Markó Tiborral, az orfűi MARB futam rendezőjével beszéltünk:
Szűk két hét múlva kezdődik a szezon Orfűn. Fogy az idő, hogy áll a verseny szénája?
A verseny nőnap alkalmából – eddig egyedüliként - megkapta az ASN engedélyszámát és így most már teljesen hivatalosan a 2016-os év első MARB versenyévé avanzsált. Egyébként rendben vagyunk.
Lassan előnevezési zárlat, az eddig beérkezett nevezések alapján sem a sprintes mezőnyre, sem a licences mezőnyre nem lehet majd panasz.
Bár a nevezések nagy részét az utolsó napokban adják le a versenyzők az már a múlt hét végéig beérkezett nevezésekből jól látható, hogy szép kis tűzijáték várható Orfűn! A több régióban is bajnokokat riogató, elverő élmezőnyünk és a „hazai” kemény mag most is itt lesz és külön öröm, hogy a régiónk számára új, távolabbról érkező, erősen vállalkozó szellemű párosok is jelezték érkezésüket. A licencesek között hasonló a helyzet, hiszen Orfűn indul aktuális Európa bajnokunk és jó néhány magyar bajnok riválisa. Szintén egyedül álló, hogy Orfűn a megszokott és közönség kedvenc sprintes típusok sorát „pár darab” R5-ös és WRC valamint S2000-es egészíti ki. A sprintesek érdeklődése mellet örülök a licencesek aktivitásának is, hiszen csak tovább emelik az orfűi évkezdet színvonalát! Hogy egy volt barátomat idézzem: „Ez pazar lesz!”
Az ám! Ha már itt tartunk: mi az indoka a Teszt Rallye előtti tesztnek? Kissé furán hangzik…
A Teszt Rallye elnevezés akár megtévesztő is lehet, de ez alapvetően és elsősorban a sprintesek versenye (MARB), és nekik kőkemény bajnoki verseny. Az elmúlt 8 évben évről – évre egyre több licences versenyző látott fantáziát az orfűi év kezdetben, így a rendezvényt igyekeztünk olyanná formálni, hogy mind a sprintesek, mind a licences versenyzők számára megfelelő legyen. Az elmúlt években is rendeztünk több kisebb tesztet a verseny előtt, az idén pedig ezt a sok kicsit gyúrtuk össze egy naggyá. A Hankook forgalmazójával, az RTH Versenyabroncs Kft-vel kooperálva a verseny szombati napján kínálunk egy kilométer korlátozás nélküli (a teszt 6 órája alatt mindenki annyit megy, amennyit szeretne) profi tesztet. A teszt akkor ér valamit, ha a versenyző tud viszonytani, látja a változásokat ezért természetesen időmérés is lesz. A teszten bárki részt vehet, akinek a versenyautója rendelkezik rendszámmal és műszakival és aki előzetesen regisztrál a td@versenyabroncs.hu email címen. A részt vevők elég komoly 7végét rakhatnak össze: szombaton teszt – Hankook helyszíni asszisztenciával – és időméréssel, vasárnap pedig verseny. Ja! És a szokásos oktatás – vizsga – gépkönyvezés kombó-ról majdnem megfeledkeztem.
…ahogy azt már megszokhatták a versenyzők a Teszt Rallye-n…
Ezzel a versenyzők dolgát igyekszünk egyszerűsíteni. Idén sem lesz ez másként: pénteken a pécsi ATI-ban oktatás+vizsga, szombaton szintén ugyan ott gépkönyvezés. És tapasztaltam, hogy lelkes követőink is akadnak! :o) …szerencsére ezzel is a versenyzők nyernek!
A verseny programjáról mit érdemes tudnia versenyzőknek, nézőknek?
A részleteket a hivatalos versenykiírás tartalmazza. Nagy vonalakban pénteken oktatás + vizsga (MNASZ licenceseknek), szombaton MNASZ gépkönyvezés, Hankook támogatott teszt, 11:30-tól átvételek Orfűn, este rajtszám osztás, majd vasárnap reggeltől estig verseny – reményeim szerint – erősen jó hangulatban.
Ha jók az infóim, lesz online eredményközlés is…
Bizony, akár csak az elmúlt 3 évben, idén is lesz Rallylive eredményközlés, és versenyzői hangulatjelentés a STOP állomásokról.
További kérés, óhaj, sóhaj, kívánság?
Köztudott, hogy a verseny útvonala érint Natura2000 oltalom alá eső területet is. Idén sem spóroltuk el a terület használatának terheit, hiszen ezzel együtt tudunk igazán élvezetes versenyt kínálni a versenyzőknek. Azonban fontos, hogy a versenyre kilátogató nézők is tiszteljék ezt a lehetőséget és kérem, hogy senki ne felejtse el: „vendégek vagyunk” ezeken a területeken, az erdőkben ezért viselkedjünk is úgy. Amennyiben ebben a kérdésben a nézők is partnerek lesznek, még sokáig élvezhetjük az ilyen és ehhez hasonló lehetőségeket, helyszíneket a hazai autósportban. Rövidebben: Óvd a természetet, védd a ralit!
Meddig nevezhetnek az érdeklődők?
Az előnevezési zárlat 2016. március 9. Majd 2-3 nappal később már látni fogjuk, hogy maradt-e, és ha igen, pontosan mennyi szabad hely, amire még szombaton, az adminisztratív átvételen lehet lecsapni. Addig is: Orfűn találkozunk!
Ott leszek! :)
...én is!
Majdnem elfelejtettem: nem a legszerencsésebb az egy hétvégén 2 versenyes megoldás, de ettől függetlenül minden, a ceredi versenyen rajtolni szándékozó versenyista kollégának „kéz-, és lábtörést”! Ti is vigyázzatok a magatokra!