Továbbra is a bajnokság élén
Kazár Mikiék veszprémi kalandjai, gyorsról gyorsra
2013-07-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
744978582
Napi oldal:
78137
Jelenleg:
1019
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

tovabbra_is_a_bajnoksag_elen_5

Kazár Mikiék egy kiadós murvás teszt után álltak neki a veszprémi viadalnak. A Citroen Xsara komputere nem akarta, hogy szombaton versenyezzenek... Kazár Mikivel beszélgettem:

Ennél rosszabbul nem indulhatott volna a verseny számotokra… Milyen érzésekkel voltatok szombaton?
Indulhatott volna rosszabbul is, ha például megáll a motor, akkor még négy pontot sem tudunk szerezni… De valóban rosszul indult, ebben igazad van.
Soha az életben nem volt még a Magnetti Marelli komputerekkel probléma. Soha, mióta a Citroen rallyzik ezekkel a kütyükkel. Nyilván ilyenkor eszünkbe jut, hogy mehettünk volna egy kilométerrel többet a teszten…
Nagyon rossz érzés, amikor mész, elkezd lassulni a kocsi, előbb leháromhengerezik, majd csak kettő megy és végül leáll… Senkinek nem kívánom ezt!

A teszten sokat mentetek. Hogy érezted Magad a Xsara WRC-ben?
Az első pár kilométer után azt mondtam Tominak: Welcome home! Hazaértünk! A kocsi nagyon jól volt, talán már be is laktuk. Nagyon jó érzés menni vele!

Kellett hoznotok egy döntést. Ismerlek, tudom, hogy Te mennyire szeretsz versenyezni, ennek tükrében nem is lepett meg, hogy super rallyztok.
Úgy álltunk neki ennek a versenynek, hogy küzdjünk Friciékkel egy jót. Ló nélkül nem tudok csatába menni…
Legfőképpen azért hoztuk ezt a döntést, mert nem akartam kettő hónapig pesszimistán, idegbetegként fejelgetni a falat. Hála Istennek kimentem megnézni a második gyorsaságit és annyira rosszul esett nézni, ááá én ezt nem bírom ki!

Meghoztuk a döntést. A gumitaktikánkat meg sem csináltuk, hogy átszereljünk a kettes szakaszra nyitott gumikat. Ott megvert a dél-afrikai srác, de csak azért, mert neki a megfelelő gumik voltak fent. Versenyen kívül nem akartam a gyorsok között kereket cserélgetni.
Az első körben csak átnéztük a pályákat és még így is mentünk két abszolút időt.

tovabbra_is_a_bajnoksag_elen_6

A napi eredményeket nézve majdnem egy percet adtunk a mezőnynek!

Tomi 2010-ben kiesett egy elágban. A második körben meg akartam neki mutatni, hogy mekkora féktávot lehet ott venni, de túlcsúsztunk és leállt a kocsi :) Újraindítottuk, tolattunk. Aztán Szőcön már jobb volt a zárt gumi, mentünk is egy abszolútot. Vigántpetenden úgy jöttünk le másodszorra, amit azelőtt nem gondoltam volna, hogy meg lehet csinálni: egyszer sem húztam meg a kézit! Ami ugye igazából az aszfaltos visszafordítókban érdekes. Fék, rúgtam egyet ballal és onnantól gázzal, csak a nézőknek. Tomi úgy röhögött, majd össze esett. Bal három, jobb három… Hát nem 'Asisan' közlekedtünk ott, az biztos :) Még be sem értünk a szervizbe, már volt a facebookon videó a szerpentinünkről. Ezek szerint nem csak nekünk tetszett, hanem a nézőknek is.

Az utolsó kör első kislődi szakaszát elspóroltuk, vigyáztunk a gumijainkra. Azért abszolút idő volt az is.
A legutolsó gyorsaságin, amire igazán készültünk, ott az volt a gond, hogy megállt a szél és egy féktávon, ami homokos volt, nem láttunk, egy méterrel lejjebb csúsztunk, nekimentünk egy bokornak, leállt a motor, újra kellett indítanunk az autót és így kaptunk 3-at Norbitól.

tovabbra_is_a_bajnoksag_elen_4

Elvesztettünk egy pontot, de nyertünk 5-öt. Botkáéknak tiszta szívből szurkoltunk.
Herczigék amúgy csak 13-ok lettek volna, de törölték a büntetésüket, amit a világon sehol sem töröltek volna.

Befolyásolta ez a versenyzéseteket?
Az orrunk előtt történt az esett, beálltak elénk. Majd kitolattak. A tábla ott volt, ha pár méterrel arrébb is, de a verseny útvonalának megfelelően.

Nem vagyunk elkeseredve, vezetjük a bajnokságot. Van még három verseny.

Nem értjük a döntést, kértünk állásfoglalást. Szerintem a rally alapjait kérdőjelezi meg ez a döntés. Ez nem drift, ahol hasraütésre döntenek. A rally legfontosabb szabálya, hogy összeadják a gyorsaságikon elért időket, és akinek a legkevesebb, az a győztes. A második szabály, ha hamarabb, vagy később érsz az időellenőrző állomásokra, akkor azért büntetések járnak.
Ha rosszul volt felállítva az állomás, akkor a többiek miért találtak be mégis? És 11-kor már fel volt állítva, miért nem nézték meg? És ha tényleg rosszul volt, akkor miért nem büntetik meg a 0-s autókat, vagy Lakatos Lajos bá-t, akik mind átmentek ezen az állomáson? Miért nem kap valaki büntetést? És miért tudja ezt másodszor is megcsinálni Herczig Norbi? Emlékszel, Miskolcon előbb elment tankolni és utána állt be a gyűjtőbe? Hány szabályt rúgunk még át?

tovabbra_is_a_bajnoksag_elen_2

Beszélj egy kicsit még az olaszokról. Hogy fogadták?
Itt volt mind a két nagyfőnök, de ha láttál még elkeseredett fejeket… Nem értették. Soha nem volt ilyen gond. Óriás szerencséje volt mindenkinek, mert amúgy 75 pontunk lenne…

Ott leszünk Kassán, teljes lendülettel!

Azt pedig mindenképp írd már le, kérlek, hogy Szőke Tominak kiosztottam a navigátori diplomáját!
Mert úgy elmondta a Szőcöt és a Kislődöt… Négyszer mentünk a pályabejáráson és úgy elmondta abszolút idővel őket! Sok navigátor ült már mellettem és szerintem Magyarország egyik legjobb navigátora, hanem a legjobb! Az egész csapat nagyon felnőtt a feladathoz. A Magnetti Marellit pedig csókoltatjuk! :)


tovabbra_is_a_bajnoksag_elen_1

>> Lájkold Te is a Maximmun Racing Team facebook oldalát! <<

tovabbra_is_a_bajnoksag_elen_3

 

 

Ez a hír most jelenik meg 3002. alkalommal
Share |
Veszprém • rally ob
2013.07.12-14.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Veszprém Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
091011 12 131415
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
3031 01 02 030405
06 07 08 09 10 1112
2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2024.12.30.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k