RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Továbbra is villámgyors!
Turán Fricit már a doktor is engedte versenyezni
2011-01-06
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710361742
Napi oldal:
112003
Jelenleg:
3147
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Sokáig nem váratott magára az esemény, hogy Turán Frici - az óriási bukást követően - újra autóba üljön. Mihelyst az orvosa is engedélyezte, Frici már száguldott is a havas, jeges pályákon, és hogy bizonyítson, a Szilveszter Rallye végén a dobogó legfelső fokára is felállt, hiszen megismételve a tavalyi győzelmet, 2010-ben is ő volt a leggyorsabb ezen a futamon. Fricivel beszélgettem az év végi futamról, és az MNASZ-nél bekövetkezett személyi változásokról.

Milyen volt újra versenyezni?
Már nagyon vártuk. A legnehezebb része talán az a várakozás volt, hogy az orvosom is azt mondja, hogy újra versenyezhetek. Mondhatom, hogy sikeres volt a visszatérés, bár igazából én a baleset után sem éreztem azt, hogy a további versenyzésem során bármi is visszafog majd abban, hogy továbbra is gyors legyek.

Tovabbra_is_villamgyors_2


Ismét megnyerted a Szilveszter Rallye-t.
Nehezebb volt ez a győzelem, mint a tavalyi?
thumb_Tovabbra_is_villamgyors_3Sokkal összetettebb volt, és sokkal taktikusabban kellett menni. Egy gyorsasági kivételével végig vezettük a versenyt, jó döntéseket hoztunk a gumiválasztással, gumivágással és futómű-beállításokkal kapcsolatban, folyamatosan javultunk, és talán ennek tudható be, hogy a verseny végére nagy különbségek alakultak ki a dobogós helyezettek között. Végig jó lelkiállapotban tudtunk versenyezni, nem kezdtünk el kapkodni, kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottunk. Megtaláltuk azt a határvonalat, ami a látványos és gyors autózás között húzódik!

Megkívánták volna a pályák a szöges gumi használatának engedélyezését?
Szerintem szöges gumival jobb lett volna menni, de abszolút megérthető az, hogy a Hungaroring aszfaltjára nem engedik a mezőnyt szöges abroncsokkal. Jegesek voltak a pályák, de ezt el kellett fogadni, és azt hiszem, hogy nem is volt ezzel senkinek különösebb problémája. Nyilván egy új helyzet elé állította az egész mezőnyt, hiszen ilyen körülmények közt még nem versenyeztünk, de ezt is meg kellett oldani, ezt is meg kellett tanulni, és azt hiszem, hogy mi nagyon jól tudtunk alkalmazkodni a körülményekhez.

Tovabbra_is_villamgyors_4


Nem a megszokott navigátorod ült melletted, mi volt ennek az oka?
Év végén mindig ezt csináljuk, Gabi kicsit vezet, én pedig valaki mást - barátot, családtagot, ismerőst - ültetek a jobb oldalamra. Tavaly Nemrava Ferivel mentem már a Mikulás Rallye-n, de ott sajnos a negyedik gyorsasági szakaszon egy technikai hiba miatt ki kellett állnunk az első helyről, a Fabia WRC-vel. Akkor ott megfogadtuk, hogy megint fogunk együtt autózni, és a cél a győzelem lesz. Mikulás Rallye-n most még nem volt "engedélyem", hogy menjek, így ezt a közös kocsikázást a szilveszteri futamra helyeztük át.

Ha jól tudom, akkor most Zsiros Gabi csapatvezetői feladatokat látott el?
Igen, ezúttal ő vette át a csapatvezetői feladatokat, és ha minden igaz, akkor most pedig majd én megyek szurkolni neki a Janner Rallye-ra, ahol Szabó Lackóval és a VFTS-sel fognak versenyezni. Január közepe felé pedig befejezzük ezeket a külön túrákat és onnét kezdve már abszolút az idei idényünkre próbálunk fókuszálni.

Mikor láthatunk újra VB-n titeket?
Ez egy nagyon jó kérdés, remélem, hogy minél hamarabb! Nagyon szeretném, ha a konkrét terveinkről január végén, február elején már beszámolhatnánk. Az már biztos, hogy Svédországba nem megyünk, legalábbis versenyezni nem, de mindenképp az a célunk, hogy szerepelhessünk világbajnoki futamon, és talán most úgy fest a dolog, hogy lesz is esélyünk erre.

Tovabbra_is_villamgyors_1


Új vezetőség állt össze az MNASZ-nél, ennek tükrében Te hogyan látod a magyar rallye jövőjét?
Várom a fejleményeket! Azt hiszem, hogy mindenki várja, hogy mi fog történni. Úgy gondolom, hogy a fiatalok megkapták most a lehetőséget, amivel együtt egy teljesen új szemlélet is esélyt kapott. Bízom benne, hogy pozitív irányú változások lesznek.

Mi lenne szerinted a legfontosabb, elsődleges feladatuk?
Ez egy összetett választ igényelne, azt hiszem, hogy hosszas lenne a felsorolás, ha ebbe most belekezdenék. Talán az lenne most az elsődleges, hogy a nézőket visszanyerjük a pályák mellé. Sok nézőt elvesztettünk, aminek persze vannak olyan okai is, amit a jelenlegi gazdasági helyzet alakított, amiről az eddigi vezetőség se nagyon tehetett, de bizonyára voltak olyan döntések is, amelyek azért befolyásolták ezt a helyzetet. Ez a sportág akkor tud életben maradni és újra a régi fényében pompázni, ha vissza tudjuk nyerni azt a rengeteg nézőt, akik miatt mi versenyzünk.

A nézők elvesztése nem inkább arra vezethető vissza, hogy a rallye már látványát veszítette?
Soha nem pártoltam azt például, hogy a WRC-ket tiltsák ki. Meg kellene találni ezeknek az autóknak is a helyét a mezőnyben, mint ahogy megtalálták Belgiumban és Franciaországban is, és ott nagyon-nagyon népszerűek is a versenyek. Talán a legjobb példa erre Franciaország, ahol bármivel lehet menni, aminek valaha volt gépkönyve, vagy valaha is homológ volt. Ott a Porsche-któl kezdve a WRC-ig, az R5 Turbo-kig bármivel lehet menni. Úgy vélem, hogy a nagy korlátozások helyett inkább kicsit nyitni kellene a kategóriákat, hiszen az a lényeg, hogy a rallye arról szóljon, amiről régen szólt! Komoly csaták kellenek, komoly autókkal. Ott vannak például az A/8-as Mitsubishik, Zsigulik, amelyek árban talán lényegesebben elérhetőbbek, mint egy új fejlesztésű N-es kocsi, és legalább olyan látványt - ha nem nagyobbat - nyújtanak. A mezőny eleje most a tizedekért versenyez, ami nagyon jó egyébként, és nem mondom, hogy egy rossz irány, de mindenképp elmondható róla az is, hogy a látvány kárára megy, ami miatt pedig nézőket vesztünk.

Végezetül?
Nagyon szépen köszönjük azon ismerőseinknek, barátainknak, szurkolóinknak, akik a balesetünk után bármilyen formában megkerestek bennünket és jókívánságokkal halmoztak el minket.
A rossz dologban jó volt azért megélni ezt a szeretetet, amit kaptunk! Reméljük idén a köszönetünk mellett még nagyon sok örömet is tudunk okozni nekik!

Ez a hír most jelenik meg 6721. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k