RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Üdv a szurkolóknak
Elek István a pécsi futam után
2012-06-08
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
710363538
Napi oldal:
113799
Jelenleg:
3089
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

udv_a_szurkoloknak_1

A sötétben még remekül teljesítettek a problémák ellenére is, ám a másnapi első gyorson már nem túl messzire jutottak. Elek Istvánék ezúttal idő előtt fejezték be a versenyt, de a terveik mit sem változtak, Veszprémben újra támadnak, addig pedig üdvözli a szurkolókat!

Hogy tetszett az éjszakai kalandozás a Mecsekben?

Az éjszakázás már csütörtökön megkezdődött, hiszen éjjel fél kettőkor érkezett meg az autónk, ekkor próbáltunk egy tesztet is lebonyolítani, de az nagyon rövidre sikerült, mert ilyen későn már nem volt sok kedvem autókázni. Igazából azt lehet mondani, hogy fordultam kettőt az autóval és végeztem is. A lámpákat viszont leellenőriztük, állítottunk rajta és jól sikerült.

udv_a_szurkoloknak_2

Úgy készültünk neki a versenynek, hogy nem is kellett azt éreznünk, hogy a koromsötétben versenyzünk, mert tökéletes volt a lámpánk. Pénteken következett a programban a prológ, és bár én nagyon nem szeretem a prológokat, most jól jött, hogy itt kezdtünk autózni, ugyanis a prológ legelején a bal első féltengelyünk megadta magát, de így legalább megelőzte azt, hogy a versenyen jöjjön ki ez a gond. Ilyen szempontból jól jártunk.

udv_a_szurkoloknak_3

Jött az éjszaka, gondoltuk megyünk a saját tempónkban, nem vállalunk felesleges kockázatot, annak ellenére, akár kevés lámpával is jól érzem magam a sötétben, de ez a kiszámíthatatlan időjárás a gumiválasztást megnehezítette kissé. Én a puha slick mellett tettem volna le a voksom, de mivel az nem volt, egy átmeneti megoldást találtunk ki. Elől közepes vágott slickünk volt, hátul pedig intermédiánk, mivel az én vezetési stílusommal nagyon nehezen tudom hátul megmelegíteni a gumit, inkább az első gumikat terhelem, így működött ez a vegyes dolog. Az első gyors közepénél egy kanyarból kifelé jövet jobban leúszott az autónk, nem is éreztem ezt problémának, úgy tűnt, hogy egy picikét rálógunk a fűre, csak épp azt nem tudtam, hogy a fű benőtte a betonszegélyt, és így nekicsaptuk a bal első futóművünket. Rögtön be is villant, hogy na, itt van újra a szokásos mecseki történet, első-második gyorson lerendezem a dolgokat és mehetünk haza. A kocsi ezt követően rázott, vibrált, szerencsére defektet nem kaptunk, de a futóművünk elállítódott. Ez előtt egy kicsivel történt velünk a másik sztori, amikor a nagyon szuperül beállított lámpánk hirtelen nem olyan szuper lett. Egyszer csak stroboszkópszerűen elkezdett villódzni előttünk a fény, és amikor lejöttünk a gyorsról, akkor tudtuk megnézni, hogy a lámpasornak a kocsi elejére szerelt stabilizáló rúdja kiszakadt tőből és innét - finoman szólva is - vibráló fényt kaptunk a kocsi elé. Megpróbáltunk ezután egy visszafogott tempót diktáltni. A második gyorson arra koncentráltunk, hogy baj ne legyen, látni láttam, csak zavaróan vibrált, a kocsi rezonált, a futómű másként állt, mint kellett volna... de nem volt életveszélyes, lehetett vele haladni. Meglepődve láttuk, hogy a történtek ellenére is az abszolút ötödik helyen állunk, és az "ex-N-csoportban" az élen vagyunk. Nem voltunk elkeseredve, hogy ilyen sztorik történtek velünk, abszolút pozitívan tértünk nyugovóra, teljesen jó behatások értek minket, úgy vártuk a másnapot, hogy tudtam: nem kell kapaszkodnom a mezőny után, mint Bükfürdőn!

udv_a_szurkoloknak_4

Viszont másnap nem mentetek messzire...
Pedig elég jól elindultunk, annak ellenére, hogy nem az én stílusom jól kezdeni a nap első szakaszán! De itt most el kell mondjam, hogy kivételesen, erre a versenyre egy elég érdekes felkészülésünk volt. Csak egy napunk volt a tréningezésre, és mi szorgalmasan neki is kezdtünk, hogy felírjuk a dolgokat, és a tavalyi itinerek alapján - melyeket Ramóntól megkaptunk - egy pálya kivételével megvolt az összes, és ezeket csak át kellett írni. Volt olyan pálya, ahol ötöt is mentem, ami tőlem egy iszonyatosan nagy dolog! Én önmagammal szemben a tükörben, szégyelltem is magam, hogy én is átálltam erre a pályaversenyzői stílusra, hogy belövöm a pályát az utolsó fűszálig. Én a rallye-t a rallye-ért szeretem, amikor ketten csináljuk a navigátorral. Valamiért úgy adta ki, hogy némely pályán a szabad közúti részen többször is áthaladtunk. Volt persze olyan is, ahol csak kettőt, vagy egyet mentünk... Nagyon vegyeskereskedés volt a felkészülésünk, de pont ez a hetvehelyi pálya - eleje - volt, ahol ötöt is mentünk. Gondoltam, hogy akkor ez nagyon jó lesz reggel, bár nem ismerem különösebben a mecseki pályákat, de ez tényleg jól megvan fejben is. Hát messzire nem jutottunk, a váltónk egyszer csak megakadt és egy pillanat alatt véget ért a versenyünk. A pálya szélén találtuk magunkat, és innét már csak az maradt szórakozásnak, hogy az OK táblát mutogattuk a többieknek, ill. megnézhettük a mezőnyt, hogyan fordulnak el abban a kanyarkombinációban.

Nem kérem, hogy akkor most egyesével értékeld a mutatványokat! :-)
Nem-nem, ezt nem is tenném meg! De láttam érdekes dolgokat! :-)

udv_a_szurkoloknak_5

Hogyan tovább?
Nem változott semmi, végigcsináljuk a bajnokságot és remélem, hogy több technikai problémánk már nem lesz az idén. Egyértelműen látszik, hogy a kategóriánkban az első pár versenyzőpáros között mi is ott tudunk lenni, és az is, hogy az abszolút ötbe is be tudunk férkőzni. Azt gondolom, hogy murvás versenyen talán nincs akkor hátrányunk az R4-es, S2000-es autókkal szemben, mint mondjuk aszfalton lett volna. Úgy gondolom, hogy murván még a bükfürdői második napinál is durvábban fogunk menni! Most még egy-két apróbb finomítást kap az autó, amit még Mecsekre nem kapott meg. Van még 6 hetünk, hogy felkészítsük Veszprémre, a srácok pedig meg is tesznek mindent érte. Folyamatosan, mindig egy kicsit javul-javul az autó, remélem így még jobbak lehetünk, még jobban szorongathatjuk az élmezőnyt.

Mi újság a szurkolókkal?
Nagyon jófejek voltak!

Tényleg???
Tényleg! Ahol kiálltunk, visszafelébe (rajt irányába) csak le kellett gurulnunk, de azért volt egy kis emelkedő benne, és a helyszínen volt pár nagyon kedves szurkoló, és segítettek feltolni az autónkat. Olyan tempóban haladtunk így, hogy mondtam, ha ezt előbb tudom, a célig tolhattak volna inkább! :-) Nagyon jó fejek voltak, nagyon köszönöm nekik!

A múltkori nyilatkozatom után nagyon sokan elkezdtek kóstolgatni a neten, amin persze nagyon jókat mosolyogtam, mert ugye én azt mondtam, hogy „akinek inge, az vegye magára, akinek nem inge...”, és úgy látom, volt egy-két értelmes szurkoló, aki felöltözött! Egyébként nagyon sok telefont kaptam! Rengeteget! Ismerősök, barátok hívtak, akik körberöhögték a témát. Az egyik legjobb az volt, amikor mondta a barátom, hogy megszólítottak a fórumon, hogy béna voltam, nem bírtam kikerülni a követ… De ha már valaki ennyire nem ért a rallye-hoz, hogy konkrétan azon a bizonyos Mikulás Rallye-n nem én vezettem, én csupán buliból navigáltam Ramónnak, akkor legalább arra venné a fáradtságot, hogy figyelmesen olvassa el a rólam szóló anyagot. Ez volt az egyik, amin nagyon jót nevettünk, ezúton is gratulálok a figyelmes olvasónak!

A másik nagyon jópofa dolog, amire egy ózdi barátom hívta fel a figyelmemet, hogy készüljek a Zagyvaróna-Ceredi gyorsra, azt jól gyakoroljam be, mert valószínűleg nem nagyon megy... Valamelyik fórumozó írta, hogy ott nekem az orromat kifújják a rimóci - vagy nem tudom, hová valósi - legények. A barátom meg visszanézte az elmúlt nem tudom hány évre a zagyvaróna-ceredi gyors eredményeit, és kiderült, hogy N-es Mitsubishivel még ember nem volt, aki olyan jó időt futott ott, mint én! A legjobb idő tavalyelőtt született ott, amit én mentem, attól jobbat csak S2000-essel mentek rajta akkor. Ez jópofa volt! Úgyhogy üdvözlöm a szurkolókat, az ellenszurkolóimat, és remélem, hogy ezzel most újra szolgáltattam témát nekik.

Vettem a lapot! Nem vagyok egy fórumozós típus, de időnként elolvasom, és jókat mosolygok rajta. Ha lehet, akkor továbbra is tartsuk életben a fórumot, hajrá, éljenek a szurkolók!

Továbbra is várok minden versenyzőtársat a Veszprém Rallye-ra, és a Rimóc környéki embereket is és persze mindenkit! :)

a csapat partnerei:


bejott_az_osztrak_murva_7


 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

bejott_az_osztrak_murva_6

Ez a hír most jelenik meg 3135. alkalommal
Share |
Pécs • rally ob
2012.06.01-02.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
46. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k