Tóth Imre - frankó #2
2008-11-15
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069615
Napi oldal:
53537
Jelenleg:
1707
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Miután legutóbb megmondta a frankót, néhányan észbe kaptak, hogy talán nem kéne annyira mellőzni. A jelenleg még aktív, és talán Magyarországon legsikeresebb co-drivert, a 2007. év legnépszerűbb navigátorát kérdeztük igazán frankó dolgokról.

- Kezdjük mindjárt a fegyelmi tárgyalássorozatoddal…
- Az MNASZ elnöke, Szamos Miklós indított ellenem fegyelmi eljárást. Jelenleg ez az eljárás van folyamatban. Pécsett volt egy tárgyalás meghirdetve, de a fegyelmi bizottság sajnos nem jelent meg a helyszínen, úgyhogy ott volt a vádlott meg az ügyvédje, de nem volt ott a fegyelmi bizottság…

- Ez hogy lehetséges?
- Biztos valami apró félreértés történt…

- Miért Pécsen volt?
- Furcsállottam én is… de így legalább lejöttek versenyt nézni.

- Azóta kiderült, hogy mi történt? Teszem azt, máshol voltak?
- Igen, egy más helyszínen tartották meg, de biztos egy apró félreértés vagy valami földrajzi probléma lehetett…

- Tőled függetlenül lezajlott a tárgyalás, a tanúk meghallgatása?
- Igen, a távolmaradásom nem hátráltathatja a fegyelmi tárgyalás ismételt lefolytatását, legfeljebb nem tudtunk róla, hogy hol tartják meg…

- Ez nem egy eljárási hiba? Nem kell majd emiatt megismételni ezt a tárgyalást?
- Ebben az ügyben már annyi hibát és szabálytalanságot követtek el, hogy ez belefér.

- Mi lesz a következő lépés? Kaptál valami hivatalos értesítést? Lesz még egy fegyelmi tárgyalás valami másik helyszínen?
- Nem, még semmi, most csak az van, hogy eltiltottak három évre, ami ellen fellebbeztem.

- Navigálnod most még lehet?
- A versenyautóban egyenlőre még járathatom a szám, de szép lenne, ha megtiltanák még azt is! Meg talán van egy pár dolog, amivel foglalkozniuk kellene ezen kívül is. Hiszen ki tudja mit hoz a jövő…

- Beszéljünk egy kicsit a Bajnokok Tornájáról! Te, mint kívülálló, de sok mindenre rálátó ember, mit gondolsz erről?
(az interjú a verseny előtt készült! - a szerk.)
- Szerintem ezt a választások előtt egy kirakat-sztoriként kellett megrendezni, hogy a raliban a WRC-seknek is befogják a száját, és rendezzenek egy év végi valamit. A furcsa ezzel kapcsolatban számomra csak az, hogy az elmúlt két évben senkinek sem volt fontos egy ilyen tornát szervezni, és most hírtelen fontos lett. Most, hogy lemondtak, és újra kívánják magukat jelöltetni, egyfajta kampány rendezvényt csinálnak a hungaroringen, hogy szavazatokat és támogatást szerezzenek.
Egyébként jót mosolyogtunk és viccelődtünk rajta, mert az egyik vébés pilótámmal - Bútorral - beszélgettünk erről Svájcban.Ő már tervezte, hogy mi és hogyan lesz a bajnokok tornáján. Akkor mondtam neki, hogy "Öcsi, szerinted oda akarnak téged majd hívni?" - Mire hazajött, már nem mosolygott, mert kiderült, hogy nem hívták. Az első meghívottak listáján nem szerepelt a Robi sem, de hiába kerested rajta a Jani és a Turi nevét, ők is hiányoztak. Bútor úgy tudom, hogy ha már úgysem a családjával tervezte azt a hétvégét, akkor elmegy Ceredre, egy jó kis ralisprintre, ahol a VFTS-sel fog szórakozni - magának és a nézőknek egyaránt (Robi autója nem készült el a hétvégi versenyre - a szerk.), Turit pedig ezen a hétvégén hívták meg ismét Porec-be ahol tavasszal egy Bajnokok Tornája rendezvényen kifújta az orrukat. Így Turi Horvátba megy, ahol az utolsó rallye futam lesz éppen ekkor.

- Te sem mész el?
- Nem tudom még, de biztos izgalmas lesz, hisz egy jó kezdeményezés.

- Mit gondolsz a sport mai helyzetéről? Volt vezetőváltás, Te pedig korábban RSB-tag voltál. Hogy működik most az RSB? Mennyire látsz egyáltalán erre rá?
- Egyszer erről már elmondtam a véleményemet, akkor megsértődött rajta mindenki, sőt talán ezért el is távolítottak az RSB-től. Egy régi ralisportban járatos barátommal beszéltünk erről a dologról, és arra jutottunk, hogy eddig soha senki a szövetség sportvezetésében, a ralival kapcsolatos sportvezetésért és az RSB tagságért nem fogadott el pénzt. Most ez a hatalmi harc arról szólt, hogy kinek, mennyi lesz a fizetése, és ez is volt az első RSB-ülés témája. Úgy tűnik, hogy a sportszakmával teljesen tisztában vannak, hisz más probléma nagyon fel sem merült, de bízom benne, hogy megvannak az elképzeléseik, és jól felkészülnek ezekre a feladatokra.

- Mi lesz a ralival, ha valóban nem lesz WRC és A/8?
- Ez egy olyan probléma, amit még aktív RSB tagságom alatt is, 3-4 éve pedzegetünk. Valójában nemcsak a WRC-vel van probléma, hanem a Magyar Bajnokság százegynéhány autójának közel 40 százaléka nem felel meg az FIA szabályoknak. El kell dönteni, milyen irányban indulunk el. El kell dönteni végre, hogy az FIA-t mennyire akarjuk követni, vagy mennyire nem. Mivel hosszú idő óta nem jól voltak megfogalmazva a szabályok és nem voltak egyértelműek az irányvonalak, így az emberek saját és szponzoraik pénzét sem biztos, hogy mindig megfelelően fektették be. Nemcsak a WRC és az A/8 a probléma, ha kitiltják, hanem ott van a H-csoport, mint felmerülő probléma, ott vannak azok az autók, amik magyar bajnokságban mehetnek esetleg különleges engedéllyel, de FIA futamokon nem mehetnek. El kell dönteni, hogy milyen irányba szeretnénk elindulni. De mivel a szövetségben a marakodás megy, ezzel a legkevésbé foglalkoznak.

- Van annak realitása, hogy egyszer összeüljenek az okosok és átnézzék a szabályokat? Kiderült, hogy egy csomó esetben ütik egymást a szabályok, és van, amiben követjük az FIA-t, van, amiben pedig nem. Esély pedig mindig van, de más kérdés, hogy tudnak e vele élni.
- Esély szerintem, az lenne rá, de jelen pillanatban az okosokat inkább el kell távolítani, mert gondoljodnak és túl értelmesek, és sajnos ezt közben a maradék "bólogatójánosokkal" nem lehet megcsinálni.

- Most, hogy az elnökség lemondott, nem lehet egy új irány?
- Szerintem azért mondtak csak le, hogy újra tudják jelöltetni magukat decemberben. Biztos, hogy fognak megint gyűjteni annyi szavazólapot, hogy esélyt lássanak a választásokra. Úgy gondolom, hogy azért mondtak le, mert munkájuk elismeréseként pár embert a közgyűlésen elzavartak volna a helyszínről, és azért azt nehezebb lett volna elviselni, mintsem, hogy így hősiesen lemondtak.

- Mi lesz a közgyűlésen? Elmész?
- Elmegyek, mert szórakoztató és mindig jókat mosolygok az emberek pillanatnyi ígérgetésein és feledékenységén, amikor időnként másképp emlékeznek dolgokra. :)

- Arra nem gondoltál még, hogy új erőként, hátha lenne esélyetek friss vért vinni ebbe a sportba?
- Ezt a két tábor közti állapotot úgy gondolom, mindenféleképpen csak úgy lehetne megoldani, hogy új embereket kellene a jelenlegiek helyére tenni. Egyrészt ezek a srácok fiatalok, de már kellően tapasztaltak és az MNASZ-t, mint társadalmi szervezetet, nem egzisztenciális kérdésnek tekintik. Én azt gondolom, hogy van a sport környékén még pár ember, akit még nem sikerült elüldözni, vagy csak picit parkoló pályára tenni, aki a sportot, és ezzel együtt a versenyzést és a versenyzés továbbfejlesztését tűzné ki célul.
Egyébként, ha összehasonlítjuk az évekkel korábbi bajnokság helyzetét, nemcsak a gazdasági helyzetet kell átértékelni, hanem figyelembe kell venni azt is, hogy azért nincs teljesen rend, mert a magában a szövetség vezetőségében is ellentmondások és érdekellentétek vannak. Mindkét brigád bizonyított már és mindkét brigád felsült. Akkor mire számítunk még?

- Versenyezni mikor fogsz legközelebb?
- Lehet, hogy a Mikulás Ralin fogunk indulni, de nem tudom még. A jövő évre van tárgyalásunk több külföldi futamra, a magyar bajnokságban is szeretnék indulni Trullival. Szeretném, ha zsúfolt versenyhétvégéim lennének Magyarországon Tomival, a másik VB-s pilótámmal, Bútor Robival pedig külföldön.

- Tudsz te nyugodtan aludni?
- Hogyne tudnék. Olyan jól és mélyen alszom. Vagy mire gondolsz? :)

- Hogy sokan megsértődnek a szavaidon, sokakkal szemben mész már hosszú ideje…
- Az emberek általában azért sértődnek meg, mert van valóságtartalma annak, amit mondok.

- Mikorra várható a fegyelmi tárgyalásnak valami folytatása? Mikor lesz vége?
- Majd véget ér, különösebben nem izgat.

- Egy utolsó dolog lenne: láttam, mostanában változott a divat iránti szenvedélyed, és új kedvenc pólód van…
- Igen, a közelmúltban volt a névnapom. A Turi Fanclub-tól Pécsett kaptam egy TOMISZTÁR mintájára készült T.IMISZTÁR feliratú tortát, és kaptam tőlük két darab pólót, amit ők készítettek, amin szerintem nagyon jópofa kis rajz van. Felvettem, sőt a kérésükre a versenyen is ebben voltam. Kettőt kaptam, de még aznap este egy másik "hangulat karbantartó egységben" összefutottunk Szamos Miklós elnök úrral, akinek persze semmi köze a pólón szereplő "Számos" elnevezésű figurához, vagy Károly bácsihoz, ez csakis a véletlen műve.
Volt, aki megérkeztünkkor sietve távozott, de mi csatlakoztunk, és némi tudatmódosító szer elfogyasztása után a társaság zrikálni kezdett. Azt gondolom, hogy olyan srác vagyok, aki igazán önzetlenül tud adni, ezért az egyik pólót oda ajándékoztam Miklósnak, akin lehetett látni, hogy abszolút felhőtlen és őszinte mosollyal örült neki. Másnap, mikor találkoztunk szintén megdicsért, és rajta keresztül a szintén nem a pólón szereplő "Frakk" szereplővel azonosított Frank Tamás is üzent, hogy kér belőle egyet. Nagyon tetszett nekik, hiszen ők is értik a tréfát! Egyébként ezt még meg kell beszélni a szurkolói klubbal, mert egyelőre csak kettőt adtak nekem - de ha megengedik az én sajátomat átadom majd. A Fanclubosok nem gondolták, hogy annyira kapós lesz ez a dizájn, hogy az elnökség tagjai is akarnak majd belőle, de már tervezik az újabb darabokat! Nem hiszed el, de naponta úgy negyven telefont kapok az ügyben… Lehet, hogy divatot teremtettek a srácok. :) Sőt vannak újabb motívumaik is meglepetésként. De ha más nem, legalább lesz végre valami tárgyi bizonyíték a következő fegyelmi eljárásomra…

Ez a hír most jelenik meg 8501. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k