Interjú a verseny rendezőjével, Füredi Andrással Sokadik versenyünk ez már. 2001-ben a Kardos tanyán, utána pedig Törökbálinton kezdődtek a Szilveszter Rallye-jaink. Előtte még Fercsik Tibiék rendezték Hévízgyörkön, hol hóban, hol sárban.
Aztán szépen kinőtte magát ez a verseny. Nemzetközivé avanzsált… Az év végén több környékbeli ország autós rendezvényén ott voltunk és propagáltuk mindenfelé a kis versenyünket. Voltunk Szlovákiában, Ausztriában versenyeken illetve a Prágai Rallye Sprinten is kint volt szórólapot osztani. Megpróbáltunk minél több e-mail címet begyűjteni. Reméljük, hogy egy páran eljönnek, jött már néhány megkeresés.
A tavalyi évvel ellentétben most nem egy, hanem két féle gyorsasági szakaszt kell teljesíteniük az indulóknak. A szerviz már két éve bent kapott helyett, a ring területén. Idén pedig egy nagy álmunk teljesült. Évek óta azon dolgozunk, hogy minél komolyabb rendezvényt tudjunk létrehozni. Ahogy az előbb is mondtam, kezdtük a Kardos tanyán, aztán Törökbálinton, utána költöztünk Mogyoródra. Az első két évben még az autós moziban volt a szerviz, a versenyiroda pedig a gokart pályánál. Az elmúlt két évben már a Hungaroringen belül kaptunk szervizterületet és átvételi lehetőséget. Most idén sikerült megegyezni a Hungaroring vezetésével. És nekik köszönhetjük, hogy idén már a teljes ring területét tudjuk használni a teljes verseny lebonyolítására.
Mit jelent ez pontosan a pályák tekintetében? A külső szakasz az Aquapark-i lassítóig megegyezik a tavalyival, onnan bejövünk a ring területére, a külső szervizúton, a korábbi Hóvirág Rallye útvonalával ellentétes irányban jövünk a tribün mögött és az első kanyarban lesz megtalálható az első szakasz beírója. Ez azt jelenti, hogy a korábbi 6 kilométer helyet 8 és fél kilométeres lesz az első gyorsasági. A második szakasz a Marlboro híd alól indul, a balos kanyar után kimegyünk a szervizútra, a Vezetéstechnikai pálya fölött megyünk rá újra a pályára. A széles út után újra lemegyünk a szűk szervizútra, az Adventure park épületei mellett, a gokart pályán át újra visszakeveredünk a pályára, majd az ambulancia mellett elhaladva a forma-1-es pálya célegyenesében lesz a második szakasz célja egy lassítóval és egy visszafordítóval…
Lesz egy kis verseny a versenyben is... Talán kívülről nem tűnt fel elsőre, de majd az előzetes nevezési listákból egyértelmű lesz, hogy ez a verseny TME bajnokság zárófutama is egyben. Tehát a déli vagányok megmutathatják az északiaknak, hogy mit is tudnak valójában és összemérhetik a tudásukat az amatőrökkel és a remélhetőleg szép számú licenszes versenyzővel is.
És már bőszen lehet nevezni. Igen. Az előnevezési határidő december 23. Ha nem telik meg a 160-as limit, akkor helyszíni nevezéseket is el fogunk majd fogadni. A versenyiroda és a díjkiosztó a Hungaroring főépületében lesz.
Jöttek olyan visszhangok, hogy miért hétköznapra esett a verseny megrendezésének időpontja? Sajnos az idei naptárnak köszönhetően. A versenyzők és családjaik igen sokat áldoznak az anyagiakon túl időben is a kedvenc sportjukra és úgy gondoltuk, hogy legalább Karácsonykor maradjon mindenki otthon és 26-án még nyugodtan tud otthon bejglizni és csak 27-én kezdenek el a srácok foglalkozni az autóval, hogy hétfőre, a gépátvételekre minden rendben legyen. Volt már hasonlóan hétköznap a verseny évekkel ezelőtt is és nem okozott nagy problémát.
Belépődíjak? Köszönöm a kérdést! A nézők ingyen látogathatják a versenyt! Fontos megjegyeznem, hogy a Hungaroring belső része nézők elöl elzárt terület! A szervizparkba be tudnak menni és onnan is jól szemmel követhetőek az autók, hiszen ahogy a térképből is látszik, szinte minden ott fog történni a lábuk alatt…
Egy kis Ring Rallye hangulat, 2004-ből... Apócával