RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Új háttérrel!
Hankó László - 2010
2010-03-19
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710364544
Napi oldal:
114805
Jelenleg:
3179
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A tavalyi egri futamon elszenvedett balesetét követően Hankó László az Eger Rallye-n folytatja versenyzői pályafutását… megváltozott háttérrel, több újdonsággal vág neki az évnek. A célokról, esélyekről kérdeztem…

Mi lesz veled idén?
Ezt én is szeretném tudni! :-)
Egy új projekt részesévé váltam azáltal, hogy Bútor Robi megvásárolta a Mitsubishi Evo IX-esemet, amit én rögtön vissza is fogok bérelni tőle, és Eger Rallye-n már ezzel rajtolunk. Az Extrém Sport Team Kft. színeiben fogok menni ugyan, de Bútor Robi égisze alatt.

Mit jelent ez pontosabban?
Annyit takar ez a dolog így, hogy Bútor Robi csapata adja a teljes kiszolgálást a versenyek ideje alatt és a futamok között is. Tehát ő készíti fel az autót, ő szervizeli a verseny ideje alatt. Én viszem a sisakomat, ruhámat, beülök az autóba és rajtolok.

Hogyan jött létre ez a megállapodás?
Az eredeti terveim nem ezek voltak, de a jelenlegi gazdasági helyzetben több mindent át kellett gondolnom. Korábban úgy terveztem, hogy megépítek egy Mitsubishi Evo X-est, és azzal fogok versenyezni, de mivel jelenleg ehhez nem adottak a feltételek, így az megmaradt utcai autónak egyelőre, és majd csak később valósul meg, hogy versenyautó legyen belőle. Az Evo IX-es eladása mellett döntöttem, hogy később legyen miből megépíteni az új járművet. Több ajánlatot is kaptam, de Bútor Robi ajánlata mellett döntöttem, mert számomra ezt tűnt a legkedvezőbbnek. Így most a "saját" autómat bérlem vissza tőle…

Egész évadot terveztek?
Egyelőre úgy néz ki, hogy négy futamon fogunk indulni, amiből kettő már nagyon közel van. Tavaly ugye a balesetem miatt nem tudtunk a miskolci futamon rajthoz állni, így most nagyon bízom benne, hogy idén ez másképp lesz!

A tavalyi baleset miatt nincs rossz érzés benned az Eger Rallye-val kapcsolatban?
Nem, egyáltalán nincs, mert akkor nem is foglalkoznék tovább az autósporttal. A baleset, az baleset, és ez mindig benne van a pakliban. Azt szoktam mondani, hogy három tényezőnek kell összejönnie ahhoz, hogy történjen valami. Akkor ott összejött mind a három... így sikerült, felborulnunk. Nagyon csúnya volt kívülről nézve: gyorsabban érkeztem, más helyről kezdtem el kanyarodni és megdobta a kocsit az út… felborultunk. Ennyi.

Mit lehet tudni az autóról, amivel Egerben rajthoz álltok?
Ez egy vadonatúj, null kilométeres Mitsubishi Evo IX-es lesz. A baleset után minden ki lett cserélve, minden új benne. Franciaországban épült egy nagyon profi szakműhelyben, a Gaetmo Motorsportnál. Így ez egy általuk összeépített, 2010-es fejlesztésekkel ellátott versenyjármű. Nagyobb szűkítő, fékerőszabályozó van benne, ill. további fejlesztéseken is átesett az autó.

Esélylatolgatás Eger Rallye-ra, illetve az évadra?
Ez a magyar mezőny egy teljesen kiszámíthatatlan mezőny! Eltűntek a WRC-k az abszolút értékelésből, megjelennek a S2000-esek, ott vannak a régi tapasztalt N-es pilóták, akik csak az autójuknak élnek… úgy vélem, ha Asi nem töri össze magát, akkor ő lesz a bajnok :-)

A S2000-es autók ízig-vérig versenyautók ugyan, de azt gondolom, hogy a magyar pályákon az N-esek verni fogják ezeket. Azok inkább kanyargós, technikás pályára lettek kifejlesztve, kisebb a végsebességük, mint az N-es autóknak. A haza pályákon pedig nem ritka, hogy az EVO IX-esekkel 200-210 km/h-val száguldozunk. A S2000-eseknek nincs ekkora végsebessége.

Új navigátorra váltottál…
Igen, a tavalyi navigátoromtól - Tóth Pétertől - sajnos meg kellett váljak. De igazából csupán a jobb1-ből szállt ki mellőlem, mert a versenyekre továbbra is el fog kísérni, ott lesz a szervizben, segít, irányít, csapatvezetői posztot fog ellátni. Új navigátorom pedig a miskolci Verba Gábor lesz, aki szintén nem ismeretlen a hazai autósportban, hiszen több autóban diktálta már az itinert, tapasztalt navigátornak számít.

Mit vársz az új csapattól? Mennyire hoz ez változást a te életedben?
Mindenképpen hatalmas változás lesz ez a korábbi évekhez képest. Nagyon bízom benne, hogy ezáltal most egy nagy teher lejön a vállamról, és bízom benne, hogy Robi profizmusa ezen a téren is meg fog mutatkozni. Mindenképpen könnyebb lesz a versenyzés, hiszen nem kell mással foglalkoznom, csak a versenyzéssel, a vezetéssel. A korábbi évekre ez nem volt jellemző, hiszen azon túl, hogy versenyző voltam, meg kellett szerveznem a csapatot, figyelnem kellett az autóra, be kellett tanítani a szerelőket, meg kellett szervezni a munkájukat. Ez a teher most lekerül a vállamról, elég lesz a versenyzésre összpontosítanom. Már a teszt is így fog zajlani. Robi hozza az autókat, együtt tesztelünk, és a mérnök segítségével megpróbáljuk a lehető legjobb beállításokat megtalálni. Aztán irány Eger és versenyzünk!

Ez a hír most jelenik meg 7292. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k