Tóth doki aggályai
interjú dr.Tóth Istvánnal
2008-07-22
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732057702
Napi oldal:
41624
Jelenleg:
1663
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Dr. Tóth István az ellenőrző bizottság tagja. A legutóbbi bizottsági ellenőrzés, az idei év költségvetésének vizsgálata során sérelmezte, hogy elmaradtak a beígért szponzori kapcsolatok, támogatások, ezáltal nem csökkent a versenyzőkre mért teher, valamint aggályosnak tartja, hogy a költségvetésben már előre számoltak 6 millió forint büntetési bevétellel. Hogy miért veszélyes vidék ez? Mert felmerül a gyanú, hogy némely esetben nem azért szabnak ki büntetést egy versenyzőre, mert megérdemli, hanem mert a bevételnek, a költségvetésnek stimmelnie kell…

- Azon kívül, hogy felvetette, hogy aggályos a tervezett költségvetés, javasolta, hogy saját hatáskörükben hívják össze a közgyűlést, mert ezt a dolgot meg kell vitatni. Mi történt július 15-én, azon az EB ülésen?
- Ez így történt. A magam részéről, én az Ellenőrző Bizottságban való tagságomat úgy értelmeztem, hogy ha felmerül az okszerű gazdálkodással kapcsolatos anomália, akkor igenis mindenképpen össze kell hívni a tagok összességét. Erre egyébként az évi, rendes ellenőrzés során tapasztaltak késztettek. Hozzátartozik az igazsághoz, hogy az Ellenőrző Bizottság másik két tagjának is felvetettem a dolgot, de ők nem értettek velem egyet, szerintük nem szükséges összehívni emiatt egy közgyűlést.

- Valóban az az egyetlen megoldás, ha közgyűlés lesz - Ön szerint?
- Az vizsgálat során olyan iratokra bukkantam, amik alapján a versenyzők és a sporttársak jelenlegi és jövőbeni helyzetét veszélyben lévőnek ítéltem meg, emiatt mindenképpen azt éreztem, hogy muszáj ezt az indítványt megtennem.

- Beszélhetünk egészen konkrétan arról, amit talált?
- Igen. Az elsődleges kérdéskör az az volt, hogy a 2008-as költségvetés módosítása történt meg az első negyedévben. Ezek a módosítások a várt és remélt bevételek csökkenése miatt váltak szükségessé. Így például tavaly a reklám és szponzori tevékenység eredményeképpen 29 millió forint volt a bevétel.  Ez már eleve egy nem túl nagy összeg, de azt láttam, hogy az idei, már módosított költségvetésben már a tervezett és előirányzott szponzori bevételek már csak 22,7 millió célzott bevételként szerepelnek. Ez azt jelenti, hogy csaknem 7 millió forinttal csökkentek az ilyen jellegű bevételek. Ezt most én összevetettem azzal, hogy mivel csökken a versenyzők száma, ezért az, igazgatási díjbevételek is csökkentek az MNASZ részéről, tehát itt például gondolok a nevezői, versenyzői licenszekre, és az egyéb díjköteles tételekre, amelyek már most látható, hogy nem érik el a tervezett szintet, tehát e körben is módosításra került a tervezet.  Ha ilyen elmaradt bevételekről van szó, az első problémám, hogy ha máshonnan nem keletkezik bevétel, akkor nyilvánvalóan ezeket valahonnan meg kell szerezni.
Aggódom attól, hogy ennek a jövőben az lesz a következménye, hogy a versenyzőkre háruló fizetési kötelezettségek lesznek megemelve, hiszen valamilyen módon a költségvetést be kell tartani.
A második aggodalmam az volt, hogy ebben a költségvetésben szerepel 6 millió forint előirányzott bevétel, amely 6 millió forint olyan tételszám alatt került megjelölésre, hogy ennyi lesz a várható büntetések összege 2008-ban. Ez egyébként több, mint ami tavaly ilyen módon befolyt összeg, tehát idén abból a feltételezésből indult ki az MNASZ, hogy több szabálytalanság lesz, mint tavaly, vagy nagyobb pénzbüntetésre kell a versenyzőket ítélni, hogy a költségvetés meglegyen. Ha tehát ez egy költségvetési tétel, felmerül a gyanú, hogy a büntetések nem akként kerülnek kiszabásra, hogy valaki megérdemli, vagy sem, hanem egy bizonyos terv teljesítési kényszere miatt.

- Ezeket az aggodalmait feltárta az ellenőrző bizottság másik két tagjának?
- Igen.

- Ők ennek ellenére úgy gondolják, hogy nem szükséges a közgyűlés össze hívása?
- Szerintük a közgyűlés összehívása ebben a pillanatban korai lenne.

- Gondolkodott azon, hogy lemond?
- Megfordult a fejemben, de végülis arra jutottam, hogy annak idején tényleg elsöprő többséggel lehettem tag, és azt gondoltam, hogy tartozom annyival a tagságnak, hogy amíg én lehetőséget látok a helyzet javulására, vagy érdemben tudom segíteni a sportot, akkor inkább megfutamodás lenne a lemondás.

- Mi lesz most?
- A helyzetet folyamatosan figyelemmel fogom kísérni, és végső esetben természetesen az illetékes hatóságokhoz fordulok.

 

Ez a hír most jelenik meg 4275. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k