Változtatási szándék
majdnem száz beadvány érkezett
2007-12-22
információ • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
737551772
Napi oldal:
95325
Jelenleg:
1581
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Közgyûlés elõtt áll a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség. Amint az ismeretes 2008. január 12.-én tartja rendes évi közgyûlését a hazai autósport társadalom szakszövetsége.

A tagok a napokban több beadvány formájában is egyértelmûen jelezték változtatási szándékukat, hiszen közel száz beadvány érkezett a szövetség titkárságára.

Az MNASZ alapszabályában megfogalmazottak szerint, az Elnökség és a tisztségviselõk visszahívását, a szavazásra jogosultak 1/3 -a kezdeményezheti, és mivel az ehhez szükséges javaslatok száma ezt jócskán meg is haladta, ez már egyértelmû szándékot jelöl a tagság részérõl. A beadványok megfogalmazása is jól definiálhatóan radikális szándékot jelöl, hiszen a tagság mind amellett, hogy beadványaiban élesen bírálja, egyben elfogadhatatlannak is ítéli a szövetség Elnökségének munkáját. Mindezt alátámasztja az, hogy a beadványok az alábbi szövegezéssel kerültek benyújtásra:

"Tisztelt Elnökség!

Alulírott, mint a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség tagja az alapszabály
20.§ (1) g.) pontja alapján, ez úton kezdeményezem az Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnökségének és tisztségviselõinek visszahívását.

Az MNASZ alapszabály I. 1.§ (1) alapján:

 " A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség az autó és gokart sportágak sportszövetségeként, a hazai és nemzetközi sportfeladatok ellátására létrehozott, a sportágakban mûködõ szervezetek, sportegyesületek, gazdasági társaságok, illetõleg ezeken keresztül az autó és/vagy gokart sportágban sport és egyéb tevékenységet folytató sportolók, közremûködõk tevékenységét összehangoló, irányító, munkájukat segítõ és támogató, önkormányzati elv alapján mûködõ, érdekképviseleti tevékenységet is kifejtõ társadalmi szervezet."

Véleményem szerint, szövetségünk elnökségének döntései és határozatai az elmúlt idõszakban, ellentétben állnak fenti, az alapszabályban megfogalmazott alap - és irányelvekkel, valamint az elnökség által hozott döntések és határozatok sok esetben nem hogy elõsegítik a honi autósport fejlõdését, hanem inkább hátráltatják azt.

Mindezért alulírott tag, hivatkozva és élve az alapszabály VI. 24.§ (1) b.) alatt biztosított jogkörrel, ez úton írásban kérem a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség rendkívüli tisztújító közgyûlésének összehívását, valamint annak esetleges határozatképtelensége esetén, az azonnali megismételt tisztújító közgyûlés összehívását."

A fenti beadvány tükrében egyértelmûnek látszik, hogy az Elnökség által elõterjesztett napirendet módosítani szükséges, hiszen amennyiben ez nem történne meg, az, nehéz helyzetbe sodorhatná az esetlegesen Elnökség nélkül maradó Autósport Szövetséget.
Egyebek mellett, a napirend módosítására irányulóan is jó néhány javaslat érkezett a Szövetség titkárságra, melyek a következõ napirendet javasolják a közgyûlés számára:

"Tagi javaslat az MNASZ 2008. január 12-i közgyûlésének napirendjére:

Alulírott MNASZ tag az alapszabály 19-es § 2/d pontja alapján kérem a MNASZ elnökségét, hogy a fenti közgyûlés napirendi pontjait az alábbiak szerint módosítsa, különös tekintettel a 2007. december 21-én beadott tisztségviselõk visszahívásával kapcsolatos beadványokra.
1. Az elnökség tevékenységérõl szóló beszámolója.
2. A szövetség pénzügyi helyzetérõl szóló beszámolója.
3. Az Ellenõrzõ bizottság beszámolója.
4. A Tisztségviselõk visszahívása.
5. A Tisztségviselõk megválasztása.
6. Alapszabály módosítása.
Fenti napirend elfogadása mellett, a tisztségviselõk megválasztásával, az MNASZ mûködése folyamatossá válhat.
Ez úton kérem T. Elnökséget, hogy a javasolt napirendi pontokról, az MNASZ valamennyi tagját, a közgyûlés elõtt írásban tájékoztassa, annak érdekében, hogy a határozatképtelenség esetén a megismételt közgyûlésen, határozatokat lehessen hozni."

Ezek mellett nem kétséges az sem, hogy a közgyûlésen parázs vita várható, hiszen az MNASZ elnöksége, - talán nem túlzás kijelenteni -, egyfajta propaganda anyagként használta a közgyûlési meghívó mellé csatolt dokumentációt. Ezen dokumentáció, - a propaganda szöveg mellett -, tartalmazza az Elnökség által elõterjesztett alapszabály módosító javaslatokat is, melyekkel kapcsolatosan máris ellentmondásokra hívta fel a tagság a figyelmet. Érdemes átlapozni és átgondolni az Elnökség által összeállított és megküldött irományt, hiszen az alapján mindenki levonhatja a szükséges konzekvenciákat.

Bizonyára az autósport jelenlegi szegényes bizonyítványát, és az elmúlt egy év nehézségeit megmagyarázni nagyon nehéz, mondhatni szinte lehetetlen feladat, de mindezért másokat okolni nem éppen sportemberhez méltó dolog. Ezek mellett nem biztos, hogy ésszerû az, ha egy társadalmi szervezet vezetõsége a kialakult szituációban a következõ képen zárja tagsághoz intézett beszámolójának sorait:

"Kérünk minden MNASZ tagot, hogy alaposan gondolja meg, mit és hogyan cselekszik, mert a rendet csak õk, saját maguk óvhatják meg.
MNASZ elnöksége"


 

Ez a hír most jelenik meg 3768. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k