Sajnos nem voltam ott de megosztom veled a rövid összefoglalót amit kaptam:
"Kb. 20 fõ jelent meg. A 2015-ös évvel kapcsolatban csak egy bizonytalan versenynaptárt sikerült ismertetni. A jelenlévõk feltettek néhány kérdést, amire Berényi válaszolt:
Lesz-e GPS a pályabejáráson?
- Nem tudja, de talán igen.
Hol fog rajtolni a Historic, az ORB elõtt vagy után?
- Nem tudja.
A gumiszállítók továbbra is támogatják az ORB-t?
- Nem tudja, de majd beszélni fog velük
P csoport mehet-e abszolútért?
- Nem tudja.
P csoport hol rajtol? mezõnyben vagy külön?
- Nem tudja.
Változnak-e a díjtételek?
- Nem tudja.
Lehet-e használni bioetanolt?
- Erre az elsõ válasz igen volt, de a jelenlévõ élmenõk nyomásgyakorlása után úgy döntött, hogy a 2-es kategóriában tiltott lesz.
Kitiltják az R4-es autókat?
- Elõször nem akarta, de a az élmenõk nyomására után úgy döntött, hogy kitiltják.
Egy vicc volt az egész. Többen a szemére vetették, hogy így értelmetlen volt összehívni a "tájékoztatót". Nincs semmi elképzelésük, hiányos a szabályismeretük. A hab a tortán az volt amikor azt bírták mondani, hogy azért nincs még RVSZ, mert a sporttanácstól nem word-ben kapták meg, és ezért nem tudják megírni."
"2013 - Balaton Park Circuit project /sportszakmai vezetõ/
Jelenleg sportszakmai vezetõje vagyok az épülõben lévõ versenypályának mely terveink szerint 2015-ben nyitunk meg."
és a Nissany névvel, Oláh Gyárfás személyét illetõen képbe is kerültem...
Fékl nap alatt több mint ezren kedvelték a Ferjáncz Attilát a Nemzet Sportolójának oldalt a facebook-on:
www.facebook.com/ferjanczattilatanemzetsportolojanak.hu
Kérlek benneteket, osszátok meg és nyomjatok egy LIKE-ot!!
Kedves Barátaim,Sporttársaim az autósportot szeretõ Mindenki!
Szeretném az egész autósport társadalom nevében mély részvétünket kifejezni Buzánszky Jenõ halála alkalmából.
Jenõ bácsi az Aranycsapat tagjaként követendõ példát állított minden Magyar sportoló elé. Ezért is kapta meg számos kitüntetése mellé a Nemzet Sportolója címet.
Elõre is elnézést kérek minden érintettõl különösen a gyászoló hozzátartozóktól, hogy az utódlás témáját feszegetem, nem tenném, ha nem a hétvégén lenne a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) közgyûlése és ez a legalkalmasabb fórum ahol a témában dönteni lehet.
Felhívással fordulok az MNASZ tagjai, tisztségviselõi és szurkolói felé:
Javaslom Ferjáncz Attilát a Nemzet Sportolójának, ehhez kérem a támogatásotokat. Ferjáncz Attila Örökös Magyar Bajnok hosszú pályafutása alatt számtalan hazai és nemzetközi eredménnyel büszkélkedhet:
23 Rally Európa Bajnoki futamgyõzelem
Éves abszolút Európa Bajnokság bronz érem
32 OB gyõzelem (ebbõl 29 rali, 3 hegyi bajnokság).
Az év magyar autóversenyzõje: 1972, 1974-1982, 1986, 1987.
Az Autósport Örökös Magyar Bajnoka.
Eredményeivel magasra tette a mércét követõi elõtt. Csak kivételes tehetségû sportolóknak adatik meg 35 éves versenyzõi pályafutás, ez idõ alatt az ellenfelek több nemzedéke nõt fel, akik példaképként, etalonként tisztelik Attilát. Eredményeit, rekordjait nehéz lesz megdönteni, de szerintem õ lenne a legboldogabb, ha valakinek sikerülne, hiszen ezért dolgozott közel ötven éven keresztül.
Még aktív versenyzõként tárgyalt, kilincselt az MNASZ megalakításáért, melynek õ volt az elsõ anyagi támogatója.
Az aktív versenyzés befejeztével az MNASZ elnökeként is az autósport maradt a No 1. az életében. Elévülhetetlen érdemeket szerzett a magyar autósport elfogadtatásában és a szövetség megalakításában, valamint a sportág fejlesztésében. Sportvezetõi munkája elismeréseképpen beválasztották a Nemzeti Sporttanácsba majd a Magyar Olimpiai Bizottságba, éveken át lobbizott sikerrel az MNASZ felvételéért a Magyar Olimpiai Bizottságba.
Elmerései, díjai:
Az év magyar autóversenyzõje (1972, 1974-1982, 1986, 1987)
Az Autósport Örökös Magyar Bajnoka
Sportérdemérem arany fokozat (1981)
Magyar Köztársasági Érdemrend lovagkeresztje kitüntetés 2000
A Nemzeti Sportszövetség Különdíja (2011)
Mint tudjátok, Attila most újra versenyben van sajnos egy számára kevésbé ismert pályán, tele bukkanóval, J5, B5 erõsségû kanyarral, extra rövid fékútakkal, de ahogy ismerem, ismerjük ezt is megnyeri, mint az tette az autósportban eltöltött fél évszázadban már annyiszor.
Drukkoljunk neki! Gyerünk Ati!
A fentiek alapján kérném, hogy támogassátok Ferjáncz Attila felvételét a Nemzet Sportolói közé!
Továbbá kérem a Szövetség vezetõit a hivatalos javaslat megtételére.
Üdvözlettel
Herczeg Áron „Roni”
Létrehoztunk egy „Ferjáncz Attilát a Nemzet Sportolójának!” Facebook oldalt.
Kérünk egy Like-ot és egy megosztást!
Sanko!
Nem kértem a "nagy politikus" megnevezést, és mindketten tudjuk, hogy rám nézve nem is igaz. Mivel megjelenek és véleményt nyilvánítok akár itt a fórumon, akár kinn a versenyeken, az szerintem éppen arra utal, hogy nem dugom a fejem a homokba.
Tévedsz! Nem zuhanórepülésben van a honi rally-sport hanem már le is zuhant. hu0olb gondolataiban meg van valami mert te is egy nagy politikus vagy: képes vagy a semmivel megmagyarázni a dolgokat. Ha kényelmetlen a helyzet válaszolsz kérdéssel. Te a homokba dughatod a fejed de kinek jó a mostani helyzet? Azoknak akiknek volt lehetõségük amatõr módon szervezett keretek között versenyezni biztos nem. Azoknak akik szerettek versenyekre járni, sokszor sátoroztak a pályák mellett és most látnak 20 autót egy versenyen biztos nem.
Igazad van, nálam tetõzik a dolog és tuti nem lesz ettõl jobb a helyzet,tehát megkövetem magam és befejezem a siránkozást...ettõl tényleg nem lesz jobb!
Ne haragudjon kedves hu0olb "kolléga", de az utóbbi idõben minden írása olyan, mint ha egy szociális otthon panaszkönyvébõl idézgetne.
Látom én is, hogy egyáltalán nem rózsás a helyzet, és zuhanórepülésben van a honi rally-sport, de miért kell ezt minden alkalommal így belezokogni a fórumba?
Ne viccelj,olyan eredményeket megy itt már mindenki,hogy hihetetlen.
Volt arra is példa pár éve, és neveket nem írok,hogy egy ORB futam végén odament a kis riporterünk az elsõ és a második helyezetthez és mindkettõ azt nyilatkozta,hogy õ nyerte meg a versenyt...csórikám meg nem tudta,hogy vele van a baj,vagy tényleg ennyire tré a helyzet...
Hatalmas eredmények születnek az utóbbi idõben 3 autóból harmadik lesz és utána látod a sajtó anyagot,hogy kemény küzdelem árán sikerült felkerülni a dobogóra...Nevetséges!
Szerintem itt már nincs gondolat,nincs mit felébreszteni. A lényeg a maszlag nulla sportértékkel...Olyan ez mint a politika...megmagyarázzák,hogy igen közben pedig nagyon nem és elhisszük mert miért ne...van egy szó,az,hogy szánalmas az pont illik manapság sok mindenre,de felkelni senki nem fog,mert kurva nagy a homok abba meg mindenki szereti beledugni a fejét aztán meg verni a mellét...
Durván el van b.szva az egész és szerintem nem is lesz változás,mert most már itt is celebek lesznek,vagyis többet ér a sajtóanyag meg a sok kép,videó meg iromány mint amit ténylegesen letett valaki az asztalra...de ez egy ilyen világ...korcsvilág...
Olvasom a fõoldalon, hogy Duduék a másodikak lettek!
Hurrá!
Klikk az "Eredményekre" és azt látom, hogy abszolútban a 16-ik, RC2-ben a 9-ik. Akkor hogy jött ki ez a második hely? Hát úgy, hogy ERC2 értékelésben az RC2 kategóriában lettek másodikak (Az most legyen mellékes, hogy 2 célba érkezõ esetében, lényeg, hogy célban vannak. Nehéz verseny lehetett!)
Ezután nézem, hogy a versenynek hányféle értékelése volt: ALL, ERC, AUSTRIA, ERC2(??), ERC3(??).
Itt szeretnék visszautalni a magyar rendezõvel megspékelt Semperit rallye-ra, és a 2455-ös hsz-omra. Ha egy versenynek lehet ötféle értékelése, akkor lehetne akár hatféle is! Vagy mégsem...?
ORB szinten meg lehetne spórolni néhány tízmilliót. Igaz ugyan, hogy az M6-on is azért kellett alagút, az M7-en völgyhíd, mert "Minél többet költesz, annál többet spórolsz!" -vagyis keresel!
Nem szeretem a sci fi-t, és nagyon remélem, hogy Ernõ sem ebbe a mûfajba tartozó eszközökkel/szereplõkkel próbálja megoldani a hazai rallye gondjait.
/így is van itt éppen elég E.T., Blade Runner, és Predator...../
Valóban nehéz lesz dûlóre jutni, fõleg ha azt is figyelembe vesszük, hogy a fogalmak sincsenek tisztázva..
B.E.-t idézted: "az utánpótlás a R2." Elfogadom.
Csak hogy az utóbbi években azt hallottuk, az MNASz vezetéstõl, hogy a R2 azonos sportértékû az ORB-vel csak annak egy takarékosabb, költségcsökkentett változata(jajde szép szó a mai politikából adoptálva). :-
Vagyis a R2-ben manapság már nem a klasszikus értelemben vett másododsztályúak versenyezenek. Ergo: nem õk az utánpótlás. Ez, zsákutca.
Ugyan csak B.E. szerint a sprintet sem nevezhetjük az utánpótlásnak. Nos ezt ugyancsak kénytelen vagyok elfogadni. Miután számtalan sprint versenyen vettem részt, személyesen is meggyõzõdhettem arról, hogy ezeknek a rendezvényeknek szinte semmi közük nincs a rallyhoz. Leginkább egy hegyi felfutóra emlékeztetnek, a rallye összes szépsége nélkül. Etapok, szervízparkok, gyújtõk, számolás, taktika.... ez mind-mind hiányzik a sprintbõl.
Szóval, ez a másik zsákutca.
Akkor miért is beszélünk utánpótlásról? És kik azok, akiket ilyen néven emlegetünk?
Tudod, ez tûnik igazán a Via Dolorosa-nak. És ennek -valószínû- sokkal több stációja van/lesz, mint 14.