Tizenöt perc késést kizárással jutalmaznak, azonban Trencsényiék tizennyolc perc késés után is elrajtolhattak a gyorson! Az, hogy pontosan mi történt…? - kicsit lejjebb olvasható.
Veszprém rali után már túl vagyunk az idény felén, hogy értékeled az eddigi teljesítményedet?
Mindenképpen elégedettek vagyunk, elégedettek az eredménnyel, az autóval. Nagyon jó autóm van, amit sikerült a tavalyi évben kiismerni és a beállításait megtalálni. Az autó is gyorsabb lett, és mi is, Tamással együtt sokat fejlődtünk, és ez látszik az eredményeinken is, minden versenyen stabilan hoztuk a pontokat. Próbáltunk pontosan menni, de közben az autóra vigyázni.
Teljesen elégedett vagyok, mert holtversenyben állunk Osváth-tal a harmadik helyen. Általában egyforma, vagy közeli időket megyünk, kicsik a különbségek, Veszprém Rallye-n is negyedikek lettünk, de csak minimális különbséggel maradtunk le a dobogóról. Előtte lévő versenyeken is csak pár másodperccel tudtak előttünk végezni azok, akik jobbak voltak. Elég biztatóak ezek az eredmények, mert elég közel vagyok a második és harmadik helyezettekhez és a részeredményeink is jók. Vannak olyan gyorsaságik, ahol az előttem lévőket folyamatosan tudjuk verni, és ha ezt a szintet tudom tartani év végéig, akkor egész biztató eredmények lesznek. Természetesen ebbe beleszólhat a technika is, na meg én is hibázhatok, de ha ezt próbáljuk kordában tartani, és jól felkészített autóval indulni, akkor tudjuk hozni ezt a teljesítményt.
Hogy sikerült ez a rövid, ám nehéz verseny?
Az első napról nem szívesen beszélnék, mert az nem igazán tetszett, ahogy a többieknek sem! Fordított sorrendben kellett mennünk és a "jobb rajtszámú versenyzők", akik már megküzdöttek ezért a rajtszámukért, ők mentek hátul a sötétben, a rosszminőségű pályán. Ezzel az volt a probléma, hogy a fordított sorrend miatt az, aki a végén ment, annak már egyrészt sötétben kellett menni - lámpasor nélkül -, másrészt a pálya is nagyon rossz minőségű lett. Beleszámított az időeredménybe, és ilyen körülmények között egyszerűen nem lehetett jó időt menni. A második napon azzal kezdtünk, hogy ezt az időhátrányt ledolgozzuk, tehát eleve hátrányból indultunk.
Mit vártál ettől a Veszprém Rallye-tól?
Veszprém előtt két órát teszteltünk az autóval, a sólyi erdőben, ahol olyan beállításokkal mentem, ami tavaly már nagyon közel volt a jóhoz. Ezen sikerült javítanunk, tetszettek a beállítások.
Mivel nem volt második nap - ahol esetleg lehetne javítani - az első perctől nyomni kellett, így is kezdtünk neki az első gyorsnak. Sajnos az első gyors annyira nem sikerült jól, de a másodikon már teljes kapacitással tudtunk menni, egy nagyon kicsi tartalékot hagytunk csak benne, azt is csak azért, hogy az autó végig bírja. Úgy soroltam be magunkat, hogy az első négyben mindenképpen benne leszünk. Ez egy így is történt. Teljesen magabiztosan tudtunk menni. Nem volt defektünk sem, és nem is hibáztam. Lehettünk volna egy kicsit gyorsabbak, de akkor azt az autó sínylette volna meg.
Szóbeszéd járja egy rendőri igazoltatásról, mi történt?
Egy közúti igazoltatásnak indult az egész, ami 28 percig tartott pontosan, a GPS adatai alapján. Lehet rossz helyen rossz időben voltam, és a sok versenyautó közül engem szedtek ki a rendőrök, mert egy konvoj elején mentem. Mentünk a következő gyorsasági szakaszra és engem kiszedtek egy általános ellenőrzésre. Mit mondjak nem egy versenyzőbarát rendőr volt. Mondtuk neki, hogy minél hamarabb végezzünk, mert szeretnénk a következő gyorsaságira odaérni, mert egyébként ki fognak zárni, de őt ez nem érdekelte.
Tíz perc után elég dühös voltam, jeleztem a versenyigazgatónak is, hogy tíz perce itt szobrozok és még közel sem látom, hogy el tudok indulni a következő két percben. A rendőr beült az autójába, telefonálgatott és ellenőrizgette a papírokat. 10-15 perc után szállt ki és még akkor is kifogásolta, hogy ilyen sáros autóval nem szabad közúton közlekedni. Azt hozzá kell tennem, hogy minden autó sáros volt, mivel a verseny rendezője megtiltotta a szervizparkban az autók mosását.
Mivel jeleztem a versenyigazgató felé a problémát - meg a versenyzői összekötőnek, illetve a versenyrendezőnek is -, hogy mibe keveredtem bele, mondták, hogy várjam meg az intézkedés végét és utána induljak el a következő gyorsaságira, és akkor majd mérlegelik, hogy kizárnak-e vagy sem. Szerencsém volt, hogy jeleztem a problémát, és azzal is, hogy a következő gyorsaságin a rajtban a bíró elrajtoltatott a szabályok ellenére. Mivel 15 perc késés után nem folytathatja a versenyző a versenyt, és én akkor már 18 percnél tartottam, de elrajtoltatott, mert közöltem vele, hogy problémám volt, és tájékoztattam erről a versenyigazgatót, aki telefonon közölte velem, hogy folytassam a versenyt, és majd nap végén eldöntik, hogy ez minek minősül. Valójában arra voltak kíváncsiak szerintem, hogy követtem-e el szabálysértést, mert ha igen, akkor amiatt jogos, ha hosszan tartanak föl. Nem büntettek meg, nem követtem el szabálysértést, nem figyelmeztettek, nem jelentettek fel, nem bírságoltak meg. Verseny végére pedig jóváírták az időnket.
Következik Mecsek Rallye…
Készülünk! Szeretem a mecseki pályákat, eddig elég jó eredményeim voltak ott. Tavaly is jól tudtunk ott menni, úgy gondolom, hogy a második hely környékén fogok autózni ott is. Kedvencem a Camping-Árpádtető, az oda-vissza, le-föl tetszik. Ezen mindig jó időket tudtam menni, akár esett, akár köd volt. Egy igazi technikás pálya.