Tóth Péter STK bajnok
RTE bajnokai - sorozat - STK kupa bajnoka
2008-02-13
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732033079
Napi oldal:
17001
Jelenleg:
1656
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Tóth Péter 2002 óta versenyez. Egy darabig túrázott, majd átment a másodosztályba. 2006-ban visszatért a gyökereihez, azóta a Suzuki Tehetségkutató Kupában versenyez. 2007-ben a kupa bajnoka lett. Vele is az idei évről beszélgettünk…

- Miért pont az STK Kupában indultál el? Mi a jó ebben a kupasorozatban?
- Igazából életem első versenye rali túrás volt, ott indultam, aztán átcsappantam valahogy a másodosztályba. Ott is a Suzuki kupában mentem, csak aztán itt éreztem azt, hogy azonos autók fognak versenyezni körülbelül, és hogy itt tényleg csak a pilótán fog múlni igazából. A szabályokat sokkal kiélezettebbeknek tartottam, és pontosabbnak az egészet. Ott egy kicsit homályos volt, meg túl sok technikai tudást kellett volna szerintem beleadni.

- Hátha van olyan, aki nem tudja, mitől STK Kupa az STK Kupa. Mondd el kérlek, hogy mi az, amiben egyformák ezek az autók? Mi az a minimum, amivel kell, hogy rendelkezzenek?
- Magának az STK Kupának a kiírásában is van egy kiegészítés, ami pontosítja az autó homológizációját és még szigorúbbá teszi az autók közötti különbségek ellenőrzését, tehát egy csomó ilyen dolog van. Szigorúbbak az ellenőrzések, minden verseny előtt szinte minden autót megvizsgálnak. Az óvási feltételek is kicsit kedvezőbbek úgymond, bár még nem volt rá szükség. Igazából szigorúbb egy kicsit és az ellenőrzés nagyon erős.

- Ezek az autók igazából N-esek, ha jól tudom, ugye?
- Igen, N-es Suzukik, de az értékelésünk kicsit bonyolultabb. Pont most próbálták ezt meg tisztázni Butkai Csabáék. Tehát, ha valaki STK kupában nevez, akkor őt automatikusan értékelik N-csoportban is. De ha valaki csak STK kupás, megépített autóval csak N-csoportban szeretne indulni, úgy viszont már nem megfelelő. Ez egy oltári bonyolult dolog. Jogilag kicsit meg van cifrázva. Az STK kupa egy kicsit többet megenged, mint maga az N-es szabályzat. Hengerfej levétel és ilyesmiben. Tehát ha valaki benevez STK-ba, akkor megfelel onnantól kezdve az N-es szabályoknak is.

- Meddig tervezed, hogy egy tehetségkutatóban indulsz?
- Felmerült már bennünk ez a kérdés. Igazából már valamilyen szinten azért kellene el, hogy másnak is adjunk lehetőséget, ne csak mi legyünk itt, mert mi már megkaptuk végülis, amiért elindultunk, a bajnoki címet, de nincs módunk anyagilag a továbblépésre sajnos.

- Azért mentek Suzukival, mert ennyire szeretitek, vagy azért, mert anyagilag ez az elérhető számotokra?
- Az anyagiak a fő szempont. Nagyon meg is szerettük, hálás autó, de anyagilag ez az egy, ami jelenleg elérhető. Továbblépni nyilván ezért nem tudunk, mert nincsenek anyagi lehetőségeink. Az még biztos, hogy a következő évet még itt fogjuk végigtaposni az STK-ban, és onnantól kezdve valószínűleg el fogunk gondolkodni, hogy vagy kijövök a kupából és akkor egy GT-vel megyek, de lehet, hogy magát a kupát már nem fogom erőltetni.

- Azt mondtad, ez egy picivel szabadabban megépített autó, mint egy szigorúan vett N-es. Ez Egy N-es autónak szerelés szempontból mondhatjuk,  hogy az a lényege, hogy év elején jól össze legyen rakva, és akkor jól üzemelhet egy éven keresztül. Mennyit kell versenyek közt egy kupás Suzukival foglalkozni? Mennyivel több szerelést igényel?
- Ugyanennyi az egész. Annyi különbségünk van, hogy nekünk a hengerfejtől például egy milliméter lejöhet, tehát egy ilyen apró technikai módosítás van, amivel egy kicsit közelebb tudunk kerülni a GT-éhez teljesítményben, de ez egy nagyon minimális dolog. Ezen kívül semmi olyan különlegesség nincsen, ami oltári nagy szervizigényt igényel. Mi például csak akkor cserélünk valamit, hogyha tényleg szükséges, de egyébként hozzá se kell nyúlni az olajcserén kívül.

- Beszéljünk konkrétabban az utóbbi évekről! Hogy mentek a versenyek itt az STK-ban?
- A 2006-os év nagyon szoros és oltári izgalmas volt. Az utolsó verseny utolsó gyorsaságiján dőlt el a bajnoki cím is és ez szó szerint is tényleg így van, mert ott dőltek el a pontok. Volt egy külön pontozás az STK-ban, hogy aki a legtöbb gyorsot megnyerte, plusz pontokat szerezhetett. Igazából a tavalyi már lazábbra sikerült és szerintem nem is olyan nagy a trófea, amit kaptunk érte úgymond, mert az ellenfeleknek túl sok hibája volt. Műszaki, és sok baleset is volt. Nekünk egyszer sem állt meg az autó és minden versenyt be tudtunk fejezni. Igazából nagy csata éves szinten már nem tudott kialakulni. Kicsit így gyenge év volt.

- Mire számítasz idén, milyen évetek lesz, milyen versenyeitek lesznek?
- Az előrejelzések alapján sok autó jön, valószínűleg ennyien még soha nem indultunk egyszerre, és szerintem ez lesz a legkomolyabb év. Rengeteg erős társ ígérkezik itt a 2008-as évre.

- Ez téged sarkall a jobb eredményre?
- Pont ezért is volt ez a túrába való visszajövetel meg az STK-ba, mert itt sokkal nagyobbak a csaták. Nagyon egyformák az autók és itt lehet küzdeni. Így lehet fejlődni egyébként. Ez is a fő szempontom, hogy magunkat kell fejleszteni és nem az autókat.

- Egyébként a hétköznapokban mivel foglalkozol?
- Zenetanárként tevékenykedem.

- …én ilyet még nem nagyon hallottam. Ez hogy jön össze? Mi volt előbb - a zenetanárság vagy a rali?
- A zenei pályán nyilván elindultam. A szakközépiskola az már abszolút arról szólt és aztán ennek a végén jött a rali. Egy érdekes utcai története volt ennek, amit nem mondok el, de egy utcai motiváció miatt történt, hogy úgy döntöttem, én versenyezni akarok és meg szeretnék tanulni igazán autót vezetni.

- Biztos nem mondod el a történetet? :)
- Annyit mondok csak: anyagi kár… :)
Akkor jött az ötlet, hogy meg szeretnék tanulni igazából vezetni és akkor jött a rali. Nem azzal a céllal indultam, hogy én most mindenkit legyőzzek, hanem, hogy jól megtanuljak vezetni és kipróbáljam, hogy milyen szinten tarthatok. Így csöppentem bele ebbe az egészbe.

- Mit tanít egy zenetanár? Olyan, mint az ének-zene tanár az iskolában, vagy hangszeren oktatsz?
- Hasonló, itt konkrét hangszerek vannak. Szakközépiskolában mindenki kiválasztott egy hangszert és azt vittük végig a főiskolán a diplomáig. Fagott szakos tanár vagyok és a zeneiskolában ezt a módszert oktatom.

- Ez jelenti azt, hogy más fúvós hangszereken is játszol?
- Van ilyen, persze, de elég szűk a kör, mert eléggé különbözőek a hangszerek. A zongora kötelező volt, billentyűs hangszereken nyilván játszom.

- Kiket tanítasz?
- Általános iskolás gyerekeket.

- Ők tudják rólad, hogy te autóversenyző vagy?
- Nem szeretem tudatni velük. Még nem tudják, nem derült ki egyelőre.

- De ha ezt most elolvassák, akkor lebuktál, azt tudod? :)
- Igen tudom, de nem baj. :)
Nem titok, de ha nem muszáj, akkor ne tudják.

- Úgy gondolod, hogy a tekintélyedből esetleg ez elvenne? Nekem olyan emlékeim vannak például - és ezt ne vedd rossz néven - az általános iskolai ének-zene tanáromról, hogy nagyon komoly, igazi művész ember, ezt láttam rajta. Ezért lepett meg, hogy te ralizol…
- Van közöttük ilyen is és egyébként szakoktól függ, hogy ki milyen hangszert tanul. Például a rézfúvósok iszonyatos laza emberek, ők teljesen más felfogásúak. Van ilyen is, olyan is. Mindenki hanyatt dobja magát és furcsállja a dolgot, de elfogadják.

- Fogadjunk, hogy a hegedűművészek a legmerevebbek? :)
- Közel jársz az igazsághoz. :)

- Van családod?
- Most már úgymond házas vagyok. Még nagyon friss az egész, körülbelül két hónapja volt. A gyermek is útban van már. Ebben az évben ez a csapat felállásba bele fog szólni, de majd megoldjuk valahogy.

- Ettől függetlenül nem tervezed, hogy kihagyod ezt az évet?
- Ebbe az évbe csak az anyagiak szólhatnak bele. Év végéig lehet, hogy nem tudjuk kihúzni, de a jelenlegi felállás szerint végig versenyezzük az évet.

- A feleséged hogy viseli ezt, hogy ennyire szélsőséges vagy?
- Úgy is ismert meg, hogy akkor már versenyeztem. Mindig hallom, hogy ejnye-ejnye, nem kellene és be kellene már fejezni.

- El szokott menni a versenyekre?
- Természetesen, minden versenyre, ő a szervizes egyébként. Ő csinálja a szendvicseket, szervizel, ő mossa az autót - ilyen komoly felállás van. :)

- Idén egyébként a csapat körül változik valami?
- Túl nagy szervizünk sosem volt. A navigátorom marad, a szervizben is ez a felállás marad egy ideig, amíg meg nem érkezik a baba, aztán majd meglátjuk.

Ez a hír most jelenik meg 4575. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k