RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Tagai Robi másodszor is
idén másodszor
2004-12-18
riport • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
710409452
Napi oldal:
159713
Jelenleg:
2091
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Tagai Róbert.
Ismerjük mindannyian.
A testvére mellett navigál,
tereprallyban navigál
és a Dakaron is navigál...
Néhány nappal az indulás előtt kérdezgettem erről a dakarosdiról...

Ennyire jó ez a liftezés egy kamion jobb oldali ülésében át a sivatagon, hogy újra belevágsz?
Nekem nagyon bejött!
Talán egy-két nap volt a 18ból, amikor úgy éreztem, hogy ide nem jövök, de talán ezek sem voltak olyan komoly érzések.
Néha, amikor besötétedik és tudod, hogy még háromszáz kilométer van, az olyan vacak érzés tud lenni, de egyébként nagyon élveztük.

Mennyivel másabb egy WRCben zötykölődni és mennyivel másabb a kamionban?
Ha beülnél egy kamionba, akkor tudnád, hogy az az igazi zötykölődés.
Két hete volt egy forgatás egy bányában, ahol Kőváry kolléga is kint volt, beültettem középre a kamionba, hogy érezze, hogy mi is ez.
Látszott az arcán, hogy Őt is meglepte.
Amíg nem ülsz egy kamionban, addig nem tudod elképzelni.

Gyomor kell hozzá, vagy mi a dolog nyitja?
Tök bután mozog. Vannak elképzeléseid egy autóról, na ez minden elképzelést felülmúl... Minden irányban mozog, dőlöngél, amiből a végén egy olyan érdekes rajzolatú háromdimenziós mozgás jön ki, amire nem lehet felkészülni.
Kell hozzá gyomor is, tavaly a Karesz, aki középen ült, volt olyan nap, mikor végighányta, annyira fel tud kavarni.
Most gondold el, mész egy nap 6-800 kiométert ilyen körülmények között...

Szörnyű lehet!
Meg lehet szokni... Vagy nem tudom... Engem nem zavar.
Ennél jobban zavart, mikor a folyamatos mozgások és terhelések hatására kiszakadt az ülésem a helyéről és a behajtott tükörben próbálsz kapaszkodni... Na az a szörnyű :)
Volt amikor a szelektíven meg kellett állnunk, hogy próbáljuk visszahegeszteni az ülést, mert annyira kilazult, hogy az már veszélyeztette a továbbhaladásunkat.

A Te feladatot a navigáció... Nehéz?
Ha őszinte akarok lenni, akkor nem... Mire elmegy a mezőny előtted, addigra már látszanak a nyomok.
Volt amikor homokvihar volt és az előtted 20 perccel elmenő autó nyomát is betakarta, akkor kicsit oda kellett figyelni... Mondjuk hogy az első pár ember, és a motorosok hogy találnak át, azt mondjuk még most sem tudom elképzelni.

Ugyanazok a berendezések állnak a rendelkezésetekre, mint a versenyautóknak?
Igen, teljesen.

Milyen a kapcsolat a versenyautó és a versenyben szereplő szervizkamion között?
Vizuális!

Ezt nem mondod komolyan?
Ha nem veszitek egymást észre, akkor szépen elhúztok egymás mellett???
Ahogy mondod! Ha meglátjuk, hogy elakad, megállunk. Ha véletlenül más úton megyünk, akkor így járt. Még egy wókitókit sem lehet berakni!
Elvileg van műholdas telefon minden autóban, de ha azon hívnának, menet közben úgysem hallanánk meg.
Igazából akkor van gond, ha valamilyen okból előbb rajtolunk, mint a versenyautó. Tavaly volt ilyen. Amíg nem ért utol, addig paráztunk, de előtte azt beszéltük meg, hogy megyünk a saját tempónkban, versenyben vagyunk, ha gond van, akkor majd visszamegyünk érte... Nem volt szerencsére :)

Fizikálisan fel kell erre készülni?
Tavaly nem nagyon készültem, igazából mentálisan kell bírni. Amikor nonstop mész 23 órát, megeszel egy zsemlét és újra be kell ülni és menni tovább... ez tud nehéz lenni.
Fizikailag bírtam, kaja nélkül is bírom egy darabig, vannak tartalékaim :)
Az alvás hiánya tud még nehéz lenni, de ezzel sem volt gond.

Mi a cél?
Elsősorban Dakar.
Ha kevesebb gondja lenne az autónak, akkor a tavalyi 37 helynél sokkal előrébb tudnánk végezni.
Idén 69 kamion lesz, ha tudjuk a saját tempónkat autózni, akkor szerintem be lehet férni az első húszba.
Idén ráadásul bevezettek egy új szabályt, hogy a kamionok maximum 150el mehetnek, tavaly LeRoy-ék két kilókkal hasítottak... A mi kamionunk a legnagyobb hátszélben sem tud menni 148nál többet, úgyhogy ez kifejezetten megfelelő.

27-én mennek ki az autók... Ti mikor indultok?
29-én megyünk repülővel Barcelonába, aznap délután lesz a gépátvétel, másnap egy kis pihi, 31-én van egy kis prológ a barcelonai tengerparton, másnap csak egy etap van, igaz, az 900 kilométer.

Az első autó 10kor indul elsején és hat és fél órán keresztül rajtolnak az autók!
Az utolsó kamion 5óra 30 perckor rajtol el és onnan van a "kis" 900 kilométeres etap...
Mi szerencsésen megkaptuk az utolsó előtti előtti rajtszámot... :)
Tehát 5óra 28kor rajtolunk!

Végig így lesz a rajt, hogy Ti lesztek az utolsók???
Nem, legalábbis remélem nem!
A gyorsokon az előzőek szerinti idők alapján lesz az indulás.

Ha szerelni kell, akkor mi a feladatod?
Én adom a szerszámokat a fiúk keze alá...

Tehát a műtősfiú szerep jutott Neked?
Igen. Elvileg én tudom, hogy mi hol van a kamionokban, éppen ezért megyek ki holnap, hogy átnézzem, felírjam, hogy melyik kamion melyik fiókjában mi van, és ez alapján tudom kiszolgálni a fiúkat. Nem is nagyon vártak el többet tavaly sem, amit tudtam segítettem.

Terv szerint mikor értek haza?
Szerintem mindenképp január 18-án. Maximum döglünk a tengerparton egy hetet, ha hamarabb kiesnénk, de remélem még az utolsó nap is versenyezni fogunk tudni majd.
Ha valaki Afrikában esik ki, akkor az a megszokott, hiszen az közelebb van és a repülőjegyed már úgyis ki van fizetve...

Nem tudom mit szoktak ilyenkor kívánni, de azt mind kívánom!

Ez a hír most jelenik meg 2027. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k