Már majdnem csináltunk anno interjút Turán Fricivel az idei évről. Akkor kicsit elébe akartunk menni a dolgoknak, szerencsére nem tettük. Most azt beszéltük meg, hogy amint alá van írva bármi is, akkor beszélünk.
Aláíródott...
Az elmúlt két-három hónap nagyon sok munkával és rengeteg idegeskedéssel telt…
Tagai Tomival és Eiles Tiborral dolgoztunk gőzerővel a projekten. Mindenképp egy olyan megoldást szerettünk volna találni, amiben biztosítható, hogy az autó megbízhatóságával nem lesz gond.
Egyértelműen látszott, hogy 2007-ben nem a gyorsaságunkkal volt gond.
Biztos vagyok abban, hogy ez az Octavia WRC ütőképes lehet, hiszen már nagyon sok mindent megcsináltunk rajta. Biztos ami biztos, a háttérben készült az Octavia felkészítése is. Lehet, hogy pont a legrosszabb pillanatban lépünk ki belőle, de az adott körülményeket és opciókat figyelembe véve úgy gondolom, hogy jól döntöttünk.
Sok féle pletyka terjengett Rólatok…
Kezdjük az elején: Subaru…
Tagai Tominak az N-es projekt kapcsán nagyon jó PRODRIVE-os kapcsolata van. Tárgyaltunk velük és 2004-es Subaru Impreza WRC-ről beszéltünk.
Igazából jól felkészített, jó áru autót nem találtunk, ami megfelelt volna az igényeinknek.
Aztán szó esett Skoda Fabia WRC-ről…
Nagyon közel álltunk már egy 2005-ös Fabiához és az nagyon nagy csalódás volt.
Olyan helyzetbe kerültünk, amit sosem gondoltam volna, hogy Nyugat-Európában sor kerület ilyenre…
Kézfogás, megegyezés, előleg kifizetés után mikor már megbeszéltük, hogy beszámolják az Octaviát is és szerettük volna a különbözetet kifizetni, akkor kiderült, hogy eladták az autót máshova…
Innentől kezdve felgyorsultak az események és vettük fel ismét a Boziannal a kapcsolatot, hiszen korábban már tárgyaltunk velük.
Sikerült megegyeznünk. Segítenek a Skoda Octavia eladásában, ezzel lényegesen megkönnyítették a helyzetünket, hiszen azért annak az ára még egy elég jelentős tényező.
A jelenlévő helyzetben, amikor 1, maximum másfél évre lehet a WRC-kkel tervezni, úgy gondolom, hogy ez a konstrukció tűnik a legjobbnak és nem lett volna jó üzleti lépés venni egy ilyen autót.
Most már örülök is, hogy azt a Fabia-t nem sikerült megvennünk. Most már így látom, bár akkor nagyon rossz napjaink voltak és nagyon tanácstalanok voltunk, hogy hogyan is lépjünk tovább.
Tehát pontosítsunk:
Peugeot 307 WRC-t fogsz idén bérelni a Bozian-Racing-tól…
Így van. Ahhoz, hogy azokat a támogatóinkat, akik folyamatosan bizalmat szavaznak nekünk évek óta, ki tudjuk szolgálni, ahhoz mindenképp olyan autóra volt szükség, amivel ütőképesen tudunk szerepelni.
Az autó egy 2005-ös fejlesztésű, az utolsó specifikáció szerint épített 307 WRC.
A 2005-ös VB szereplése után került a Bozian-hoz. Láthattuk például OMV színekben is menni. Azt tudom, hogy annak idején Grönholm ment vele, de azt gondolom, ez lényegtelen.
Számomra mindenképp űrtechnikát jelent. Tegnap ültem először az autóba és biztos vagyok benne, hogy egy kézikönyv jól jön majd az első gyorsasági előtt.
Bele kell majd tanulni…
Mit rejt a karosszéria?
5 sebességes váltója van, 3 aktív difije és természetesen kormányról kell kapcsolni a sebességi fokozatokat.
Mesélj egy kicsit a Bozian-ról!
A csapat neve azok számára, akik jártasak kicsit a rallyban, gondolom nem ismeretlen.
Nagy múlttal, nagy hagyományokkal bíró műhelyről van szó.
Mikor megkérdeztem, hogy mi van akkor, ha esetleg technikai probléma fordulna elő, akkor természetesen kielégítő választ adtak, de látszott rajtuk, hogy meglepődnek és a statisztikákat ismerve érthető is. Két autójuk van, 2007-ben mind a két kocsijuk egyenként 16 futamon vett részt, amiben voltak VB szereplések, francia bajnoki versenyek, egyéb külföldi futamok, de egyszer sem volt technikai problémájuk…
Nagyon szimpatikusak és biztos vagyok benne, hogy megtaláljuk a közös hangot, ami nagyon fontos lesz.
Érdekesség, hogy ez az autó volt az, amivel Gigi Galli több VB futamot is teljesített, sárga PIRELLI-s színekben. Külön örült a csapat annak, hogy én is Pirelli abroncsokkal megyek, hiszen folyamatosan részt vesznek az új VB-s Pirelli gumik fejlesztésében és az összes setupjuk megvan a gumikhoz.
Remélhetőleg idén eljutunk oda, amit már nagyon régóta várunk, hogy csak rajtunk múljon… csak magamat tudjam hibáztatni, ha egy versenyt nem úgy fejezünk be, ahogy szeretnénk.
Természetesen nagyon nagy elvárások is vannak, hiszen az autó a magyar mezőnyben mindenképp ütőképesnek számít.
Hogy fog kinézni az autó?
Az alapszíne kék, most kezdjük el tervezni a design-t. Ahogy lesznek első tervek úgyis megmutatjuk, megmutatod. :)
Volt szerencsém egy teszten ülni már ilyen autóba Janika mellett… Hihetetlen nyomatéka volt…
Valóban borzasztóan nyomatékos. A Boziannál azt mondták, hogy 750-800Nm között van az autó forgatónyomatéka. Ezért is van benne csak 5 sebességes váltó, hiszen olyan nyomatékos a motor, hogy nagyon sok kanyarban el lehet fordulni ötödikben is…
Lesz lehetőséged tesztelni az egri futam előtt?
A verseny hetében érkezik a csapat és reményeink szerint egy hosszabb tesztet tudunk csinálni. A tervek szerint azon a héten hétfőn érkeznek és lesz időnk tesztelni keddig, majd szerda-csütörtökön pályabejárás és pénteken pedig már kezdődik az Eger Rallye. Az a hét nagyon komolynak ígérkezik.
Úgy gondolom, hogy az eddig sem kis rallyongótáborodnak sikerült jó hírrel szolgálnunk…