h i r d e t é s
Összes oldal:
745686294
Napi oldal:
101359
Jelenleg:
547
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
996 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
960 |
3. |
Kasza Kristóf |
|
959 |
4. |
Gönczi Dániel |
|
873 |
5. |
Végh Krisz |
|
818 |
6. |
Kozsuk Péter |
|
805 |
7. |
Osztás Ábel |
|
800 |
8. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
780 |
9. |
Balogh Richárd |
|
737 |
1. |
Thierry Neuville |
|
225 |
2. |
Ott Tanak |
|
200 |
3. |
Elfyn Ewans |
|
185 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
166 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
146 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
114 |
7. |
T. Katsuma |
|
102 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Sami Pajari |
|
41 |
1. |
Hayden Paddon |
|
145 |
2. |
M.Franceschi |
|
124 |
3. |
Miko Marczyk |
|
109 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
101 |
5. |
Jon Armstrong |
|
88 |
6. |
S. Tempestini |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Yoann Bonato |
|
49 |
9. |
Simon Wagner |
|
49 |
1. |
Velenczei Ádám |
|
169 |
2. |
Csomós Miklós |
|
157 |
3. |
Német Gábor |
|
136 |
4. |
Turán Frigyes |
|
124 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
119 |
6. |
Tóth Tibor |
|
80 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Hadik András |
|
58 |
9. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
1. |
Balla Tamás |
|
143,25 |
2. |
Rongits Attila |
|
135 |
3. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
4. |
Hulmann G. |
|
96 |
5. |
Bodogán F. |
|
87,25 |
6. |
Kronome Ákos |
|
72,25 |
7. |
Tóth Barna |
|
63 |
8. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
43,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
83 |
2. |
Határ Attila |
|
60 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Berta László |
|
31 |
5. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
22,75 |
7. |
Hibján József |
|
18 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
117,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
94 |
4. |
Várnai Dávid |
|
82 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
64 |
6. |
Tellér Antal |
|
52 |
7. |
Ruszó Krisztián |
|
45,5 |
8. |
Faltusz Dávid |
|
42,5 |
9. |
Molnár Ferenc |
|
37,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
82 |
2. |
Rácz Gábor |
|
80 |
3. |
Oberling K. |
|
72 |
4. |
Bajusz Krisztián |
|
72 |
5. |
Kovács Dominik |
|
61 |
6. |
Szabó Zoltán |
|
60 |
7. |
Lipóczky Dani |
|
51 |
8. |
Kerekes Bence |
|
49 |
9. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Közel két évtizedes szünet után 2005-ben tért vissza a rallye Somogyba. Az újkori verseny olyan jól sikerült, hogy egy évvel később, 2006-ban még egy követte. Négy újabb rali-mentes évet követően 2010. november 20-21-én ismét raliautóktól lesz hangos Kaposvár és Bárdudvarnok. A kihagyott évekről, a Marco Bridge-ről és az előttünk álló hétvégéről kérdeztem Markó Tibor rendezőt.
Hosszú évek után élesztettétek újra a Kapos Rallye-t 2005-ben.
A hazai rali "arany-korában" Kaposvár, (az Elastic) jó pár sikeres versenyzőt, sportvezetőt, bajnokot, sőt! Abszolút bajnokot is adott a sportnak. Aztán változott a rendszer, és nem csak a politikában, a sportban is. Egy-két éves előkészítő munka után sikerült 2005-re újra összehoznunk a Kapos Rallye-t. Nem titkolt célom volt, hogy a R2-es és Historic Ob futamokat követően ismét R1-es viadalt vigyünk Kaposvárra, ahol napjainkban is többen sikeresen űzik ezt a sportot. Ennek a tudatosan felépített folyamatnak voltak első lépcsői a 2005-ös, és 2006-os versenyek. A csapat lelkesedésével és jó pár helyi sportszerető ember segítségével sikerült színvonalas versenyeket elkövetnünk. Már az első újkori verseny után megkerestem a helyi vezetőket a nagyobb, grandiózusabb folytatás ötletével, de sajnos igazán komoly érdeklődést nem sikerült keltenünk bennük. Hátba veregetésből már akkor is jól álltunk, de a valós támogatási szándék, a szükséges lobbi hiányzott, így erről a tervemről ideiglenesen le kellett mondanom, és a lámpafényes belvárosi prológ és a szenzációs erdőgazdasági utakra tervezett gyorsasági szakaszok víziói az íróasztalom fiókjában landoltak, és ma is ott vannak.
Ezért következett az újabb pár éves szünet?
Igen, ez volt a fő kiváltó ok. Elvesztettem a szükséges motivációt, és legyünk őszinték, egy ilyen szintű rendezvényhez kevés a rendezői gárda tenni akarása, elszántsága, ha helyi szinten nem talál megfelelő támogatókat. Pedig nagyon komoly terveket eszeltünk ki Büki Ernővel. Már 2003-ban bolyongtunk az erdei utakon - többek között, ahol Ranga László felborította a Camel-es Audit 88-ban - és hüledeztünk, hogy milyen fantasztikus lehetőségek várnak itt a ralira és ránk.
Hogyan született a Marco Bridge?
A kényszer szülte. Budai Bélával - aki meghatározó alakja volt a verseny újjáélesztésének - kerestünk újabb és újabb pályákat, és így bukkanunk rá a Szenna - Bárdudvarnok - Zsippó közel 10km-es szakaszra, ami amellett, hogy izgalmas, festői környezetben kínálkozott lehetőségként. Ezen a szakaszon van egy fa szerkezetű és burkolatú híd. A 2005-ös verseny szombati napjának végén, már túl voltunk az átvételeken, pályabejáráson és a rajtceremónián is, amikor a szakasz vezetőbírója hívott, hogy van egy kis baj a híddal. Egyszerűen kilyukadt. Azt hittem viccel, ötször visszakérdeztem, de sajnos valóban oda lett. Ahogy mondtam, szombat este kilenc óra körül járt az idő. Kezdődött hát a fejvakarás, hogy ezt miként oldjuk meg. A híd nélkül sem rövidebb gyorsasági, sem áthaladás a további etap útvonalra nincs. Talán nem meglepő, hogy ismét a sporton belülről jött a segítség! Hideg Krisztián közbenjárására, édesapja, az abszolút magyar bajnok Hideg Jani bácsi sietett a segítségünkre, jó pár köbméter faanyaggal, és két áccsal. Csatlakoztunk hozzájuk négyen, és 4-5 órás, autóval világítós, nagyon kalapálós és fázós munkával hajnali 3-ra megszületett a felújított híd…. Bezzeg a Margit! : Az érintett Polgármester másnap értesült a történtekről és elnevezte a hidat Marco Bridge-nek. Persze a versenyt tökéletesen bírta, zokszó nélkül.
2010. november 20-21, azaz az előttünk álló hétvégén újra Somogy megye!
Az OSJECKO Rallye Sprint Bajnokság pontszerző versenyeinek sorát Somogyban, a fent említett Szenna - Zsippó szakaszon rendezett Rhino's Kupával zárjuk most hétvégén. A pálya közel 9,5km hosszal, és valóban összetett kihívással várja a versenyzőket. A bajnokságban is maradtak még nyitott meccsek bajnoki cím és dobogós helyezések tekintetében, és különben is! A pálya egyszerűen jó és élvezhető! Aki még nem döntötte el, hogy résztvegyen-e a versenyen versenyzőként, jöjjön bátran, hiszen a helyszínen is lehet nevezni! Szombaton 08:00 és 12:00 óra között, Kaposváron, a Peugeot Kaposvár (Budai Autóház) ad helyet az átvételeknek, és ide várjuk a helyszíni nevezőket is.
Mitől lesz érdekes ez a verseny a versenyzők számára?
Nem lesz kolbászból a kerítés, de ahogy eddig is, úgy most is komolyan előkészített versennyel várjuk az amatőr és a licence-s versenyzőket is. Szombaton átvételek és pályabejárás, vasárnap pedig egész napos verseny várja az érdeklődőket. A pálya támasztotta lehetőségeken túl, vicces lehet az időjárás, különösen a reggeli órák talaj menti fagy közeli hőmérsékletével, a párás, csúszós aszfalttal és végén a sötétben kocsikázással. Úgy gondolom, színvonalas zárása lesz az idei bajnoki sorozatunknak.
És az extrák?
Azok a 2-es lemez végén.
2 lemezes verseny lesz ugye?
Értelek! A hétvégi verseny különlegességei közé tartozik - jaj! most jutott eszembe, hogy WRC is lesz a versenyen - és még az sem minden napi, hogy azonos pályán, azonos feltételekkel lesz látható az OSJECKO Rallye Sprint Bajnokság mezőnye mellett a Tamási Motorsport mezőnye is.
Közös értékeléssel?
Nem! Két önálló bajnoki futamként bonyolítjuk a versenyt, a két mezőny külön-külön egységet képez majd a versenyen. Érdekes lehet persze az idők összevetése. Kicsit sajnálom, hogy a "mieink" közül az abszolút első 10 párosból talán csak 2-3 páros tud rajthoz állni. Azért gondoltunk a "Grande" abszolútra is, így különdíjként a "nagyon első három" párost is díjazzuk.
Egyre jobban hangzik! És ha ezen is túl vagytok, újabb négy év szünet következik?
Nem tudom, mit hoz a jövő. A Kapos Rallye-s terveimet még nem dobtam ki. De ahhoz, hogy egyáltalán tervezgetni tudjunk, más is kell. Ki tudja, hogy a hazai futamok rendezői - legyen az amatőr, vagy R1-es - mit fognak, mit tudnak csinálni a jövőben. A zuhanyhíradó most is sugároz… Tudjuk, ez nem egy BBC, de nem zörög a haraszt… Szeretném, és remélem, hogy rövid időn belül tisztulni fog a kép, és mi rendezők is megtudjuk, hogy rendezünk-e, rendezhetünk-e akármilyen rali versenyt is a jövőben kis hazánkban. Úgy gondolom, hogy a honi rali rendezők már írtak a Jézuskának, és csupán rendezett és nem egyoldalú körülményeket kértek a fa alá. De addig is, ami biztos: hétvégén Rhino's Kupa Rallye Sprint bajnoki Somogyban!
Ez a hír most jelenik meg 6816. alkalommal
Rallye Sprint Bajnokság 2010
hírek
|