Keller Péter és csapata a Tenkes Rallye Team, a tavalyi sikerek után idén is hasonló évadot szeretne. A hat autó közül néhány még keresi a gazdáját, de a tervek és a csapat már szezonkezdésre készen áll...
- Kezdjük az előző évvel! Nagyon büszke eredmények birtokosa a csapatotok... - Igen, dicsekedhetünk vele talán... Tavaly év végére az N2 kategóriában Kiss Marciék az ötödik, Zagyva Lajosék a harmadik, Sós-Nacsáék a második helyen végeztek és a bajnok Hoffer Zsoltiék is a mi autóinkkal mentek. A6 kategóriában pedig Bencze Szabolcs navigátorommal szereztük meg a bajnoki címet. Ekkora sikerekre, az év elején még egyikünk sem mert volna fogadni. A 2007-es tesztévünk alatt egy igen jó eredményre képes sporteszközt alkottunk, sok év alatt megszerzett tapasztalattal rendelkező csapatunk ügyes, és tehetséges versenyzők együttműködésével idén meg szeretnénk ismételni a 2008-as eredményeket. Ha a statisztikát nézzük igen jól állunk. 32 versenyből 26-ot fejeztünk be, ebből 18-szor dobogón végeztünk.
- Hány autóval vágtok neki az idei évnek? - Továbbra is 6 darab N2-es Suzuki Swiftünk van. Mindet nem szeretnénk indítani, mert tavaly is jó hasznát vettük annak, hogy maradt egy tartaléknak. Erre jó bizonyítékok a honlapunkon megtalálható belsőkamerás felvételek... :) Szóval az a terv, hogy öt autó menjen, de ha úgy hozza a sors, akkor természetesen mind a hatot hadba vetjük.
- Mindegyiknek van már pilótája? - Úgy veszem észre, hogy a sors megismétli önmagát, mert 2008 elején is úgy álltunk, mint most: sokkal több egyeztető tárgyalást folytatunk, mint ahány autónk van, de egyelőre úgy tűnik, hogy az autók kétharmadának van már gazdája. A többi autóra még folynak a tárgyalások. A mostani helyzetben sokan gondolkodnak kategóriaváltáson, hiszen más nagyobb osztályokban nem biztos, hogy teljes szezon tudnak teljesíteni. Vannak ilyen leendő bérlők, tárgyalópartnerek, akik próbálják mérlegelni a versenyzői hovatartozásukat, hiszen egy igazi versenyző nem a pálya széléről szeretné nézni a futamokat. Sokan vagyunk, akik a rallye sportnak élnek, nem minden áron, de versenyezni akarunk.
- Ezek szerint úgy érzed, hogy ez a gazdasági helyzet egy picit a malmodra hajtja a vizet? Lévén kisebb autó, kisebb költségvetés... - Mindenképpen drága sport ez az autósport. Sokan vagyunk, akik eldöntöttük, hogy ezt fogjuk művelni, de tény és való, hogy mi egy picit jobb helyzetben vagyunk, mint egy olyan csapat, aki nagy értékű, drága autót kínál. Úgy gondolom, hogy átformáltuk a feltételrendszerünket is a mostani helyzethez igazodva, így ebben az évben jelentősen le tudunk venni néhány terhet a bérlők válláról. Például jelentősen tudtuk csökkenteni a bérleti díjat, verseny gumival és Casco-val járulunk hozzá a bérlő költségcsökkentéséhez. Igyekszünk előnyös és színvonalas ajánlatot az érdeklődők elé tárni.
- Jelent ez minőségi, felkészítési javulást is az idei évben? - Az autóinkat mindig úgy készítjük fel, mint egy WRC-s csapat, nagy alapossággal szedjük szét, szereljük, újítjuk fel őket. Tavaly év elején újak voltak ezek az autók, idén már nem, ezért volt szükség alapos felújításokra a tél folyamán. Jelentős fejlesztéseket nem végeztünk, újszerű állapotukat visszaállítottuk, a motorteljesítményt próbáltuk feljebb tornázni. A cél elsősorban annyi volt, hogy megtartsuk azt a nagyon pozitív mutatónkat, hogy nálunk műszaki hiba miatt még nem esett ki autó.
- Veled mi lesz az idén? - Nálam is megmarad a folyamat: az A6-os Swifttel fogok menni. Nem is tudom, mit üzenjek az ellenfeleimnek... Hazudni nem szeretek, így el kell mondanom a szomorú valóságot: komoly fejlesztéseken a mi autónk sem esett át.:) A műszaki karbantartással és a háttér megszervezésével töltöttük inkább a téli szünetet, ami ilyenkor mindig nagyon rövidnek tűnik...:) De ebben a gazdasági helyzetben nagyon nagy öröm számunkra, hogy a támogatóink mellettünk maradtak az idén is. Talán ez köszönhető a jó eredményeknek, a projekt nagy megjelenésének valamint, hogy sikerült a csapatunknak a nagyközönség és a partnereik előtt jó megítélést kivívni, és a munkánkkal meghálálnia a belénk fektetett bizalmat.
- Mi a cél 2009-re? - Nem mondhatom, hogy nem vagyunk esélyesek a kategóriánkban, mert minden tekintetben azok vagyunk. Egy dologban vagyunk lemaradva, az pedig a motorteljesítmény. Minden más tökéletes, így a technikásabb gyorsasági szakaszok jobban fekszenek majd talán - ezeket nagyon várjuk is.