Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Változnak az évszakok...
rossz idők, szép napok...
2011-03-26
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
722762980
Napi oldal:
209859
Jelenleg:
5270
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Változást hozott a tavaly év vége az MNASZ-nél, remények csillantak meg, mikor Nattán Gyuri az RSB élére léphetett. Jött a tavasz, jött az újabb változás, távozott az RSB vezetője, de még a tagok is egytől-egyig lemondtak. Alig pár nap és itt a bajnokság első futama, a rallye szakág élén pedig egy megbízott vezető tevékenykedik. Botka Endrének vannak elképzelései a rallye jövőjéről, az RSB működéséről…

Valtoznak_az_evszakok_1


Az RSB élére kerültél, hogyan jött ez a dolog?
Mint ahogy azt már mindenki tudja, Nattán Gyuri visszalépett és lemondott a komplett RSB. Az érintettségem miatt nem akartam én ebben az egészben részt venni, de úgy éreztem, hogy most már hathatósan bele kell nyúlni ebbe a történetbe, ha azt akarjuk, hogy működjön és a versenyek valóban megrendezésre kerüljenek. Ha nincs RSB, akkor annak már olyan következményei lehettek volna a jövőre nézve, ami veszélybe sodorhatta volna az Eger Rallye, a Miskolc Rallye megrendezését is. Fontos volt, hogy mielőbb átvegye valaki ezt a szerepkört, amiről Nattán Gyuriék lemondtak.
Itt van például a licencek kiadása: a 300-400 db licencet alá kellett írnom egy nap alatt. Amióta kineveztek, elég rohammunkát kell folytassak, szombaton mentem be először dolgozni, azóta reggeltől estig csak ezzel foglalkozok. Nagyon sok olyan elmaradt dolog van, amit be kell pótolni, mert másként nem tudnak a versenyzők az Eger Rallye-n indulni, így azt mondhatom, hogy ez motivált főképp.

Milyen így arra a helyre lépni, ahonnét a már ismert okokra hivatkozva mondott le a vezető és a többi tag?
Az én habitusommal nem ez érdekel engem. Nem foglalkozom azzal, hogy miért mondtak le, mi zajlott le, csak a feladatra koncentrálok és azt csinálom.

Te képes leszel az együttműködésre az MNASZ elnökségével?
Értem a kérdésed... de aki engem ismer, az tudja, hogy nálam egy út van: a mi érdekünk! Bármi is történik, így vagy úgy állnak a dolgok, akkor is csak egy dolog lebeg a szemem előtt, a mi érdekünk, a rallye érdeke. Kicsit túl lett lihegve ez a történet szerintem, hiszen az MNASZ-nek az az érdeke, hogy jól haladjon mind a rallye, mind az összes többi szakág. Ők nem fognak direkt gáncsoskodni, és kitalálni olyan dolgokat, hogy nehezítsék a dolgainkat, szerintem ez nem a szövetség érdeke.

Hogyan látod te, a rallye jövőjét?
Mint megbízott szakágvezetőként, pár nap munka után?

Régóta benne vagy a rallye-ban, közelítsük meg onnét!
A gazdasági válságon már úgymond túl vagyunk, szeretnénk olyan létszámot - vagy legalább hasonló méretűt - mint ami régen volt. Nem állunk azért most sem túl rosszul, mert ha azt nézzük, hogy hányan neveztek első osztályban, másodosztályban és historicban, és ezt a nagyjából 100-as átlagot tudjuk tartani, akkor nem panaszkodhatunk egyáltalán.

Az előző RSB-nél nagy kérdés volt a média kérdése. Ezzel tudsz most foglalkozni, vagy nem ez az elsődleges?
A média nem az én dolgom, nem szakági feladatkör, hanem központilag működik a szövetségnél, ahová mi egy embert fogunk küldeni, aki intézi a rallye szakág dolgait. Egyelőre ígéretet kaptam arra, hogy több fórumon is meg fog jelenni a rallye, nem csak az RTL Klub magazinjában - ami azért egy elég nívós műsor - hanem a Hír TV-n és egyre több médiában fogunk szerepelni. Ha pedig azt kérdezed, hogy meg vagyok-e elégedve az eddigi megjelenéssel, akkor azt tudom mondani, hogy nem volt rossz azért, de lehetne jobb is. Az én szándékom az, hogy még több helyen és még több időben megjelenjünk.

Melyek most a legfontosabb feladatok?
Az Eger Rallye! Közleményben is megjelent, hogy elrendeztük a rali túra és az ORB közötti vasárnapi problémákat, benne van az is, hogyan változtattuk meg az időtervet, úgy, hogy azért megelégedéssel szolgáljunk mindenkinek. Nagyon remélem, hogy ez sikerül! Az S csoporttal vannak kisebb megbeszéléseink, amelyet egy értekezlet folyamán tisztázni fogunk velük. A Rallye2-es munkabizottsággal épp most fejeztük be a tárgyalást, őket is el tudtam indítani jó irányba. Jövő héten pedig már elkezdjük a Miskolc Rallye pályabejárását, és vesszük át a feladatokat folyamatosan.

A vita egyik alapkérdése az RTE és az ORB mezőnyének "együtt" autózása volt. Mire lehet számítani a jövőben? Lesznek közös futamok?
Az én álláspontom ebben az, hogy az első osztály az első osztály. Utána jön a másodosztály, és utána jöhet a rali túra. El tudom képzelni úgy a jövőt, hogy ez a három mezőny, szépen egymás után menjen egy futamon belül, úgy, hogy ne zavarjon senki senkit. Mészáros Iván eldönti, hogy mennyi rallye1-es rendezvényen akar részt venni. A rali túrát én mindenféleképpen egy harmadosztályú bajnokságnak tartanám, ahonnét az értékesebb versenyzők, akik éreznek magukban erőt, hogy feljebb tudnak lépni, azok lépjenek előre, próbálják ki a rallye világát és így lehet a rallye előszobája a rali túra.

Megvan már, hogy kikkel fogsz együtt dolgozni az RSB-ben?
Ezt csak akkor fogjuk tudni, amikor már megválasztanak, mivel én most csak egy megbízott vezető vagyok. Egyelőre csak megbízott embereim vannak, akikkel együtt dolgozom most is és feladatokat adok ki. A véglegesítésem után, az RSB tagokat illetően versenyzők szerepelnek az elképzelésemben, akik most mennek és akik régen versenyeztek. Mindenképp csak versenyzőkből szeretném kialakítani az RSB-met.

Azt hallottam valahol, hogy te mindenképp a versenyzők érdekeit fogod szem előtt tartani...
A legmesszemenőkig!

Miben fog ez leginkább látszódni?
Ígérgetni lehet, de inkább egy konkrét példa: tudjuk jól, hogy az egri versenyen, egy-két pályaszakaszon nagyon nagy problémák vannak. Most nem a rendezőt fogom támogatni, hanem megpróbálom a rosszabb útszakaszokat helyrehozatni, hogy ne legyenek akkora lyukak rajta. Mindenképp fontos kiemelnem, hogy ezt a rendező is intézte, és így maximálisan összecsengett az elképzelésünk Lakatos Robival. Tehát nem egy bizonyos összeget adok a verseny rendezésére, hanem megcsináltatom az utat a versenyzőknek, hogy jó körülmények között tudjanak versenyezni, ne kelljen mindenhol a defekt-veszéllyel számolniuk, és ne azon dőljön el a verseny, hogy ki hányszor kap defektet. Úgy érzem, hogy ez eléggé versenyző centrikus, hogy nem a rendezőt támogatom, nem a marketinget, a médiát helyezem előtérbe, hanem a versenyzők helyzetét segítem elő a támogatással.

Várható még, hogy valami változás lesz az RVSZ-ben?
Abba már nem tudok belenyúlni, hiszen az Intéző Bizottság elfogadta, onnét kezdve a szabályzat érvényes. Apróbb javításokat esetleg még keddig véghez tudunk vinni rajta, de nem tartanám szerencsésnek, hogy belenyúljunk pár nappal a verseny előtt. Nagyobb horderejű módosítást biztos, hogy csak a jövő évben tudunk eszközölni rajta.

Végleges a versenynaptár is?
Persze, mivel az is el lett fogadva. Én azért egy tartalékversenyt szeretnék még beiktatni, ha véletlen valamelyik rendezőnkkel történne valami - nem előrelátható anyagi gond - akkor azért ne maradjunk verseny nélkül, de ennek még az egyeztetése folyik. 

Zárásul?
Kőkeményen dolgozunk, hogy az egri futam rendesen lemenjen, senki ne érzékelje azt, hogy voltak problémák a szövetségen belül. Egyébként én úgy gondolom, hogy nem is problémák voltak ezek, hanem csupán félreértések. Generált problémák, amelyek egyértelműen le vannak szabályozva és ha az ember betartja a hierarchikus dolgokat akkor teljesen tisztán és nyugodtan lehet végezni itt a munkát.

apa_kocsit_hajt_7

 

Ez a hír most jelenik meg 6502. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k