h i r d e t é s
Összes oldal:
722761479
Napi oldal:
208358
Jelenleg:
5233
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
628 |
2. |
Kasza Kristóf |
|
569 |
3. |
Fónagy Kristóf |
|
558 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
537 |
5. |
Tóth Richárd |
|
512 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
469 |
7. |
Petrovszki Máté |
|
468 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
456 |
9. |
Osztás Ábel |
|
441 |
1. |
Thierry Neuville |
|
168 |
2. |
Sebastian Ogier |
|
141 |
3. |
Ott Tanak |
|
137 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
132 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
119 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
76 |
8. |
Esapekka Lappi |
|
33 |
9. |
A.Mikkelsen |
|
29 |
1. |
Hayden Paddon |
|
96 |
2. |
M.Franceschi |
|
82 |
3. |
Miko Marczyk |
|
72 |
4. |
S. Tempestini |
|
59 |
5. |
Mads Ostberg |
|
51 |
6. |
Simon Wagner |
|
49 |
7. |
Efren Llarena |
|
45 |
8. |
Erik Cais |
|
44 |
9. |
Andrea Mabellini |
|
44 |
1. |
Csomós Miklós |
|
122 |
2. |
Turán Frigyes |
|
103 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
96 |
4. |
Német Gábor |
|
85,5 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
77 |
6. |
Tóth Tibor |
|
71 |
7. |
Trencsényi J. |
|
56,5 |
8. |
László Martin |
|
35,5 |
9. |
Osváth Péter |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Rongits Attila |
|
85 |
3. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
4. |
Balla Tamás |
|
74,75 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
72 |
6. |
Kronome Ákos |
|
42,5 |
7. |
Cseri József |
|
37,5 |
8. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
9. |
Prigyeni Péter |
|
34,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
50 |
2. |
Határ Attila |
|
35 |
3. |
Kerék Balázs |
|
31,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
96,5 |
2. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
3. |
Tamás Gyula |
|
61,5 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
6. |
Szetei Norbert |
|
37 |
7. |
Görög Péter |
|
35,5 |
8. |
Hauck Zsolt |
|
28 |
9. |
Strider Zoltán |
|
26 |
1. |
Kovács Dominik |
|
59 |
2. |
Bíró Gergő |
|
53 |
3. |
Bajusz Krisztián |
|
46 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
6. |
Kerekes Bence |
|
34 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
9. |
Oberling K. |
|
29 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Ez egy teljesen más műfaj!
Ferencz Ramón eddig „csupán” a navigátori szerepben tündökölt, ám most úgy gondolta, hogy a kormány mögött is meg kellene próbálnia a versenyzést. Mikulás Rallye-n egy Mitsubishibe ült, az itinert pedig a pilótája – Elek István – kezébe adta. Ramónnal beszélgettem a versenyről, és az élményeiről.
Milyen volt a Mikulás Rallye?
Nagyon jól éreztük magunkat, remek verseny volt! Az első két gyorsaságin kicsit be voltam kavarodva, meg kellett szoknom, hogy versenyen megyek és nem teszten. A harmadik gyorsaságitól kezdve már sikerült úgy mennem, hogy élveztem, és oda tudtam figyelni a versenyzésre. A mezőnyben előttünk ment a bátyám - Ferencz Krisztián - és az utolsó előtti gyorsaságin az úton volt egy kisebb szikla, ezt Krisztiánék még ki tudták kerülni, még ha nehezen is, de amikor én értem oda, nekem ez már nem sikerül. Eltörött a kormányösszekötő, a futómű is szétment, az első kereket szanaszét álltak, így ki kellett állnunk sajnos. Így ért véget. A verseny egyébként nagyon jó volt, akár már most hétvégén is újra rajthoz állnék ezen a versenyen!
Hogyan láttad a saját teljesítményedet a verseny során?
Abszolút jónak ítélem meg, pedig előtte még elképzelésem sem volt, versenyautóban sem ültem még ilyen szerepben. Nagyon nagy kihívás volt és rá kellett döbbennem, hogy ez egy teljesen más műfaj! Még jobban tisztelem az összes pilótát!
Hogyan értékelte a környezeted a kormány mögötti versenyzésedet?
Örültek neki, és azt mondták, hogy ügyes voltam a tapasztalataimhoz képest. István például azt mondta, hogy túlszárnyaltam az elképzeléseit, ő azt hitte, hogy bóklászni fogunk! Szurkoltak a csapattagok a pálya szélén.... bár én nem is láttam őket, el voltam foglalva mással! :-)
Elek Pisti mennyire tudott neked segíteni?
Sokat segített, csak éppen az első körben nem igazán tudtam még rá figyelni, el voltam foglalva az úttal meg az autóval. Majd a második körre már én is higgadtabb voltam, akkor már rá is figyeltem.
Mi volt az, ami a legjobban tetszett neked a verseny során?
Az a gyorsasági, amin kiestem! :-) Azon a gyorsaságin már úgy tudtam menni, mint egy-két héttel ezelőtt a teszten, nem voltam görcsös, abszolút felszabadultan tudtam autózni, élveztem a versenyzést!
Láthatunk még a volán mögött versenyautóban?
Ezt akkor van értelme csinálni, ha van az embernek hozzá egy hosszú távú célja, amivel én még nem vagyok kiegyenesedve. Maradok a jobb1-ben - azt hiszem -, mert én nagyon szeretek navigálni. Ez az első számú dolog, ez most hobby-nak, kikapcsolódásnak jó. Ha rám szakadna valami pénzügyi áldás, akkor talán elgondolkoznék rajta, de biztos, hogy a legközelebbi versenyen való indulásom előtt ezzel a dologgal nagyon sokat kellene foglalkozni. Csak úgy, hogy béreljünk egy autót, és menjünk, annak túl sok értelmét nem látom, mert versenyen most nem tudtam fejlődni, nagyon el voltam foglalva önmagammal, meg azzal, hogy ne csússzak túl, stb. Nem tudtam próbálgatni semmit, ami bennem volt, azt csináltam. A fejlődéshez tanulni kellene, és ha ez meglenne, csak akkor indulnék el egy következő versenyen. Nagyon sok időt kellene ezzel foglalkozni, hogy ez jól működjön!
Jobb1-ben mikor láthatunk legközelebb?
Elképzelések vannak a jövőnket illetően, a magyar bajnokságban mindenféleképpen ott szeretnénk lenni, de hogy azon túl mi valósulhat még meg a terveinkből, azt még nem látjuk.
Újabb Mikulás élmény
Ferencz Krisztián az utóbbi években csupán a Mikulás Rallye-kon bukkan fel, mint versenyző, de az idei eredményét megnézve is láthatjuk, hogy nem felejtett el vezetni!
Hogy tetszett, hogyan sikerült a Mikulás Rallye?
Nagyon vártuk már ezt a futamot, szerettünk volna újra itt lenni, hiszen tavaly mentem már a Mikulás Rallye-n, és nekem az hatalmas nagy élmény volt! A tavalyi rajtnál a navigátorommal kitűztük a célt, hogy „legyen egy olyan verseny, amelynek minden percét élvezzük!”, akkor ez bejött. Most Balogh Jani navigált, de ugyanezzel a céllal rajtoltunk. Nagyon tetszett ezúttal is a verseny, nagyon élveztem! Szerencsére sem műszaki, sem más jellegű problémánk nem volt, nem hátráltatott semmi a versenyzésben.
A pályák is nagyon tetszettek, jó minőségűek voltak és szerencsére azok is maradtak, holott arra számítottunk, hogy jobban ki lesznek járva a második körre, de egy-két mélyebb kanyartól eltekintve teljesen rendben voltak. Jó volt minden és én mentem volna még két gyorsasági szakaszt, mert nagyon hamar elérkeztünk a verseny végéhez! Nagyon tetszett a vigántpetendi pálya, pedig attól egy kicsit tartottam a tempós részek miatt.
Balogh Jani először navigált nekem, nagyon ügyes volt, és azt hiszem, hogy sokat köszönhetek neki.
A versennyel is maximálisan elégedett vagyok, hiszen egy jól szervezett, pörgős verseny volt ez a Mikulás Rallye!
Milyen eredménnyel végeztetek?
A nem licencesek között lettünk negyedikek. Nagyon örültünk ennek az eredménynek, azt hiszem, hogy elégedett lehetek a teljesítményemmel, látszott, hogy körről körre tudok gyorsulni, de mivel mostanában minden évben csak a Mikulás Rallye-n indulok, a gyakorlás hiánya is érezhető volt.
Ramónnal folyt a meccs, vagy „csak” autóztatok egymás után?
Szerintem a szemünk sarkából néztük egymás idejét! :-)
Milyennek látod az ő teljesítményét?
Nagyon-nagyon ügyes volt! Megmondom őszintén, azt hittem a verseny előtt, hogy olyan tapogatódzós lesz, aztán kiderült, hogy volt olyan, ahol gyorsabb volt, mint én!
Adtál neki tanácsot?
Nem, én nem láttam el tanácsokkal, de nem is volt rá szüksége, mivel (Elek) Istvánnal hosszabb időt töltöttek együtt, tőle minden jó tanácsot megkapott szerintem.
Nem tervezed azt, hogy komolyabb szinten visszatérj a rallyeba?
Nem igazán, mert ennyi szabadidőm van, ami erre elég. Ami időm van, abban inkább Ramónéknak segítek, csapatvezetőként támogatom őt. Időkorlátja van nálam ennek a dolognak. Ha valakinek navigálnék, az még beleférne az időmbe, mert akkor csak a versenyek és az azt megelőző felkészülések vannak, de ha most elkezdenék újra vezetni, akkor ahhoz rettenetesen sokat kellene gyakorolni, és az lenne a sok idő.
Minden évben csak egy versenyen indulsz, de miért pont a Mikuláson?
A murvát jobban szeretem, mint az aszfaltot! Ráadásul ez mindig egy jól szervezett évadzáró futam szokott lenni. Tavaly is nagyon élveztük, most is, és idén annak is nagyon örültem, hogy Ramón is kipróbálta önmagát!
Ez a hír most jelenik meg 3511. alkalommal
Szentkirályszabadja • teszt
amatőr rally
hírek • videók • fotóalbumok • sajtóanyagok • fórumok • blogok
|