Változások kora?
Cselényi Balázs
2008-12-02
interjú • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069609
Napi oldal:
53531
Jelenleg:
1703
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Lassan itt a sokak által régóta várt közgyűlés, (és közeleg a kampánycsend ideje - a duen.hu szerkesztősége a közgyűlés előtti utolsó 10 napban nem kíván semmilyen, a közgyűléssel kapcsolatos kérdéssel foglalkozni), Cselényi Balázs is megosztotta velünk észrevételeit, javaslatait.
(Szamos Miklós elnök úr múlt hét péntekre ígért nekünk egy interjút, azóta még nem sikerült beszélnünk vele, reméljük érdemesnek tartja honlapunkat az igért visszahívásra - a szerk.)



Mindjárt az elején adódott a kérdés, miért van szükség a sportszakmai alelnök tisztségre az elnökségben, és vajon miért nem fontos ez a jelenlegi vezetőség számára?
A sportszakmai alelnök eredeti szerepe szerint az összekötő kapocs lenne az Intéző Bizottság, és az elnökség között. Hogy a mostani elnökség mért akarja ezt megszüntetni, erre csak tippelni tudnék. Az én olvasatomban az "Elnökség által kinevezett IB vezető" azt jelenti, hogy az elnökség még több befolyást akar sportszakmai döntéshozatalban, hiszen ez által az elnökségnek az IB-ben is volna biztos szavazata. Ennek akadálya egy sportszakmai elnök…

Mik lennének azok az alapvető változások, ötletek, amik megvalósításra várnak? De kérdezhetném azt, hogy milyen cselekvési tervvel készül a tagság rendszerváltó csoportja arra az esetre, ha a közgyűléstől felhatalmazást kap a munkára?
Nyílván rengeteg tennivaló akad, de most így évvégén, a szabályalkotási időszakban jól látszik, hogy korábban kell versenynaptárt csinálni, ne nekünk kelljen alkalmazkodni a környező országok versenynaptárához. Az IB szerepét a sportszakmában vissza kell állítani az elnökség fölé, mert az, hogy az elnökség határozza meg a sportszakmai irányvonalat, véleményem szerint meglehetősen negatív hatással van a sportra. Meg kell hagyni a szakágak önállóságát, hiszen ők ismerik a legjobban a saját problémáikat, az IB pedig a megfelelő fórum arra, hogy a szakágvezetők és a bizottságvezetők megosszák problémáikat, jóváhagyassák szabályaikat és vitás eseteket vizsgáljanak ki. Nem kell messzire menni, hiszen itt van a Mecsek Rallyen kizárt versenyzők fellebbezésének az ügye, amit remélem sürgősen felül fognak vizsgálni. Nem ez az első eset, amikor szakmai fórumok döntését megfelelő indoklás nélkül felülbírálják. Nagyon bosszantó az is, hogy ezek a döntések csak odáig fontosak, amíg az érintettek megnyugszanak, de véleményem szerint ezt akkor tovább kell vinni, és pontosan meghatározni, hogy hol hibázott a verseny Felügyelő Testülete, és a Technikai Bizottság, hiszen érvénytelenné nyilvánították a döntéseiket!

A jelenlegi elnökség által beterjesztett alapszabályban, megfogalmazódik egy teljesen új tisztség, a szakági ügyvezetői titulus létrehozásának javaslata. Mi erről a véleményed?
Alapszabály szakági ügyvezetőre vonatkozó javaslatát nem szabad elfogadni. Ez a tisztség is azt bizonyítja, hogy az elnökség minden szintre rá akar telepedni, hiszen az ügyvezetőt ők nevezik ki, de ha a szakág tagjainak egyöntetű véleménye az, hogy vissza kell hívni, akkor sem kötelesek ezt megtenni. Az Elnökségnek és az Intéző Bizottságnak feladatainak megfelelően kell működniük, ne egymás dolgaival foglalkozzanak. 2008-ban az Elnökség sok olyan dologgal foglalkozott, ami nem tartozik a hatáskörébe, emellett az alapvető feladatait nem látta el megfelelően. Nincs szponzor, katasztrofális a társadalmi megítélés. A versenyzők és rendezők képviseletét az IB-n elő kell segíteni (ligák visszaállítása) Szövetség bizottságainak döntéseiről folyamatosan tájékoztatni kell a tagokat.
Az internetes kommunikációt újra át kellene gondolni, hiszen van egy MNASZ honlap, vannak szakági hivatalos vagy félhivatalos honlapok és az információk nem egységes szerkezetben jelenek meg. A szakágak médiáján pedig, akár központi segítséggel is javítani kell, de a szövetségen belüli kommunikáción is van mit javítani.

Hogyan látod a sportszakmai döntések hátterét, a felügyelők és sportbírók független és esetleg végre minősíthető működésének lehetőségét?
A Felügyelők, a technikai ellenőrök, a ténybírók, a bírók döntéseit a szövetségnek védenie kell, ha szükséges belső vizsgálatokat kell lefolytatni, de nem vezet jó felé, ha különböző bizottságok a korábban hozott döntéseket különféle indokokkal megváltoztatják 
A Felügyelők, bírók, technikai ellenőrök képzését folytatni és fokozni kell  A Szövetség életében hosszú évek óta jelenlévő "féltjük a pozíciónkat" működéssel fel kellene már végre hagyni, és új generációt kellene kinevelni, hiszen látható hogy a vezetőbírók, tisztségviselők, felügyelők körében a vérfrissítés csak nehezen vagy sehogy nem működik. Vélhetően egyesek, egyéni érdekeiktől vezérelten ezt tudatosan és folyamatosan akadályozzák…

Mi kell ahhoz elsősorban, hogy ezek a változások végre ténylegesen megvalósulhassanak?
Ezeket a dolgokat nem lehet egyik napról a másikra rendbe rakni, de szép lassan törekedni kell egy újfajta gondolkodásmód kialakítására a szövetség vezetésében. Következő két hétben a tagokkal meg kell értetni, hogy az alapszabály rendbetétele mindenkinek fontos, hisz a 10-15 éve tapasztalt versenyhangulatot közös erővel vissza kell hozni!

Mi fiatalok mindenesetre megpróbáljuk tenni a dolgunkat, már az is nagy segítség volna, ha nem akadályoznának benne.

 

Ez a hír most jelenik meg 5213. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k