RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Trabi, Mecsek, Kőváry
Húsz éve kezdte és most a Historic futamon indul
2012-06-01
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
710360228
Napi oldal:
110489
Jelenleg:
2860
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

 trabi_mecsek_kovary_7

A Trabant már Ózdon is porolt rendesen, Demjén Martin bejáratta a kisautót, most pedig Kőváry Barna vág neki a Mecsek Rallye-nak! Duplaműszakot vállalt a prológra, hiszen nem csupán a Trabanttal osztja majd a látványt, de a tavalyi stílushoz hasonlóan a „hanganyagot” is felpörgeti.

A múltkor Ózdon láttam a Trabantodat, mit keresett ott, és miért nem te ültél benne?
A Monte Carlo Historic Rallye után a fő csapásirány az volt, hogy az idei esztendőben a hazai közönségnek is autózzunk, felidézve a múltat, visszatérve a gyökerekhez. Szerettünk volna a magyar bajnokságban indulni, de kezdődött azzal, hogy elmaradt az Eger Rallye. Jött a Bükfürdő Rallye, ahol a prológon be is mutattuk a kis Trabit, ugyanazzal a koncepcióval, ahogyan a Monte Carlo-n is ment, a gruppe 2-es változatával: szériamotor, szériaváltó, szériakipufogó... A murván a Trabi nem igazán képes hibátlanul üzemelni, ezt már a korábbi tapasztalatink is igazolták, így maradt a prológon autózás, mellette pedig a műsorvezetés. Az elmaradt egri futamkor találtuk ki, hogy induljunk idén RTE versenyeken, de már az első – tatabányai futamra – sem tudtunk elmenni, más jellegű elfoglaltságaim miatt, majd következett az Ózd Rallye, ahol tényleg nagyon szerettem volna menni. Csak az egyik része a dolognak, hogy arra a hétvégére is hat másik rendezvényen kellett volna lennem, de a verseny előtt egy autóztatáson vittem egy mentős srácot, aki felfigyelt arra, hogy húzom a bal lábam. Mondta is, hogy ennek a fele sem tréfa, most rögtön szaladjunk a balesetibe. Jött a kivizsgálás, és a megállapítás: az ötös-hatos csigolya között egy 11 mm-es kitüremkedés látható... tehát még nem gerincsérv, de a lényeg: „versenyautóba ülés erősen nem ajánlott!”. Azóta különböző terápiákra járok, inkább a természetgyógyászat irányába fordulva, mintsem a kés irányába... Állni tudok, háton feküdni is… szuperkirály, 37 évesen bottal járni! A doktor bácsi szerint a három lábam közül valamelyik nem fog működni, ha így folytatom... mondom, lehetne választani, hogy melyik legyen az? :-) Azóta persze próbálom kímélni magam, sofőrrel járok mindenhová, fekszem a hátsó ülésen, és be kell lássam, hogy most jön ki a 20 év: a borulások, csattanások, Afrika-járások, a több millió kilométer. És bizonyára azzal sem segítettem sokat az egészségi állapotomon, amikor meg akartuk borítani az Isuzut, és én is odaálltam mellé, hogy majd visszaborítom az oldalára… hamar be kellett látnom, hogy ez nem Trabant.

trabi_mecsek_kovary_2

Demjén Martin még az ózdi verseny előtt pár héttel megkeresett, hogy előbb-utóbb majd tud autókázni, tudnék-e segíteni abban, hogy belépne ő is a Vöröskeresztes szervezetembe, hátha valamiféle olyan együttműködéseket tudnék kitalálni, mellyel mindannyian jól járhatnánk. Összefonódtak a szálak, fény derült arra is, hogy ő tulajdonképpen akkor született - 1992-ben - amikor mi elkezdtünk versenyezni! Itt az igazi kapcsolódási pont! Bevillant, hogy megkérdezzem tőle, nem akar-e menni Ózdon a Trabantommal, mire ő rögtön mondta, hogy „dehogynem!”.

trabi_mecsek_kovary_3

Bérbe adtad a Trabantot?
Nem bérbe, hanem csak úgy odaadtam neki, hogy menjen vele. Nyilván nem túl megszokott dolog ez a hazai rallye-s társadalomban, amikor valaki csak úgy odaadja az autóját egy ifjú reménységnek. Én viszont odaadtam azt az autót, amiből a világon egy van! Mert nincs még egy ilyen Trabi, ami elrajtolt és célba is ért volna a Monte Carlo Historic Rallye-n!

trabi_mecsek_kovary_4

Nem féltetted a kis Trabit?
Demjén Martin tudását mindenki ismeri, ment már Evo VI-ossal abszolút időt tavaly, és az eddig sportpályafutása is önmagáért beszél. Az emberi hozzáállása is nagyon szimpatikus volt, jól jöttek ki a lépések is, ő segítséget kért, én pedig egy lehetőséget kínáltam neki. Úgy adtam oda neki, hogy tessék, itt van, rajta vannak a montés téligumik, így ahogy van elviheted. Nem változtatunk semmit, még az ülés pozíción sem, ha kell rakjál bele kispárnákat, vagy ha nem férsz bele, fogyjál le, mehettek Lócival, csináljátok, egy dolog a fontos: nyújtsd meg a kézifék bowdent! Ez a feladat, de ha plasztikai sebészhez kell vinnem, akkor megöllek, eláslak, kiáslak... és ezt eljátszom egy héten keresztül!

trabi_mecsek_kovary_5

Hogyan sikerült?
Elkoptatták a téligumikat, és visszanézve a felvételeket - minden nagyképűség nélkül mondhatom - hogy simán látom a 20 évvel ezelőtti önmagam benne! Iszonyat a srác, félelemérzet születéskor dekódolva, gázpedálállásból egy van, pillangószelep nyitva, mehet!
Aznap a dömsödi autocross pályán vezettem műsort, előtte a nyíregyházi szlalomversenyen, és nem mondom, hogy nem izgultam végig, nem mondom, hogy őszinte volt a mosolyom, de Martin élt ezzel a lehetőséggel és sem sebészhez, sem máshová nem kellett vinni a Trabit utána! Úgy ahogy adtam, visszakaptam, nagyon megköszönték a lehetőséget. Nagyon jó második kisgazdához került. Azt gondolom, hogy megvan az a jövőkép, hogy ki az, aki esetleg irányíthatná a Trabantot, ha úgy alakulna a kis életünk, de azért ott van még az őszi Rally Legend, ahol mindenképp szeretnénk menni.

Hétvégén Mecsek Rallye, és bár nagyon kedveljük Martint, de mondd, hogy ezúttal te fogsz a kiskocsiban ülni!
Gondolkoztunk rajta, hogy itt is Martin menjen vele az egészségi állapotom miatt, de megpróbálom összeszedni magam, mert az igazi pont az „i”-re a Mecsek Rallye, hisz én ott kezdtem el versenyezni. Meg egyáltalán! A Mecsek Rallye, az Mecsek Rallye! És nem hagynék ki egy ilyen Historic EB-t hazai közönség előtt. A Trabant átesett az ózdi futam után egy teljes revízión, megkapta a nagymotort. A régi trabis csapattal együtt - ugyanúgy Barkas trélerrel - megyünk le Pécsre. Reméljük, hogy ez a Mecsek Rallye egy óriási csattanó lesz! Természetesen a Monte Carlo tábla rajtamarad, picit más dekorációval, de alapjaiban kék-sárga a csapásirány persze! Várjuk már nagyon!

trabi_mecsek_kovary_1

Műsorvezetés?
Jelen Istvánnal megbeszéltük, hogy a prológ műsorvezetését megcsinálom, a tavalyi egész őrületből kiindulva, mert az nagyon jól sikerült. Félretéve azokat a kis mondatokat, amiket most nem fogok elmondani majd... csak másfél óránként! :-)
A prológon a műsorvezetés mellett persze autózni is fogok, összeszervezzük valahogy ezt az egészet, és természetesen most építik be a fiúk a vízbefecskendező-rendszert, mert az Monte Carlo-ban nem kellett a mínusz 30 fokban, de itt a Mecseken fog kelleni! Vissza ezen a téren is a gyökerekhez! Mivel az EB-n egyetlen egy ilyen kategóriájú autó van, mint a miénk, innét kezdve megnyertük, ha beérünk... cserében egy dolog fontos, hogy ugyanazt a húsz évvel ezelőtt virtust csináljuk, amit Martin is csinált Ózdon. Nem hinném, hogy nekünk itt a másodpercek ellen kellene harcolni, menjen végig az autó, legyen karc- és törésmentes, viszont csúszkáljunk és látványos fordulókkal tarkítsuk. Utána pedig álljon vissza a Barkasra, és a szerelvény elindulhasson hazafelé, hogy majd ugyanígy kijuthasson Olaszországba a Rally Legendre.

Mi újság a Vöröskereszt projekttel?
A Vöröskereszt ifjúsági tagozatával szenzációsan szalad ez a defibrillációs történet, elképesztő mennyiségű rendezvényen dolgozunk. A vöröskereszt budai régiójának nagyon komoly részese lettem (Nagy Tibinek, a régióvezetőnek köszönhetően), nagyon komoly megjelenésünk van, és a jövőképünk szépen lassan kezd összeállni... de erről majd az ősszel beszélünk!

trabi_mecsek_kovary_6

Ez a hír most jelenik meg 5262. alkalommal
Share |
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k