Turbósítva
Gyarmati Ariel - Kocsis György - 2009
2009-03-14
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732087228
Napi oldal:
71150
Jelenleg:
2078
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Gyarmati Ariel vált!
A tehetséges fiatal versenyző a Suzukik után 2009-re turbót és négy hajtott kereket kapott... Zsiros Gábor egy nagyon korrekt ajánlattal kereste meg a siófoki pilótát, amire nem lehetett nemet mondani.

Azt beszélik, hogy négyre növelitek a hajtott kerekek számát. Mi az, ami már tudható az idei évről?
Igen, úgy néz ki, hogy az eddig megszokott első kerék hajtás helyett négykerekesek leszünk. Tervünk szerint A/8-as géposztályban indulunk egy Subaru Imprezzával, de egyelőre még vannak kételyeim. Az autó jól felkészített és megbízható lesz abban biztos vagyok, azonban semmilyen tapasztalatom nincs ilyen technikával. De nincs ezzel gond, csak a kihívás nagyobb.

Az autóról mondj néhány szót légyszíves.
Az autó egy Subaru Imprezza N10-es. 2004-ben épült a Tomi Makkinen Racing Ltd-nél. Ha jól tudom Béres Józsi ment vele néhány VB futamot, utána került Magyarországra a Budai Team-hez. Itthon ezzel az autóval ment Elek Pisti, tavaly pedig Zsíros Gabi. Jelenleg gőzerővel folyik az átépítés!
A napokban a motor is megjött Angliából és kap egy új turbót is.

Ki adja a szerviz hátteret?
A Budai Team lesz a szervizháttér, ők készítik fel a versenyekre, és ők szervizelnek a versenyeken is. Még nem dolgoztam velük, de megbízható, lelkiismeretes csapat hírében állnak. Óriási szakmai rutinjuk, tapasztalataik vannak. Remélem, segítik a számomra idegen, összkerekes technika minél jobb és gyorsabb megismerését.

Sokan hagyják ki az évet a gazdasági válságra hivatkozva, sokan csak néhány versenyt terveznek. Ti hány versennyel számoltok és, ha nem teljes szezont mentek, akkor melyek azok a versenyek, ahol láthatunk benneteket?
Nagyon nehéz manapság szponzort találni. Nekünk idén szerencsénk volt, jókor voltunk jó helyen és sokat is foglalkoztunk vele. Mindenhol csökkentették a marketing büdzsét, ezt nagyon érezzük mi is. Tervünk szerint mindegyik versenyen indulunk, kivéve a Veszprém Rallye-t. Az első három verseny az biztosnak mondható, utána még vannak kérdőjelek.

2005 óta - mióta elkezdtél versenyezni -, kizárólag Suzukival mentél és köztudott, hogy nagyon kötődtél a márkához. Miért döntöttél, döntöttetek a típusváltás mellett?
Ez nem a mi döntésünk volt, hanem az Övék. Mi szerettünk volna idén is egy Suzuki S1600-al versenyezni és a bajnoki címért harcolni, nekik azonban más a tervük és mi nem kaptunk helyet benne. Sajnálom, mert én bíztam benne, hogy ez egy hosszú távú és eredményes kapcsolat lesz.
Közbeszólt a nagy Magyar valóság, de ez egy másik történet. Mindezek ellenére hálával tartozom nekik, hiszen nagyban segítették az eddigi versenyzésemet.

A váltásban közrejátszott a nem túl jól sikerült 2008-as év is?
Az, hogy jól sikerült-e, az nézőpont kérdése. Sokat tanultunk, tapasztalatot gyűjtöttünk, és itt nem csak a pályára gondolok, hanem összességében a ralira. Ha lett volna biztosabb anyagi hátterünk, másodikak vagy harmadikak lehettünk volna a bajnokságban, szerintem ez nem olyan rossz. A szűkös hátteret tetézvén kétszer estünk is, ami nagyrészt nekem köszönhető. Meg akartam mutatni, hogy a szűkös büdzséből adódó hiányos technikai feltételekkel is meg tudjuk csinálni. Próbáltam figyelmen kívül hagyni, hogy vászonig van vágva a gumi, kilógnak a szálak. Ezekkel számolnom kellett volna. Rossz úgy versenyezni, hogy végig 100 %-on mész és mégsem te vagy az első, és tudod, hogy nem a kezedben van a hiba. Ekkor jön a 105 % és hamar megvan a baj. Eddig azért versenyeztem, hogy első legyek és ezután is ez lesz a célom, még akkor is, ha jelenleg erre nincs reális esély. De ezzel sincs gond, ez a cirkusz erről szól.

Ha jól tudom a navigátori feladatokat továbbra is Kocsis Gyuri fogja ellátni. Vele nem csak a versenyeken találkoztok, egy városban is laktok, mindketten Siófokiak vagytok.
Igen, idén is Gyurival csináljuk az évet. Mind szakmailag, mind emberileg jól kijövünk egymással.
Versenyeken és a háttérmunkában továbbra is számíthatok Grátz Ferire, akivel a kezdetek óta együtt vagyunk. Úgy gondolom "csapatszinten" minden adott, ahhoz, hogy jól szerepeljünk.

Milyen tervekkel vágtok neki a 2009-es évnek?
A tervünk egy óvatos kezdés, barátkozunk az autóval, megnézzük az ellenfeleket. Szeretnénk minél többet tanulni és fejlődni, felnőni a feladathoz. Szeretnénk minél több versenyen célba érni és pontot gyűjteni.

Milyen eredménnyel lennétek elégedettek?
Ez jó kérdés. Mint mondtam, egyelőre sokat kell tanulni, elsősorban nekem, hiszen ez a Subaru más vezetéstechnikát igényel, mint a korábbi autóim. Az ellenfeleket sem ismerjük, de azt gondolom, ha Egerben a kategória első felében végzünk, akkor van értelme. Idővel, talán a dobogós helyekért is harcolhatunk. Ennek a harmadik verseny körül lehet realitása, ha így lesz, az már siker és elégedettek lehetünk.

Tehetségként tartanak számon, bizonyára vannak hosszabb távú terveid is a sportágban.
Örülök neki, ha ezt az évet meg tudjuk oldani. Sok régi ralistól hallani, hogy milyen más volt régen. Én 2005-ben kezdtem, azóta látom, így csak azt tudom, hogy most mi a helyzet. Úgy tűnik senkinek sem érdeke, hogy itt rend legyen. Mindenki a maga malmával van elfoglalva, a sportágé pedig közben kiszárad. Sok vezető beosztású ember ténykedik itt komoly kapcsolatrendszerrel és relative nagy hatalommal. Ők rendet tehetnének, de nem teszik!
Visszatérve kérdésedre, nem hinném, hogy abba tudnám hagyni. Számomra a RALLY a határon való autózást jelenti. Az, hogy mivel és milyen versenyen az másodlagos.

Te is tagja vagy a Junior Válogatottnak, azt azonban nem tudni mit is takar ez.
Igen, én is tagja vagyok. Megtiszteltetés számomra, hogy válogatott versenyző lehetek és büszke vagyok rá. Öten vagyunk.
Ennél többet sajnos én sem tudok elmondani róla. Vagy kommunikációs hiba van, vagy nincs mit kommunikálni!

A szezonnyitó előtt láthatóak lesztek esetleg egy tesztversenyen?
Sajnos nem. Szó volt róla, hogy Orfűn megyünk, de ahhoz, hogy stabilan összeálljon a motor, több idő kell a csapatnak. Eger előtt lesz egy komolyabb tesztünk, de versenyen Egerben leszünk láthatóak először ezzel az új technikával.


 

Ez a hír most jelenik meg 5783. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k