RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Újabb győzelem és bajnoki cím
Bútor Robi - Holczer Dani - Citroën C2 S1600
2010-08-07
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710361956
Napi oldal:
112217
Jelenleg:
3160
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_ujabb_gyozelem_es_bajnoki_cim_1Nem csupán egy újabb győzelmet hozott a 17. Prince Beer Veszprém Rallye a Bútor Róbert - Holczer Dániel párosnak, de immár az övék a 2010-es év bajnoki címe is az Országos Rallye Bajnokság S1600 Kupájában, ill. az A csoport abszolút értékelésében is! Bútor Robi mesélt a legutóbbi murvás futamról és a csapat további céljairól.

Hogyan sikerült a felkészülés a futamra?
A verseny előtti teszt, mondhatjuk, hogy 100 %-osan sikerült. Egyetlen pici hiba csúszott csupán a "programba", ugyanis Zagyva Lajos autója reggel 9 óra helyett csupán délután 2-re ért a helyszínre, aminek az volt az oka, hogy az új ORECA motorunk kis késéssel érkezett meg a csapatunkhoz Franciaországból, így mire a szerelők végeztek a beszereléssel, kicsit megcsúsztunk a tervezett időponttal. A teszten így délelőtt először a másik két autóval foglalkoztunk, majd kettő óra után már csak Lali autójával. Mindenkinek volt annyi ideje, hogy összebarátkozzon az autóval, megtaláltuk a nagyjából ideális beállításokat is. Mindenképpen fontos kiemelnem, hogy amikor egy versenyző először ül egy ilyen autóba, és mindössze 30-35 km-nyi tesztlehetősége van, az csupán arra elég, hogy kicsit megismerkedjen a kocsival és elhiggye, hogy nagyjából hogyan lehet vele menni. Azt hiszem, hogy a beállításokra ilyenkor még túl nagy hangsúlyt nem lehet fektetni, mindenképp szükséges, hogy pár száz kilométert autózzon vele ahhoz, hogy reálisan el tudja dönteni, milyen irányba menjen a beállításokkal. Így túlnyomórészt a gyár által megadott setup-okat használtuk, ami azért nagyon ki van találva, hiszen rengeteg kilométer és komoly pilóták vannak e mögött a beállítások mögött.

ujabb_gyozelem_es_bajnoki_cim_2

Más volt most a Veszprém Rallye, mint korábban?
Szerintem ez most egy jóval könnyebb Veszprém Rallye volt, mint az eddigiek. A pályák jellege is más volt, így azok közel sem vették annyira igénybe az autókat, mint amit már megszoktunk, és úgy vélem, hogy a versenyzőket sem terhelte meg annyira. Én egyetlen egy ralipályát élveztem most ezek közül, az pedig a Sólyi erdő volt, az összes többi - az én véleményem szerint - csupán részmegoldás volt: nem voltak igazi murvás ralipályák, sok aszfalt is volt benne... Ez az elmúlt veszprémi futamokon nem volt jellemző, hiszen a lőtereken Magyarország legkomolyabb murvapályái vannak: gyors, lendületes, bevállalós gyorsaságik. A Sólyi erdő szakaszon mindkét alkalommal nagyon jót autóztunk, nagyon élveztük, bátran és határozottan mentem végig rajta. Az egész versenynek ez a pálya volt a lényege és értelme véleményem szerint.

ujabb_gyozelem_es_bajnoki_cim_3

Fogynak az ellenfelek a S1600-as kategóriából... könnyű győzelem volt ez a mostani?
A S1600-as kategóriában valóban igen könnyű volt a győzelem, hiszen nem is volt meg itt a minimális létszám sem. A végére mindössze ketten maradtunk, és emiatt mondhatom azt, hogy értelmetlenné is vált az ORB S1600 Kupa kiírása. Ennek következtében mi ismét nem a S1600-as kategóriával versenyeztünk, hanem az A csoport abszolút győzelme volt az egyik fő célunk, a másik pedig, hogy a S2000-es autókhoz képest tartani tudjuk azt a különbséget, amit korábban is már kitűztünk magunk elé célként, azaz murván a 2 másodpercet kilométerenként, aszfalton pedig az 1 másodpercet.

ujabb_gyozelem_es_bajnoki_cim_4

Hogyan sikerült ez utóbbi teljesítése?
Minden versenyen ez volt a célunk, hogy a már említett különbséget tudjuk tartani. A pályák jellegétől függően ez azért pozitív és negatív irányba is el szokott térni. Szombathelyen például volt olyan gyors, ahol a sárban 6 másodpercet kaptunk kilométerenként, de volt olyan is, ahol 1,5-öt csupán. Teljesen változó ez, így ezt a viszonyítási alapunkat kicsit el is vesztettük...

ujabb_gyozelem_es_bajnoki_cim_5

Ezek alapján mi az, ami még célotok "maradt" Veszprémben, ha a saját kategóriában nem tudtatok nagyokat csatázni?
Hogy élvezzük a versenyzést! Szeretnénk minden percet élvezni, amit az autóban töltünk, hiszen azért dolgozunk ennyit, hogy ne egy görcsös versenyzésen legyünk túl. Azt hiszem, hogy ezt nagyon jól meg tudtuk Danival beszélni, és a megvalósítása is sikerült, hiszen annak ellenére, hogy ez most nem egy klasszikus veszprémi viadal volt, nagyon jól éreztük magunkat.

Szervizparkban láttam, hogy nagyon jókedvűen játszottál Tagai Tamás gyerekeivel... nagyon vidámnak és felszabadultnak tűntél. Az egész csapatra jellemző ez a jó hangulat?
Úgy gondolom, hogy a jó hangulat mindenkire jellemző volt. Zagyva Lajossal és Bessenyey Zolival is egy nagyon-nagyon jó kapcsolat alakult ki, de az ő kedvük is csak akkor lenne ennyire jó, ha gond nélkül célba értek volna, egy nagyon jó eredménnyel. De így, hogy egyiküknek sem sikerült a célba érés sajnos, így biztos, hogy az ő szájuk nem ér a fülükig, annak ellenére sem, hogy a részeredmények és az autóban szerzett élmények mindkettőjüknél rendben voltak. Az én kedvemet is csak ez az egy dolog törte le csupán, hogy kiesett a két autónk, és ami a leginkább elkeserítő ebben a dologban, hogy ismét nem miattunk történt! Ha miattunk esnének ki, akkor úgy vélem, hogy lehetne valamit tenni, lehetne változtatni dolgokon, hogy jobb és sikeresebb legyen. Az én autóm minden versenyen problémamentesen megy, és az ő autójuk is gond nélkül ment, míg el nem tört mindkettőben - ugyanazon a helyen - a féltengely. A legjobban tényleg az bánt, hogy nem tudok rajta változtatni! A második versenyünk is elúszott... az első a gyári ORECA motor hibája miatt, most pedig a gyári vadonatúj féltengelyek hibája miatt. Én semmit nem spórolok ki, mindent megvettem az autókba, hogy valóban két tökéletes Citroen C2R2 Max-om legyen és sikeres csapatom, de egyszerűen a sors és az anyaghibák sorozatos problémája nem akarja, hogy ez sikerüljön. Emiatt persze mindannyian el vagyunk keseredve, a szerelőimmel együtt, akik szintén nincsenek hozzászokva, hogy kiesnek az autók. A S1600-assal én hét versenyt mentem le eddig (a tavalyi évvel együtt), és 7-ből 7-szer gondmentesen célba értem, és soha egyetlen pillanatig sem kellett lassabban mennem az autó miatt. Nem értjük, hogy ez most miért nem sikerül. Folyamatos levelezésben vagyunk a Citroen Racinggel, hogy magyarázzák meg, hogy miért esik szét, de egyszerűen nem kapjuk meg a megfelelő válaszokat és megoldásokat hozzá, úgyhogy magunkra vagyunk utalva, próbálunk fejleszteni az autókon, és megpróbálunk bízni abban, hogy elmúlik ez a pech-sorozat, és az fog következni, amiért én ezt az egész csapatot csináltam: egy nagyon profi, nagyon megbízható és nagyon jó csapat, nagyon jó autókkal!

ujabb_gyozelem_es_bajnoki_cim_8

Hogyan álltok a bajnokságban?
Megnyertük most Veszprémben az A csoportot és a S1600-at is, úgyhogy számunkra a bajnokság a pontrendszer és a kitűzött célok szempontjából véget ért. Most ki kell találnunk, hogy hogyan szeretnénk folytatni ezt az évet, melyek lesznek a további célok, de valószínűleg a jövő évi felkészülésünkre fogunk koncentrálni. A pécsi futamon már valami olyasmi autóval szeretnénk menni, ami a jövő évnek a célkitűzése lehet.

ujabb_gyozelem_es_bajnoki_cim_7

Ezek szerint a borsodi versenyen már nem is tervezitek az indulást?
Nem indulunk, ott csapatvezetőként fogok részt venni és megpróbálom valahogy célba juttatni az autóinkat! Szeretném Bessenyey Zolit a lehető legmagasabb szinten kiszolgálni, megadni neki minden segítséget ahhoz, hogy fejlődhessen és gyorsabb legyen. Zolival hosszabb távon tervezzük az együttműködést, mind Magyarországon, mind külföldi versenyeken, így most azt gondolom, hogy az ő fejlődését és sikerét előtérbe kell helyezzem a saját szórakozásommal szemben.

Zagyva Lajossal is vannak további közös céljaitok?
Ő igazából erre az egy versenyre szerződött velünk. Minden évben kiszúrja magának a murvás versenyeket. A Veszprém Rallye-nak is nagy specialistája, ami az eredményeiből is látszik, illetve nagyon jól ismeri a pályákat és fel volt készülve erre a versenyre. Nagyon biztatom őt, hogy induljon el a Borsod Rallye-n, mert az aszfalt verseny is verseny, de egyelőre még nem válaszolt az én ajánlatomra.

ujabb_gyozelem_es_bajnoki_cim_6

A csapat céljai?
Bízom benne, hogy két autóval fogunk tudni rajthoz állni a következő futamon, de ha ez esetleg mégsem jönne össze, akkor is mindenképp arra jó lesz ez a verseny, hogy még jobban összerázódjon a csapat. A távolabbi jövőt illetően pedig nagyon bízom benne, hogy a 2011-es évben már nem kettő, hanem három R2-essel fogunk versenyezni - kiküszöbölve az összes technikai hibát - a lehető legjobb fiatal pilótákkal, akiknek van ehhez kedve, hogy profi körülmények között megmérettesse magát. Remélem, hogy az idő majd meghozza azt a gondolkodást, ami mindenhol működik Nyugat-Európában, hogy ne menjen mindenki Mitsubishivel, mert csak három ember tud az első háromban lenni, az össze többi pedig csak hátrébb. Itt pedig van lehetőség harcolni, csatázni teljesen egyforma autókkal, csalás nélkül!

Ez a hír most jelenik meg 4384. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
17. PRINCE Beer Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k