A Skoda Rally Team autóbemutató sajtótájékoztatóján kérdeztem Turi Tomit az autóról, a reményekről, a lehetőségekről:
Mikor derült ki, hogy egy ilyen autóval versenyezhetsz idén?
Már tavaly év vége óta ezen dolgoztunk, de nagyon nehéz volt. Nehéz volt hozzájutni egy ilyen autóhoz, nemzeti bajnokságban nem is nagyon mennek vele.
Mit lehet tudni róla?
3 aktív difi, kormányváltó és 2005-ös fejlesztések is vannak benne.
De talán az a legfontosabb, hogy minél többet bírjon, ne legyenek műszaki problémáink.
Ha az Octaviától fejlettebb lesz, és miért ne lenne az, akkor lesz lehetőségünk az elejében küzdenünk…
Imi nem újfiú Melletted...
Hat évet mentünk együtt.
Ugyan régen volt már, de az egy nap tréning után is kiderült, hogy nem lesz semmi probléma, hamar közös nevezőre jutottunk.
A bajnoki cím tud realitás lenni ezzel a Fabia WRC-vel?
Úgy gondoljuk, hogy valamivel könnyebb lesz felvenni vele a küzdelmet.
Mi mindent megpróbálunk megtenni ennek érdekében.
Az újdonsült régi navigátortól is hasonlóakat kérdeztem:
Mennyi idő alatt tudtok újra összeszokni?
Más itinert diktál, de már a tréningen átbeszéltük, fogunk rajta kicsit fejleszteni az autóhoz is, a gyorsasághoz is. Pár dolgot kell módosítani rajta, de ez nem fog problémát okozni egyikünknek sem.
Ültél már az autóban?
Beültem, megnéztem az ülést, de még nem is állítottuk be nekem.
Majd a versenyen…
Egyébként sem nagyon szoktam, még a teszten sem.
Ha van rá lehetőség, akkor a mérnök menjen, vagy ha van olyan, akit vinne a pilóta, akkor inkább az menjen, én majd a versenyen...
Mik az esélyeitek ezzel a Fabia WRC-vel?
Az autó sokkal fejlettebb, mint az Octavia, amivel korábban ment Tomi. Magyarországon az tud jobb eredményt elérni, aki minél jobban ki tudja autózni ezeket a fejlett bérautókat.
Nem biztos, hogy minden a technikai fölényen múlik…