TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Vadkeleti macskajaj
2010-05-18
interjú • CiVIC
h i r d e t é s
Összes oldal:
701673147
Napi oldal:
29429
Jelenleg:
2124
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Vadkeleti macska-jaj, avagy Anettka után Kőváry Barna is Bajkonurba indul

thumb_vadkeleti_macskajaj_3Délután négy órakor - az aznapi első étkezése közben - sikerült utolérnem Kőváry Barnát, akinek nem csupán ezen a napon volt sűrű a programja. Hétvégén láthatjuk őt a Salgó Rally-n, vasárnap éjjel hallhatjuk az éjszakai rallycross versenyen és hétfő hajnalban nekivág a várva-várt nagy túrának. Egy nem hétköznapi túrára vállalkozik egy sereg terepjárós csapat mellett három ismert médiaszemélyiség: Ganxsta Zolee, Bárdosi Sanyi és Kőváry Barna, hogy meghódítsa a vadkeletet, és méltó módon emléket állítson hazánk első űrbe jutott asztronautájának és humanitárius segítséget nyújtsanak a csernobili sugárfertőzötteknek. Erről a nagy túráról ad egy kis előzetest Barnus…

Mi is ez az Ázsia Túra?
Ez az egész valahonnét onnét indult el, hogy egyre nagyobb és nagyobb visszhangot kapott ez a "menjünk-e 7-es busszal Afrikába - lásd. Bamako", amit utána feltálaltak, mint "kis-magyar-dakart"… Időközben viszont elveszítette már ez a varázsát, mert nem nagyon hihetjük azért, hogy off-roadnak, terepversenynek vagy terepezésnek nevezhető az, ahol egy 7-es busz tényleg végig tud menni. Nem beszélve arról, hogy Afrika már egy lejárt lemez ebből a szempontból - senkit nem akarok megbántani ezzel, főképp nem az afrikai törzseket - de úgy tűnik, hogy az ottani lehetőségek már ki lettek aknázva. Murczin Zsolti nevéhez fűződik ez az egész Ázsia Túra, aki tereprally-s pilótaként már régóta szervez ebbe az irányba - főképp Erdélybe - ilyen túrákat. Tavaly novemberében kitalálta, és belevetette magát és csapatát a szervezésbe, hogy induljunk el keletre! Aztán ez az egész szép lassan elkezdett valóban körvonalazódni, alakulni. Hamar kiderült az is, hogy az a környék egy "Kusturica-jellegű macska-jaj feeling", ami még mindig visszaadja azt, ami mondjuk Afrikában már eltűnt. Ezért született meg hát ez a terv, hogy induljunk el abba az irányba, amerre kevesek mennek, és csak terepjárókkal! 

vadkeleti_macskajaj_1

Hogyan merült fel Farkas Bertalan neve az esemény kapcsán?
Egyre többet járt az agyunk, gondolkoztunk, beszélgettünk, bandáztunk, és kiderült, hogy idén van Farkas Berci űrrepülésének 30. évfordulója. Ő volt az első űrhajósunk, és nagy valószínűséggel az utolsó is, hacsak Anettka nem kerül képbe - de erre azért kicsi az esély lássuk be. Farkas Berci lett a fővédnöke ennek a túrának, és tulajdonképpen azért megyünk Bajkonurig, hogy ott lássunk egy űrkilövést. Elkezdtük összerakni ennek az egésznek a hátterét, anyagilag, mentálisan, összeszervezni egy csapatot, hogy ez működjön.
Nagyon sok előkészületet, szervezést igényelt ez a projekt, arról nem is beszélve, hogy arrafelé még mindig a kalasnyikov és a dollár az úr a mai napig… Ehhez az Ázsia Túrához nagyon komoly politikai levédettség, konzuli engedély, attasék, főkonzulok támogatására volt szükség, amit elég komolyan tárgyalva - pincérruhában megjelenve - kellett megoldanunk, de mindenkinek nagyon tetszett, mert Farkas Berci ott kinn valóban egy igazi nemzeti hős! Akik onnan Bajkonurból felrepültek az űrbe, tényleg istenként vannak tisztelve. Farkas Berci nagyon sok ajtót kinyitott, és hát szép lassan összeállítottuk a brigádot, hogy ki az, aki jön…

Kik vágnak neki ennek a túrának?

Ebben a csapatban három fő ismert arc van, Ganxsta Zolee, Bárdosi Sanyi és legkevésbé ismert arcként ott vagyok én is. Tulajdonképpen erre húztuk fel az egészet, és hát próbálunk ez az egész esemény mögé támogatókat találni. Vannak különböző cégek, akik már letették emellé a voksukat. De hangsúlyozom, hogy ez az elsőéves próbálkozásunk! A celeb társaság mellett még nagyjából 20 terepjárós fog nekivágni a keleti útiránynak…

Mi lesz az Ázsia Túra programja, menetrendje?
Ez egy 21 napos túra lesz, ami alatt 11 ezer kilométert teszünk meg. Csapatban, korrekt körülmények között, legálisan, összeszervezve, de semmiképpen sem versenyezve! Hangsúlyoznám, hogy ez egy túra! Úgy indulunk neki, hogy mindenki érezze jól magát. Murczin Zsoltiék már végigmentek az útvonalon, ők már pontosan tudják, hogy merre megyünk, milyen érdekességek vannak, hol lehet menni, merre mi van... És ami a legfontosabb: 6 nap kazah sivatag van benne! Paulo Coelho-tól szeretem azt a könyvet, amiben meg kell hallgatni a sivatag hangját… főleg ezért is megyek :-)

vadkeleti_macskajaj_2

Lesznek különböző feladatok, amiket meg kell oldani. Fel lehet ezt fogni tulajdonképpen egy csapatépítő tréningnek is, de lényeg, hogy utazzunk el, lássunk világot, abban az irányban, amerre túl gyakran nem mennek emberek, ahol tényleg az van, hogy az idő szinte megállt... Általában nem nagyon merészkedünk kelet irányába, és mi most ezt megtörjük. Az útvonalunk megtekinthető a www.azsia-tura.hu oldalon. A fő célállomás értelemszerűen Bajkonur. Ide engedélyt kell kérnünk, hogy egyáltalán bejussunk, mert ez egy fekete folt még a műholdak számára is. Megtekintjük az űrkilövést (ha pont akkor meglesz, mert a tervek szerint akkor van ugyan, de a volt nagy Szovjetunió bármikor változtathat ezen). Utána elindulunk felfelé, Don-kanyar, ősmagyarország, Togliatti (Lada-Zsiguli-Szamara-gyár), utána Moszkva, Kijev, majd Csernobil, ahová a babtistákkal együtt viszünk valamiféle segítséget (ruhákat, gyógyszereket, stb.) A célállomás Nyíregyházán lesz, ami után egy nappal a Harley-Davidson fesztiválra futunk be, ahol Ganxsta Zolee ad egy koncertet. Tulajdonképpen ebből áll a túra…

Említetted, hogy különböző feladatokat kell majd megoldani… konkrétabban?
Alapvetően szerintem adni fogja magát. Az út leküzdése is egy komoly feladat, hisz abban az irányban a térképen jelölt autópálya - ami nálunk például az M7-es, az ott - egy mező. Úgy kell elképzelni, hogy állnak elakadva a sárban a kamionok és várják a nyarat. Hónapok óta várják, mert azok ott nyugodt emberek... tehát nem idegeskednek. Tudják, hogy előbb-utóbb megjön a szél, a szél felszárítja a sarat és tudnak tovább menni. Többet most nem is szeretnék elárulni a konkrét feladatokról, hogy a hírértéke megmaradjon a későbbiekre is. Maga a kaland lesz a lényeg.  Egy merész vállalkozás és mindenki számára egy életre szóló élmény lesz. Olyan helyekre jutunk el, ahová egyébként túl gyakran nem tudunk eljutni. Űrkilövést sem túl gyakran lát az ember, Moszkvában sem jártam még, a Zsiguli gyárban, Don-kanyarban sem voltam. Az egész átölel egy olyan fajta szegmenst, ami manapság inkább Afrikára irányul. Mi elmegyünk inkább keletre, mert arra még nem túl sokan jártunk. 

Milyen autóval vágsz neki?
Egy Dacia Duster versenyautó lesz az enyém ezen a túrán. Egy szenzációs terepjáró, ami most jött ki a Daciától. Módosítások nélkül, egy "aljavédővel" és némi dekorációval vágunk neki az útnak. 

Ettől függetlenül a szurkolók azért láthatnak a hétvégi Salgó Rally-n?
Nekem egy kicsit sűrű lesz a program. Igen, megyek a Salgó Rally-n, ahol vasárnap nagyjából három óra magasságában végzek, utána pedig leszaladok Máriapócsra az éjszakai rallycrossra, azt leközvetítem... utána hazamegyek fürdeni és indulok.
Minden nagyvárosból, ahonnét csak tudok, bejelentkezek hozzátok és hírt adok az Ázsia Túráról!

Ez a hír most jelenik meg 5284. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k