Turán Frici 307 WRC-vel
bérautó a Bozian-Racingtól
2008-03-06
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732032131
Napi oldal:
16053
Jelenleg:
1212
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Már majdnem csináltunk anno interjút Turán Fricivel az idei évről. Akkor kicsit elébe akartunk menni a dolgoknak, szerencsére nem tettük. Most azt beszéltük meg, hogy amint alá van írva bármi is, akkor beszélünk.
Aláíródott...

Az elmúlt két-három hónap nagyon sok munkával és rengeteg idegeskedéssel telt…
Tagai Tomival és Eiles Tiborral dolgoztunk gőzerővel a projekten. Mindenképp egy olyan megoldást szerettünk volna találni, amiben biztosítható, hogy az autó megbízhatóságával nem lesz gond.
Egyértelműen látszott, hogy 2007-ben nem a gyorsaságunkkal volt gond.
Biztos vagyok abban, hogy ez az Octavia WRC ütőképes lehet, hiszen már nagyon sok mindent megcsináltunk rajta. Biztos ami biztos, a háttérben készült az Octavia felkészítése is. Lehet, hogy pont a legrosszabb pillanatban lépünk ki belőle, de az adott körülményeket és opciókat figyelembe véve úgy gondolom, hogy jól döntöttünk.

Sok féle pletyka terjengett Rólatok…
Kezdjük az elején: Subaru…
Tagai Tominak az N-es projekt kapcsán nagyon jó PRODRIVE-os kapcsolata van. Tárgyaltunk velük és 2004-es Subaru Impreza WRC-ről beszéltünk.
Igazából jól felkészített, jó áru autót nem találtunk, ami megfelelt volna az igényeinknek.

Aztán szó esett Skoda Fabia WRC-ről…
Nagyon közel álltunk már egy 2005-ös Fabiához és az nagyon nagy csalódás volt.
Olyan helyzetbe kerültünk, amit sosem gondoltam volna, hogy Nyugat-Európában sor kerület ilyenre…
Kézfogás, megegyezés, előleg kifizetés után mikor már megbeszéltük, hogy beszámolják az Octaviát is és szerettük volna a különbözetet kifizetni, akkor kiderült, hogy eladták az autót máshova…

Innentől kezdve felgyorsultak az események és vettük fel ismét a Boziannal a kapcsolatot, hiszen korábban már tárgyaltunk velük.
Sikerült megegyeznünk. Segítenek a Skoda Octavia eladásában, ezzel lényegesen megkönnyítették a helyzetünket, hiszen azért annak az ára még egy elég jelentős tényező.

A jelenlévő helyzetben, amikor 1, maximum másfél évre lehet a WRC-kkel tervezni, úgy gondolom, hogy ez a konstrukció tűnik a legjobbnak és nem lett volna jó üzleti lépés venni egy ilyen autót.
Most már örülök is, hogy azt a Fabia-t nem sikerült megvennünk. Most már így látom, bár akkor nagyon rossz napjaink voltak és nagyon tanácstalanok voltunk, hogy hogyan is lépjünk tovább.

Tehát pontosítsunk:
Peugeot 307 WRC-t fogsz idén bérelni a Bozian-Racing-tól…
Így van. Ahhoz, hogy azokat a támogatóinkat, akik folyamatosan bizalmat szavaznak nekünk évek óta, ki tudjuk szolgálni, ahhoz mindenképp olyan autóra volt szükség, amivel ütőképesen tudunk szerepelni.

Az autó egy 2005-ös fejlesztésű, az utolsó specifikáció szerint épített 307 WRC.
A 2005-ös VB szereplése után került a Bozian-hoz. Láthattuk például OMV színekben is menni. Azt tudom, hogy annak idején Grönholm ment vele, de azt gondolom, ez lényegtelen.

Számomra mindenképp űrtechnikát jelent. Tegnap ültem először az autóba és biztos vagyok benne, hogy egy kézikönyv jól jön majd az első gyorsasági előtt.
Bele kell majd tanulni…

Mit rejt a karosszéria?
5 sebességes váltója van, 3 aktív difije és természetesen kormányról kell kapcsolni a sebességi fokozatokat.

Mesélj egy kicsit a Bozian-ról!
A csapat neve azok számára, akik jártasak kicsit a rallyban, gondolom nem ismeretlen.
Nagy múlttal, nagy hagyományokkal bíró műhelyről van szó.
Mikor megkérdeztem, hogy mi van akkor, ha esetleg technikai probléma fordulna elő, akkor természetesen kielégítő választ adtak, de látszott rajtuk, hogy meglepődnek és a statisztikákat ismerve érthető is. Két autójuk van, 2007-ben mind a két kocsijuk egyenként 16 futamon vett részt, amiben voltak VB szereplések, francia bajnoki versenyek, egyéb külföldi futamok, de egyszer sem volt technikai problémájuk…
Nagyon szimpatikusak és biztos vagyok benne, hogy megtaláljuk a közös hangot, ami nagyon fontos lesz.

Érdekesség, hogy ez az autó volt az, amivel Gigi Galli több VB futamot is teljesített, sárga PIRELLI-s színekben. Külön örült a csapat annak, hogy én is Pirelli abroncsokkal megyek, hiszen folyamatosan részt vesznek az új VB-s Pirelli gumik fejlesztésében és az összes setupjuk megvan a gumikhoz.

Remélhetőleg idén eljutunk oda, amit már nagyon régóta várunk, hogy csak rajtunk múljon… csak magamat tudjam hibáztatni, ha egy versenyt nem úgy fejezünk be, ahogy szeretnénk.

Természetesen nagyon nagy elvárások is vannak, hiszen az autó a magyar mezőnyben mindenképp ütőképesnek számít.

Hogy fog kinézni az autó?
Az alapszíne kék, most kezdjük el tervezni a design-t. Ahogy lesznek első tervek úgyis megmutatjuk, megmutatod. :)

Volt szerencsém egy teszten ülni már ilyen autóba Janika mellett… Hihetetlen nyomatéka volt…
Valóban borzasztóan nyomatékos. A Boziannál azt mondták, hogy 750-800Nm között van az autó forgatónyomatéka. Ezért is van benne csak 5 sebességes váltó, hiszen olyan nyomatékos a motor, hogy nagyon sok kanyarban el lehet fordulni ötödikben is…

Lesz lehetőséged tesztelni az egri futam előtt?
A verseny hetében érkezik a csapat és reményeink szerint egy hosszabb tesztet tudunk csinálni. A tervek szerint azon a héten hétfőn érkeznek és lesz időnk tesztelni keddig, majd szerda-csütörtökön pályabejárás és pénteken pedig már kezdődik az Eger Rallye. Az a hét nagyon komolynak ígérkezik.

Úgy gondolom, hogy az eddig sem kis rallyongótáborodnak sikerült jó hírrel szolgálnunk…

Ez a hír most jelenik meg 3728. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k