Trencsényi József és a rendőrök
Veszprém Rallye 2009
2009-07-22
interjú • Grátz Kata - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732104113
Napi oldal:
88035
Jelenleg:
1836
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Tizenöt perc késést kizárással jutalmaznak, azonban Trencsényiék tizennyolc perc késés után is elrajtolhattak a gyorson! Az, hogy pontosan mi történt…? - kicsit lejjebb olvasható.

Veszprém rali után már túl vagyunk az idény felén, hogy értékeled az eddigi teljesítményedet?
Mindenképpen elégedettek vagyunk, elégedettek az eredménnyel, az autóval. Nagyon jó autóm van, amit sikerült a tavalyi évben kiismerni és a beállításait megtalálni. Az autó is gyorsabb lett, és mi is, Tamással együtt sokat fejlődtünk, és ez látszik az eredményeinken is, minden versenyen stabilan hoztuk a pontokat. Próbáltunk pontosan menni, de közben az autóra vigyázni.
Teljesen elégedett vagyok, mert holtversenyben állunk Osváth-tal a harmadik helyen. Általában egyforma, vagy közeli időket megyünk, kicsik a különbségek, Veszprém Rallye-n is negyedikek lettünk, de csak minimális különbséggel maradtunk le a dobogóról. Előtte lévő versenyeken is csak pár másodperccel tudtak előttünk végezni azok, akik jobbak voltak. Elég biztatóak ezek az eredmények, mert elég közel vagyok a második és harmadik helyezettekhez és a részeredményeink is jók. Vannak olyan gyorsaságik, ahol az előttem lévőket folyamatosan tudjuk verni, és ha ezt a szintet tudom tartani év végéig, akkor egész biztató eredmények lesznek. Természetesen ebbe beleszólhat a technika is, na meg én is hibázhatok, de ha ezt próbáljuk kordában tartani, és jól felkészített autóval indulni, akkor tudjuk hozni ezt a teljesítményt.

Hogy sikerült ez a rövid, ám nehéz verseny?
Az első napról nem szívesen beszélnék, mert az nem igazán tetszett, ahogy a többieknek sem! Fordított sorrendben kellett mennünk és a "jobb rajtszámú versenyzők", akik már megküzdöttek ezért a rajtszámukért, ők mentek hátul a sötétben, a rosszminőségű pályán. Ezzel az volt a probléma, hogy a fordított sorrend miatt az, aki a végén ment, annak már egyrészt sötétben kellett menni - lámpasor nélkül -, másrészt a pálya is nagyon rossz minőségű lett. Beleszámított az időeredménybe, és ilyen körülmények között egyszerűen nem lehetett jó időt menni. A második napon azzal kezdtünk, hogy ezt az időhátrányt ledolgozzuk, tehát eleve hátrányból indultunk. 

Mit vártál ettől a Veszprém Rallye-tól?
Veszprém előtt két órát teszteltünk az autóval, a sólyi erdőben, ahol olyan beállításokkal mentem, ami tavaly már nagyon közel volt a jóhoz. Ezen sikerült javítanunk, tetszettek a beállítások.
Mivel nem volt második nap - ahol esetleg lehetne javítani - az első perctől nyomni kellett, így is kezdtünk neki az első gyorsnak. Sajnos az első gyors annyira nem sikerült jól, de a másodikon már teljes kapacitással tudtunk menni, egy nagyon kicsi tartalékot hagytunk csak benne, azt is csak azért, hogy az autó végig bírja. Úgy soroltam be magunkat, hogy az első négyben mindenképpen benne leszünk. Ez egy így is történt. Teljesen magabiztosan tudtunk menni. Nem volt defektünk sem, és nem is hibáztam. Lehettünk volna egy kicsit gyorsabbak, de akkor azt az autó sínylette volna meg.

Szóbeszéd járja egy rendőri igazoltatásról, mi történt?
Egy közúti igazoltatásnak indult az egész, ami 28 percig tartott pontosan, a GPS adatai alapján. Lehet rossz helyen rossz időben voltam, és a sok versenyautó közül engem szedtek ki a rendőrök, mert egy konvoj elején mentem. Mentünk a következő gyorsasági szakaszra és engem kiszedtek egy általános ellenőrzésre. Mit mondjak nem egy versenyzőbarát rendőr volt. Mondtuk neki, hogy minél hamarabb végezzünk, mert szeretnénk a következő gyorsaságira odaérni, mert egyébként ki fognak zárni, de őt ez nem érdekelte.
Tíz perc után elég dühös voltam, jeleztem a versenyigazgatónak is, hogy tíz perce itt szobrozok és még közel sem látom, hogy el tudok indulni a következő két percben. A rendőr beült az autójába, telefonálgatott és ellenőrizgette a papírokat. 10-15 perc után szállt ki és még akkor is kifogásolta, hogy ilyen sáros autóval nem szabad közúton közlekedni. Azt hozzá kell tennem, hogy minden autó sáros volt, mivel a verseny rendezője megtiltotta a szervizparkban az autók mosását.
Mivel jeleztem a versenyigazgató felé a problémát - meg a versenyzői összekötőnek, illetve a versenyrendezőnek is -, hogy mibe keveredtem bele, mondták, hogy várjam meg az intézkedés végét és utána induljak el a következő gyorsaságira, és akkor majd mérlegelik, hogy kizárnak-e vagy sem. Szerencsém volt, hogy jeleztem a problémát, és azzal is, hogy a következő gyorsaságin a rajtban a bíró elrajtoltatott a szabályok ellenére. Mivel 15 perc késés után nem folytathatja a versenyző a versenyt, és én akkor már 18 percnél tartottam, de elrajtoltatott, mert közöltem vele, hogy problémám volt, és tájékoztattam erről a versenyigazgatót, aki telefonon közölte velem, hogy folytassam a versenyt, és majd nap végén eldöntik, hogy ez minek minősül. Valójában arra voltak kíváncsiak szerintem, hogy követtem-e el szabálysértést, mert ha igen, akkor amiatt jogos, ha hosszan tartanak föl. Nem büntettek meg, nem követtem el szabálysértést, nem figyelmeztettek, nem jelentettek fel, nem bírságoltak meg. Verseny végére pedig jóváírták az időnket.

Következik Mecsek Rallye…
Készülünk! Szeretem a mecseki pályákat, eddig elég jó eredményeim voltak ott. Tavaly is jól tudtunk ott menni, úgy gondolom, hogy a második hely környékén fogok autózni ott is. Kedvencem a Camping-Árpádtető, az oda-vissza, le-föl tetszik. Ezen mindig jó időket tudtam menni, akár esett, akár köd volt. Egy igazi technikás pálya.

Ez a hír most jelenik meg 7734. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k