Trabi, Mecsek, Kõváry
Húsz éve kezdte és most a Historic futamon indul
2012-06-01
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
738197656
Napi oldal:
27992
Jelenleg:
1080
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
Kérlek jelentkezz be, ha hozzá akarsz szólni!
Mecsek Rallye
oldalanként | növekvõ
összesen: 798 hozzászólás • 40 oldal
798. • 2018-10-11 15:17:28
Unfortunately no.
But if you have a 4x4...
797. • 2018-10-11 14:29:19
Hi. Can someone tell me if the green road is all tarmac or not. Did someone tried to pass trough without destroying the car.
796. • 2017-10-13 18:14:46
Botka interjúhoz:

Most, a Mecsek elõtt:
"...hiszen az utóbbi két év technikai gondjai után végre egy olyan autóval tudunk elindulni egy magyar OB futamon, amivel EDDIG SEMMI gondunk nem volt, és amivel tényleg versenyképesek tudunk lenni."

Kicsit korábban, a Barum után:
"...„Van egy alkatrész az autóban, amit 600 kilométerenként ki kell cserélni. Ezt a futam elõtt a csehek kicserélték, amikor felújításon esett át a motor, váltó és difi. Sajnos egy gyári hibás alkatrész került beépítésre a differenciálmûbe..."
"...„Azon múlik, hogy addigra elkészül e a váltónk, amit a Barum után haza sem hoztunk, kint hagytunk a cseheknél."

Most, a Mecsek elõtt:
"...Most, a futam hetében teszteltünk. A difi adta meg magát, így a teszt tökéletesre sikerült, hisz inkább ott, mint élesben menjen tönkre valami."

Én örülök, hogy végre egy versenyképes autótok van, és sikert értetek el Horvátországban. Gratulálok hozzá.
A sikeres autócsere után, a fenti idézetek tükrében, itt lenne az ideje a marketingesetek (kommunikációs tanácsadótok) lecserélésének is. Amit most nyomtok, az már régen lejárt stílus és lemez. Váltani kellene ezen a fronton is... király forgatom a szemem
795. • 2014-10-25 18:25:15
Szerintem a két esésnek nem sok köze van egymáshoz...
794. • 2014-10-25 17:41:43
szerintem meg felúszott neki a vizen...
793. • 2014-10-25 13:12:50
Kérdezni szeretnék.
Ha valóban a rally sava-borsa az improvizáció -ahogy Te állítod- akkor vajon mi a csudának járnak ezek a srácok pályát felírni? Miért nem "élvezik" a rögtönzés összes szépségét verseny közben?

Véleményed szerint, a fölsorolt versenyzõk is csak a pillanatnyi helyzetmegoldó készségüknek köszönhetik a Magyar Bajnok-címet?

Jah és Fricit egy lapon emlegeted KKK-val? ;)
792. • 2014-10-24 16:50:43

Tévedsz a rallye szépségét illetõen. A rallye-ban pont az a szép, hogy mindenki megtalálhatja benne a maga számára szépet. Az improvizáció csak egy a sok közül.

Definíciója (ne a Wikiben keresd):
Rögtönzés, elõzetes felkészülés nélküli elõadás. vigyorgok

Szóval az improvizáció csak egy a sok közül és nem is a legeredményesebb (a szabályt erõsítõ kivétel: Colin McRae). Ami minden sportágban eredményes, az a tervszerûség és a pontosság. Ha ez meglenne Friciben, még eredményes is lehetne. Kazár, Herczig, Bútor, Botka, Janika, Asi, Benik, Ranga L. és fõleg Ferjáncz A. mind megbízhatóbb, ezáltal eredményesebb versenyzõk is voltak, ami nem jelenti azt, hogy Õk sosem hibáztak. Ha kételkedsz, számold össze egyenként az említettek bajnoki címeit és Friciéit.

Nem fogom elemezgetni minden élmenõ bukását, maradjunk még egy kicsit Fricinél. Elõhalásztam a 2002-es toyotás esetét, no nem Tóth Marival, hanem a mecseki fákkal, és láss csodát az akkori toyotás crash lett most lekopírozva a hétvégén. A különbség annyi, hogy a Toyotával a kanyar végén, a pezsóval meg a kanyar elején történt ami történt: Kitört a hátulja és az ellenkormányzással be az erdõbe. Ez mindkét videón jól látható. Szóval azt is mondhatjuk, hogy nyomtalanul ment el Frici felett a 12 év... sírok

Én eredetileg csak azt állítottam, hogy egy kanyarra nem lehet mondani egyszerre, hogy "szigorú", és "tempó". A többi az a Te kedvedért született.
Egyébként a belinkelt átszabott Focus is (Frici korábbi nyilatkozata szerint) rossz felírás miatt (itiner) készült.
A kanyar elõttre beírtak egy egyenest, ami a WRC-vel nem volt egyenes, a tempó miatt eltûnt. Az eset videóján is látszott, hogy egyenesben érezték magukat, mert még befordulni sem nagyon próbáltak, ahogy jöttek, úgy mentek a szakadékba.
Szóval ideje lenne az improvizációt lecserélni pontosságra, tervszerûségre és akkor még bajnokok is lehetnének.
De ez csak az én magánvéleményem, nem várom el, hogy bárki is egyetértsen velem.

Mecsek 2002 Toyota

forgatom a szemem

791. • 2014-10-23 22:06:04
Engem meggyõztél. És Kankkunent? forgatom a szemem

Tudod mi a rally igazi szépsége és egyben a legnagyobb kockázat benne? Én is lassan írom. Az improvizálció. Én nem wikipédiázom ide a jelentését. Elemeznéd Turi, Spici, Benik, Kazár, Herczig korábbi hibáit és eséseit is?
Gyanítom, nem teszed, mert rájönnél, hogy beszélsz a nagy semmirõl... de végülis ezzel is telik az idõ...
790. • 2014-10-23 21:31:03

Az esés nem betervezett esemény egy verseny során, hanem valamilyen ok miatt bekövetkezik. Úgy hívják baleset.
A baleset definíciója:

"A baleset olyan szokatlan, váratlan és nem szándékos esemény, amely adott helyen és idõben úgy történik, hogy annak nem volt se nyilvánvaló, se tervezett oka. Általában negatív kimenetellel rendelkezik, amit bekövetkezése elõtti, megfelelõ idõben történt észleléssel el lehetett volna kerülni."

Leírom neked még egyszer, most lassabban...
A tervezés fizikai megjelenése az itiner. Ezt úgy kell(ene) lediktálni, hogy annak alapján ne legyen esés, ha betartják a versenyzõk. Ebben benne van az is, hogy a span se ötleteljen, hanem azt, és úgy adja vissza, ahogy a pilóta a pályabejáráson lediktálta. Ha nem ez történik, akkor az balfa.zság!
Ha mindketten betartják az itinerben leírtakat, nem jön közbe nem várt körülmény (pl.sárfelhordás) és mégis esés lesz belõle, az a rossz tervezés, a rossz itiner következménye. Ergo, ha úgy tetszik ez is balfa.zság.
Ha minden a tervek szerint zajlik, de a végrehajtás során nem várt körülmény lép fel (pl. sárfelhordás), és ennek esés a vége, az nem balfa.zság, ez benne van a rallye-ban.
Leegyszerûsítve ez a helyzet.
forgatom a szemem
789. • 2014-10-23 19:37:33
Az általad vázolt itinerértelmezést próbáld megbeszélni Kankkunennel. :)
Ezek szerint aki esik, az b...sz. Ezek szerint mindenki aki versenyez b...sz?
788. • 2014-10-23 17:35:21

Frici a bakit magára vállalta, õ ismerte el a film vége felé kb. 5:58-tól. Elnézést kért fûtõl, fától.
Kettõnél sokkal több lehetõség nincs, hogy balf.sz volt e, mert nem az itiner szerint ment, vagy az itiner szerint ment, de rossz volt az itiner. Esetleg még lehetett sárfelhordás, levelek, stb. és úgy látszik, hogy a nyílt részen az út száraz volt, viszont az ominózus J2 mintha nedves lenne. Akkor viszont nem hibázott, ahogy mondta, csak nem tudta kivédeni a váratlan helyzetet (mert sok volt, "tempó" volt, és nem "szigorú").

Az itinerhez:
A J –azt jelenti, hogy az út jobbra fordul, a 2 –hogy mennyire, a "szigorú" –hogy erõsebb a kanyar, nagyobb figyelmet érdemel mint egy normál J2, illetve olyan helyen van ahol nagy a tempó (pl. hosszú egyenes végén), "tempó" –hogy lehet nyomni a gázt, mert elfér (pl. egy B5 után a kigyorsítási szakaszban).
Ha a "szigorú" és a "tempó" egy kanyarra van bemondva, az ellentmondásos. A kérdõjelet meg be szokták mondani, mert a hangsúlyozás nem mindig érthetõ az autóban.
Itt nem mondott a navigátor kérdõjelet.

A hagyományos itiner íráson ívül több kanyarjelölési módszer is van. Igazad van, az a lényeg, hogy a pilóta tisztában legyen azzal, hogy mire, mit íratott fel. Itt szerintem nem ez történt. Hangsúlyozom a látszat, és a hallottak alapján!

787. • 2014-10-23 14:44:25
Mit nem lehet ezen érteni? Van aki ugy irja, hogy J2 tempó kérdõjel. J1nél erõsebb, de még nem 2. Egyébként tök mindegy, ha tudja, hogy mit iratott fel. Ki ne találd, hogy itiner hiba... :)
785. • 2014-10-23 11:22:07

A borulás elõtt azt mondja Zsíros G. hogy:

". . . J2 szigorú tempó"

Kinek a pap. . ., de nekem ez a "szigorú" meg a "tempó" egy kanyaron belül nem akar összejönni.
Lehet, hogy azért annyira gyors a Frici, mert ilyen itinert ír?
kacsintok

4:50-tõl

https://www.youtube.com/watch?v=9v0IdA1vUcU&feature=youtu.be

784. • 2014-10-19 04:17:33
Pécsi képek kint... egy óra múlva indulás Kazárra
Az irigyeknek további szép álmokat... kacsintok
783. • 2014-10-18 20:48:57
Tudja valaki, hogy Kazár a hetedik gyorson (Hetvehely) miért nem másodiknak indult?
782. • 2014-10-12 14:53:37
Péntek dél körüli Bp-i indulással kiadó 2 hely Árpádtetõre,másnap még nem tudni hova,tán Nyárás.
Vasárnap átugrunk a Bakonyba,majd este vissza Bp.
A többit privátban.
racsi69@freemail.hu
781. • 2013-11-10 15:05:54
A Király-kategória egyetlen indulója - Király Gáborral beszélgettünk a Mecsek Rallye elsõ versenynapja után

Teljes cikk itt olvasható!
780. • 2013-11-09 13:53:16
Turánék bajban, esés miatt megszakított szakasz R2-ben – A 47. Mecsek Rallye elsõ versenynapja

Cikk és rengeteg fotó a pénteki napról itt!
779. • 2013-11-08 20:17:24
A Mecsek Rallye-n készítettünk interjút a Ranga tesókkal!

"A Ranga név nem ismeretlen a rallye szerelmesei számára, végképp nem mondható annak Pécsen, a néhai Ranga László városában, ahol most már fiai, László és Péter viszik tovább a nevet ebben a benzingõzös világban."

A teljes cikk itt olvasható!
Mecsek Rallye
oldalanként | növekvõ
összesen: 798 hozzászólás • 40 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 31 010203
040506 07080910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
25 26 27 28 29 3001
2024.11.07-09.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.21-24.

részletes infóink

2024.11.22-24.

részletes infóink

2024.12.06-08.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k