Változtatni kell!
Varga C. Zoltán szerint...
2009-02-16
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069431
Napi oldal:
53353
Jelenleg:
1651
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Varga "Cigány" Zoliról nem nagyon lehet mostanában hallani - ha mégis, akkor is csak kisebb versenyekről, rali sprintekről jönnek hírek. Idén mi lesz vele? Felhívtam, hogy megkérdezzem...

- Mostanában nagyon el vagy tűnve... Mi lesz veled idén?
- El vagyunk tűnve, igen. Szerintem ez a vezetőség nem vezetőség. Nem azt csinálják, amit kellene, mindenkinek csak a pénz kell, és nem versenyzőbarát az egész. Elmentem erre a gyönyörű díjkiosztóra, és mit látok? Hogy mindenki, aki fel lett állítva, Szamos, Kassai díjat ad át... Amikor egy Kassai Andris azt mondja nekem 30 év után, hogy nem kötelező a magyar rali1-ben versenyezni... Akkor nincs miről beszélgetni. Én ezekkel az emberekkel nem akarok együtt dolgozni. Ráadásul úgy, hogy elvesz 20 ezer forintot és nem tudja megmondani, miért.

- Hogyhogy?
- Az első versenyen ellenőrizték a tűzálló ruházatot. A faluban. Mondtam az embernek, hagyjon békén, itt még meztelenül is ülhetek az autóban. A második versenyen én nem indultam, de az Ördögh Mixit kizárták, mert nem volt kesztyűje, én meg indultam volna Ózdon, és mondták, csak akkor, ha befizetem a 20 ezer forintot. Mondtam, kérem a jegyzőkönyvet, de nem tudták odaadni. Majd azt találtam mondani, hogy ez egy lehúzás, és erre azt válaszolta, hogy nem kötelező a magyar elitben versenyezni. Megkérdeztem tőle, hogy hol van a magyar elit? Bútor Robi, Janika, Szabó Gergő kint versenyzik... Erre nem tud mit válaszolni, csak áll, mint egy hülye, és ezt tessék leírni! Ezen el kéne gondolkodni...
De ugyanez jellemző volt erre a díjkiosztóra is: A Benik, a Turi, a Szabó Gergő nem volt ott... Akkor miről beszélünk? Nem el kéne gondolkodni, hogy ők feleslegesek itt, meg valamit nem jól csinálnak? De a lényeg: amíg nem versenyzőbarát a rendszer, amíg ilyen dolgok történnek, addig nem vagyok hajlandó itthon versenyezni.

- Kisebb versenyek azért voltak tavaly. Azok sem lesznek idén?
- De, megyek, hogyne. Versenyezni szeretek, versenyautóba szeretnék ülni. És egy csomó helyre meghívnak. Például Ózdon megy először a túra mezőnye. Lehet, hogy nincsen, csak 70 kilométer, de azt mind megtartják. Meghívnak, akkor miért ne menjek? Miért kéne kifizetnem 152 ezer forint nevezési díjat egy olyan versenyért, mint a Mecsek Rali például? Ott is okos voltam, hogy kitaláltam a másodosztályt - sokkal többet mentem, mint az OB mezőnye... De szóval a túraversenyen nem kell aggódnom, hogy ki akar még pénzt kivenni a pénztárcámból különböző címeken... Nálam ez van.

- Tehát idén minden olyan versenyen felbukkanhatsz, ami nem MNASZ közeli?
- Így van, minden további nélkül, Ózdon kívül hívtak már Kunmadarasra, és még van 7-8 helyre. De külföldön is szeretnék versenyezni.

- Na, erről mesélj!
- EB futamon, mennénk mondjuk Elba szigetén. Gáll Csabival, Kövesdánnal, Wirtmannékkal beszélgetek - amire lenne pénz, arra elmennék.

- Személyi változás kéne ahhoz, hogy újra OB futamon indulj, vagy a szabályokban és a hozzáállásban szeretnél módosítást?
- Mindent meg kéne változtatni. Versenyzőbarát kell, hogy legyen. Ami most van, az nem az. A közgyűlés előtt mondtam Ferjáncz Attilának, oké, kampányolok melletted, de mi lesz, ha bejutunk? Ugyanúgy egymást fogjátok marni. És mi lett? Ez. Akit elküldtek, már szivárog vissza, a Holczer már írja, hogy nem volt legitim a választás... Megint marakodnak. Ahelyett, hogy azzal foglalkoznának, hogy ki mennyi pénzt tud idehozni, hogy lenne olcsóbb a versenyzés, és kinek mennyi pénzzel tudunk segíteni. Ugyanez van a versenyrendezéssel is - nincsenek kordában tartva. Három néven egy ember, a Lakatos Robi rendezi az összes versenyt Magyarországon. Nem is tudom, miket képzelnek magukról...
De ugyanez a helyzet nézői oldalról is. Nagyon drága lett minden. Egy hétvégét a versenyeken tölteni, nagyon komoly összeg. Úgy meg főleg, hogy a második napra már nem történik semmi: gyorsaságik maradnak el, és nézhetetlen. N-es Mitsubishi? Én nem bántom őket, 41 darab van belőlük, amiből 5 ember nézhető, a többi meg nem. És még kitiltották a WRC-ket is. Illetve mehetnek, de igazából mér az értékelésükre sincs konkrét elképzelés...
Az emberek arra kíváncsiak, ami a túrában van: mennek a palik életre-halálra, és verseny van, meg kaland. Kicsit szomorú, de így van régóta: a néző a vérszagra is megy: a túrában jóval többet esnek-kelnek az emberek. Arról nem is beszélve, hogy ott egy nap alatt lerendezik az egészet. Odamegy a néző reggel, délutánig vége mindennek, és elmegy haza.
És mondok még valamit: iszonyú pénzeket vesznek le a prológért, a szervizparkért - ami olyan minőségű, hogy a saját emberük, a rendőr, a Széll is eltöri a lábát, mert annyira szar... Így nem lehet odacsábítani az embereket.

- Tavaly belefolytál versenyrendezésbe is...
- Igen, idén is fogok a Mátrában versenyt rendezni. Nem adják oda mindenkinek a pályákat, nekünk már minden engedélyünk megvan Parádsasvárra és Mátrakeresztesre is. Június 21-én, hat gyorsaságival, normális szervizparkkal meg is rendezzük. Tavaly is sikerült megcsinálnunk, idén is ezt szeretnénk: 2008-ban 77 párosunk volt, és egyetlen panasz nem jött a végén. Összegeket nem mondok, de a negyede annak, amit ezek állítanak, hogy kell egy versenyrendezéshez. Kíváncsi voltam, hogy hogyan működik: kipróbáltam, és meg lehet csinálni.

Ez a hír most jelenik meg 6805. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k