RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Testvércsaták I. - Rangáék
Egy szimulátoron nőttek fel
2011-12-26
interjúk • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710364424
Napi oldal:
114685
Jelenleg:
3163
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Tét nélkül nem megy

Ranga Laci is felbukkant a Mikulás nevével fémjelzett futamon, és azt hiszem, hogy sokan várták a pályán zajló testvérháború végeredményét. Laciék kevésbé voltak szerencsések, hiszen bár jobb helyen álltak, mint Petiék, műszaki hiba miatt mégsem tudták befejezni a versenyt. Lacival beszélgettem a versenyről, és hogy ő milyennek látja a testvérharcot.

testvercsatak_i_-_rangaek_2

Milyen volt a Mikulás Rallye?
Jó hangulatban telt, ahogyan terveztük is. Egyikünk sem készült véresen komolyan erre, mert ez a futam nem erről szólt szerintem… legalábbis nálunk nem. Az első gyorsaságin sajnos pont előttünk borultak fel Pethő Tyutyuék, és ott lassítottunk, hogy minden rendben van-e velük, majd utána mentünk tovább, de már ott vesztettünk néhány másodpercet. Ezután mentünk, ahogy tudtunk és a második kör már jobban sikerült szerencsére.

Melyik pálya tetszett?
Mindegyik! A vigántpetendi is csak azért nem, mert szerintem valami gond volt a hajtásunkkal, túlságosan hátul hajtott az autó, az a pálya pedig tele van visszafordító kanyarokkal, ezért nekünk csak füstölgött a hátsó kerék és nem haladtunk előre.  De ezt leszámítva tényleg azt mondhatom, hogy mindegyik tetszett!

Kiestetek a cél előtt, gondolom ez már nem annyira tetszett?
Igen, 2 km volt még vissza... de még ki tudtunk jönni a gyorsról, így szerencsére mi hamar végeztünk legalább! :-) A turbónk ment tönkre, így negyvennel kivergődtünk a pályáról, és már mentünk is a szervizbe. Nem éljük ezt meg negatívan, hiszen nem egy bajnoki futam volt, ennek most nem volt semmi tétje.

testvercsatak_i_-_rangaek_3

Mennyire vagy elégedett a saját teljesítményeddel?
A múlt évhez tudom viszonyítani, amikor – közel már másfél éve – mentem a Veszprém Rallye-n, és most hiányzott, hogy nem tudtam azt a tempót autózni, mint amit akkor ott elértünk. A kihagyás érződött, ez azért meglátszik mindenkin, így összességében azt mondhatom, hogy jó volt szerintem!

Mennyire néztétek egymás eredményét Petivel?
Néztük! Elég messze mentünk egymástól a mezőnyben, így amikor például lejöttünk az első két gyorsaságiról, nem is tudtunk róluk semmit, így Topp Zoliékat hívogattam, hogy mi van Petiékkel, lejöttek-e, minden rendben van-e? Én arra számítottam, hogy az első körben ugyanúgy fog menni, vagy el fog verni, mivel ők hátul mentek, ott már voltak nyomok, ott könnyebb menni. Az első gyors kivételével szerintem Petiékkel szemben mindet mi nyertük, bár nem sokkal! A második körben tudtunk még egy picit többet adni nekik. Jó volt! Peti nagyon ügyes, nagyon gyorsan megy!

Nagy a harc közöttetek?
Nem, szerintem egyáltalán nem. Nem harcolunk, egymás sikerének is nagyon tudunk örülni. Ezen a futamon nagyjából egyforma időket autóztunk, de nem igazán van értelme egymáshoz viszonyítani minket, mert nekem ezeken a pályákon, ezzel az autóval nagyobb a tapasztalatom, mint neki. A tapasztalat miatt én egyelőre még gyorsabban tudok menni valamennyivel... de ha autózgat még egy picit Peti, akkor ezt elég könnyen meg fogja fordítani! :-)

Ráadásul mostanában ő autózik többet!
Igen, úgyhogy nekem össze kell kapjam magam, azt hiszem!

Szilveszter Rallye-n indulsz?
Nem, mi ott már nem megyünk, igazából ez a Mikulás Rallye-n való indulás is elég későn vált véglegessé. Azt hiszem, hogy én egy különösen bonyolult ember vagyok, de ha nincs tétje, akkor én nem tudok menni! Én a bajnoki futamokat szeretem, ezek a tét nélküli versenyek nem annyira nekem valók! :-)

Mi lesz veled a jövőben?
Szeretnénk összerakni egy komplett évet. Ha a partnerek úgy szeretnénk, akkor a hazai bajnokságban szerepelnénk, de a saját szájunk íze szerint inkább külföldön. Jó lenne újra egy évet végigcsinálni... vagy helyette mondjuk három IRC futamon indulni! A versenyzést továbbra is Benkő Andrissal együtt tervezgetjük. Többen kérdezik, hogy mi van Czakó Janekkal, de azt hiszem, hogy ő most a saját versenyzését tervezgeti, mert nagyon ügyesen vezetett a Rallye2-ben!

testvercsatak_i_-_rangaek_6

Elleste tőled a technikát, és most jól alkalmazza!
Elleste, hogy mit nem kell csinálni... :-)

Remélem sikerül összeraknotok egy komplett évet, és Petiéknek is. Örömmel látnánk egy mezőnyben (egy kategóriában) titeket!
Jó kis harc lenne szerintem! Szoros harc!

Nekem is úgy tűnik, hogy elég egyformák vagytok a versenyzést illetően legalábbis!
Igen-igen, egy szimulátoron nőttünk fel otthon! :-)

 

Amatőr (?) a profik között…

A sikeres sprint bajnokságbeli szereplését követően a Mikulás Rallye-n is rajthoz tudott állni Ranga Péter, aki a „nagyok” között is maximálisan helytállt, hiszen végül az abszolút 6. helyen végzett, az amatőr kupa első helyezése pedig már csak hab a tortán. Az időeredményei még őt is meglepték néha, de azt nagyon sajnálja, hogy Ranga Laciék nem értek el a célig. Petivel beszélgettem.

testvercsatak_i_-_rangaek_1

Milyen volt a Mikulás Rallye?
Az utolsó héten derült ki, hogy egyáltalán részt tudunk venni rajta, Baumhakl Kornéllal. Előtte Laci versenyzése volt biztos, majd nekünk is kedvezően alakultak a dolgok, és ott tudtunk lenni. Utólag azt mondhatom, hogy nekünk az egész éves sprint bajnoksággal hasonló szintű élményt nyújtott ez a verseny, nagyon élveztük, nagyon tetszett!
Bár már régen indultam OB-n, de hasonló volt ez a futam ahhoz. Volt egy kis késés, de erről nem tehet a rendező, hiszen egy bukás miatt állt a verseny. Teljesen szuper volt minden!

Hogyan alakult a versenyetek?
Nagyon jó volt, az első két gyorsot viszonylag problémamentesen letudtuk, bár sokat küzdöttünk azzal, hogy az autó hátulja nagyon sokat csúszkált. Látványos volt ugyan, de úgy éreztem, hogy időre nem lesz valami jó...aztán a csapat közölte, hogy két gyors után Turán Frici és Szabó Gergő között állunk. Nagyon meglepődtünk, mert én nem számítottam arra, hogy ilyen nagy nevekkel tudunk hasonló időket autózni. A második körre sajnos akadt egy kis problémánk a váltóval, az 5-6. gyorsaságin a harmadik sebességi fokozatot nem tudtuk teljesen kihasználni, így itt biztosan vesztettünk sok időt, de a helyezés szempontjából nem befolyásolt semmit, nem hinném, hogy előrébb tudtunk volna végezni. Hozzátartozik a végeredményünkhöz az is, hogy Szabó Gergő és Laci is az utolsó gyorson álltak ki, ők előttünk végeztek volna, de még az sem lett volna szégyen számunkra! :-) Így meg aztán főleg örülünk ennek a helyezésnek, hiszen az abszolút hatodik helyen végeztünk.

Az amatőr kupát megnyertétek!
Igen, ott sikerült fél perccel nyerni. Zsiros Gabival voltunk meccsben, és én nagyon örülök neki, hogy gyorsabbak voltunk nála. Tudjuk, hogy Gabi hogyan autózik, nagyon gyorsan tud menni és láttam tavalyi felvételeket a Mikulás Rallye-ról, így nagyon nagy dolognak tartjuk, hogy őt le tudtuk győzni.

testvercsatak_i_-_rangaek_4


Milyen volt a testvéred, Laci ellen küzdeni?
Azt hiszem, hogy ez valamiért nálunk egy sokkal inkább kiélezett kérdés, mint másoknál, hiszen a Szíjj testvérpár és a Ferencz testvérpár is egymás ellen küzdött, velük mégsem foglalkoztak ennyire!
Laci nagyon keveset versenyzett az elmúlt egy év folyamán, ráadásul murván abszolút nem is ment, míg én az idén végigcsináltam a sprint bajnokságot… A verseny végén egymás után végeztünk volna, Laciék a 6. helyen, mi pedig a 7. helyen zártunk volna, ami nagyon szuper eredmény lett volna, így tényleg nagyon sajnálom, hogy kiestek!

Mi lesz a folytatás?
Ez jó kérdés! Tudom, hogy mindenki erre hivatkozik - és tudom, hogy közhely - de ebben a gazdasági helyzetben nem merem azt mondani, hogy jövőre bárhol is tudunk versenyezni. Dolgozunk rajta és remélem, legalább a sprint bajnokságban tudunk indulni. Ha pedig valami oknál fogva kedvezőbben alakulnának a dolgaink, akkor szeretnék valami komolyabb sorozatban indulni.

testvercsatak_i_-_rangaek_5

Az első osztályban például?
Megmondom őszintén, hogy az inkább csak másodlagos lenne, én előbb mennék külföldön, mint itthon. Nem igazán látom értelmét, hogy a hazai első osztályban, ebben a kategóriában versenyezzünk. Más kategóriában viszont szívesen versenyeznék, tehát nem ezzel az N-es kocsival, mert ott nem igazán találom egyenlőnek a feltételeket. Nem a hazai rallyesporttal van problémám, de ezzel a 3. kategóriával már igen, mert míg a S2000-esek tiszta körülmények között tudnak versenyezni, addig szerintem ez a Mitsubishikről már nem mondható el.
Meglátjuk, hogyan alakul a jövőnk, bízunk benne, hogy versenyautóba ülhetünk!

testvercsatak_i_-_rangaek_8

Ez a hír most jelenik meg 4753. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k