TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Turi Tomi S2000-ről álmodik
Csak sikerült az év végi dobogó
2010-11-11
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
701676974
Napi oldal:
33256
Jelenleg:
2365
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_turi_tomi_s2000-rol_almodik_5A zárófutamot megelőzően is Turi Tomiék álltak a bajnoki értékelés harmadik helyén, ám mivel ezen a futamon sem sikerült elindulniuk, talán sokan számítottak arra, hogy végül "elbukják" a dobogós helyezést. Nem várt fordulattal ért véget viszont a Mecsek Rallye, és így a Turi-Nándi párost sem sikerült letaszítani a dobogóról. Tomival beszélgettem az év végéről és a jövő évi tervekről... álmokról.

Hogyan fogadtátok, hogy végül mégis csak a tiétek lett a bajnokság bronzérmes helyezése?
Jól, bár egyik szemem sír, a másik nevet... ez van! Ott voltam a versenyen, de csak a szombati napon néztem a futamot, vasárnap már nem mentem ki. Épp otthon ebédeltem, mikor telefonálgatott mindenki. Nem volt nálam még a telefonom sem, fenn hagytam és egy idő után a kisfiam hozta, hogy folyamatosan hívogatnak rajta és jönnek sorra az sms-ek. Ekkor derült ki számomra, hogy Norbiék kiestek.

Mennyire számítottál egy ilyen végkifejletre?
Erre igazából egyáltalán nem számítottuk. Nem gondoltuk azt sem, hogy Norbi sietni fog, hiszen a kilencedik hely is elég lett volna neki ahhoz, hogy a bajnokságban a harmadik helyet átvegye tőlünk, de egy ilyen technikai hibát sem vettünk számításba, holott egy ilyennek a lehetősége mindig benne van ebben a sportban.

Év elején milyen célkitűzéssel indultatok neki a bajnokságnak?

A dobogós helyezést céloztuk meg, ami végül be is jött, de azért nem bántuk volna, ha egy kicsit mégis előrébb tudtunk volna végezni. Nem vagyunk elégedetlenek, tudjuk, hogy egy jobb helyezéshez kicsit több versenyen kellett volna rajthoz állnunk, így tényleg azt mondhatom, hogy a körülményekhez képest ez a harmadik helyezés nagyon jó eredmény számunkra.

turi_tomi_s2000-rol_almodik_4

Úgy hallom S2000-esről álmodsz?
Egyelőre valóban csak álmodom róla, mert jelen pillanatban nem sok esély van még rá. A tervek persze azok, hogy a jövő évben egy ilyen autóban ülve szeretnénk megmérkőzni az ellenfelekkel, de majd meglátjuk, hogy mit hoz számunkra a jövő.

Mi az, ami a leginkább ösztönöz egy ilyen autó irányába, ha N/4-es Mitsubishivel is fel lehet állni a dobogó akár legfelső fokára is?
Az évad vége felé azért már látszott, hogy nagyot fejlődtek ezek a S2000-es autók, sokat gyorsultak még akkor is, ha továbbra is vannak olyan pályák, ahol még mindig a Mitsubishik a gyorsabbak. A S2000-esek folyamatos fejlesztés alatt állnak, a velük versenyző pilóták is egyre inkább megszokják az autót, gyorsulnak és az év vége felé azért már jól látszott, hogy nem olyan egyszerű felvenni velük a versenyt.

Úgy látod, hogy jövőre a S2000-es autók között dől majd el az első helyezések sorsa?
Talán igen! Úgy gondolom, hogy azzal legalábbis most már nagyobb eséllyel fognak indulni az első helyezésekért. Persze költségvetésben biztos, hogy jóval nagyobb ráfordítást igényel, mint egy N-es Mitsubishi... de talán megéri! A másik dolog, ami miatt tényleg egy ilyenről álmodok, hogy az egy igazi, vérbeli versenyautó!

Konkrét márka? Vagy azért még homályosak az álomképek?
Ha úgy vesszük, akkor igazából valóban mindegy lenne, de most a Fordok tetszenek nagyon, úgy tűnik, hogy ezek tudnak most a leggyorsabbak lenni. Korábban már a WRC-k közül is nagyon tetszett a Ford, bár igazából sosem sikerült kipróbálnom! Most egy ilyen S2000-es Fordot viszont már tényleg nagyon szívesen kipróbálnék!

Van még valami célotok az idei évre?
A Mikulás Rallye-t azért még megpróbáljuk megcélozni így az év végére, de majd kiderül, hogy mi lesz addig…

turi_tomi_s2000-rol_almodik_2

Mitsubishivel?
Persze! Hiszen nincs más! Jobb lenne persze már ott egy S2000-est kipróbálni, meg tesztelgetni, ismerkedni vele...

Mennyire sikerült megszokni egy évad alatt a Mitsubishit?
Úgy gondolom, hogy sikerült jól megszoknunk ezt a kocsit, és igazából nem volt olyan túl nagy feladat vezetni ezt. Bérautó lévén pedig nagyon oda kellett figyelni a beállításokra, valamint minden mozdulatára, hogy 100 %-osan és nagyon gyorsan lehessen menni vele. Nem volt semmi tapasztalatom N-es autóval, a WRC után egészen más volt, de szerencsére Nándi nagyon sokat segített ebben, hiszen ő nagyon sok időt töltött el Asi mellett. Nándi lényegesen többet tudott az N-es autóról és a beállításokról, mint én.

Milyen az összhang a navigátoroddal így az év végére?
Az autóban is sikerült jól összeszoknunk, jól éreztük magunkat és úgy gondolom, hogy egy jó összhang alakult ki közöttünk. Bár még nem beszéltünk a jövőbeli közös terveinkről, de úgy gondolom, hogy a 2011-es évadban is együtt fogunk versenyezni, és inkább most az a kérdés, hogy mivel! Meglátjuk, hogy hogyan alakulnak majd a dolgaink, mert most így az év végére azért nem a számításainknak megfelelőek voltak! Ettől függetlenül viszont nagy örömmel tölt el, hogy a bajnokságban legalább a harmadik hely a miénk lett és ezért szeretnék is köszönetet mondani a támogatóinknak, a csapatnak, Nándinak a navigátoromnak és Rózsa Carmennek a csapatvezetőmnek, aki nélkül egyáltalán nem ment volna ez az év! Köszönjük a szurkolóknak, akik hosszú évek óta kitartanak mellettünk és lelkesen bíztatnak minket a pálya széléről!

 turi_tomi_s2000-rol_almodik_1

Ez a hír most jelenik meg 8762. alkalommal
címkék: Turi Tomi, S2000
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k