Under pressure
OXXO Racing
2009-05-06
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
731887087
Napi oldal:
80340
Jelenleg:
1379
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Szinte végül, de nem utolsóként elindul végre a Truck Race idei sorozata. A tavalyi Év újonca díj boldog tulajdonosa, Szobi Balázs és csapata, az OXXO Racing Team 2009-ben is ott lesz, és remélhetőleg még a tavalyinál is jobb eredményeket ér majd el.
Nagy segítségére lesz ebben Jochen Hahn eddigi versenytapasztalata, és a MAN gyári támogatása. Balázs a változásokról, a tervekről, és az első Hahn-OXXO Racing tesztről mesélt, ami Franciaországban volt, április közepén.

- Mi az, ami megváltozik idén a tavalyi felálláshoz képest?
- Az első óriási különbség az, hogy a tudatlanok nyugalmával vághatok bele az első futamba: fogalmam sincs, hogy mi lesz, vagy mire számíthatok. Reményeim vannak, de most azt gondolom, hogy az első verseny után sokkal tisztábban látunk majd. A versenykamion tudja az első ötöt, én tudom az első tízet - ebből kell majd a valóságot kisakkozni...
A csapattagok egyébként október óta Németországban, Stuttgartban vannak a műhelyben, és ott élnek a kamion mellett. Borzalmasan nagy energiát tett mindenki bele az idei versenyévünkbe: Éder Attila, Samu Gábor, Tóth Attila, Pálmai Krisztina, vagy Hujbert Attila és persze a csapatfőnököm, Jobbágy Ákos - muszáj őket kiemelnem, mert nagyon sokat tettek azért, hogy itt lehessünk, és így lehessünk itt. Én nem is hittem volna, hogy a válság közepén ilyen jól tudunk majd állni: tíz versenyből tízet fogunk tudni végigcsinálni. Sőt, sikerült elérni, hogy a Sport1-en és a Sport2-n legyenek Truck Race beszámolók: 30 órán keresztül lehet majd ismerkedni és követni a bajnokság eseményeit.

Nem titkolt vágy, hogy 2010-re szeretnénk egy futamot a Hungaroringre is eljuttatni - az, ami idén lesz, az mérföldkő lehet az ügyben.

- Ha már a műsort említetted: nem mindennapi műsorvezetők lesznek a sorozat mellett a televíziós adásokban...
- Nem bizony! Freire Szilvia, Dammak Jázmin, és Polgár Ildikó váltják majd egymást - mindegyik futamra másik lány jön ki velünk, és készíti a műsort: bemutatják a versenypályákat, kamionokat, interjúkat csinálnak. Elvégre a férfiakat három-négy dolog érdekli: benzingőz, hogy legyen kinek drukkoljon, legyenek jó csajok a háttérben és legyen egy olyan személy, aki azért szakkomentálja is a közvetítésnek - ez utóbbi pedig Jobbágy Ákos lesz.

  

- Mikor lesz az első verseny?
- Május 9-10-én. Mi már előtte, kedden és szerdán Franciaországban leszünk, és tesztelünk még egyet - onnan megyünk majd Hollandiába, az első megmérettetésünkre.

- Mielőtt a tesztekről mesélnél, azt mondd el, hogy hogy jött a gyári csapatként való indulás, és mennyit fejlődött a kamion tavaly óta!
- Jochen Hahn-nal alkotunk egy csapatot, és idén már Hahn-OXXO néven is neveztünk a bajnokságba. Hahn tavaly nyert pár versenyt, és az év végén a negyedik lett - viszont volt olyan, hogy a teszten csak egy másodperccel, de jobb tudtam lenni nála. Ez azért jó előjel, még ha komolyan nem is lehet erre hagyatkozni - lévén a teszten nincs nyomás, és ebből kifolyólag más, mint versenykörülmények között menni.

- Ő szemelt ki téged, titeket, vagy ti őt?
- Kicsit talán mindketten akartuk, lévén egyformán tudunk segítséget nyújtani egymásnak - szponzorokban, versenytapasztalatban, catering-ben, akármiben. De ha azt nézzük, hogy nekik tíz éves múltjuk van ebben a sorozatban, mi mindenképpen többen nyerünk az együttműködéssel.

- Már megvolt tehát a teszt, kipróbáltad az idei kamiont: milyennek tűnt? Egyáltalán mennyiben másabb, mint az, amivel tavaly versenyeztél?
- Súlyát tekintve nem változott a kamion, most is öt és fél tonnás - ez az FIA szabály szerinti súly, csak annyi a különbség idén, hogy 250 kilót fentről el van véve, és az alvázba került beépítésre - a súlypontja sokkal jobb tehát ennek a kamionnak, ezáltal sokkal jobban vezethető. A tavalyi kamion egyébként 1050, ez pedig 1350 lóerős, de nyomatékban is erősödtünk: 5000-ről 5500-ra növekedett. A futóműve és a súlyeloszlása is jobb, mint a tavalyinak volt, úgyhogy tulajdonképpen mondhatjuk, hogy egy egészen új kamionba ülhetek idén - arról nem is beszélve, hogy minden fejlesztést a MAN gyártól közvetlenül kapunk.

- Hogy ment maga a teszt?
- Több része volt: vezetéstechnika és műszaki egyaránt. Kint volt a gyári MAN Motorsport mérnöke és a BOSCH emberei is, és minden egyes kör után kiértékelték, finomították és hangolták a gépet. Nagyon feszes volt a program. Hál'Istennek kint volt velem Michelisz Norbi, aki nagyon jó barátom, és már pár éve mozgunk együtt ebben a sportban. Sok mindent át tudtunk beszélni vele, hogy ő hogy látja kívülről - nagyon sokat segített. Összességében nagyon sok tapasztalatot szereztünk mind a vezetéssel, mind az új kamionnal kapcsolatban. Ráadásul a hangulat nagyon jó volt. A két csapat összeolvadásával csak annyi változott, hogy nagyobb lett a létszám: mivel a srácok kint vannak tavaly óta, remekül összebarátkoztak, és igazán jó köztük lenni. Az én fejlődésem is látványos volt: a teszt során, három nap alatt mentem vagy 150 kört a kamionnal, és a végére tudtam egy másodpercet adni Hahn-nak... Kíváncsi vagyok, hogy a következő, verseny előtti teszten is tudom-e hozni ezt. De azon a teszten is lesz még dolgunk, bár most már azt hiszem, hogy tökéletesre van állítva az autó: idén új keverékű gumival megyünk majd, és a futóművön van még mit tökéletesíteni. Az mindenesetre bizonyos, hogy a kamion nagyon tudja a dolgát - ez egy kicsit nyomasztó is, hogy vajon én képes leszek-e, hogy felnőjek hozzá.
- Lesz új pálya idén?
- Igen, az első, a holland futam. Ott még nem mentem, kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz.

- Azt mondtad, hogy nem nagyon tudod, mire számíthatsz idén, de azért gondolom, valamiféle elvárásod van magaddal szemben: mi az, amivel elégedett lennél?
- Azt nem merem kimondani...:) Ha benne leszek az első tízben, akkor már elégedett leszek.

Ez a hír most jelenik meg 10355. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k