Alig egy héttel a német futam után, a Subaru World Rally Team, az az idei bajnokság 11. futama, az új-zélandi Repco Rally kavicsos útja felé halad, ami a múlt és a jelen egy fontos mérföldköve lesz.
Ez a rali jelenti majd a 15. születésnapját a Subaru első VB győzelmének, amit Új-Zélandon Colin McRae nyert, és akkor ez volt a Legacy utolsó versenye. Ez a győzelem sarkalatos pontja volt a VB-k történetében az azóta szimbólummá vált Impreza számára, hiszen hatásos hírnöke volt a csapat új korszakának. Ugyancsak ez az új-zélandi futam volt az első Colin számára a háromból, ami abba az elit csoportba emelte őt, ahol azok a pilóták állnak, akik mesterhármast tudtak beállítani ezen a versenyen. Most, 15 évvel később, ez a verseny lesz a 200. rajtja a Subaru Imprezának.
A verseny hétvégéje egybeesik azzal a különleges McRae megemlékezéssel, amivel egyébként világrekordot is akarnak dönteni majd a szervezők. A több, mint ezer Subaruból álló kocsikaraván Anglia útjain halad majd, McRae otthonától, Lanark-tól az SWRT főhadiszállásáig Banbury-ig. A konvojt az az autó vezeti majd, amivel a legendás skót pilóta 1995-ben világbajnoki címet nyert. A legérdekesebb mégsem a haladásuk lesz, hanem hogy az autók egy mérföld hosszúságban kiírják majd Colin McRae nevét, így az akár az égből is jól olvasható lesz. Ez a megemlékezés csakúgy, mint az Új-Zéland Rally is nagyon fontos a rali történetében, és mindkettő méltó a Nagy Skóthoz.
A verseny gyors és murvás utakon zajlik majd Új-Zéland Északi szigetének buja növényvilágú vidékein. 130 kilométerre Auckland városától, ismét Mystery Creek-ben lesz a futam központja. 16 szakasz vár a mezőnyre, többi, mint 350 kilométeren keresztül, de csak a rajtceremónia után, ami csütörtök este, a közeli Hamilton városában lesz. A Pirell Scorpion murva-gumikat kemény keverékű borítással használják majd és az alacsony külső hőmérséklet adta feltételek talán nem különböznek majd a március végi Argentin Rally körülményeitől.
A szombati szakaszok minden Subaru-fan szívét megdobbantják, bárhol is legyenek a világon. A Possum elnevezésű szakasz az új-zélandi rali-hősről, Possum Bourne-ről kapta a nevét. A szakasz Franklin megyéből indul, ahonnan egyébként Possum származik. Az ő kapcsolata egyébként jóval hosszabb volt a Subaru-val, mint bárki másnak: 1983-ban, egy Subaru RX Coupe volánja mögött megnyerte az Új-Zéland Rallyt, így indult a pályafutása, ami után gyári támogatással versenyzett az Ázsiai-Csendes óceáni térség bajnokságában, és rekordot állított fel azzal, hogy hétszer egymás után volt ausztrál bajnok egy Imprezával.
Az országban egyébként most tavaszi idő van, a remények szerint 10-15 fok közötti hőmérsékletben zajlik majd a verseny. Nemrég az időjárás özönvízszerű esővel borította el a környéket, farmokat árasztott el, és jó néhány utat tönkretett. Ez kettéosztotta a Waitomo szakaszt is, ami 43,98 km-es hosszával a leghosszabb volt a versenyen, de most pont a közepén egy 80 méteres szakasz járhatatlan. Jelenleg az első és a tizenharmadik gyorsasági közötti útszakasz szintén járhatatlan a víz miatt, de mindenki bízik abban, hogy leapad a víz, mire a verseny odaér.
Tavaly egyébként minden idők legszorosabb végeredménye született a rali-világbajnokságok történetében: az első és a második helyezett között mindössze 0,3 másodperc volt a különbség, három napi versenyzés után.
Az SWRT két Imprezával nevezett a Repco Rally-ra, Új-Zélandra. Petter Solberg, és Phil Mills 5-ös rajszámmal indulnak majd, a csapattársak, Chris Atkinson és Stéphane Prévot 6-ossal.
Solberg és Mills már hatszor versenyzett Új-Zélandon, 2002 óta minden évben. Háromszor értek el dobogós helyezést, beleértve a 2004-es győzelmüket is. Atkinson háromszor versenyzett itt, de csak tavaly Prévot-val az oldalán, amikor is az abszolút negyedik helyen értek célba.
David Richards, Subaru World Rally Team csapatvezetője: "Nagyon szép emlékeim vannak az Új-Zéland Rally-ról. Ez az a verseny, ami nagyon fontos a csapat történetében, hiszen itt győztünk először. Nagyon dolgos hetek állnak mögöttünk, sokat teszteltünk és a versenyzőink eredményei egyre bizakodóbbá tesznek az új autóval kapcsolatban."
Paul Howarth, Subaru World Rally Team műveleti igazgatója: "A kanyarokkal tűzdelt utak meglehetősen egyedivé teszik az Új-Zéland Rally-t, és ezek megfelelő bevétele döntő a jó idő elérése tekintetében. A versenyzőknek kanyarról kanyarra haladva meg kell találniuk a megfelelő ritmust, már egészen a rajttól kezdve, különben oda a jó időeredmény. De ugyanilyen fontos lesz a teljes magabiztosság is ezeken a gyors szakaszokon."
Petter Solberg: "Kedvelem Új-Zélandot, mert nagyon gyors és hömpölygő, és igazán mindent el kell követni a magabiztos, tudatos gyorsaság érdekében. A németországi futam végén igazán jól éreztem magam, hogy egy határozott lépést tettünk előre. Most visszatérünk a murvára, és ez teljesen más lesz, ezért azokkal a beállításokkal dolgozunk majd, amik Finnországban voltak, és ebből próbálunk továbblépni. Remélem, átélhetjük ugyanazt, mint Németországban, de azt gondolom, ez nem lesz olyan egyszerű."
Chris Atkinson: "Már előre örülök Új-Zélandnak, de muszáj volna egy kis plusz tempót belevinnünk, ha úgy akarunk menni, ahogy Seb, Mikko, vagy Jarri-Matti. Rengeteg jó ötletünk van Finnország óta, és ha minden működik, azt gondolom, erősek lehetünk majd itt. Csakúgy, mint tavaly, ebben a szezonban is ez lesz a legközelebbi futam az otthonomhoz, ezért alig várom, hogy ott lehessek, és találkozzak a szurkolókkal, akik otthonról jönnek majd, és remélem közelebb kerülhetek majd a mezőny elejéhez."