az iCodriver alkalmazás használatával nyerték meg a dél-amerikai rali bajnokságot egy R4-es EVO X-el, és az applikáció fejlesztését is versenykörülmények között tesztelték. Most már én is nyüstölöm, szinte minden nap, jó pár hete, de nem sikerült még összeakasztanom, lefagyasztani, de ez mondjuk nem nagyon kell bemutatni az almás eszközök használóinak.
Gondolkodtam az akkumulátor lemerülésén is, de ha azt nézem, hogy csak gyorsaságin használom GPS-el és egy magyar bajnoki futam összideje egy és háromnegyed óra vagy kettő akkor nem szabad, hogy lemerüljön az eszköz, főleg, ha két napról beszélünk.
Versenyzés közbeni sajnos még nincs tapasztalatom, ezért arról még nem tudok beszámolni, de a Szilveszter Rally után szívesen elmondom a tapasztalataimat.
 
Ez a hír most jelenik meg 3959. alkalommal
címkék: iCodriver
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k