Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
This car VAZ the best!
Markovics György élménybeszámolója a cseh Mikulás rallye-ról
2010-12-13
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
722881100
Napi oldal:
327979
Jelenleg:
1975
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

PDtech Mikulás Rallye 2010 Csehország, Slusovice

thumb_this_car_vaz_the_best_5

Előzmények
Ausztria még egyszer nem jött össze ez évben. Hetekkel voltunk lemaradva időben és gondolatban.  Csehországra nem is gondoltunk. Így az őszi osztrák ralik nélkül viszont egész más volt a helyzet, novemberben már biztos volt, hogy megyünk a cseh Mikuláson, a Zlin közelében lévő Slusovicében.
Ifj. Béres Józsit kértem meg, hogy nézzen utána a ralinak. Az ő segítségével együtt is minden az utolsó pillanatban kerekedett ki, hiszen a verseny előtt csak pár nappal jelent meg a kiírás. Persze közben megjelent az időjárás jelentés is, már csak 7 nap volt hátra, országos téli gumi hiány, szöges, nem szöges, használni lehet, nem lehet, és hasonló kérdések halmaza. Végül az utolsó pillanatig kavartunk, hogy minden meglegyen.

Slusovice
Egy 4 és egy 7km-es gyors várt ránk, mindkettőn kétszer kellett menni. Nem túl sok, de egy napon gépátvétel, tréning, verseny úgy, hogy aznap érkezünk, soknak tűnt. Az egyik a 7km-es, egy lóversenypálya körüli 4 körös őrület, a másik, a Trnava-Kasava pedig egy tipikus cseh Zlin környéki pálya. Kresta állítólag ebben a faluban lakik :)
Nálunk is lakott a szomszédban egy híres ember...

this_car_vaz_the_best_6

Mikulás ajándékok sora
Az első ajándék a Mikulástól a csodálatos hóesés volt. :)
Ez megalapozta a jó hangulatot.  Az egész úgy indult, hogy kimegyünk négy komolyabb utcai téli gumival, újjal, és kész. Persze mi lett ebből? Új intermediate, új puha slick, keskeny szöges két fajta és az említett utcai, ami szerencsére nem lett beszögelve. Ugyanis a végrehajtási amit a kezünkbe nyomtak, elrendezte a dolgot. A Trnava-n nem lehet szögessel menni. Kicsit ekkor kezdtem izgulni. Akkor mivel? Nagyon tempós az eleje és a közepe, a vége lejtős, technikás, kifejezetten cikis. És ugyan van hó bőven, de az előttünk rajtoló 60db autó utcai télijétől, pillanatok alatt jeges a nyomvonal.. Aztán nyeltem egyet és gondoltam mindegy, amennyire tudjuk megvágjuk a széleset. Egyébként egy darabot kivettek ebből a gyorsból, de az egy másik Miku ajándék ügy.

Második ajándék (sípálya, fekete)
Én olyan vagyok mint "Kovács" úr a VW reklámban, aki 30 év után lecserélte a bogárhátúját egy 3-as Golfra. Már 6 éve megvan a BMW kombim és nem is szeretnék tőle megválni, mert szeretem. Majd most, amikor eddig soha nem tréningeztem vele egy métert sem.. Ilyen szituban még nem voltam! Láncunk nem volt és a fent említett szakasz olyan meredek volt, hogy fölfelé még nem is volt gond, főleg hogy egy helyi G Mercis mindenkit felhúzott, de aztán mikor boldogan átbukkantunk a dombtetőn, az erdőben levezető úttól elakadt a lélegzetünk annyira durván lejtett mint egy sípálya! Lecsúsztunk az 1,8 tonnás szánkóval kb. 100 métert, hol az elejét, hol a hátulját akasztva bele az erdő szélén található dolgokba, mint pl. fagyott föld, tuskók ágak stb. Hosszú. Végül Szabi is s…re esett :).
Nem rajtam múlt, hogy ezt a kalandot megúszta az autóm..
Köszönjük Mikulás! Ezt a részt kivették a gyorsból.

thumb_this_car_vaz_the_best_4

Tréning gondok
A szánkózás eredménye az volt, hogy ezt a pályát egyszer sem edzettük le, mert a következő emelkedőnek már neki sem kezdtünk. Jött egy piros Mitsu, én stoppoltam, Orsák, jó fej volt, vitt minket az EVO-jával egyet a falutól, (szto padeszát horizóón) :) én meg közben Szabinak elsuttogtam a maradék kanyart, már amit láttam, mert közben vigyáztam, hogy le ne tépjem a Mitsu kapaszkodóját!
Aztán visszaértünk és végül egy levezető gumivágás után úgy estünk be egy órakor a rajtba mint az extrémek a helikopterről a szűz hóba. A lóversenypályát vágtuk, egyet mentünk rajta! :) És köszi Orsák! Egyébként ő nyerte a futamot!

Zlin és Barumká
Tudtuk eddig is, hogy ez náluk nemzeti sport, de hogy ez miben is nyilvánul meg? Ok, egy Barumon egyértelmű, mert ott a fél ország a pálya szélén, szóval látszik. De itt, ezen a "kis" ralin? Hát itt is, itt volt a fél Barum a pálya széléről. A versenyen egyébként körülbelül hetvenen indultak, színvonalas volt a mezőny!
Végleges rajtlista: http://rally-base.com/2010/pdtech-mikulas-rally-slusovice/start-list/authorized-to-start/

Magyárszka poszádká
Adorján Szabolcs navigált, Szabival már mentünk együtt a Nyírségen, az autót Bodnár Attila hozta a kisfiával Botonddal, nekik Csuri asszisztált, a koordinátori teendőket ismét Krózser Menya intézte, és Pintér Gábor barátunk is elkísért minket. Nagyon jó hangulat volt! A hó feldobott minket!

thumb_this_car_vaz_the_best_3

"Good driver"
Én ennyi dicséretet talán életemben nem kaptam egy ralin! Fő a szerénység, de ezek a nézők oda voltak a Ladáért, integettek, behajoltak a pályára, lógtak a pálya kerítésén! Aztán a szervizben alig fértem a kocsihoz, utastér-motortér tele emberrel. Mindenki gratulált hátba veregetett!
This car was the best! - mondták!
És bármerre kocsiztunk mindenki mosolygott, integetett. Csehországban úgy tűnt a lányoktól több mosolyt kaptunk, vagy a megoldás az lehet, hogy egyszerűen több, sőt, rengeteg szép lány volt kint a ralin, hiába a mínuszok, melegen de csinosan!

thumb_this_car_vaz_the_best_2

Ladával a havon…
Nekem ezek a dolgok, újak-régiek.. Élmény! A gumi fogott, a sperr dolgozott, az autó keresztben ordít harmadikban 7000-en, a lóversenypálya szervizútján, egy véget nem érő Bal 2-ben, a belső kerék néha fönn a járdán, a hátulja az úton, elképesztő jó!
Az egyik kedvenc kanyaromban egy nyárfa közeledett balról, a másikban egy nyírfa jobbról! Fapofa! Szabi jól mondta, nekem így csak arra kellett figyelnem, hogy a lehető legmesszebbről tökéletesen ússzak rá mindegyik fordulóra. Lassúkéz. A tempós kanyaroknál, sőt a legtöbb helyen ezzel nem volt gond, de a nagyon jegeseken párszor megforogtam, vagy eltolta az orrát. Nem érdekelt az idő különösebben, de a sok hiba és csúszkálás miatt azért nagyon lassú sem szerettem volna lenni!

Pohár
thumb_this_car_vaz_the_best_1Nem néztük az időket és miután még a viadal előtt a különböző papírokon, mindig más-más kategóriában tűntünk föl, nem tudtuk végül hová soroltak. Jól csinálták mert nyertük a kategóriánkat! H3-as. Az Abszolútban 20. helyen végeztünk! Remélem nem csak  S100-asokat előztem meg! Kaptunk cseh ralis pohárakat!
(fordítása: kupák, azoknak esetleg aki még nem kapott :)
Ereklye, hóban, Csehországban!


Markovics György
Miskolc, 2010. december 12.

További videók:



 


       

Ez a hír most jelenik meg 7854. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k