Újra pörög a hátsó kerék...
Bútor Robi Miskolcra készül
2009-04-24
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732087580
Napi oldal:
71502
Jelenleg:
2161
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Bútor Robit Egerben a második gyors után kényszerpihenőre vitte a VFTS. A hétvégén, Miskolcon újra láthatjuk őket előfutóként, kivételesen DuEnnel kiegészülve: Vili igazoltan lesz távol. A pályabejáráson már túl vannak, de a 16. Alfa-Ker Miskolc Rally-n kívül az idei év tervei is szóba kerültek...

- Milyenek a Miskolc környéki pályák?
- Nagyon jó minőségűnek láttuk őket - ezen a versenyen DuEnnel indulok majd, mint sztárnavigátorral...:) Vili barátomnak ballag az egyik fia, és azon mindenképpen szeretett volna részt venni - mivel az előfutásnak nincs nagyon tétje, így szerintem ennek nem volt akadálya - így került DuEn szóba, már együtt is jártuk be a pályákat. Nagyon egyszerűek a gyorsaságik - egyik nap egyik irányban, másik nap a másikban, amit egy picikét lájtosnak érzek -, a tavalyi-tavalyelőtti itinereket megkaptuk Vilitől, azért kicsit át kellett dolgoznunk, mert egy minimális gödrösödés tapasztalható a szakaszokon, de alapvetően tényleg jók a pályák.

- Ha DuEn a "sztárnavigátor", rád hatványozottan mondhatjuk, hogy sztárpilóta, viszont még sosem ültetek egymás mellett. Hogy tűnik: milyen hétvégétek lesz?
- Korábban nem nagyon volt ilyenre példa, mert Vilivel a magyar bajnokság elmúlt hét évében mindig együtt versenyeztünk, sosem kellett Őt helyettesíteni: mindig itt volt, és mindig tökéletesen végezte a dolgát; az utolsó évben külföldön pedig Tóth Imivel mentünk. Imit sem volt nehéz megszokni, mert azt gondolom, hogy egyike a legjobb magyar navigátoroknak. Mindkettőjükkel nagyon könnyű volt együtt dolgozni. DuEn ellenben nem egy gyakorlott navigátor, ennek ellenére pillanatok alatt belerázódott az itinerbe, a visszamondásba, sőt még az írásba is. Nem volt bonyolult a feladata, ennek ellenére, nagyon rugalmasnak bizonyult, és nagyon gyorsan segített feldolgozni a pályákat. Nagyon ügyes...
(és az előfutóknak nem kell megállni a gumijelölésnél... - a szerk.)

- Ezek szerint, ha bármi történik vele, navigátorként van még jövője? :)
- Mindenképp - bár megélni nem nagyon lehetne ebből...:) Az mindenesetre látszik, és érződik, hogy az élete ez a sport. Jókedvű és akarja csinálni - nagyon jól éreztem magam vele a pályabejárás alatt, de ez nem lepett meg: ilyennek ismertem meg korábban is.

- Gondolom a cél továbbra is a nézők szórakoztatása, ami az előző, egri futamon nem sikerült a verseny teljes hosszán... Hogy áll most az autó?
- Igen, a nézők a legfontosabbak most is, mint eddig - ezért választottuk az előfutást. De persze mi is szeretnénk jól érezni magunkat - egyik sem sikerült Egerben sajnos. Nagyon kevés versenykilométert tudtunk ott menni, így a szórakoztatás és a szórakozás is elég kurtára sikerült... Bízom benne, hogy az ottani hibákat ki tudtuk küszöbölni, és Miskolcon végig tudunk majd menni. De azért a VFTS-ről tudni kell - és már én is szembesültem vele - hogy nem a világ legmegbízhatóbb autója. Akármennyire fel van készítve, és nincs kispórolva belőle sem az új alkatrész, sem a munkaóra, sem a pénz, akkor is tud meglepetéseket okozni az embernek. Úgyhogy egyelőre egy picit pesszimista vagyok, de remélem, Miskolc után azt tudom majd mondani, hogy az egri hiba csak véletlen volt, egyébként tökéletesen működik az autó, és el tudjuk érni vele a célunkat.

- Az idén megjelent, korábbi interjúidban mindig azt mondtad, tervezel még versenyezni, csak össze kell állni a háttérnek. Ahogy telnek a hónapok, okkal gondolhatom, hogy haladnak a dolgaid: hogy áll most a versenyzésed? Elképzelhető, hogy idén már versenyezni is fogsz?
- Úgy gondolom, hogy igen. Előreláthatólag szeretnék menni egy aszfaltos és egy murvás futamot egy N-es autóval: Pécset és a Veszprémet néztem ki magamnak. Két dolgot szeretnék kipróbálni: magát az N-es autót, hogy mennyire tudunk eredményesek lenni vele, és azt, hogy van-e reális esélyünk jó eredményre a jövő évi bajnokságban. Sok részletet nem szeretnék, és igazából nem is tudok mondani, mert még csak tárgyalásban vagyunk egy autó bérlésére. Még vannak kérdőjelek, elsősorban pénzügyi vonalon, másrészt pedig, hogy egyáltalán érdemes-e mennünk két versenyt még ebben az évben. De szerintem meg kellene nézni, hogy hová tudunk beférni így elsőre - elég sok N-es autó van, és azért csak kíváncsi vagyok... Ha ezt már láttuk, az a jövő évi terveinket is befolyásolja majd. Nagyon kevés kilométert mentem N-es autóval, és abból túl sok konzekvenciát nem tudok levonni, hogy milyen lenne élesben és folyamatosan.
És a másik fő kérdés, hogy lesz-e jövőre WRC, vagy nem, mert ebben a kétbajnokságos rendszerben nem hiszek. Nem hiszem, hogy ettől az abszolút magyar bajnok az N-es autó lesz: lehet, hogy papíron igen, de sem médiában, sem az emberek szemében biztos, hogy nem. Ez csak egy vészprogram az MNASZ részéről, de bízom benne, hogy hamarosan kitisztul, hogy mi lesz jövőre a WRC-kkel, és lehet-e N4-es autóval ténylegesen abszolút magyar bajnok valaki. Ha igen, akkor az biztos, hogy meggyorsítaná az ilyen irányú tárgyalásainkat, és biztos, hogy fontosabbá tudja tenni számunkra, hogy elinduljunk azon az idei két versenyen.

- Az N csoport a jövő?
- Alapesetben már idén is csak N-es autóknak kellett volna kiírni a bajnokságot. Ehelyett most lett egy átmeneti megoldás, ami nem változtatott azon, hogy továbbra is a WRC-k mennek elől, és a WRC nyeri a versenyt. Én igazából akkor szeretnék ebbe pénzt tenni, és akkor szeretnék ezzel többet foglalkozni, ha végre eldőlne, hogy N-es autóval megy mindenki, és N-es autóból kerül ki a magyar bajnok.
Szerintem úgy sokkal egyenrangúbb lenne a küzdelem - én ebben a közdelemben szeretnék részt venni. A WRC-kkel nem tudjuk felvenni a harcot, sem anyagilag nem tudom előteremteni az azzal való versenyzést, és az pedig, hogy hatodik - nyolcadik helyen menjek, az nem nagyon érdekel...

 

Frissült Robi honlapja, mindenkit szeretettel vár a neten is!www.butorrobi.hu

Ez a hír most jelenik meg 6074. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k