Tóth Imi: Hátsó híd, WRC, IRC
Nyirád és Svájc előtt...
2007-10-12
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732017917
Napi oldal:
1839
Jelenleg:
1356
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Kicsit besűrűsödött Tóth Imre programja...
A pécsi verseny nyögvenyelősre sikerült, annyira, hogy a navigátor elharapta még a nyelvét is. Szerencsére már jól van és a két verseny előtt kérdeztem Imit:


Először is: hogy vagy?
Köszönöm szépen, jól!
Van még egy-két csontfájdalom, de alapjában jól. A farokcsontom törése miatt még nem tudok jól hajolni és sokat egyhelyben ülni, de alakul a dolog.
Egyébként is utálok egyhelyben ülni, most már van rá alapos indokom.

Mi volt a diagnózis?
Eltörött egy pár fogam és eltörött a szegycsontom és a farokcsontom. Ennyi…

A szegycsontot és a farokcsontot értem. Rántott Rajtad egyet az öv, majd amikor visszaesett az autó, jól odaverted magad az üléshez…
A fogadat ki bántotta?
Azt igazából én sem tudom. Valószínűleg oldalirányú ütést vártam és összeharaptam a fogam. Elharaptam a nyelvem, ami nagyon vérzett….
A baleset után küldtem a fogorvosomnak ( egyszeres WRC navigátor) egy sms-t távirati stílusban.: ,, Kiestünk a versenyből, kicsit megsérültem, lehet, hogy kell egy hátsó híd"
Ő pedig értetlenkedve olvasta az üzenetet, honnan szerezzen egy Fabia WRC hátsó hidat...

De azért már jól pörög a nyelved ugye?
Azóta már több szituációban is próbáltam, jól működött. Remélem versenyhelyzetben is jól pörög majd… :)

Hogyan történt az esés?
Tipikus rallyebaleset, sima tempós balkanyarból kijövetelnél kidobta az autó hátulját az út mellé, ahol az oldalával csúsztunk majd megállt az autó egy fánál. Továbbtart elolvasni, mint ahogy megtörtént. Ezen a versenyen is volt több, ettől kalandosabb helyzetünk csak itt nem adta ki.
Valószínűleg gyorsan mentünk és lehagytuk az őrangyalunkat….

Az autó nem nézett ki jól…
Miután szétszedték, kiderült, hogy még rosszabb a helyzet…
A JU-Ka Motorsportnál szinte minden alkatrészük megvolt, hiszen egész évben láttuk mekkora alkatrészháttérrel, és felkészültséggel versenyeztünk. A karosszériát elvitték Mlada Boleslavba a Skoda gyárba, ott rendbe rakják. Egyszerűbb lett volna egy kasztnicsere, de Kopecky odaverte Finnországban és már ő is gondban volt. Tudomásunk szerint az volt az utolsó kész karosszéria. Így hozzáfogtak a miénket megjavítani…

Kész lesz a jövő hétre?
Bízom benne, hogy igen. A hírek szerint folyamatosan dolgoznak rajta és a héten kint is voltunk a csapatnál.
A gyárban javítják a karosszériát, a JU-Ka-ék pedig odahaza a motorikus és a futómű részeket.

De Nyirádon ott lesztek, ugye?
Bízom benne, hogy el tudunk indulni. Jövő hét közepén kiderül.
Mi is nagyon várjuk hiszen nagyon jó versenynek ígérkezik a debütáló futam.
Nagyon jók a pályák, jó az etap-útvonal arány és a Nyirádi-centrum is jó választásnak tűnik, mint versenyzői, mint nézői szempontból.
Versenyzőként is jó és új kihívás, hiszen új pályák, -talán egy-kettő volt régen-, még a múlt században.
Az ilyen új verseny egyébként navigátorként is több kihívást jelent.
Sőt mivel a pályák újak, a tréningmániások sem találták meg a rokonaikat" akiket látogathatnának a környéken….

A bajnoki címhez kell ez a verseny…
A támogatóktól elvárás az első helyezés?
A bajnoki címhez sok minden kell…..
Minden versenyen megpróbálunk a leggyorsabban menni, nem szoktunk taktikázni…
A mai napig nagy élmény és szórakozás számunkra, hogy versenyezhetünk, és örömet szerezhetünk szurkolóinknak, szponzorainknak és csapatunknak
Szezonkezdet előtt két héttel még kétséges volt az indulásunk. Ehhez képest hat versenyből ötször dobogós helyen célba értünk, nem kellett magyarázkodni és nem kellett telefonáltatni….
Nagyon elégedettek vagyunk a Skodával és a JU-KAcsapattal is.
Egyébként nincsen teljesítményorientált szerződésünk.
Örülnek, hogy jó eredményeket érünk el és legfőképp pedig annak, hogy idén egy megbízható Skodával tudunk versenyezni, ami eddig mindig célba ért.

Ezek szerint még nem biztos a Nyirád?
Mondjuk úgy: még nem tudunk pontosat mondani. Minden a szokás szerint történt, ma (pénteken) a tréning Octavia 4x4 összerakva, hajnalban indulás és szombat vasárnap tréning. Hétfőn a lepontosított, végleges szervizterv kiküldése a csapatnak stb….

A verseny után azonnal utazol, hiszen a rákövetkező héten IRC futamon navigálsz Bútor Robi mellett egy Super1600-os Swiftben…
Ha vége a nyirádi futamnak, még aznap indulok Robi után egy ezer kilométeres közúti etappal és elkezdjük a svájci versenyt felírni.
Bízom benne, hogy ott is jól tudunk szerepelni a másik VB-s pilótámmal.:)
Tudod szerencsés helyzetben, vagyok , mert hogy Magyarországon is VB-s pilótával megyek és külföldön is :):):)

Teljesen más a két verseny… Te melyiket szereted jobban?
Az aszfaltos futamot, vagy murván porolni?
Én a versenyt szeretem, mindegy, hogy aszfalt, vagy murva. Sőt jöhetne már a hó is.
Nagyon régóta versenyzem már, több mint 20 éve. Ilyen helyen, mint ez a svájci verseny, amire azt mondják, nagyon hasonlít a Monte-Carlo-ra, még nem versenyeztem. Biztos, hogy egy nagy kihívás lesz.

Egyébként is jó a versenyzésben, hogy olyan helyekre jut el az ember, akár Magyarországon, akár külföldön, ahol egyébként nem járna. Befizethetsz mindenféle holiday-re, akkor sem jutsz el olyan helyekre, ahol a versenyeket rendezik és ezek legtöbbször érdekes, szép helyek…
És ez így igaz akár nézőként, akár versenyzőként mész el egy-egy versenyre.

Egy WRC után közvetlenül beülni egy Super1600-os autóba… az milyen?
Van időd nézelődni?
Egyértelműen nem lassabb sokkal a Super1600 és Robi sem.
De átéltem már korábban, hiszen háromszor nyertünk Turival F 2000 bajnokságot.
Ha megnézed az időeredményeket, például tavaly esőben abszolút harmadik volt a Bútor a Mecseken, megelőzve jó pár WRC-t. Aszfalton egyáltalán nem lassú, sőt szerintem helyenként hasonló gyorsaságú. A végsebessége alacsonyabb. Murván persze kicsit más a kigyorsításoknál számít és talán végsebességében lassabb, de Svájcban nem hiszem, hogy lesznek olyan szakaszok, ahol tiltáson autózunk…
Tavaly Walesben nagy élmény és kihívás volt elsőre két felírásból menni, nagyon jó volt a Suzukis srácokkal is együtt dolgozni.

Bízom benne, hogy jól fogunk menni…

Köszönöm az interjút, örülök, hogy nem volt nehéz kihúzni Belőled a mondatokat... :)

Ez a hír most jelenik meg 10137. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k