Kicsit besűrűsödött Tóth Imre programja... A pécsi verseny nyögvenyelősre sikerült, annyira, hogy a navigátor elharapta még a nyelvét is. Szerencsére már jól van és a két verseny előtt kérdeztem Imit:
Először is: hogy vagy? Köszönöm szépen, jól! Van még egy-két csontfájdalom, de alapjában jól. A farokcsontom törése miatt még nem tudok jól hajolni és sokat egyhelyben ülni, de alakul a dolog. Egyébként is utálok egyhelyben ülni, most már van rá alapos indokom.
Mi volt a diagnózis? Eltörött egy pár fogam és eltörött a szegycsontom és a farokcsontom. Ennyi…
A szegycsontot és a farokcsontot értem. Rántott Rajtad egyet az öv, majd amikor visszaesett az autó, jól odaverted magad az üléshez… A fogadat ki bántotta? Azt igazából én sem tudom. Valószínűleg oldalirányú ütést vártam és összeharaptam a fogam. Elharaptam a nyelvem, ami nagyon vérzett…. A baleset után küldtem a fogorvosomnak ( egyszeres WRC navigátor) egy sms-t távirati stílusban.: ,, Kiestünk a versenyből, kicsit megsérültem, lehet, hogy kell egy hátsó híd" Ő pedig értetlenkedve olvasta az üzenetet, honnan szerezzen egy Fabia WRC hátsó hidat...
De azért már jól pörög a nyelved ugye? Azóta már több szituációban is próbáltam, jól működött. Remélem versenyhelyzetben is jól pörög majd… :)
Hogyan történt az esés? Tipikus rallyebaleset, sima tempós balkanyarból kijövetelnél kidobta az autó hátulját az út mellé, ahol az oldalával csúsztunk majd megállt az autó egy fánál. Továbbtart elolvasni, mint ahogy megtörtént. Ezen a versenyen is volt több, ettől kalandosabb helyzetünk csak itt nem adta ki. Valószínűleg gyorsan mentünk és lehagytuk az őrangyalunkat….
Az autó nem nézett ki jól… Miután szétszedték, kiderült, hogy még rosszabb a helyzet… A JU-Ka Motorsportnál szinte minden alkatrészük megvolt, hiszen egész évben láttuk mekkora alkatrészháttérrel, és felkészültséggel versenyeztünk. A karosszériát elvitték Mlada Boleslavba a Skoda gyárba, ott rendbe rakják. Egyszerűbb lett volna egy kasztnicsere, de Kopecky odaverte Finnországban és már ő is gondban volt. Tudomásunk szerint az volt az utolsó kész karosszéria. Így hozzáfogtak a miénket megjavítani…
Kész lesz a jövő hétre? Bízom benne, hogy igen. A hírek szerint folyamatosan dolgoznak rajta és a héten kint is voltunk a csapatnál. A gyárban javítják a karosszériát, a JU-Ka-ék pedig odahaza a motorikus és a futómű részeket.
De Nyirádon ott lesztek, ugye? Bízom benne, hogy el tudunk indulni. Jövő hét közepén kiderül. Mi is nagyon várjuk hiszen nagyon jó versenynek ígérkezik a debütáló futam. Nagyon jók a pályák, jó az etap-útvonal arány és a Nyirádi-centrum is jó választásnak tűnik, mint versenyzői, mint nézői szempontból. Versenyzőként is jó és új kihívás, hiszen új pályák, -talán egy-kettő volt régen-, még a múlt században. Az ilyen új verseny egyébként navigátorként is több kihívást jelent. Sőt mivel a pályák újak, a tréningmániások sem találták meg a rokonaikat" akiket látogathatnának a környéken….
A bajnoki címhez kell ez a verseny… A támogatóktól elvárás az első helyezés? A bajnoki címhez sok minden kell….. Minden versenyen megpróbálunk a leggyorsabban menni, nem szoktunk taktikázni… A mai napig nagy élmény és szórakozás számunkra, hogy versenyezhetünk, és örömet szerezhetünk szurkolóinknak, szponzorainknak és csapatunknak Szezonkezdet előtt két héttel még kétséges volt az indulásunk. Ehhez képest hat versenyből ötször dobogós helyen célba értünk, nem kellett magyarázkodni és nem kellett telefonáltatni…. Nagyon elégedettek vagyunk a Skodával és a JU-KAcsapattal is. Egyébként nincsen teljesítményorientált szerződésünk. Örülnek, hogy jó eredményeket érünk el és legfőképp pedig annak, hogy idén egy megbízható Skodával tudunk versenyezni, ami eddig mindig célba ért.
Ezek szerint még nem biztos a Nyirád? Mondjuk úgy: még nem tudunk pontosat mondani. Minden a szokás szerint történt, ma (pénteken) a tréning Octavia 4x4 összerakva, hajnalban indulás és szombat vasárnap tréning. Hétfőn a lepontosított, végleges szervizterv kiküldése a csapatnak stb….
A verseny után azonnal utazol, hiszen a rákövetkező héten IRC futamon navigálsz Bútor Robi mellett egy Super1600-os Swiftben… Ha vége a nyirádi futamnak, még aznap indulok Robi után egy ezer kilométeres közúti etappal és elkezdjük a svájci versenyt felírni. Bízom benne, hogy ott is jól tudunk szerepelni a másik VB-s pilótámmal.:) Tudod szerencsés helyzetben, vagyok , mert hogy Magyarországon is VB-s pilótával megyek és külföldön is :):):)
Teljesen más a két verseny… Te melyiket szereted jobban? Az aszfaltos futamot, vagy murván porolni? Én a versenyt szeretem, mindegy, hogy aszfalt, vagy murva. Sőt jöhetne már a hó is. Nagyon régóta versenyzem már, több mint 20 éve. Ilyen helyen, mint ez a svájci verseny, amire azt mondják, nagyon hasonlít a Monte-Carlo-ra, még nem versenyeztem. Biztos, hogy egy nagy kihívás lesz.
Egyébként is jó a versenyzésben, hogy olyan helyekre jut el az ember, akár Magyarországon, akár külföldön, ahol egyébként nem járna. Befizethetsz mindenféle holiday-re, akkor sem jutsz el olyan helyekre, ahol a versenyeket rendezik és ezek legtöbbször érdekes, szép helyek… És ez így igaz akár nézőként, akár versenyzőként mész el egy-egy versenyre.
Egy WRC után közvetlenül beülni egy Super1600-os autóba… az milyen? Van időd nézelődni? Egyértelműen nem lassabb sokkal a Super1600 és Robi sem. De átéltem már korábban, hiszen háromszor nyertünk Turival F 2000 bajnokságot. Ha megnézed az időeredményeket, például tavaly esőben abszolút harmadik volt a Bútor a Mecseken, megelőzve jó pár WRC-t. Aszfalton egyáltalán nem lassú, sőt szerintem helyenként hasonló gyorsaságú. A végsebessége alacsonyabb. Murván persze kicsit más a kigyorsításoknál számít és talán végsebességében lassabb, de Svájcban nem hiszem, hogy lesznek olyan szakaszok, ahol tiltáson autózunk… Tavaly Walesben nagy élmény és kihívás volt elsőre két felírásból menni, nagyon jó volt a Suzukis srácokkal is együtt dolgozni.
Bízom benne, hogy jól fogunk menni…
Köszönöm az interjút, örülök, hogy nem volt nehéz kihúzni Belőled a mondatokat... :)