Változást akarók közleménye
hírlevél
2008-07-07
nyílt levél • 
h i r d e t é s
Összes oldal:
732057654
Napi oldal:
41576
Jelenleg:
1644
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A minap olvastunk egy kritikus és kínos nyilatkozatot, Holczer Dániel nyilatkozatát az duen.hu-n.

Miért volt kritikus?
 3. bekezdés idézet:
…talán még soha nem látott mélyponton van az MNASZ…
…előre kell nézni, a jövőt kell építeni…
…a 24. órában vagyunk…
…az elmúlt néhány hónapban elindult a közeledés. Honnan látszik?
…a bársonyos széket senki nem akarja elengedni…
Mindenki képzeletére bízzuk az idézetek értékelését és a továbbiakat.

Nem szeretnék további idézetet közölni, hiszen olvasható és siralmas.
A tovább leírtakról is van véleményünk, mert az egyszerű versenyzők számára érthetetlen és megfejthetetlen. Ellentmondásos és csúsztatásokkal teli.
Azért, hogy mindenki megérthesse az itiner.hu-n közölt hírlevelet szeretnénk újra közölni, hogy elolvashassátok az igazságot és eldönthessétek, hogy az elkötelezettség érdekében melyik oldalon szeretnétek majd a közgyűlésen voksolni.
Sajnos a közgyűlés nem tudjuk, hogy mikor lesz.

 

Nyílt levél az MNASZ Tagjainak, Elnökének, Elnökségének.


Tisztelt Tagjaink, Versenyzők, Csapatok!

A változást akarók csapata tájékoztatni szeretne benneteket az elmúlt három hónap történéseiről, problémáiról, melyek az összes szakágat érintik. A legutolsó Közgyűlés óta (2008. március 14.) eltelt versenyzői időszak és a versenyeken történt események késztettek bennünket arra, hogy elkészítsünk egy 2008-as féléves leltárt.

A 2008. január 12.-ei Közgyűlés, amely félbeszakadt, és a 2008. március 14.-ei megismételt Közgyűlés után, mely ismételten félbeszakadt, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség törvénytelenül működik, hiszen nincs érvényben lévő alapszabálya.

1 - Szamos Miklós Elnök Úr és a levezető elnök a márciusi Közgyűlésen azzal fenyegetőztek, hogy amennyiben az alapszabályt nem fogadjuk el, 30 napon belül a bíróságon az Ügyészség kezdeményezheti a Szövetség megszüntetését, vagy működésének felfüggesztését. Ez szerencsére nem történt meg. Vajon miért nem tett semmit az elnökség ez ellen? Miért húzta és húzza azóta is az időt?

A Közgyűlésen Ferjáncz Attila javaslatot tett arra, hogy a több ízben sem módosított alapszabály kijavításában segédkezünk, javaslatainkat beadványban elküldtük a Szövetségnek. Tudomásunk szerint egy bizottság a javaslatot megvizsgálta és megtárgyalta. Ennek ellenére, a mai napig nem érkezett válasz sem a beadványt beterjesztőjének, sem a tagságnak. Közgyűlést sem hívtak össze a módosítások elfogadására. Mi lesz majd a közgyűlésen?

Szamos Miklós Úr ugyanezen a Közgyűlésen, száz egynéhány tag előtt kijelentette, hogy két táborra szakadt a Szövetség és így, véleménye szerint, nehéz lesz az MNASZ-t működtetni.

A jelenlegi állapot: megítélésünk szerint a Szövetség nem ketté, hanem szanaszét szakadt.
 
2 - A jelenlegi elnökségnek sikerült ígérgetésekkel, pozíciókkal megtévesztenie, és maga mellé állítania nagyon sok sporthoz értő, kiváló szakembert is. Ugyanazon elnökség most taktikát változtatott, áldozatokat keresett, keres és talált.

3 - Említést kell tenni még az utolsó Közgyűlés után történtekről, mert az Elnök Úr azt terjeszti, hogy az MNASZ jelenlegi kátyús helyzetét kizárólagosan az ellenzék generálta és generálja.

Ezúton szeretnénk felhívni Szamos Miklós Úr figyelmét arra, hogy a jelenlegi helyzetet a 2006. decemberi Közgyűlés után az Ő lemondása okozta, az IB és a Sportszakmai Alelnöki pozícióról. A hab a tortán a 2008. januári Közgyűlésen történt felszólalásai voltak.

Mi a jelenlegi helyzet? Miért mondott le a sportszakmai alelnök az IB-vezetői pozícióiról? Van-e a szövetségnek főtitkára? Miért nem kap minderről a Szövetség tagsága megfelelő tájékoztatást?

4 - A fentieken kívül még számtalan gond és probléma van: például a pénzügyi terv, az elmaradt versenyek a különböző szakágakban, a környezetvédelmi és természetvédelmi káosz (Central Europe Rally), elmaradt válaszok a tagok beadványira, az elnökségi és egyéb emlékeztetők, melyekhez a tagság nem tud hozzáférni.

Miért kellet a negyedéves költségvetést módosítani? Vajon, hogy áll a kassza? Milyen a kapcsolat az önkormányzatokkal, út-tulajdonosokkal, a rendőrséggel, a környezetvédőkkel?
5 - Soha ilyen rossz még nem volt a megítélése az autósportnak, alig van támogatója az MNASZ-nek, a sajtóval való viszonya katasztrofális, és a nézők is eltűntek a pályákról! Mindezek veszélyeztetik a versenyzők szponzori megállapodásait.

A szakágak problémáiról:
Aggasztóan, és felháborítóan erősödött az a jelenség, szinte minden szakágban, hogy az általános alelnök, és az elnökség egyes tagjai igen erőszakosan próbálnak meg befolyásolni szakágvezetőket, szakági bizottságokat és egyes versenyeken különböző funkcióban dolgozó sportszakmai alkalmazottakat, hogy egyes versenyzőket vagy csapatokat jogtalan előnyhöz juttassanak, vagy az általuk elkövetett súlyos szabálytalanságokat eltussolják.

Különösen szembetűnő és a versenyzők részéről felháborító volt, hogy a Rally szakág versenyein, megint voltak "Asi ügyek", de ez a jelenség a Gyorsasági Szakág júniusában megrendezett futamán, ahol a versenyrendező egyesülethez, és a Hungaroring igazgatójához közelálló versenyzők jogtalan előnyhöz juttatásához szinte teljes létszámban asszisztáltak a futam vezető sportszakmai tisztségviselői.

A nézők által különösen kedvelt hegyi versenysorozatot elsorvasztották, idén már csak a parádi versenyt rendezik meg. Ugyanakkor a szakág életében domináns márkakupákban is csökken a résztvevők létszáma.

Autókrossz:
Gyakorlatilag erkölcsi és anyagi támogatás hiányában az egész szakág kénytelen külföldön versenyezni.

Rallykrossz:
A szövetség és az elnökség semmilyen formában nem segítette a második legrangosabb hazai autósport rendezvény (Rallycross EB) szervezőit az esemény népszerűsítésében, médiában történő elhelyezésében, szemben azzal, hogy sporttörténeti jelentőségűnek is mondható, hogy hosszú évek után most innen, a magyar futamról volt először élő televíziós közvetítés, melyet négy nagy európai országban élőben, két országban csúsztatott közvetítéssel vettek át komoly, kereskedelmi és közszolgálati TV-csatornák (pl. a svéd televízió). A rendezvényben rejlő anyagi, erkölcsi és média lehetőségeket.

Mindkét szakág pálya-hiánnyal küzd, ebből következően eltűnnek a nézők, ami a reklámlehetőségek, és ezáltal a szponzorok eltűnését is magával hozza.

Tereprally:
Sajnálatos, hogy a fejlődő, és népszerű, magas technikai szinten működő tereprally szakágban is maradt már el idén verseny.
Nem tudjuk, hogy milyen következményei lesznek még a CER körüli problémáknak, hiszen a verseny után a környezetvédők és a pályatulajdonosok az illetékes szerveknél panasszal éltek. Feltételezésünk szerint az ebből adódó problémák károsak lehetnek a rally szakágra is.

Rally:
Először is a tévhitek, találgatások, rémhírek miatt tegyük tisztába Dudás Gyula RSB tagságának ügyét!
A rövid történet a következő:
A Miskolc Rallye előtt a rendező felkérte Dudás Gyulát a versenyző összekötői szerepre, melyet Ő "csapatunkkal" egyeztetve elvállalt, éveken keresztül ilyen funkciót már ellátott, vajon az RSB, miután tudomására jutott, miért próbálta különböző kifogásokkal ezt megakadályozni, pl.: nincs Minimumvizsgája és nem RSB tag. Ezek után, elnökségi utasításra, szavazásra került az ügy, és 5:3 arányban Dudás Gyula tag lett, kizárólag a verseny időtartamára, illetve az azt követő RSB ülésig! Ez egy szóbeli, egyszeri megbízás volt, mindenféle IB írásos jóváhagyás nélkül!
A 2008. május 2-4. között rendezett Miskolc Rally után, az első RSB értekezletet követően Dudás Gyula megbízásáról lemondott. Ennek ellenére június 10.-i keltezéssel (5 héttel a miskolci verseny után!) megkapta írásos kinevezését az RSB tagságra... Kérdezzük az elnökséget, a fent leírtak milyen szabályok alapján történtek? 

Minden rosszindulatú híresztelést cáfolva, az ideiglenes RSB tagság elfogadása semmilyen kompromisszumnak nem volt része, hiszen a tagi javaslatokat is a jelenlegi RSB vezető erkölcsi és szakmai okok miatti visszahívására adtuk be! Dudás Gyula mindig is szakágvezetőként kívánt visszakerülni csapatával az RSB-be, természetesen okulva a régmúlt hibáiból!

Közben kiderült internetes honlapokról, hogy Nattán György, Lakatos Róbert és Tóth Imre is kilépett a Rally Bizottságból. Kiválásukkal az RSB működése nem szabályos, mert nincs versenyzői képviselet (Tóth Imre), nincs a másodosztálynak képviselete (Nattán György), valamint a rendezőknek sincs képviselete (Lakatos Róbert), és akkor még nem beszéltünk Dudás Gyula lemondásáról.

Szeretném megjegyezni, hogy erről semmiféle hivatalos értesítést a tagság nem kapott. Hiszen az MNASZ honlapján nem található erről sem tájékoztatás, de a tragédia nagyobb, mert az egyetlen, az alapszabály értelmében még hivatalos fórum, a Főtitkári Körlevél 2008.-ban meg sem jelent!

Negatívum az is, hogy az Elnökség tagjai és az RSB vezetője, aki fizetésért dolgozik, szinte látványosan nem vesznek részt a szakág rendezvényein.

Meg kell említeni azt a tényt, hogy a Szombathely Rally alatt a jelenlegi RSB több tagja előtt, egy kötetlen beszélgetés során Szamos Miklós elmondta: Ferjáncz Attila, Dudás Gyula és az ő sportszakmai vezetése alatt volt a legtöbb pénze a Szövetségnek és a szakágnak. Pénzügyi visszaélés nem történt. Az RSB akkor minden idők legnagyobb költségvetéséből gazdálkodott. Minden hivatalosan zajlott, a hiány abból keletkezett, hogy a szponzori bevételek nem folytak be időben. Ráadásul a rally szakág többletbevételeiből 16%-ot, azaz kb. 10 millió forintot - a szabályok szerint - a Szövetség a többi szakág céljaira fordíthatott.

Média:

Tovább folytatódott a média eltávolodása az autósporttól. A szövetség média munkacsoportjában lévő egyes tagok által kitalált megkülönböztető rendszer komoly feszültséget keltett a már régen a sportban dolgozó média munkatársak között. Ennek hatására ismét további megjelenési felületeket vesztett a sportág.

Tovább folytatódott a nem az elnökség szájíze szerint publikáló újságírók fenyegetése, munkájuk ellehetetlenítésének megkísérlése.

Nem tudjuk, hogy a Szövetség milyen szerződések alapján jut jogdíj-bevételekhez. A befolyó jogdíjbevételek elvesznek a szövetség költségvetésében, semmilyen kimutatás nincs arról, hogy ezeket a bevételeket mire fordítják.

A rally szakágban tovább növelték a televíziós jogdíjak árait. Vajon miért? Miközben a rendezőkkel elmaradt egyeztetések miatt a jogdíjat fizető televízióstábok részére nem biztosították a megfelelő munkavégzéshez szükséges körülményeket és engedélyeket.

Az "együttműködésről":

Úgy hallottuk, hogy egyfajta háttéralku köttetett a Szövetség egyes vezetői és az ellenzék között. Biztosíthatunk mindenkit, hogy erről szó sincs. Az a szóbeszéd is járja, hogy a Szövetség vezetése és az ellenzék közeledik egymáshoz.

Minden eszközt bevetettek hatalmuk megtartása érdekében:
- az ügyintézőt, aki átvette a beadványainkat, egyszerűen kirúgták
- a tagi javaslatok egy részéről kitalálták, hogy nem a megfelelő személy írta alá, illetve meghamisítottuk az aláírásokat - ezt azóta sem tudták bebizonyítani, pedig még rendőrségi feljelentést is tettek ellenünk! (Jó néhány csapatot zaklatott a rendőrség kihallgatásokkal!)
- manipuláltak a tagfelvételekkel, jogtalanul töröltek csapatokat a tagságból
- a Közgyűlésen, semmibe véve a tagság akaratát, inkorrekt, szabálytalan módszerekkel befolyásolták annak végeredményét
- a rájuk voksolók közül vannak akiknek "megbocsátottak", van aki közben ellenséggé vált, vannak akiket "fűznek", hogy majd "áldozattá" válhasson.

Ez nem közeledés.

Az MNASZ egyre gyorsabban veszti el hitelét, tekintélyét. Az autósport érdekében be kellene fejezni a gyanúsítgatásokat, a hátbatámadásokat, a távirányítással mondvacsinált ügyeket.

Ezért kellene hogy Mi, versenyzők, csapatok és szakemberek egységesen összefogjunk, és végre rendet tegyünk a saját sportágunkban - amíg még nem késő!

Erősek és sokan vagyunk. A megtévesztett emberek egyre többen támogatnak bennünket.

Készülünk a következő Közgyűlésre!

A változást akarók



A szerkesztõ közleménye:

Tisztelt Bármelyikoldalonállók!

Azt gondolom az utóbbi idõben pro és kontra megjelenhettek olyan anyagok a weblapon, amik véleményem szerint a SAJTÓANYAG kategóriába tartoznak.

Mivel eltökélt célom, hogy a weblap megõrizze semlegességét, ezúton kérek mindenkit, aki ebben a témában szeretne nyílt levelet megjelentetni, az e-mailben kérjen sajtóanyag admint és annak segítségével tegye  közzé gondolatait, vagy használja a fórumokat!

Köszönettel
Dudás Endre

 

 

Ez a hír most jelenik meg 3985. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k