Turi Tomi két versenyt kényszerült kihagyni, de a jövő hétvégén újra támad!
- Végre lehet a neved látni a Salgó Rali nevezési listáján…! Mi lesz ezen a versenyen? - Mint már azt tudjátok január 13-án volt egy snowboard-balesetem, és valahogy úgy ütöttem meg a könyökömet, hogy az felütötte a vállam, és a csontban is történt egy beroppanás, több izom és ín elszakadt részlegesen… Szóval nagyon rossz volt. Éppen tegnap jött meg az MR eredmény: azt mondták az orvosok, hogy egy csoda, ahogyan javult a baleset óta. Az igazság az, hogy nagyon jól estek a szurkolói, baráti telefonok, ez is sokat segített a gyógyulásban, de egy kemény fájdalmas gyógytornákkal tarkított kis táppénzem volt eddig.
Az Eger rallyet nézve azonban egy másik fájdalom jobban előjött, ezért Miskolcra már le sem mentem.
- Azt hiszem értelek, de testi fájdalmaid vannak még? - Inkább csak a fenti emeléseknél, úgyhogy ez talán nem befolyásol a vezetésben - de igazán csak ott fog kiderülni.
- Az, hogy elindulsz most, bizakodásra adhat okot a szurkolóidnak, vagy ez csak egy versenyről szól? Igazából valami jó technikával szerettem volna végre rajthoz állni. Most ez már meg van. Bízom benne, hogy a verseny jól fog sikerülni. Örülök, hogy végre rajthoz tudok egyáltalán állni, és a szurkolóknak egy jó technikával a reményeink szerint egy látványos jó versenyt tudunk újra produkálni.
Egész évben szeretnék rajthoz állni. Sok támogató állt mellénk, ezért úgy érzem, hogy jó technikával jó versenyeket tudunk idén csinálni, és esetleg még a végelszámolásba is bele szólhatunk, de ezt én soha nem számolgatom. Szeretnék jót versenyezni a nézőknek és a szponzoraimnak is.
- Csak annyi van a neved mellett: WRC... Melyik autóval láthatunk? Az autó a Korda Erik csapata által üzemeltetett fehér Subaru Impreza WRC S12B. Ez egy 2-3 éves modell, ami nekem is újdonság, hiszen utcán is régen volt ilyen új autóm... Kipróbálni még nem próbáltam, majd a verseny előtti pénteken lesz egy teszt, ahol a mérnökök segítségével megpróbáljuk megtalálni a legoptimálisabb beállításokat. Elég könnyen alkalmazkodom az autókhoz és remélem a jót könnyű lesz megszoknom.
- Mi lesz, ha elmarad ez a verseny? - Nem maradhat el! Azt azért egy kicsit korábban kellett volna bejelenteni. Egyébként én próbálok a versenyre, a versenyzésre koncentrálni, és nem foglalkozom ezzel… Szerintem a verseny a legfontosabb nekünk versenyzőknek és a nézőknek is.
De beszéltem a rendezővel azt mondta, hogy minden OK és a szurkolóim is megcsinálják megint a Turi szektort az ózdi prológon. Tavaly sikerült meghálálnom a szurkolásukat nekik azzal, hogy a Toyotával megnyertem a prológot. (és persze DuEn navigálása is kellett hozzá... - a szerk.) Nagyon jólesik a szurkolóktól kapott biztatás és az a sok egyéb, amivel meglepnek.
- Így, hogy kihagytál már két versenyt, vannak elvárások magaddal szemben, vagy van, amire vágynál az év végi értékelést illetően? - Igen, két verseny kimaradt sajnos, ráadásul olyanok, amik hazai pályának számítottak volna - sajnálom, mert az aszfaltokat jobban szeretem, mint a murvát… De bízom benne, hogy ezzel a technikával a murván is lesznek jó eredményeink. Szeretnénk minél jobban szerepelni aztán majd a végén meglátjuk, hogy ez mire lehet elég!
A tavalyi Mikulás Rallye előtti teszten csináltunk egy videót Tomival...