RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Varga Attila nem csak három hónapra tervez!
Határozott tervei vannak az új szakágvezetőnek
2024-07-08
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
708033511
Napi oldal:
42010
Jelenleg:
2604
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

varga_attila_nem_csak_harom_honapra_tervez_1

Ideiglenesen kinevezett szakágvezető az RSB élén, komoly nevek az RSB-ben, de a listán kívül eddig nem nagyon tudtuk, milyen tervekkel vágott neki a szakági munkának Dr.Varga Attila.

A terveiről, az irányvonalakról kérdeztük és hamar kiderült: nem csak tüzet oltani szeretne, hanem hosszú távú tervei és komoly vállalásai vannak az elismert ügyvédnek!

Doki, adja magát a kérdés: Miért vállaltad?
30 éve vagyok a rally-ban, ez elég idő ahhoz, hogy versenyzőként, rendezői résztvevőként, menedzserként, de ügyvédként is meg- és kiismerjem a természetét, a működését. Amikor csupán néhány hete felkérést kaptam a megbízott szakágvezetői munkára, a dolog ténye őszintén meglepett, de a feladatra felkészültnek éreztem magam.

Természetesen fel sem merült bennem, hogy ezt a munkát hiteles, tisztességes és szakágunkban, de általánoságban is köztiszteletben álló bizottsági tagok nélkül el lehet végezni. A felkérés elfogadási feltétele volt részemről, hogy a munkatársakat kizárólagos jogom kiválasztani, felkérni, ennek okán az RSB tagjai kivétel nélkül az én felkérésemre jöttek. Igyekeztem azt az elvet szem előtt tartani, hogy a legszigorúbb szakmaiság érvényesüljön, mindenkinek személyre szabott feladata van. Itt is köszönöm munkatársaimnak, hogy vállalták az ügyet, hittek és hisznek benne.

>> az új RSB névsora <<

Év közben történt a váltás. Jelent ez nehézséget?
Sosem szerencsés egy más által indított és tervezett folyamatba kapcsolódni. Ma mégis ez a feladat és Hoffer Zsolték lelkiismeretes munkájának hála, megvalósítható.

A szándékunk és elképzelésünk azonban már a következő év rendszerszintű szabályozása, olyan működés megteremtése, amely mindenki számára egyszerű és világos, ráadásul megjelenési dátumánál fogva alkalmas a nyugodt tervezésre.

Hogyan képzelitek a jövőt?
A legfontosabb feladat az új RVSZ elkészítése és megfelelő időben történő közzététele, ezzel párhuzamosan a 2025. év versenynaptárának elkészítése. Remélem, nem furcsa, hogy ezekkel a kérdésekkel a nyáron dolgozni kezdünk, mert szándékunk szerint legkésőbb szeptember végére, október elejére elkészítjük az RVSZ-tervezetet, melyet azután közzéteszünk, időt adva az érdeklődőknek arra, hogy véleményezzék, javaslatokat tegyenek. Az ilyen tartalmú közmegvitatás mellett az FIA-tól beszerezzük az ő tervezetüket, így a szándék szerint nem kell 2025 elején módosítani a sajátunkat. A folyamatot novemberben szeretnénk lezárni és a 2025-ös RVSZ rendelkezésre áll majd a következő szezon megnyugtató szabályozására. 

A versenynaptár a rendezőkkel ugyancsak benne kell, hogy legyen a Mikulás bácsi puttonyában, ezt követő módosítást kizárólag később rögzített FIA rendezvény indokolhat.

Az RSB működésének fókuszában a versenyzői érdekek állnak, hiszen értük szervezi a versenyt a rendező, miattuk látogat ki a rajongó, róluk szól a sajtó, rájuk épül a teljes szolgáltatás.

Ez azonban nem azt jelenti, hogy a versenyzőnek mindent szabad, ellenkezőleg. Felelősség, komoly felkészülés, tisztességes és egyenlőségen alapuló feltételrendszer szükséges ahhoz, hogy jogi és fizikai biztonságban dolgozhassunk, valósítsuk meg a céljainkat.

Olyan szabály- és működési rend kell, mely garantálja, hogy tényleg a pályán dőljön el a verseny.

Vannak-e már konkrét elképzelések ebben a körben?
A már szinte kizárólagosságot nyerő elektronikus világban rendhagyónak tűnhet, de szándékunk szerint visszaállítjuk a szabályismereti vizsgák régi rendszerét, személyes oktatás és számonkérés váltja fel a jelenlegi módot. Ne legyünk álszentek, nem sok értelme van annak, hogy egy írástudó több tucat vizsgát teljesít mások nevében és helyett! A személyes jelenlét azt garantálja, hogy a vizsgázó legalább azt megtanulja, amit helyben a kobakjába vernek, a legalapvetőbb kérdésekre adandó válaszokat, mint a biztonság, rendkívüli események kapcsán kötelező magatartás etc. meg tudja adni. 

A tiltott pályabejárások külön szintre léptek, van, aki már versenyautóval „próbálja le” a szakaszokat. A tisztességes többség bizonyosan üdvözölni fogja egyfelől a műszaki és személyes ellenőrzések fokozását és a szigorú szankciókat, amellyel legalább a leggátlástalanabb előnyre törekvőket szankcionálni fogjuk.

Késedelmet nem tűrő feladat az amatőr bajnokság megszervezése, megbecsülése. Nem lehet jövőt tervezni utánpótlás-gondozás nélkül.

A kommunikáció olyan ügy, melynek jelentősége lényegesen meghaladja a mostani kezelését. A versenyzők, nevezők igényei, kérdései megfelelő csatornákon keresztül el kell jussanak akár a Szövetség, akár az RSB illetékeseihez, de a folyamatos tájékoztatásnak is célba kell érni a célokról, elvégzett munkáról. A bizonytalanságot legtöbbször – nemcsak a rallyban – a kommunikáció hiánya okozza, teret adva dezinformációknak, akár rémhíreknek. A versenyzőket, sportágunk főszereplőit meg kell hallgatni, meg kell hallani. Cserébe nekik nem elsősorban egyéni érdekek mentén, hanem a közös versenyzői érdekekért kell szót emelniük. 

További terveink is vannak, de részint lassan elfogy a papír, másrészt pedig fontos tudni, hogy megbízásom 3 hónapra szól, az RSB tagjai pedig velem jöttek. A tagság rövidesen ajánlásokat kell, hogy adjon a véglegesen kinevezendő szakágvezető személyére, aki a legtöbb szavazatot kapja, ő nyeri meg a feladatot.

Mire számítasz?
Senkinek nem vagyok, nem vagyunk elkötelezve, kizárólag annak a szándéknak, hogy becsületes, egyenlő feltételeket igyekezzünk teremteni a szakágban dolgozók, versenyzők számára, a szabályok világosak, betarthatóak legyenek, a rendezvényekre felkészült, intelligensen viselkedő sporttársak érkezzenek és biztonságos körülmények között látogathassák a nézők, támogatók a versenyeket. 

Nincs más út, körül kell nézni a világban, mindenütt ez a tendencia, ahol előre haladnak.

Én is nosztalgiázom  a terenyei körgyorson, ahol a nézők tömege nyílt/záródott a versenyautók előtt/mögött, de ezek az idők elmúltak és most nagyon komoly a tét : mi csinálunk rendet a saját portánkon és hagynak minket versenyezni, vagy ellenkező esetben külső erők ( kormányzat, törvényalkotás ) fog szabályokat hozni felettünk és rólunk, ahol a szakma érdekeit nem feltétlenül fogjuk tudni képviselni!

Ha ezzel a felfogással egyetértenek a voksolók, mandátumot kapunk. Ha nem, őszintén remélem, hogy egy másik szakágvezetés nem személyes érdekkeresés, hanem szakmai alázat mentén végzi majd a munkát!
 

Ez a hír most jelenik meg 1652. alkalommal
címkék: RSB, Varga Attila
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k