Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Újra Somogyországban a rali!
Rhinos Energy Drink Kupa
2010-11-17
ajánló riport • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
722867571
Napi oldal:
314450
Jelenleg:
1840
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Közel két évtizedes szünet után 2005-ben tért vissza a rallye Somogyba. Az újkori verseny olyan jól sikerült, hogy egy évvel később, 2006-ban még egy követte. Négy újabb rali-mentes évet követően 2010. november 20-21-én ismét raliautóktól lesz hangos Kaposvár és Bárdudvarnok. A kihagyott évekről, a Marco Bridge-ről és az előttünk álló hétvégéről kérdeztem Markó Tibor rendezőt.

Hosszú évek után élesztettétek újra a Kapos Rallye-t 2005-ben.
A hazai rali "arany-korában" Kaposvár, (az Elastic) jó pár sikeres versenyzőt, sportvezetőt, bajnokot, sőt! Abszolút bajnokot is adott a sportnak. Aztán változott a rendszer, és nem csak a politikában, a sportban is. Egy-két éves előkészítő munka után sikerült 2005-re újra összehoznunk a Kapos Rallye-t. Nem titkolt célom volt, hogy a R2-es és Historic Ob futamokat követően ismét R1-es viadalt vigyünk Kaposvárra, ahol napjainkban is többen sikeresen űzik ezt a sportot. Ennek a tudatosan felépített folyamatnak voltak első lépcsői a 2005-ös, és 2006-os versenyek. A csapat lelkesedésével és jó pár helyi sportszerető ember segítségével sikerült színvonalas versenyeket elkövetnünk. Már az első újkori verseny után megkerestem a helyi vezetőket a nagyobb, grandiózusabb folytatás ötletével, de sajnos igazán komoly érdeklődést nem sikerült keltenünk bennük. Hátba veregetésből már akkor is jól álltunk, de a valós támogatási szándék, a szükséges lobbi hiányzott, így erről a tervemről ideiglenesen le kellett mondanom, és a lámpafényes belvárosi prológ és a szenzációs erdőgazdasági utakra tervezett gyorsasági szakaszok víziói az íróasztalom fiókjában landoltak, és ma is ott vannak.

Ezért következett az újabb pár éves szünet?
Igen, ez volt a fő kiváltó ok. Elvesztettem a szükséges motivációt, és legyünk őszinték, egy ilyen szintű rendezvényhez kevés a rendezői gárda tenni akarása, elszántsága, ha helyi szinten nem talál megfelelő támogatókat. Pedig nagyon komoly terveket eszeltünk ki Büki Ernővel. Már 2003-ban bolyongtunk az erdei utakon - többek között, ahol Ranga László felborította a Camel-es Audit 88-ban - és hüledeztünk, hogy milyen fantasztikus lehetőségek várnak itt a ralira és ránk.

ujra_somogyorszagban_a_rali_1

Hogyan született a Marco Bridge?
A kényszer szülte. Budai Bélával - aki meghatározó alakja volt a verseny újjáélesztésének - kerestünk újabb és újabb pályákat, és így bukkanunk rá a Szenna - Bárdudvarnok - Zsippó közel 10km-es szakaszra, ami amellett, hogy izgalmas, festői környezetben kínálkozott lehetőségként. Ezen a szakaszon van egy fa szerkezetű és burkolatú híd. A 2005-ös verseny szombati napjának végén, már túl voltunk az átvételeken, pályabejáráson és a rajtceremónián is, amikor a szakasz vezetőbírója hívott, hogy van egy kis baj a híddal. Egyszerűen kilyukadt. Azt hittem viccel, ötször visszakérdeztem, de sajnos valóban oda lett. Ahogy mondtam, szombat este kilenc óra körül járt az idő. Kezdődött hát a fejvakarás, hogy ezt miként oldjuk meg. A híd nélkül sem rövidebb gyorsasági, sem áthaladás a további etap útvonalra nincs. Talán nem meglepő, hogy ismét a sporton belülről jött a segítség! Hideg Krisztián közbenjárására, édesapja, az abszolút magyar bajnok Hideg Jani bácsi sietett a segítségünkre, jó pár köbméter faanyaggal, és két áccsal. Csatlakoztunk hozzájuk négyen, és 4-5 órás, autóval világítós, nagyon kalapálós és fázós munkával hajnali 3-ra megszületett a felújított híd…. Bezzeg a Margit! : Az érintett Polgármester másnap értesült a történtekről és elnevezte a hidat Marco Bridge-nek. Persze a versenyt tökéletesen bírta, zokszó nélkül.

2010. november 20-21, azaz az előttünk álló hétvégén újra Somogy megye!
Az OSJECKO Rallye Sprint Bajnokság pontszerző versenyeinek sorát Somogyban, a fent említett Szenna - Zsippó szakaszon rendezett Rhino's Kupával zárjuk most hétvégén. A pálya közel 9,5km hosszal, és valóban összetett kihívással várja a versenyzőket. A bajnokságban is maradtak még nyitott meccsek bajnoki cím és dobogós helyezések tekintetében, és különben is! A pálya egyszerűen jó és élvezhető! Aki még nem döntötte el, hogy résztvegyen-e a versenyen versenyzőként, jöjjön bátran, hiszen a helyszínen is lehet nevezni! Szombaton 08:00 és 12:00 óra között, Kaposváron, a Peugeot Kaposvár (Budai Autóház) ad helyet az átvételeknek, és ide várjuk a helyszíni nevezőket is.

ujra_Somogyorszagban_a_rali_2

Mitől lesz érdekes ez a verseny a versenyzők számára?
Nem lesz kolbászból a kerítés, de ahogy eddig is, úgy most is komolyan előkészített versennyel várjuk az amatőr és a licence-s versenyzőket is. Szombaton átvételek és pályabejárás, vasárnap pedig egész napos verseny várja az érdeklődőket. A pálya támasztotta lehetőségeken túl, vicces lehet az időjárás, különösen a reggeli órák talaj menti fagy közeli hőmérsékletével, a párás, csúszós aszfalttal és végén a sötétben kocsikázással. Úgy gondolom, színvonalas zárása lesz az idei bajnoki sorozatunknak.

És az extrák?
Azok a 2-es lemez végén.

2 lemezes verseny lesz ugye?
Értelek! A hétvégi verseny különlegességei közé tartozik - jaj! most jutott eszembe, hogy WRC is lesz a versenyen - és még az sem minden napi, hogy azonos pályán, azonos feltételekkel lesz látható az OSJECKO Rallye Sprint Bajnokság mezőnye mellett a Tamási Motorsport mezőnye is.

Közös értékeléssel?
Nem! Két önálló bajnoki futamként bonyolítjuk a versenyt, a két mezőny külön-külön egységet képez majd a versenyen. Érdekes lehet persze az idők összevetése. Kicsit sajnálom, hogy a "mieink" közül az abszolút első 10 párosból talán csak 2-3 páros tud rajthoz állni. Azért gondoltunk a "Grande" abszolútra is, így különdíjként a "nagyon első három" párost is díjazzuk.

Egyre jobban hangzik! És ha ezen is túl vagytok, újabb négy év szünet következik?
Nem tudom, mit hoz a jövő. A Kapos Rallye-s terveimet még nem dobtam ki. De ahhoz, hogy egyáltalán tervezgetni tudjunk, más is kell. Ki tudja, hogy a hazai futamok rendezői - legyen az amatőr, vagy R1-es - mit fognak, mit tudnak csinálni a jövőben. A zuhanyhíradó most is sugároz… Tudjuk, ez nem egy BBC, de nem zörög a haraszt… Szeretném, és remélem, hogy rövid időn belül tisztulni fog a kép, és mi rendezők is megtudjuk, hogy rendezünk-e, rendezhetünk-e akármilyen rali versenyt is a jövőben kis hazánkban. Úgy gondolom, hogy a honi rali rendezők már írtak a Jézuskának, és csupán rendezett és nem egyoldalú körülményeket kértek a fa alá.  De addig is, ami biztos: hétvégén Rhino's Kupa Rallye Sprint bajnoki Somogyban!

Ez a hír most jelenik meg 6778. alkalommal
Share |
2010.11.20-21.
Rallye Sprint Bajnokság 2010
Rhinos Energy Drink Kupa
Szenna - Zsippó
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k