h i r d e t é s
Összes oldal:
732069431
Napi oldal:
53353
Jelenleg:
1651
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Varga "Cigány" Zoliról nem nagyon lehet mostanában hallani - ha mégis, akkor is csak kisebb versenyekről, rali sprintekről jönnek hírek. Idén mi lesz vele? Felhívtam, hogy megkérdezzem...
- Mostanában nagyon el vagy tűnve... Mi lesz veled idén? - El vagyunk tűnve, igen. Szerintem ez a vezetőség nem vezetőség. Nem azt csinálják, amit kellene, mindenkinek csak a pénz kell, és nem versenyzőbarát az egész. Elmentem erre a gyönyörű díjkiosztóra, és mit látok? Hogy mindenki, aki fel lett állítva, Szamos, Kassai díjat ad át... Amikor egy Kassai Andris azt mondja nekem 30 év után, hogy nem kötelező a magyar rali1-ben versenyezni... Akkor nincs miről beszélgetni. Én ezekkel az emberekkel nem akarok együtt dolgozni. Ráadásul úgy, hogy elvesz 20 ezer forintot és nem tudja megmondani, miért.
- Hogyhogy? - Az első versenyen ellenőrizték a tűzálló ruházatot. A faluban. Mondtam az embernek, hagyjon békén, itt még meztelenül is ülhetek az autóban. A második versenyen én nem indultam, de az Ördögh Mixit kizárták, mert nem volt kesztyűje, én meg indultam volna Ózdon, és mondták, csak akkor, ha befizetem a 20 ezer forintot. Mondtam, kérem a jegyzőkönyvet, de nem tudták odaadni. Majd azt találtam mondani, hogy ez egy lehúzás, és erre azt válaszolta, hogy nem kötelező a magyar elitben versenyezni. Megkérdeztem tőle, hogy hol van a magyar elit? Bútor Robi, Janika, Szabó Gergő kint versenyzik... Erre nem tud mit válaszolni, csak áll, mint egy hülye, és ezt tessék leírni! Ezen el kéne gondolkodni... De ugyanez jellemző volt erre a díjkiosztóra is: A Benik, a Turi, a Szabó Gergő nem volt ott... Akkor miről beszélünk? Nem el kéne gondolkodni, hogy ők feleslegesek itt, meg valamit nem jól csinálnak? De a lényeg: amíg nem versenyzőbarát a rendszer, amíg ilyen dolgok történnek, addig nem vagyok hajlandó itthon versenyezni.
- Kisebb versenyek azért voltak tavaly. Azok sem lesznek idén? - De, megyek, hogyne. Versenyezni szeretek, versenyautóba szeretnék ülni. És egy csomó helyre meghívnak. Például Ózdon megy először a túra mezőnye. Lehet, hogy nincsen, csak 70 kilométer, de azt mind megtartják. Meghívnak, akkor miért ne menjek? Miért kéne kifizetnem 152 ezer forint nevezési díjat egy olyan versenyért, mint a Mecsek Rali például? Ott is okos voltam, hogy kitaláltam a másodosztályt - sokkal többet mentem, mint az OB mezőnye... De szóval a túraversenyen nem kell aggódnom, hogy ki akar még pénzt kivenni a pénztárcámból különböző címeken... Nálam ez van.
- Tehát idén minden olyan versenyen felbukkanhatsz, ami nem MNASZ közeli? - Így van, minden további nélkül, Ózdon kívül hívtak már Kunmadarasra, és még van 7-8 helyre. De külföldön is szeretnék versenyezni.
- Na, erről mesélj! - EB futamon, mennénk mondjuk Elba szigetén. Gáll Csabival, Kövesdánnal, Wirtmannékkal beszélgetek - amire lenne pénz, arra elmennék.
- Személyi változás kéne ahhoz, hogy újra OB futamon indulj, vagy a szabályokban és a hozzáállásban szeretnél módosítást? - Mindent meg kéne változtatni. Versenyzőbarát kell, hogy legyen. Ami most van, az nem az. A közgyűlés előtt mondtam Ferjáncz Attilának, oké, kampányolok melletted, de mi lesz, ha bejutunk? Ugyanúgy egymást fogjátok marni. És mi lett? Ez. Akit elküldtek, már szivárog vissza, a Holczer már írja, hogy nem volt legitim a választás... Megint marakodnak. Ahelyett, hogy azzal foglalkoznának, hogy ki mennyi pénzt tud idehozni, hogy lenne olcsóbb a versenyzés, és kinek mennyi pénzzel tudunk segíteni. Ugyanez van a versenyrendezéssel is - nincsenek kordában tartva. Három néven egy ember, a Lakatos Robi rendezi az összes versenyt Magyarországon. Nem is tudom, miket képzelnek magukról... De ugyanez a helyzet nézői oldalról is. Nagyon drága lett minden. Egy hétvégét a versenyeken tölteni, nagyon komoly összeg. Úgy meg főleg, hogy a második napra már nem történik semmi: gyorsaságik maradnak el, és nézhetetlen. N-es Mitsubishi? Én nem bántom őket, 41 darab van belőlük, amiből 5 ember nézhető, a többi meg nem. És még kitiltották a WRC-ket is. Illetve mehetnek, de igazából mér az értékelésükre sincs konkrét elképzelés... Az emberek arra kíváncsiak, ami a túrában van: mennek a palik életre-halálra, és verseny van, meg kaland. Kicsit szomorú, de így van régóta: a néző a vérszagra is megy: a túrában jóval többet esnek-kelnek az emberek. Arról nem is beszélve, hogy ott egy nap alatt lerendezik az egészet. Odamegy a néző reggel, délutánig vége mindennek, és elmegy haza. És mondok még valamit: iszonyú pénzeket vesznek le a prológért, a szervizparkért - ami olyan minőségű, hogy a saját emberük, a rendőr, a Széll is eltöri a lábát, mert annyira szar... Így nem lehet odacsábítani az embereket.
- Tavaly belefolytál versenyrendezésbe is... - Igen, idén is fogok a Mátrában versenyt rendezni. Nem adják oda mindenkinek a pályákat, nekünk már minden engedélyünk megvan Parádsasvárra és Mátrakeresztesre is. Június 21-én, hat gyorsaságival, normális szervizparkkal meg is rendezzük. Tavaly is sikerült megcsinálnunk, idén is ezt szeretnénk: 2008-ban 77 párosunk volt, és egyetlen panasz nem jött a végén. Összegeket nem mondok, de a negyede annak, amit ezek állítanak, hogy kell egy versenyrendezéshez. Kíváncsi voltam, hogy hogyan működik: kipróbáltam, és meg lehet csinálni.
Ez a hír most jelenik meg 6805. alkalommal
|