Új navigátor, új főtámogató
Új fő támogató, új navigátor, régi autó
2006-03-27
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
731976345
Napi oldal:
169598
Jelenleg:
1482
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Egy Mitsubishi bemutató alkalmából a Hungaroringen megjelent egy jól ismert Mitsubishi EVO VI, amin kicsit más volt a design, viszont a pilóta változatlan... Turán Fricivel beszélgettem:

A tavalyi év nem sikerült teljesen jól…
8 versenyből ötször kiestünk… Egyszer pechesek voltunk, hiszen egy kanyarban kaptunk defektet, ami miatt becsúsztunk és nem tudtuk folytatni. Az utolsó versenyen pedig én hibáztam, nagyon gyorsan próbáltam menni és egy féktávot nagyon elnéztem. A másik három kiállás műszaki hiba eredménye. Emiatt nem szívesen gondolok 2005-re.
Ettől függetlenül voltak nagyon jó részeredményeink. Amikor egy szakaszt műszaki hiba nélkül be tudtunk fejezni, akkor általában első A8-as idővel fejeztük be. A Budapest Rallye volt az egyetlen versenyünk, ahol hibamentesen tudtunk menni, ott pedig az abszolút 4. helyre sikerült megérkeznünk.
Ezek biztató jelek voltak, azon kell változtatnunk, hogy az autó olyan műszaki színvonalon legyen, hogy be is tudjunk fejezni vele versenyt.

Volt szó év elején arról, hogy esetleg egy WRC-vel fogsz versenyezni…
Mindenki szeretne WRC-vel menni. Mi is megpróbáltunk WRC-re szerezni támogatókat, ami igazából nem sikerült. Aztán volt egy ötlet, hogy kiveszik az autómat és annak az értékét beleszámolták volna egy WRC bérlésbe, de ez sem jött össze. Ez minimális tesztlehetőség mellett tudott volna talán létrejönni, de fontosabbnak tartom, hogy megfelelő teszttel, egy jól felkészített autóval induljunk.

Tehát továbbra is maradt a Mitsubishi. Lehet ezt még fejleszteni?
Ésszerű keretek között ez egy top A-s autó. Annyi különbség van mondjuk egy Tommi Makinen féle A-s autó és ez között, hogy ebben nincs benne a két aktív difi és a szekvenciális váltó. Próbáltunk ez ügyben érdeklődni, de olyan 15-16 millió forint körüli összegeket mondtak a hajtásra és a váltóra és ebből az árból már egy jó WRC-t is tudnánk venni…
Az autó jó, remélem a héten a teszteken be is fogja ezt bizonyítani.
A TopSpeedRacing mindent elkövetett, hogy az autó kész legyen másrészt pedig hogy ne legyen év közben technikai gondunk.

Viszont változás történt a csapatban.
Nem azt mondanám, hogy Csökő Zoli elhagyta a csapatot, mert ez nem igaz… Idén nem fog navigálni.
Most egy abszolút sablonszöveget fogok mondani, hogy az üzleti ügyei miatt nem érzi úgy, hogy százszázalékosan részt tudna venni a rallyban. Bármennyire is sablonos a szöveg, de tényleg erről van szó. Abszolút jó baráti viszonyban voltunk, vagyunk és remélem leszünk is. Mindent megtesz Zoli azért, hogy az új navigátorral megtaláljam a kellő ritmust és mindenben segít minket.

Csökő Zoli
"Két dolog miatt nem megyek idén.
Az egyik, hogy az elfoglaltságaim besûrûsödtek, a másik pedig, hogy valószínûleg emiatt nem éreztem magamban azt a pezsgést így szezon elõtt, ami kellene egy jó évadkezdéshez. Motivációhiány lépett fel. A START Autó magazint csináljuk és van egy új dolog is, ami valahol úttörõ munka, remélem hamarosan tudok róla beszélni.
Így ha nem is korán, de még idõben átadtam a helyet olyannak, aki mentálisan jobban tudja a Fricit segíteni ebben az ügyben most… Továbbra is barátságban vagyunk Fricivel, de ez szerintem mindenki számára jól látható, segítek nekik ahol tudok, megyek velük a tréningre és Kálmival is nagyon jó a viszonyom."

Tehát kivel fogsz menni?
Benics Kálmival, aki Szabó Gergő navigátora volt.
Kálmival évek óta nagyon jóban vagyok, együtt járunk edzeni és kialakult egy baráti viszony. A Zoli döntése és mivel Gergővel nem tudja elkezdeni az évet ezért a Kálmi most beül mellém és megnézzük, hogy hogyan tudunk együtt dolgozni.

Benics Kálmi
"Szerettem volna Gergővel menni, de nem sikerült közösen összehozni a támogatói hátteret, ami biztosíthatta volna számunkra, hogy tudjunk versenyezni. Úgy állapodtunk meg vele, ha mégis összejönne az év, akkor közösen folytatjuk, ha nem, akkor megyek Fricivel. Mindkettőjükkel nagyon jóban vagyok.
Nagyon kevés időt töltöttem még el ebben a sportban, nem tartom magam rutinos navigátornak, viszont ambíciózusnak annál inkább. Szeretnék fejlődni, szorgalmasan teszem a dolgom."

Mik a céljaid?
Két év után már talán mondhatom, hogy a bajnoki cím a cél és az abszolútban is minél előrébb végezni. Szeretnénk gyorsasági szakaszokat nyerni.
Mindent szeretnék elérni, amit ezzel az autóval el lehet.

Új designt kapott az autó, szemmel láthatóan új támogató állt melléd…
Egy nagy megtiszteltetés számunkra, hogy a START Autó a Valvoline-el karöltve a csapat mellé állt. Úgy gondolom, hogy ha egy ilyen főtámogató teszi le mellettünk a voksát, az azt jelentheti, hogy más is lát fantáziát bennünk.
És akik évek óta mellettünk vannak, ők is megmaradtak és így tud teljes lenni a szezonunk.
Tehát szeretném is megköszönni a START Autónak, a Valvoline-nak, a Samsungnak, a Microsoftnak, az AXN-nek, a Pirellinek, a PRECITOOL-nak, a Mitsubishi Motors-nak, az Annagóra Parknak, az Extrém Rendezvényügynökségnek, az A1-Wellnesnek és az AutóModellSportnak.

Idén még a szezon mellett egy komoly kihívás vár Rád…
Ha a családi dolgaimra gondolsz, akkor mindenképp :)
Júniusba várjuk az ikreinket. Úgy néz ki, hogy két iker lányunk fog születni.
Ez valóban egy másik kihívás, de nagyon várom, az az igazság.

Ez a hír most jelenik meg 8395. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k