VB helyett IRC?
Bútor Robi az év végi tervekről
2007-09-03
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732007019
Napi oldal:
200272
Jelenleg:
1581
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Bútor Robiék idei tervei között a S1600-os bajnoki cím megnyerése mellett egy VB-futamon való indulás is szerepelt. Tervek szerint ez a Katalán -rali lett volna, de a csapat legutolsó sajtóanyagában az áll, hogy lefújták ezt a VB indulást...
A mikéntekről kérdeztem Robit:

Miért is nem indultok a spanyol versenyen?
Még nem sikerült megnyernünk a bajnokságot, kell még egy minimum ötödik helyezés a kategóriában és akkor mondhatjuk el csak, hogy bajnokok vagyunk S1600-ban.
A másik ok, pedig, hogy nem nagyon maradt pénzünk és most sajnos nem kaptunk hasonlóan jó ajánlatot a Suzuki Sport Europe-tól, mint ahogy azt tavaly, az angol futamra. Akkora összegről szólt az ajánlatuk, amit most sajnos nem tudunk előteremteni és nem is éreztem annak realitását, hogy benevezzünk - a nevezési zárlat múlt hét csütörtökön volt - és majd a versenyig összegyűjtjük a pénzt. Sajnos ennyi pénzt nem tudunk összeszedni. Tehát most ezt a katalán VB futamot biztosan kihagyjuk…

Helyette?
Két alternatíva van.
Az egyik, hogy a szerződésünk szerint lefutjuk a hetedik magyarországi bajnoki futamunkat is. Ez még nincs eldöntve, hogy melyik, igazából ezen még nem gondolkoztam. De most így belegondolva talán a Zemplén lenne az, ami számomra szimpatikusabb lenne, elég sok murvaverseny volt most egymás után és inkább aszfalton mennék.
A másik verzió, hogy még egyszer megpróbálunk egy nagyon kedvező ajánlatot kérni a Suzuki Sporttól, a svájci IRC futamra.
Kint voltunk a Barumon, mint nézők és borzalmasan tetszett az IRC mezőny is a szervezés is és azt gondolom, hogy a svájci verseny legalább ilyen jó lenne, mint a Barum volt. Plusz előny lenne ott még, hogy senki nem ment még ezek közül a versenyzők közül Svájcban és mindenki számára ismeretlenek a pályák.
Ezt tűztük ki most utolsó próbálkozás képpen.
Ha ez nem sikerül, akkor marad a hetedik OB verseny.
Túl nagy reményeket nem fűzök ehhez az IRC futamhoz, kevés a pénzünk, de bízom benne, hogy a Suzuki Sport egy kedvezőbb ajánlatot ad, mint a VB futamra. Közelebb is van, rövidebb az össztáv is, úgy gondolom, mindenképpen olcsóbbnak kell lenni, mint egy VB futamnak.

Jól érzem, hogy kicsit el vagy keseredve?
Igen.
Nagyon szerettem volna ezt az évet így lezárni és megmérkőzni a spanyol futamon.
Úgy terveztem, hogy ami Angliában hiba volt, miszerint, hogy nem versenyképes autóval vágtunk neki, hiszen akkor az Ignis már nem tudott labdába rúgni, ezt most ki akartam küszöbölni és a Swifttel és jó gumikkal vágunk neki a versenynek, mint a többiek, akkor reálisabb képet kaphatunk önmagunkról is.
Bíztam abban, hogy egy jó eredménnyel tudunk hazajönni és feltenni a pontot az éves teljesítményünkre. Sajnos ez az ajánlat más jellegű lett, mint amire számítottunk.
Emiatt mindenképp el vagyok keseredve…

Egy újabb S1600-as bajnoki cím már majdnem a tarsolyotokban…
Azt mondtad, már egy ötödik hely is elég az év végi győzelemhez.
Ez szinte azt jelenti, hogy célba kell érnünk Pécsen. Azért ez nem egyszerű, mert semmiképp sem szeretnék lassan menni. Aszfalton még jó abszolút eredményt is elérhetünk, emiatt sem lehet szó gurulásról. Ugyan idén azon az egy gátlótörésen kívül nem volt technikai hibánk, de jól tudjuk, ez technikai sport, bármi megtörténhet.
Nem lehet még ezt így elkiabálni.
Az biztos, hogy nagyon jól állunk, öt verseny, öt győzelem ez egy nagyon szép mérleg.
Bízom benne, hogy a pécsi futamot is sikerül megnyernünk és nem ötödiknek beérnünk és így ünnepelni a magyar bajnoki címet. De még közel sem vagyok nyugodt emiatt, főleg, hogy hosszú verseny, 160 kilométer az nem kevés. Kemények a pályák, eső is szokott esni, ami még nehezebbé teszi a futamot, tehát még ne kiabáljuk el. Mi mindent megteszünk egy újabb győzelemért!

Mikor van a svájci nevezési zárlat?
Körülbelül három hét múlva, tehát ráérünk Pécs után nevezni.
Ha nem sikerül a bajnoki cím, akkor szóba sem jöhet Svájc sem. Ha sikerül, akkor még benne vagyunk a nevezési határidőben. A Suzuki Sport-al megkezdtük a tárgyalásokat és bízom benne, hogy meg tudunk egyezni. És abban is bízom, hogy a Mecsek Rallye-n győzni tudunk. Ennek a két feltételnek kell összeállnia az esetleges IRC megmérettetéshez.
Azért az nem VB. A fő cél a Kataluna lett volna, 20-25 Super1600-os autó között autózni más lett volna, mint ez.
Ez sajnos csak a B verzió…

Sok sikert!

Ez a hír most jelenik meg 5095. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k