Új szakágvezető, új elképzelések
Nattán György tervei
2010-12-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
731873922
Napi oldal:
67175
Jelenleg:
1848
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_uj_szakagvezeto_uj_elkepzelesek_2Nattán Györggyel, a frissen megválasztott Rallye Szakágvezetővel beszéltünk a terveiről, az elképzeléseiről.

Hogy érzed magad?
Furcsa ez a helyzet. Volt idő, amikor szinte semmi más nem volt fontos számomra, csak ez a sport. Az elmúlt időszakban viszont kicsit eltávolodtam, megpróbáltam szép csöndben csinálni a munkáimat autósporton belül, és kívül is.
Amikor felmerült, hogy lehetnék szakágvezető, eleinte nagyon határozottan elzárkóztam még a gondolattól is. Aztán szépen lassan be kellett látnom, hogy nem tudok szó nélkül hátat fordítani, főleg úgy, hogy nincs megnyugtató alternatíva. Mindenesetre komoly kihívásnak tekintem ezt a feladatot, és igyekszem megfelelni.

Milyenek a visszhangok?
Ezt én nem tudom megítélni, hozzám nyilván a pozitív visszajelzések érkeznek meg, de nincsenek illúzióim: vannak ellenvélemények is.

Milyen összetételű bizottságot tervezel?
Jelenleg még nem tudok teljes névsort mondani, néhány perce kaptam meg a kinevezésemről szóló értesítést. Az biztos, hogy egy nagyon erős szakmai bizottságot szeretnék, ami kizárólag szakmai alapokon dönt. Régóta az a rögeszmém, hogy ha fokozatosság, és az utánpótlás kérdése nincs megoldva, akkor egyszerűen nincs értéke a legfelső osztálynak, így ezt a hierarchiát szeretném életre kelteni.
Viszont így az évkezdet előtt pár nappal már nem szabad mindent felrúgni, a 2011-es év biztosan átmeneti lesz. Megtartjuk a működőképes eddigi rendszer-elemeket, és megpróbálunk megalapozni egy új szemléletű 2012-es bajnokságot.

Kik azok, akikre biztosan számítasz?
Nagy Balázzsal kezdeném, az én privát véleményem szerint neki óriási szerepe van abban, hogy működőképes maradt ez a szakág. A rallye-titkár viszont nem ő lesz, annak ellenére, hogy számítok a segítségére ezen a téren is, mint a leendő titkár betanítója.

Szántó Laci bácsi, és Büki Ernő is biztosított a szakmai támogatásáról, ugyan már nem RSB tagként, de biztosan sokat fognak segíteni, ahogy teszik évtizedek óta.

Évekig dolgoztam dr. Szél Attilával, és azt gondolom, hogy jelenleg ő a jó választás biztonsági szakemberként az RSB-be.

Képviselője lesz az RSB-ben a Rally Túra Egyesületnek, mivel azt gondolom, hogy ez a sorozat ma nem hagyható figyelmen kívül semmilyen szempontból. Meggyőződésem, hogy a Rallye2 és az RTE között  előforduló szembenállások alapvetően a hiányos kommunikációra vezethetők vissza. Én régóta azt vallom, hogy az RTE és a Rallye2 nem konkurens sorozatok, szeretném ezt most a helyére tenni, és bebizonyítani, hogy egymást segítve sokkal könnyebben jutunk előre, mint ha szemben állunk. Együtt kell rendeznünk az alsóbb kategóriájú versenyekkel kapcsolatos kérdéseket is.

Sok olyan hangot hallani, hogy Te a rendezők "ismerőseként" inkább az ő érdekeiket veszed majd figyelembe a versenyzőkével szemben…
Ez az érvelés alapvetően hibás. Pont azért tartunk ma ott, ahol, mert ilyen a szemlélet. Szeretném hinni, hogy az MNASZ, ami a tagok szövetségét jelenti, maguk a versenyzők, és azok a rendezők, akik őket önként ki szeretnék szolgálni, nem ellenérdekelt felek, hanem partnerek. 

Közös a cél: minél jobb rendezvényeket kell szervezni! Nagyon komoly szakmai és pénzügyi vitákra számítok a rendezőkkel, de én azt gondolom, hogy a jó kapcsolatunknak több előnye lesz, mint hátránya. Azt hiszem, hogy ezt a jó viszonyt csak úgy lehet fenntartani, ha mindannyian betartjuk a saját magunk által elfogadott játékszabályokat.
Hajlandó vagyok bármilyen szabályról vitázni, azon változtatni, ha ez előre mutat, de ami le van írva, azt minden erőmmel be fogom tartatni, egyformán  mindenkivel, legyen az miskolci, Pécs környéki, vagy veszprémi rendező.

Hogyan érinti a kinevezésed a MAFC-nál betöltött tisztségedet?
A MAFC Autósport - Motorsport Szakosztályát április óta nem én vezetem, így ilyen értelemben ez nem merül fel problémaként. Ami az elfogultságot illeti: a MAFC versenyzőit eddig is próbáltuk a szabályok maximális tiszteletben tartására ösztönözni, és ez a jövőben sem fog változni, sőt, azt gondolom, hogy a hozzám közel álló emberektől többet is várok ezen a téren, mint másoktól.

Hogyan lehet a jelenlegi pontról elmozdulni véleményed szerint?
Szakágvezetőként az egyik legfontosabb feladatnak azt látom, hogy helyre kell állítani a szolgálati utakat. Megpróbálok megszüntetni minden kerülőutat, és a szabályok adta kereteken belül fogok tevékenykedni. Ebből következik, hogy bár mindenkivel nagyon szívesen beszélgetek - ha időm engedi -, de semmiféle  pressziót nem fogok figyelembe venni, sem a rendezőktől, sem  a versenyzőktől, csapatoktól.

Az MNASZ egy demokratikus szervezet, ahol a demokráciát én abban látom, hogy a tagságnak van beleszólása  mindenbe, mindaddig, amíg maga a szabály meg nem jelenik. Abban a pillanatban viszont, hogy létrejön egy szabály, onnantól nincs demokrácia, hanem szabályok adta diktatúra van. Sportemberként ezt mindenkinek kötelessége elfogadni. Nagyon nem szeretnék vitákat, peres ügyeket, mindannyiunk elemi érdeke egy tiszta bajnokság. Hosszú távon csak így lehet értéke a megszerzett eredményeknek.

Ehhez persze eleinte sok egyeztetés szükséges, hogy eloszlassuk az esetleges félreértéseket, és megelőzzük a tévedéseket. Ezzel párhuzamosan viszont nagyon komoly ellenőrzések kellenek, mégpedig olyan módon, hogy annak elfogulatlanságát senki ne kérdőjelezhesse meg.

Ennek elősegítésére  lesz egy ATB képviselő az RSB-ben, és szeretném elérni, hogy jóval nagyobb forrása legyen az ATB ellenőrzéseknek, mert csak így lehet visszaállítani az egyik legfontosabb bizottság tekintélyét.
Részemről minden segítséget meg fognak kapni, szeretném, hogy mindenki tisztának érezhesse a kihirdetett eredményeket.

A másik kulcskérdés a média, ezen a téren is komoly változásokra van szükség, ehhez szakemberek segítségét fogom kérni, mert nem értek hozzá.

Fontosnak tartom a versenyzői képviseletet, bár egyelőre nem úgy élnek vele a versenyzők, ahogy  lehetne. Mindenesetre helye van a képviselőiknek az új RSB-ben, természetesen külön Rallye2 képviselettel. Ezekről a kérdésekről a januári nyílt szakági értekezleten érdemes majd beszélni, szeretném bevonni a versenyzőket ebbe a döntésbe is.

Mik most a legsürgetőbb feladatok?
Mivel a kinevezésem még nagyon friss, ezért elsősorban meg kell ismernem az elmúlt időszak működését, legfőképpen a számokat. Szeretném átcsoportosítani a költségeket, ezzel  az RSB működési költségét is leszorítani. Egyetlen fizetett állást tervezek, a titkárét, aki 8 órában ezzel fog foglalkozni, senki más nem fog munkadíjat felvenni az RSB-ben amíg én vagyok a szakágvezető, beleértve természetesen saját magamat is.

Át kell gondolni a díjkiosztót is, én azt gondolom, hogy nincs most itt az ideje a fényűzésnek. Szerény díjkiosztó lesz , és az ezen megspórolt pénzből pedig csökkenteni akarom a versenyzők terheit. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lesznek a díjazottak méltó módon megünnepelve! Előre is elnézést kérek, de még az sincs kizárva, hogy változik a meghirdetett időpont emiatt.

A másik égető probléma a jövő évi alapkiírás. Éppen ma jelent meg az FIA kiírása, ezt azonnal le kell fordítani, és ennek alapján kell aktualizálni a magyar szabályokat. Még csak belenézni volt időm, de vannak benne érdekes kérdések, szeretnék a két ünnep között - már bizottsági szinten - egyeztetni a lehetőségekről, hogy január közepére lehessen kész-közeli RVSz.

A közgyűlésen elhangzott tőled, hogy egy év múlva bizalmi szavazást kérsz a munkáddal kapcsolatban...
Igen, ezt mondtam, és természetesen így is lesz. Nem egy évre tervezzük a programot, de nem szeretnék egy pillanatig sem a tagság akaratával szemben, és a támogatottságuk nélkül dolgozni, az nem működőképes.
Én nem emlékszem olyan szakágvezető választásra, ahol ellenszavazat nélkül jelöltek volna valakit, ez az elmúlt hétvégén így történt. Tisztában vagyok vele, hogy ez nem a személyemnek szól, de jelzi, hogy a tagok is megértették, hogy ha nem egy irányba megyünk, akkor csak rángatjuk egymást.

Január elején szeretnék egy nyílt szakági értekezletet tartani, külön az ORB, Historic, és külön a Rallye2 mezőnynek. Megpróbálok előre olyan eldöntendő kérdéseket feltenni, amit ott meg is tudunk vitatni. Nem kirakat-eseményt akarok, hanem valós vitát, ha ez lehetséges.
Bízom benne, hogy lesz érdeklődés, mert szeretnék minél pontosabb képet kapni a tagság véleményéről a szabályokat, elképzeléseket illetően.

Kellemes, ezek szerint dolgos, karácsonyt kívánok!
Köszönöm, én is boldog karácsonyt kívánok minden olvasódnak!

Mit kívánsz Magadnak 2011-re?
Ugyanazt kívánom mindannyiunknak, akik szeretjük ezt a sportot! Hovatartozástól, nézetektől függetlenül:  türelmet, és kitartást, hogy nyugalomban dolgozhasson, versenyezhessen mindenki végre.

uj_szakagvezeto_uj_elkepzelesek_1

 

Ez a hír most jelenik meg 4841. alkalommal
címkék: Nattán, RSB, 2011
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k